نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

درون ریزی  و برون ریزی محتوی های وردپرس

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و نحوه درون ریزی و برون ریزی محتوی های وردپرسی را برایتان بازگو کنیم تا بتوانید آنرا در سایت خود به کار گیرید. که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

 

چرا به انتقال محتوا نیاز داریم؟

  • گاهی سایت‌هایی را بصورت نمونه می‌سازیم و برای ایجاد کل سایت می‌توانیم از محتوای سایتی دیگر استفاده کنیم.
  • ممکن است قصد داشته باشیم تغییری را در سایتمان چک کنیم. می‌توانیم از درون ریزی قالب وردپرس درلوکال هاست یا محیط‌های تستی دیگر استفاده کنیم.
  • تغییر در سایت ممکن است ما را دچار مشکل کند، به همین دلیل می‌توانیم سایتی دیگر را داشته باشیم که به عنوان یک وبسایت تستی برای ما نقش پشتیبان را بازی کند.
  • شاید بخواهیم سایت خود را به دامنه دیگری انتقال دهیم.
  • ممکن است سیستمی دیگر داشته باشیم (مثل جوملا) و بخواهیم اطلاعات را بین دو سیستم مدیریت محتوا منتقل کنیم.
  • با این کار می‌توان محتوای بعضی از افزونه‌ها را نیز منتقل کرد.
  • و…

 

درون ریزی در وردپرس چیست؟

اهمیت این کار در وردپرس اونجایی بیشتر میشه که ما میخوایم یک قالب رو در وردپرس نصب کنیم و بدون اضافه کردن نوشته، برگه و دسته بندی براحتی اون پوسته وردپرسی رو با شکل و شمایل کاملش ببینیم.

در واقع ما میتونیم برای یک قالب وردپرس یه سری نوشته ها، برگه ها، دسته بندی و … ایجاد کنیم سپس از این اطلاعات با استفاده از برون بری خروجی بگیریم(بصورت xml)  و حالا در هر سیستم وردپرسی که خواستیم اون قالب رو نصب کنیم،

فایل xml رو هم درون ریزی کنیم تا پوسته همراه با نوشته ها، برگه ها و دسته بندی های پیشفرضش نمایش داده بشه. اما چجوری این کار رو انجام بدیم؟

 

آموزش برون ریزی در وردپرس :

برای خروجی گرفتن از اطلاعات سایت (نوشته ها – برگه ها – دسته بندی – پست تایپ های سفارشی و…) زیر منوی برون بری رو از منوی ابزارها انتخاب کنید (طبق تصویر زیر)

درون ریزی و برون بری وردپرس

 

آموزش درون ریزی در وردپرس :

طبق روال قبل، درون ریزی رو از منوی ابزارها انتخاب کنید – در بخش وردپرس روی گزینه “هم اکنون نصب کن” طبق تصویر زیر کلیک کنید و بعد از نصب پنجره ای برای شما نمایش داده میشه که میتونید فایل xml که قبلا برون بری گرفته بودید رو اینجا درون ریزی کنید تا اطلاعات منتقل بشه. به همین راحتی.

 

 

آموزش درون ریزی در وردپرس

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

سطح دسترسی کاربران

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و انواع سطح دسترسی کاربران را برایتان بازگو کنیم تا بتوانید آنرا در سایت خود به کار گیرید. که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

بخش کاربران در وردپرس

با عضویت کاربران در سایت، آن‌ها می‌توانند شناسه‌ای را راه‌اندازی کنند تا اطلاعات خود را با عنوان این شناسه وارد و ذخیره نمایند.

برای مثال در یک وبلاگ، کاربران می‌توانند با عضویت، نظرات خود را با یک حساب مشخص وارد کنند تا روشی برای شناخته شدن آن‌ها وجود داشته باشد.

گاهی نیز در یک فروشگاه اینترنتی به‌ حساب کاربری نیاز است تا کاربر بتواند سبد خرید خود را مشاهده و مدیریت نماید.علاوه بر کاربران عمومی،

می‌توان حساب‌های ویژه‌ای را خریداری کنند که دسترسی‌های خاص و طبقه‌ای را برای بخش‌هایی از وردپرس سایت برای آن‌ها فراهم شود.

کاربران در وردپرس با دسترسی‌های ویژه، قابلیت مدیریت و ویرایش بخش‌هایی را دارند که مدیر سایت برای آن‌ها تعیین می‌کند.

 

تعیین دسترسی و نقش کاربران در وردپرس

پنج سطح دسترسی و نقش برای کاربران در وردپرس وجود دارد که هرکدام امتیازات متفاوتی از دیگری در دست دارند.

دلیل استفاده از نقش‌های مختلف در دسترسی دادن به کاربران در این است که تمامی کاربران نقش‌های یکسانی ندارند. یک کاربر به عنوان نویسنده فعالیت می‌کند و یک کاربر تنها خواننده مطالب سایت است.

قطعاً کاربر نویسنده بایست به بخش نوشته‌های سایت دسترسی داشته باشد اما نیازی به امکانات بالاتر مانند افزونه‌ها و برگه‌ها ندارد.

با تعیین دسترسی‌های محدود، اجازه دسترسی کاربران به بخش‌های حساس سایت را نمی‌دهیم و امنیت سایت را با توجه به مجوزهای داده‌شده، حفظ می‌کنیم.

 

معرفی سطح‌های دسترسی کاربر

  • مدیرکل – نقش مدیر، دسترسی کامل و تام به‌تمامی بخش‌های اصلی سایت دارد. او می‌تواند قالب سایت را ویرایش کرده و فایل‌های هسته اصلی وردپرس را مدیریت نماید. باوجود دسترسی کاملی که مدیرکل دوم الی آخر داده می‌شود. سازنده و یک مدیر اصلی، به عنوان مالک و تعیین‌کننده نقش‌های دیگر مدیرها در نظر گرفته می‌شود.

 

  • ویرایشگر – این فرد توانایی مدیریت و انتشار پست‌های خود و دیگران کاربران را دارد. به‌طور کلی امکان مدیریت موارد محتوایی و عمومی، از جمله، 

پست‌ها، برگه‎ها، دیدگاه‌ها، برچسب‌ها، دسته‌بندی‌های ساخته‌شده توسط ویرایشگر و دیگر کاربران، فراهم‌شده است اما وی دسترسی به تنظیمات و دیگر گزینه‌های حرفه‌ای را نخواهد داشت.

 

  • نویسنده – توانایی مدیریت و انتشار نوشته‌های خود را دارد اما نمی‌تواند نوشته‌های دیگران را ویرایش کند.

 

  • مشارکت‌کننده – این شخص توانایی نوشتن و مدیریت پست‌های خود را دارد اما اجازه انتشار آن‌ها را نخواهد داشت و انتشار مطالب مشارکت‌کننده‌ها باید توسط ادمین‌ها یا ویرایشگرها صورت گیرد.

این نقش برخلاف نویسنده، توانایی دسترسی به رسانه‌ها از جمله تصاویر، ویدیو، صوت و فایل‌ها را نیز ندارد.

 

مدیریت کاربران در وردپرس

برای افزودن، حذف، تغییر دسترسی و مدیریت کاربران در وردپرس، ابتدا به عنوان مدیر وارد پیشخوان وردپرس سایت خود شوید. سپس از منوی کناری وردپرس بر روی گزینه «کاربران» کلیک کنید.

این دسته شامل سه زیر دسته است.
  • همه کاربران – مشاهده و مدیریت تمامی کاربران جدید
  • افزودن – اضافه کردن یک کاربر جدید
  • شناسنامه شما – مشاهده و ویرایش شناسنامه حساب خود

با کلیک بر گزینه کاربران، به‌طور خودکار وارد بخش «همه کاربران» خواهید شد که در این بخش می‌توانید تمامی کاربران سایت را بر اساس نوع و اطلاعات آن‌ها مشاهده و مدیریت نمایید.

بر اساس شماره‌گذاری تصویر فوق به توضیح بخش‌های مدیریت کاربران در وردپرس می‌پردازیم.

1-با کلیک بر این دکمه به صفحه «افزودن کاربر» منتقل خواهید شد که در آن می‌توانید یک کاربر جدید با اطلاعات دلخواه و نقش موردنظر را تعریف نمایید.

2-فیلتر کردن کاربران بر اساس نوع و سطح دسترسی آن‌ها، برای مثال با کلیک بر گزینه «نویسنده»، تنها کاربران با دسترسی نویسندگی نشان داده می‌شوند.

3-اگر به دنبال کاربر خاصی هستید؛ می‌توانید به‌جای پیمایش لیست بلند کاربران، اسم، عنوان یا اطلاعاتی از شخص موردنظر را وارد فیلد این بخش نموده و سپس بر دکمه «جستجو کاربران» کلیک کنید تا نتایج مشابه نمایش داده شود.

4-با انتخاب دسته‌جمعی چند کاربر از بخش 5، می‌توان به‌طور هم‌زمان و چندتایی، تعدادی از مخاطبین یا همگی آن‌ها را پاک‌کرده یا تغییر نقش داد.

برای پاک کردن دسته‌جمعی کاربران، با انتخاب موارد موردنظر، از ناحیه 5، بر روی منوی کشویی اول کلیک کرده و گزینه «پاک کردن» را انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه «اجرا» کلیک کنید تا کاربران موردنظر پاک شوند.

برای تغییر نقش دسته‌جمعی کاربران با انتخاب موارد دلخواه، از ناحیه 5، بر روی منوی کشویی دوم کلیک کرده و سطح دسترسی موردنظر خود را انتخاب نمایید.

سپس بر روی دکمه «تغییر دادن» کلیک کنید. با این کار، تمامی کاربران انتخاب‌شده به سطح منتخب از منوی کشویی تغییر نقش می‌دهند.

5-کاربران ثبت‌شده در سایت، در یک سطح دسترسی خاص یا نتایج مشابه عبارت جستجو شده، در این لیست قرار می‌گیرند.

می‌توان از این جدول هر کاربر را به‌صورت تکی یا چندتایی، مشاهده، ویرایش و یا حذف نمود. سه گزینه «ویرایش»، برای تغییر دادن اطلاعات کاربر

، «حذف» برای پاک کردن آن و مشاهده در زیر نام کاربری هر کاربر با برد موس بر روی آن قابل‌مشاهده است. گزینه «مشاهده» به شما آثار و فعالیت‌های وی را نشان می‌دهد.

برای مثال با کلیک بر گزینه مشاهده، ، به صفحه نوشته‌های وی در نسخه عمومی سایت منتقل می‌شوید.

همچنین اطلاعات بیشتری از هر کاربر از جمله نام کاربری، نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، نقش دسترسی و تعداد نوشته‌ها نیز قابل‌مشاهده است.

 

افزودن کاربر جدید

به‌ طور معمول، مخاطبین خود می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام کاربران به‌طور پیش‌فرض، آن‌ها را در نقش دسترسی ساده با نام «مشترک» قرار می‌دهد اما اگر می‌خواهید به عنوان مدیر، خود کاربر جدیدی با دسترسی بالاتری را ایجاد کنید؛

در این صورت باید از بخش «کاربران» در وردپرس به زیر دسته «افزودن» مراجعه نمایید. همچنین می‌توان از صفحه «همه کاربران»، بر دکمه «افزودن» در بالای صفحه کلیک کرد تا به صفحه افزودن کاربر منتقل شد.

 

با ورود به این صفحه فیلدهای برای واردکردن اطلاعات وجود دارد که با توجه به شماره‌گذاری تصویر فوق به معرفی هرکدام خواهیم پرداخت.

1-نام کاربری – نام کاربری باید به زبان انگلیسی و با استفاده از حروف و اعداد مجاز نوشته شود. از نام کاربری برای ورود به سایت استفاده می‌شود.

2-ایمیل – بهتر است یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید و بهتر است این، آدرس ایمیل اصلی کاربر باشد تا در صورت از دست دادن رمز عبور یا برای موارد امنیتی بتوان از آن استفاده نمود.

3 و4 – نام و نام خانوادگی را می‌توان به‌جای نام کاربری به عنوان لقب کاربر قرار داد تا در بخش عمومی سایت به نمایش گذاشته شود.

5- وب‌سایت کاربر موردنظر را وارد نمایید.

6-وردپرس به‌طور خودکار یک رمز عبور قوی برای کاربر خواهد ساخت اما اگر رمز عبور دلخواهی را در نظر دارید؛ بر دکمه «نمایش رمز» کلیک کنید تا فیلد واردکردن رمز عبور نمایان شود.

7-در صورت فعال بودن این گزینه، یک ایمیل حاوی اطلاعات کاربر و اطلاعیه ساخت اکانت، به آدرس ایمیل واردشده در فیلد شماره 2، ارسال می‌شود. در صورت عدم تمایل به ارسال ایمیل، تیک جعبه این گزینه را غیرفعال نمایید.

8-در بخش از منوی کشویی می‌توان نقش کاربر در حال ساخت را انتخاب کنید.

9-در نهایت پس از واردکردن اطلاعات موردنیاز کاربر جدید، بر روی دکمه «افزودن کاربر تازه» کلیک کنید تا به بخش کاربران در وردپرس اضافه شود.

 

ویرایش کاربران در وردپرس

برای ویرایش یک کاربر از پیش ‌ساخته شده، ابتدا به بخش «همه کاربران» مراجعه نموده و سپس با بردن موس بر روی کاربر انتخابی، بر گزینه «ویرایش» در زیر نام کاربری کلیک کنید.

با این کار وارد بخش شناسنامه کاربر خواهید شد. در ادامه به ترتیب بخش‌های مختلف شناسه کاربر را مطابق با تصاویر توضیح خواهیم داد.

  • رنگ‌بندی بخش مدیریت – تغییر رنگ‌های استفاده‌شده در طراحی پیشخوان وردپرس، برای مثال طرح آبی، رنگ مشکی پوسته وردپرس را به آبی تغییر می‌دهد.

 

  • نوار ابزار – در صورت فعال بودن این گزینه، با خارج شدن از پیشخوان (بدون خارج شدن از حساب)، در بخش عمومی سایت، در بالای صفحه، نوار دسترسی سریع به قابل‌مشاهده خواهد بود.

 

  • زبان – انتخاب زبان رابط کاربری برای مخاطب

 

  • نقش – امکان تعیین نقش کاربری و سطح دسترسی کاربر

 

  • نمایش عمومی نام – نام نمایش داده‌شده در بخش عمومی سایت را از این بخش کنترل کنید. پس از واردکردن در نام و نام خانوادگی،

می‌توانید گزینه‌هایی مانند نام کاربری، ترکیب نام و نام خانوادگی یا به‌صورت مجزا را مشاهده و یکی را برای نمایش عمومی انتخاب کنید.

 

  • ایمیل – آدرس ایمیل اصلی کاربر برای ارسال اطلاعیه‌های مهم به وی

 

  • زندگی‌نامه – در صورتی که کاربر انتخابی مشارکت‌کننده، نویسنده یا یکی از سطوح بالاتر از آن باشد، با واردکردن زندگی‌نامه یا چند خط توضیح،
  • اطلاعات مفیدی از آن کاربر را در زیر نوشته‌هایش و در بخش «درباره نویسنده» به اشتراک بگذارید.

 

  • تصویر شناسنامه – در صورت ثبت بودن آدرس ایمیل کاربر در سرویس “Gravatar” و وجود یک تصویر برای وی در حساب مربوطه، تصویر شناسه کاربر، در این مکان نمایان می‌شود.

 

  • رمز تازه – با کلیک بر دکمه «ساخت رمز»، وردپرس به‌طور خودکار یک رمز قوی می‌سازد که می‌توانید آن را ویرایش کنید.

 

پس از انجام تغییرات موردنظر، بر روی دکمه «بروزرسانی کاربر» کلیک کنید تا این تغییرات ثبت شود.

 

ویرایش شناسنامه مدیر در وردپرس

صفحه ویرایش شناسنامه حساب خود (مدیر)، تفاوت چندانی با صفحه شناسنامه دیگر کاربران ندارد. تنها چند مورد اضافی در این صفحه یافت می‌شود و تغییر مابقی اطلاعات همانند تجربه ویرایش کاربران در وردپرس خواهد بود.

برای ورود به این صفحه می‌توانید از منوی کناری پیشخوان، در دسته «کاربران»، بر زیر دسته «شناسنامه شما» کلیک کرده,

یا از نوار بالایی صفحه در سمت چپ، موس را بر آیکون کاربری، نگه‌داشته و سپس بر گزینه «ویرایش شناسنامه من» کلیک کنید.

 

در این بخش تنها یک گزینه اضافی قابل‌توجه وجود دارد. در پایین صفحه در صورت وارد شدن به‌حساب مدیر با استفاده از دستگاهی دیگر، می‌توان دیگر نشست‌ها و ورودهای اضافی را مشاهده و آن‌ها را باطل نمود.

برای این کار، بر روی دکمه «بیرون رفتن از هر دستگاه دیگر» در دسته «نشست‎ها»، کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزایش فالوور

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با تمامی ترفند های موجود در اینستاگرام و هرچه بهتر شدن پیچ شما یاری کند و تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

جلوگیری از خرید فالوور فیک 

کسانی که فکر می کنند با خرید فالوور فیک اینستاگرام می توانند یک شبه اعتبار بالایی کسب کنند، فقط فکر می کنند که اینطور است ولی در واقع کاملا بر عکس است.

الان هر کسی می داند که پیجی که مثلا 10 کا فالوور دارد باید حداقل 2 کا لایک برای هر پستش داشته باشد. ولی پیج هایی که فالوور می خرند وضعیت لایک پست هایشان خیلی افتضاح تر از این حرفا است.

همین دلیل کافی است تا اعتبار پیج تان کاهش یابد و افراد زیادی متوجه شوند که پیج شما قابل اعتماد نیست!

پس همانطور که متوجه شدید فالوور های فیک و به قول معروف خریدنی باعث لطمه زدن به برند و کسب و کارتان در اینستاگرام می شود.

متاسفانه کسب و کارهای بزرگی از این روش برای افزایش فالوور پیج اینستاگراشان استفاده می کنند ولی نمی دانند در آینده با دستان خود قرار است کسب و کار خود را نابود کنند.

بهترین راه این است که اصولی به دنبال بالا بردن فالوور های پیج اینستاگرام تان باشید. هیچ چیز مانند فالوور های واقعی برای شما اهمیت ندارد.

در این مقاله ایده هایی را با شما در میان می گذارم تا بتوانید دنبال کنندگانی که واقعا عاشق کسب و کار شما هستند را پیدا کنید.

دستورالعمل افزایش فالوور اینستاگرام:

۱- پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید

۲- یک تولید کننده محتوا تعیین کنید

۳- بر روی مهارت عکاسی و ویرایش تمرکز کنید

۴- شروع به پست گذاشتن کنید

۵- برخی از مطالب خود را سازماندهی کنید.

۶- لذت بخش بنویسید. caption کپشن های ارزشمند بنویسید

۷- از hashtag هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید

۸- با کاربران دیگر تعامل داشته باشید، از جمله با فالوور های خود

۹- با کاربرانی که شبیه به شما هستند تبلیغ متقابل داشته باشید

۱۰- برای افزایش فالوور اینستاگرام مسابقه برگزار کنید

۱۱- به اشتراک گذاری استوری و  ویدئوی live

۱۲- پروفایل خود را برای پیدا کردن و دنبال کردن آسان کنید

 

اول – پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید

[caption id="attachment_160977" align="alignnone" width="780"]کسب درآمد از اینستا کسب درآمد از اینستاگرام[/caption]

برای افزایش فالوور اینستاگرام، قبل از هر کاری، پروفایل اینستاگرام خود را سفارشی سازی کنید. به فالوورهای بالقوه خود بگوئید که چه کسی هستید.

و دلیلی به آنها بدهید تا شما را دنبال کنند. چطور؟ از اینجا شروع کنید که به آنها اطمینان دهید که نام کاربری شما قابل تشخیص و قابل جستجو است.

مانند نام کسب و کار شما. اگر نام کسب و کار شما قبلاً گرفته شده است، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان بخش اول نام کاربری خود حفظ کنید تا وقتی که مردم به دنبال کسب و کار شما هستند بیشتر به شما نزدیک شوند.

توجه: مطمئن شوید که نام کسب و کار خود را به طور کامل به فیلد نام در بخش گزینه ها اضافه کنید. دکمه های دندانه دار در ios  و سه نقطه در اندروید.

این زیر تصویر پروفایل شما و زیر  username شما در جستجو ظاهر خواهد شد. بعد مطمئن شوید که پروفایل شما عمومی است.

برای ایجاد نمایه عمومی، اینستاگرام را باز کنید، گزینه ها (Options) را باز کنید، و مطمئن شوید که حساب خصوصی (Private Account) خاموش است.

 

[caption id="attachment_161464" align="aligncenter" width="750"]ایجاد نمایه عمومی ایجاد نمایه عمومی[/caption]

برای افزایش فالوور اینستاگرام یک تصویر پروفایل انتخاب کنید که برند شما در سایر شبکه های اجتماعی نیز باشد مانند لوگوی شرکت خود.

سپس قسمت bio  یا توضیحات مربوط به خود را با اطلاعات مفید و لذت بخش و علمی و آموزنده درباره برند خود پر کنید. اطلاعاتی مانند این اجازه می دهد تا مردم درباره شما بیشتر بدانند و دلیلی به آنها می دهید که شما را دنبال کنند.

این اطلاعات شامل این می‌شود که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. و اشاره به شخصیت را نیز اضافه کنید.

در اینجا چند نمونه برای الهام بخشی وجود دارد:

  • @WeWork: “Make a life, not just a living.”
  • @Oreo: “See the world through our OREO Wonderfilled lens.”
  • @CalifiaFarms: “Crafting, concocting and cold-brewing up a delicious, plant-based future.”
  • @Staples: “We make it easy to #MakeMoreHappen”
  •  

سپس، یک لینک به bio  خود اضافه کنید تا  اگر مردم  می خواهند به وب سایت شما بروند بتوانند به راحتی به طور مستقیم از اینستاگرام به وب سایت بروند.

فضای اختصاص داده شده برای URL  ها خیلی با ارزش است. زیرا این تنها مکان در اینستاگرام است که می توانید یک لینک قابل کلیک جایگذاری کنید، پس از آن عاقلانه استفاده کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام توصیه می‌کنیم که لینک را کوتاه کنید تا بیشتر قابل کلیک باشد. می توانید از سایت Bitly برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

در نهایت، اعلان ها (notifications) را فعال کنید به این ترتیب وقتی مردم عکس های شما را به اشتراک می گذارند یا برای آنها کامنت می گذارند را می توانید ببینید. این به شما اجازه خواهد داد که سریع تر با آنها ارتباط برقرار کنید.

مثل بسیاری از شرکت ها در توییتر. برای فعال کردن اعلان ها، به گزینه ها(Options) بروید و سپس تنظیمات اعلان ها را انتخاب کنید (Push Notification Settings.) و همه (From Everyone) را برای هر دسته ای انتخاب کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام ما توصیه نمی کنیم که حساب اینستاگرام خود را به توییتر و فیس بوک لینک دهید. پس پست های اینستاگرام شما به طور خودکار در حساب های دیگر منتشر می شوند. انواع پست ها متفاوت است.

 

دوم – یک تولید کننده محتوا تعیین کنید

تولید محتوا

تولید محتوا

فقط یک یا دو نفر حساب کاربری اینستاگرام شما را مدیریت کنند. در صورت امکان، شخصی را انتخاب کنید که تجربه استفاده از حساب اینستاگرام شخصی را داشته باشد. و مطمئن شوید که همه ویژگی های مفید اینستاگرام را ارائه می دهد.

اگر برای یک سازمان بزرگ کار می کنید، ممکن است اشخاص زیادی را پیدا کنید که می خواهند درباره چیزهایی که پست شده است بگویند.

این زمانی است که یک درخواست سازمان یافته یا دستورالعمل مستند در دست است. این اسناد باید به مردم اطلاع دهد که چگونه پستی را در حساب اینستاگرام شما درخواست کنند، وقتی که می خواهند روی پست ارزش گذاری کنند و چرا باید این کار را انجام دهند.

 

سوم – مهارت عکاسی و ویرایش عکس و کار کردن با عکس ها

برای افزایش فالوور اینستاگرام، کیفیت پست مهم است. خیلی زیاد. فالوورهای توییتر ممکن است چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام خیلی چیز بدی است و قابل قبول نیست.

این به این معنی نیست که حتماً باید دوره های عکاسی را بگذرانید تا عکس های اینستاگرام خوبی داشته باشید. و به این معنی نیست که هفته ها قبل از شروع کار باید تمرین سخت داشته باشید.

اما باید با نکات اساسی عکاسی و برنامه های ویرایش عکس  آشنا باشید.

[caption id="" align="aligncenter" width="675"]نکات اساسی عکاسی نکات اساسی عکاسی[/caption]

 

مهارت های عکاسی

از آنجائیکه اینستا یک برنامه موبایل است، احتمالاً بیشتر عکس‌هایی که پست می گذارید با تلفن همراه خود گرفته اید. فقط اینطور نیست، اما انتظار می رود که اینطور باشد.

در حالی که برخی از برند ها از عکس های حرفه ای برای عکس اینستاگرام خود استفاده می کنند، اکثراً از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. و به هر حال اینستاگرام به معنی واقعی کلمه همین لقب را دارد.

 

اینجا نکات برجسته و مهمی وجود دارد:
در یک زمان روی یک موضوع تمرکز کنید.
فضای منفی را در آغوش بگیرید.
دیدگاه های جالب را پیدا کنید.
تقارن را جستجو کنید.
جزئیات کوچک را ضبط کنید.
فالوور های خود را خوشحال کنید.

 

مهارت های ویرایش عکس

اینستاگرام برخی قابلیت های ویرایش اولیه عکس را دارد، اما اغلب اوقات آنها برای ایجاد یک تصویر واقعاً عالی نیستند. بسیاری از عکس  ها  را قبل از اینکه برای بار اول در اینستاگرام باز کنید باید با یک یا دو برنامه ویرایش عکس باز کنید و آنها را ویرایش کنید.

 

چهارم – شروع به پست گذاشتن

وقتی که پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کردید، کسی را داشته باشید که آنها را اداره کند. و چیزهایی را یا دو چیز را درباره عکاسی و ویرایش عکس بدانید

، الان زمان شروع پست گذاشتن است. ایده خوبی است که تعداد زیادی پست های عالی داشته باشید، شاید ۱۵ عدد یا بیشتر، تا قبل از اینکه شروع کنید که واقعاً مردم را جذب کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام، وقتی مردم پروفایل شما را می بینند، بهتر است تعداد زیادی از عکس های شما را  ببینند که کل صفحه را پوشانده است.

به جای اینکه تعداد انگشت شماری ببینند، به این ترتیب آنها با خبر می شوند که به طور مرتب مطلب می‌نویسید.

برای شروع پست گذاشتن در اینستاگرام، ابتدا قالب های محتوایی رسانه های اجتماعی را دانلود کنید و شروع به برنامه ریزی پست های اینستاگرام خود کنید.

با گذشت زمان، میخواهید که عکس ها را با تاریخی که دارند دسته بندی کنید و کنار هم بگذارید، مانند آخر هفته یا وقتی که به تعطیلات می روید.

وقتی برای برنامه های پست گذاشتن شروع به برنامه ریزی می کنید شخصیت های بازار هدف خود را در ذهن داشته باشید، می توانید به طور چشمگیر زمان و فرکانس پست گذاری خود را تغییر دهید.

مخصوصاً اگر مخاطبان خود را در منطقه زمانی متفاوت هدف قرار می دهید. می‌توانید از قالب های رایگان استفاده کنید.برنامه خود را برای مخاطبان خاص خود که ممکن است زمان بر باشد و آزمودن نیاز داشته باشد بهینه سازی کنید.

طبق تحقیقاتی که داشته‌ایم بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام دوشنبه و پنج‌شنبه است.

اگر در فکر افزایش فالوور اینستاگرام هستید، در هر ساعتی به جز زمان ۳ تا ۴ بعد از ظهر پست بگذارید. منطقه ای را در نظر بگیرید که بازار هدف شما را تشکیل می دهند. و نتایج را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه نهایی برسید. برای مخاطبان خارج از کشور فقط جاهایی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما در آن منطقه حضور دارند و استفاده می کنند.

با این حال، به این دلیل که اینستاگرام عمدتاً برنامه ای است که روی دستگاههای موبایل استفاده می شود، کاربران تمایل دارند که در هر زمانی استفاده کنند.

اگر چه بسیاری از کاربران در طول روزهای کاری در ساعاتی که کار نمی‌کنند، با محتواهای اینستاگرام مشغول هستند.

برخی از کسب و کارها با پست گذاشتن در ساعات ۰۲:۰۰ صبح یا ۰۵:۰۰ بعد از ظهر و در روزهای چهارشنبه ۰۷:۰۰ بعد از ظهر موفق هستند. شما هم بررسی کنید ببینید چه ساعتی برای مخاطبان شما مناسب است.

 

پنجم – برخی از مطالب خود را سازماندهی کنید

الگوریتم اینستاگرام

اگر چه بهترین گزینه این است که فقط یک نفر یا دو نفر حساب شما را اداره کنند. یک یا دو نفر نمی توانند در هر جایی یک عکس را بگیرند.

گستره زیادی از مطالب وجود دارد که می خواهید در اینستاگرام خود پست بگذارید. یک نفر قادر نخواهد بود همه چیز را پیگیری کند.

 

یک راه حل:

 سیستمی را ایجاد کنید که بتوانید عکس ها و محتواهای اعضای تیم خود را سازماندهی کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد.

یکی از راه ها ایجاد یک آدرس ایمیل خاص برای کارمندان است تا عکس ها، ویدئو های کوتاه،memes و hyperlapses و چیزهای دیگر خود را ارسال کنند.

فقط مردم را تشویق کنید تا خطوط موضوعی خود را در ایمیل ها قرار دهند طوری که بتوانید از طریق عکس های ارسال شده  راحت تر آنها را مرتب کنید.

در حالی که به نظر نمی رسد این راحت ترین راه برای سازماندهی عکس ها باشد، این در واقع ساده ترین کار برای افرادی است که برای شما عکس ارسال می کنند.

می‌توانید ارسال محتوا را برای آنها آسان تر کنید، بدین ترتیب محتوای بیشتری دریافت خواهید کرد.اگر تیم شما حساب  Box  یا  Dropbox برای به اشتراک گذاری داشته باشند،

همچنین می توانید یک پوشه مشترک ایجاد کنید که مردم بتوانند به طور خودکار عکس ها و ویدئوهای خود را در آنجا بگذارند. این کار باعث می شود تا گام های بیشتری را در جهت ارسال محتوا بردارید، و نه اینکه هر کسی که برنامه داشت از تلفن خود آنها را دانلود کند.

 

ششم – لذتبخش بنویسید. کپشن‌های ارزشمند به اشتراک بگذارید

عشق کارآفرینیعشق کارآفرینی

عکس ها و ویدئوها ممکن است مهم ترین بخش پست های اینستاگرام شما باشند. اما caption کپشن‌ها یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام شما هستند. آنها بخش مهمی از  پست شما هستند مثل بستنی روی کیک.

اگر به طور مستمر caption کپشن‌های عالی بنویسید می توانید بخش انسانی برند خود را شگفت انگیز کنید، فالوورهای زیادی را جذب کنید.  محتوای خود را قابل اشتراک گذاری کنید. در نتیجه به شما اجازه می دهد که بیشتردر معرض دید قرار بگیرید.

کپشن‌های خود را با نام افراد مشهور یا برندها ترکیب کنید. این یک راه عالی برای ارتباط و احساس نزدیکی با نام تجاری فالوورها و یکی از راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام شماست.

راه دیگر برای افزایش قابلیت اشتراک گذاری caption شما، تشویق فالوورها برای اینکه سئوال بپرسند یا تماس تلفنی در caption عکس شما داشته باشند، می باشد.

برای مثال، ممکن است بگوئید،” اگر این مطلب جالب بود دو بار ضربه بزنید (double-tap)”  ” یا داستان خود را در کامنت به اشتراک بگذارید”.

 

هفتم – از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید.

یکی از بهترین راهکارهای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده درست از هشتگ‌هاست. در اینستاگرام، یک hashtag با مکالمات کاربران مختلف ارتباط دارد که در حال حاضر به یک جریان واحد متصل نیست.

اگر از hashtag های مربوطه استفاده کنید، پست های شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می گیرد تا اینکه مردم شما را دنبال کنند یا درباره برند شما اطلاع داشته باشند.

کلید استفاده از هشتگ ها به طور موثر این است که آنها را به صورت هوشمندانه و به ندرت استفاده کنید.

سعی کنید تعداد هشتگ های هر کپشن را به سه بخش محدود کنید. به طور مشابه، از hashtag هایی مانند این استفاده نکنید:

“like for like” ، like #like4like or #like4likes . این تکنیک خیلی شلخته و کثیف است که عده ای از فالوورها شما را ترک خواهند کرد.

برای پیدا کردن هشتگ هایی که مخاطبان شما ممکن است استفاده کنند، کمی روی هشتگ های مربوطه روی صنعت و کمبودهایی که در آن صنعت هست،  تحقیق کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار تحقیق در خود برنامه اینستاگرام، تب “explore” به معنی کشف کردن است.

هنگامی که برای یک هشتگ جستجو می کنید، یک لیست از هشتگ های مرتبط در بالای صفحه شما نشان داده خواهد شد. برای مثال، وقتی من در اینستاگرام #دیجیتال_مارکتینگ را جستجو می کنم،

هشتگ های مربوطه مانند #ترفندهای_دیجیتال_مارکتینگ  #اینترنت_مارکتینگ و … را هم به من نشان می‌دهد.

اگر فالوورهای کمی دارید، برای افزایش فالوور اینستاگرام حتما هشتگ های مناسب خود را ایجاد کنید. مانند نام شرکت یا یک شعار که برای بیشتر عکس های شما اضافه شود.

این یک راه عالی برای ساختن برند شما روی پلت فرم و ساختن یک حضور منسجم است.

 

هشتم – تعامل با کاربران دیگر، از جمله فالوورهای شما

افزایش درآمد از سیستم همکاری در فروشافزایش درآمد از سیستم همکاری در فروش

اینستاگرام یک جامعه گسترده است. و یک راه عالی برای ورود به این جامعه پیدا کردن افرادی است که تصاویر مورد علاقه شما را ارسال می کنند.

حساب های آنها را دنبال کرده و با محتوای آنها ارتباط برقرار می کنید. این طبیعی‌ترین راه برای جلب توجه دیگران و افزایش فالوور اینستاگرام است. از محتوای دیگران الهام می گیرید. اما کپی نکنید.

 

این دو چیز برای شماست:

اولاً، آنها وقتی اعلان دریافت می کنند که شما آنها را دنبال کنید، آنها ممکن است حساب شما را بررسی کنند و تصمیم بگیرند که آیا شما را دنبال کنند یا نه.

(به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه به دیگران دسترسی داشته باشید چند محتوای عالی ایجاد کنید.)

دوماً، این به این معنی است که شما پست های اخیر آنها را در feed خود می بینید. پس اگر شما انتخاب کنید می توانید پست های آنها را لایک کنید و با آنها وارد ارتباط شوید.

همانطور که فالوور های خود را افزایش می‌دهید، فالوورهای خود را نگه دارید. و با پاسخ دادن به کامنت های آنها قدردانی خود را نشان دهید، و حتی آنها را دنبال کنید و با پست های آنها ارتباط برقرار کنید.

 

نهم – با کاربرانی که شبیه شما هستند تبلیغ متقابل داشته باشید

مسئولیت پذیری در موفقیت کارآفرینیمسئولیت پذیری در موفقیت کارآفرینی

هنگامی که یک رابطه پایدار با برخی از افرادی که پشت این حساب قرار دارند برقرار می کنید که مخاطبان مشابه شما را دارند، ممکن است بخواهید روی حساب های دیگران برخی همکاری های تبلیغاتی را داشته باشید.

برای اینکه طبیعی‌تر شود و کمتر اسپم شود می توانید این محتویات متقابل را بهتر درست کنید — مخصوصاً کپشن ها — . همچنین کمک می کند تا برای فالورهای شما شگفت انگیز باشد و فالوور همیشگی شما باشد.

نمونه ای از تبلیغ متقابل وبلاگ نویس غذا (sprinklesforbreakfast@) و یک عکاس(graymalin@) را بینید که با حساب‌های دیگران در یک زمان تبلیغ متقابل داشته اند.

 

دهم – برای افزایش فالوور در اینستاگرام مسابقه بگذارید

جذابیت شبکه های اجتماعیجذابیت شبکه های اجتماعی

برگزاری مسابقه، یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام و گسترش دسترسی شما است. یک عکس یا یک پست تبلیغاتی برای یک مسابقه طراحی کنید ,

سپس از مردم بخواهید به منظور شرکت در مسابقه پیج شما را فالو کنند و یا عکس های شما را  لایک کنند یا کامنت بگذارند.

یک عنصر ( UGC (User-Generated Content به مسابقه اضافه کنید. UGC یعنی تشویق فالوورها به تولید محتوا برای شما. همچنین، جایی که مردم یک عکس از خودشان پست می گذارند و از یک هشتگ خاص همراه با دنبال کردن حساب شما استفاده می‌کنند.

 

یازدهم – استوری اینستاگرام و ویدئوی live به اشتراک بگذارید

اینستاگرام همیشه فرصتی را برای پست گذاشتن عکس های زیبا و جذاب ارائه می دهد تا برند خود را نشان دهید. با این حال، با معرفی استوری های اینستاگرام کوتاه مدت، ب

رند ها می توانند همچنین on-the-fly به اشتراک گذاشته شوند، در behind-the-scenes برای ۲۴ ساعت در جستجو می‌ماند این پلت فرم به برند شما شخصیت بیشتری می‌دهد.

با نگاهی به انفجار محبوبیت Snapchat نشان می دهد که کاربران رسانه های اجتماعی به طور واضح به عکس ها و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده پاسخ مثبت می دهند.

استوری های اینستاگرام به برند ها اجازه می دهد تا با روش های مختلف با کاربران ارتباط برقرار کنند تا آنها به برند وفادار باشند و درخواست خود را بیان کنند.

استوری های اینستاگرام همینطور که به کاربران اجازه می دهد که ویدئوهای live خود را به اشتراک بگذارند، برای افزایش فالوور اینستاگرام مثل یک بمب انرژی عمل می‌کند.  و این یکی دیگر از فرمت های محتوا که در سایر شبکه های اجتماعی محبوب است.

 

آیا می‌دانید چه چیزی در مورد ویدئوهای live  در اینستاگرام منحصر بفرد است؟

وقتی که کاربران فیلم نگاه کردن را متوقف می کنند آنها نا پدید می شوند. این تجربه دو جانبه معتبر به برند ها اجازه می دهد تا چیزهای جزئی را به اشتراک بگذارند.

لحظات نایاب با مخاطبان خود برای ترکیب عناصر انسانی در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی که به شدت ویرایش شده و برای استفاده سنتی صیقل داده شده است.

 

برندها چگونه از استوری های اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنند؟

در اینجا برندهایی هستند که پیشنهاد می کنم روش کار و اشتراک گذاری آنها را ببینید و دنبال کنید:

 

Rachel Brathen @yoga_girl یک مربی یوگا است و در Aruba یک کارآفرین است که از استوری های اینستاگرام استفاده می کند behind-the-scenes عمل ساخت یک استودیو یوگا را مستند سازی می‌کند.

در حالی که نمونه کارهای او در اینستاگرام عکس های زیبا و حرفه ای را در یوگا نشان می دهد. ویژگی داستان او نشستن سگ او در جلسات کارکنان است،

گروه او برای تزئین استودیو از کریستال های یاقوتی استفاده کردند، و هنرمندان روی دیوار را نقاشی کردند. او از استوری ها برای نمایش جنبه دیگر برند خود برای ۲ میلیون فالوور از راه درست و اصلاح شده استفاده کرد،

تا بدین ترتیب فالوورهای خود را از آنچه که هر روز انجام می دهد مطلع کند. (البته در مورد یوگا )

 

Dana Shultz  @miniamlistbaker او دستورالعمل های  غذایی فاقد گلوتن را در وبلاگ خود منتشر می کند. ویژگی داستان های او ویدئوهایی  در مورد درست کردن صبحانه است و همچنین تست کردن دستورالعمل های جدید در آشپزخانه خودش است.

جنبه های پست صحنه استوری های او متون انسانی زیادی را برای برند وبلاگ او فراهم می کند، و هر کسی عاشق این مدل ویدئوهای خوب است.

 

Casper @casper محتواهایی را برای تبلیغ تشک های خود منتشر می کند – و این تبلیغ به صورت غیر مستقیم است و آشکار نیست.

 

موضوع اصلی محتوای آنها چیست؟ ماندن بهتر از رفتن است ( زیرا می توانید  به طور طبیعی در یک تشک نرم  و آرام کاسپر قرار بگیرید).

آنها حتی یک گالری برای فالوورهای خود ایجاد کرده اند تا به عنوان پس زمینه برای Snapchat و استوری های Instagram استفاده کنند تا وقتی که واقعاً روی رختخواب دراز کشیده اند، به نظر برسد که آنها در یک مهمانی هستند.

یکی از ویژگی های آخرین استوری های اینستاگرام آنها شخصی است که در رختخواب فیلم تماشا می کند با این عنوان که : ” وقتی شما بیشتر از ۵ فصل دارید چه کسی طرح و برنامه نیاز دارد؟” این ویدئو از کمپین های کاسپر حمایت می کند.

 

دستورالعمل استفاده از استوری اینستاگرام برای برند شما:

اینکه آیا جالب است، غم انگیز، منحصر بفرد یا معتبر به فالوورها واگذار کنید. استوری اینستاگرام برای افراد بی تجربه نامشخص و خشک است.

از استوری ها استفاده کنید تا جنبه های دیگر برند خود را به اشتراک بگذارید که فالوورهای شما در جاهای دیگر نتوانند آنها را بخوانند.

آیا شما یک اداره ای دارید که سگ  را دوست دارند؟ آیا تیم شما چالش مانکن را آزمایش می کند؟ شروع به فیلم برداری کنید تا بیشتر جنبه انسانی برند خود را نشان دهید.

 

– به پشت صحنه (behind-the-scenes) بروید.

این نوع از محتوای مورد علاقه فالوورهای اینستاگرام است که باعث افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود. به فالوورهای خود برنامه یک رویداد یا event، یا راه اندازی یک محصول را نشان دهید، و آن را جالب و سرگرم کننده کنید.

فالوورهای شما می خواهند که احساس کنند به حساب می آیند و شناخته شده هستند، و می‌توانید از استوری ها استفاده کنید تا یک برنامه وفادار نام تجاری را داشته باشید که فقط به کسانی که محتوای شما را بررسی می کند جایزه دهد.

 

– ویدیو لایو live  منتشر کنید

ویدیوی لایو live روند رو به رشد در انواع مختلف پلت فرم های اجتماعی است، پس اگر چیز جالبی اتفاق می افتد، شروع به منتشر کردن آن کنید.

اینکه جشن تولد گروه است، یک جلسه کاری است، یا یک حیوان بامزه، فالوورهای متعهد شما می خواهند که هر چیزی را که به روز می کنید بصورت روزانه ببینند.

ویدیوهای لایو و استوری ها را با اشتراک آنها به عنوان چیزی که اتفاق می افتد به سطح بعدی بفرستید ( و در توییتر یا فیس بوک آن را تبلیغ کنید تا باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما شود).

 با به اشتراک گذاری استوری و ویدیو لایو live بخوبی متوجه افزایش فالوور اینستاگرام تان خواهید شد. محتوای کوتاه مدت برای جذب فالوورهای جدید و افزایش ارتباط با کسانی که در حال حاضر فالوورهای شما هستند.

 

دوازدهم – پیچ اینستاگرام خود را برای پیدا کردن و دنبال کردن در دسترس قرار دهید

روش هدف گذاری موثرروش هدف گذاری موثر

یک دکمه فالو (دنبال کردن) را در صفحه اصلی وب سایت خود، در صفحه “درباره ما” و سایر مکان های دیگر در وب سایت خود جایگذاری کنید.

می توانید یک لوگو در سایت ایجاد کنید که به حساب کاربری شما اینستاگرام لینک شده است و مطمئن شوید به حساب خود درست لینک داده‌اید.

اگر نام تجاری شما یک مکان فیزیکی دارد. به صورت چاپی و کاغذی راه های تماس را به آنها بگوئید. حساب اینستاگرام خود را به آنها اطلاع دهید و آنها را تشویق کنید تا شما را دنبال کنند.

همچنین، مطمئن شوید که حساب اینستاگرام خود را در سایر حساب های رسانه های اجتماعی تبلیغ کرده‌اید. احتمالاً، افرادی که قبلا شما را در فیس بوک و توییتر دنبال می کنند،

شما را در اینستاگرام Instagram نیز بدون هیچ مشکلی دنبال خواهند کرد. اجازه دهید که فالوورهای شما بدانند که شما در اینستاگرام هستید و آنها را تشویق کنید ,تا شما را در آنجا دنبال کنند و در سایر رسانه های اجتماعی با لینک دادن و پست گذاشتن شما را دنبال کنند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزونه زرین پال

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با افزونه ی قدرتمند زرین پال را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

آن دسته از کاربرانی که فروشگاه های اینترنتی دارند یا خدمات و محصولاتی را به صورت آنلاین به فروش می رسانند حتما با درگاه های پرداختی موجود در ایران آشنا هستند. یکی از این درگاه های پرداختی زرین پال است که چندین سال فعالیت می کند و جزء بهترین ها به شمار می رود.
شما با  عضویت در آن می توانید درگاهی را دریافت کرده و در سایت خود فعال کنید. همچنین زرین پال دارای افزونه ای برای اتصال به وردپرس می باشد تا راحت تر بتوان با آن ارتباط برقرار کرد و از امکانات آن برخوردار شد. در حال حاضر می خواهیم به آموزش نصب و راه اندازی افزونه ی زرین پال برای وردپرس بپردازیم.

 

نصب و فعالسازی اقزونه زرین پال

پس از نصب و فعالسازی افزونه هیچ منوی جدیدی به پیشخوان شما اضافه نمی شود. برای انتخاب افزونه زرین پال به عنوان درگاه پرداخت خود به منوی ووکامرس >> پیکربندی مراجعه کرده و سپس به بخش پرداخت ها بروید.

[caption id="attachment_2120" align="aligncenter" width="432"]افزودن درگاه زرین پال برای پرداخت افزودن درگاه زرین پال برای پرداخت[/caption]

همانطور که مشاهده می نمایید، پرداخت امن زرین پال به روش های پرداخت شما اضافه شده است. به راحتی می توانید آن را فعال نمایید. پس از فعال کردن درگاه زرین پال برای مدیریت و اتصال آن به حساب بانکی خود، روی دکمه مدیریت کلیک نمایید.

 
 

[caption id="attachment_2119" align="aligncenter" width="438"]تنظیمات افزونه زرین پال تنظیمات افزونه زرین پال[/caption]

در این قسمت ابتدا گزینه فعالسازی/ غیرفعالسازی را فعال نمایید تا زرین پال برای انتخاب هنگام پرداخت فعال باشد. در ادامه عنوان درگاه و توضیحات آن را برای مشاهده توسط مشتریان وارد نمایید.

 

تنظیمات حساب زرین پال

در این بخش باید اطلاعات حساب کابری خود را(مرچنت کد) که در وبسایت زرین پال ایجاد کرده اید، وارد نمایید. همچنین می توانید زرین گیت (درگاه مستقیم) را فعال نمایید.

 

تنظیمات عملیات پرداخت

در نهایت در این بخش پیغام های مربوط به موفقیت آمیز بودن پرداخت و خطا هنگام عملیات پرداخت را به دلخواه خود وارد نمایید.

پس از انجام تمام سفارشی سازی های خود در افزونه زرین پال، روی ذخیره تغییرات کلیک نمایید. اکنون هنگامی که مشتریان شما به صفحه پرداخت ووکامرس وارد می شوند، می توانند گزینه پرداخت با زرین پال را انتخاب و عملیات پرداخت را انجام دهند.

انتخاب درگاه زرین پال هنگام تسویه

پیش نمایش انتخاب درگاه زرین پال

 

روند ثبت نام در زرین پال و دریافت مرچنت کد برای افزونه زرین پال

برای ثبت نام درسایت زرین پال ابتدا فرم ثبت نام را تکمیل نمایید و پس از تایید ایمیل خود وارد سایت شوید. در این مرحله در بالای سایت روی گزینه ارتقا به سطح نقره ای کلیک کرده و فرم مربوطه را با دقت کامل کنید.

ثبت نام در وبسایت زرین پال

در نهایت باید تصویر اسکن رنگی اصل شناسنامه و کارت ملی خود را نیز به پیوست ارسال نمایید. پس از دریافت اطلاعات و بررسی آنها حساب نقره ای شما فعال خواهد شد.

اکنون در منوی سمت راست روی گزینه ی درگاه های پرداخت کلیک کرده و سپس روی گزینه درخواست درگاه پرداخت کلیک نمایید.

در این قسمت فرم مربوطه را تکمیل کرده و ارسال نمایید. حداکثر طی ۶ ساعت به درخواست شما رسیدگی شده و مرچنت کد برای اتصال افزونه زرین پال به حساب شما ارسال می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

حقیقت های شگفت انگیز گوگل

 

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با تمامی حقیقت های گوگل آشنا شوید و آنها را در کار خود به کار گیرید و تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

کی پدیا می گوید : گوگل به انگلیسی: (Google) یک شرکت سهامی عام است که در زمینه جستجوی اینترنتی یکی از ابزار پایه ای بازاریابی اینترنتی ،

رایانش ابری و تبلیغات، سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.

گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.

هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود و شعار غیررسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد)

«شرور نباشید» به انگلیسی: Don’t Be Evil) ) بود. در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد.

 

 

5 حقیقت درباره گوگل

1- نام کمپانی گوگل در اصل، گوگول یا Googol بوده است

 اگر حالا نام این کمپانی را تلفط کنید، با هیچ گونه مشکلی در تلفط نام گوگل مواجه نخواهید شد.

لری پیچ و برین در ابتدا، نام سایت خود را گوگول گذاشته بودند که خود از Googolplex الهام گرفته شده بود. زمانی که لری پیج و برین پروژه‌ها و ایده‌های خود را به یک سرمایه‌گذار نشان دادند،

او به اشتباه چکی را در وجه “گوگل” صادر کرد. موسسان گوگل برای وصول چک خود، تصمیم به تغییر نام سایت خود گرفته و آن را “گوگل” نام نهادند.

 

Facts-You-Didnt-Know-About-Google_Fact-1

2- در سال 2011 میلادی، 96 درصد درآمد این کمپانی از طریق تبلیغات حاصل شده بود.

سال 2011، یکی از موفق‌ترین سالهای مالی برای کمپانی گوگل به حساب می‌آید.

این کمپانی در این سال توانست به درآمدی در حدود 36 میلیارد دلار، دست یابد. اما آنچه که جالب تر است، این واقیعت است که 96 درصد این مبلغ تنها از “تبلیغات” حاصل شده بود.

 

Facts-You-Didnt-Know-About-Google_Popularity

 

3- سایت Google.com یکی از پربازدیدترین وبسایت‌های اینترنت، محسوب می‌شود.

 حتما با سایت الکسا آشنایی دارید؛ سایتی که هدف از تولید آن، جمع آوری اطلاعاتی درباره تمام وبسایت‌ها در شبکه سراسری اینترنت است.

سایت رسمی گوگل در الکسا، از جمله  سایت‌هایی است که در حال حاضر، لقب  بیشترین بازدید روزانه را با رتبه 1  به خود اختصاص داده است.

Facts-You-Didnt-Know-About-Google_For-Sale

 

4- موسسان گوگل بارها تلاش کرده‌اند تا کمپانی گوگل را به قیمت 1 میلیون دلار، به‌‎فروش برسانند. 

کمپانی گوگل که الان، سالانه میلیاردها دلار سود را برای صاحبان آن فراهم آورده است،

یک بار برای فروش از طرف موسسان آن قرار گرفته بود. اما چرا؟! زیرا صاحبان آن، زیاد وقت نمی‌کردند تا امور سایت خود را سازماندهی نمایند.

Facts-You-Didnt-Know-About-Google_Acquisition

 

5- کمپانی گوگل اکنون، بر 125 شرکت مختلف حکمرانی می‌کند . 

گوگل از بدو تولد خود تاکنون، به شرکت‌های بسیاری دست پیدا کرده است.

از نام‌های بزرگ این کمپانی‌های به سلطه درآمده، می‌توان به یوتیوب، اندروید و موتورالا اشاره کرد. در کل، 125 شرکت و سرویس مختلف توسط کمپانی گوگل خریداری شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 اسرار شگفت انگیز گوگل

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با تمامی اسرار گوگل آشنا شوید و آنها را در کار خود به کار گیرید و تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

گوگل در آن واحد می تواند ده ها پروژه غیر قابل تصور را به عهده بگیرد و آن ها را همزمان پیش ببرد (و البته هیچ کدام را به ثمر نرساند). اما نوآوری های گوگل و ذهن خلاق کارمندان و مدیران اش شهره خاص و عام است.

همه می دانند که در آزمایشگاه های مخوف گوگل چیزهای جالبی در جریان است و شاید در آینده ای نزدیک، شاهد انقلاب گوگل در زمینه های بسیاری باشیم

16 اسرار گوگل

گوگل در آن واحد می تواند ده ها پروژه غیر قابل تصور را به عهده بگیرد و آن ها را همزمان پیش ببرد (و البته هیچ کدام را به ثمر نرساند). اما نوآوری های گوگل و ذهن خلاق کارمندان و مدیران اش شهره خاص و عام است.

the-company-owns-a-bunch-of-domains-that-are-common-misspellings-of-google-like-goooglecom-goglecom-googlrcom-and-more-google-also-owns-466453com-too-

 

گوگل دارنده چندین دامنه مختلف است که ممکن است کاربران حین وارد کردن آدرس گوگل، به اشتباه آن را تایپ کنند. مثل gooogle.com یا gogle.com و googlr.com. این شرکت حتی دامنه 466453 دات کام را هم در اختیار دارد.

 

in-1998-the-year-google-launched-users-were-making-about-500000-searches-per-day-now-there-are-more-than-2-million-google-searches-per-second

 

در سال 1998 که گوگل راه اندازی شد، کاربران در طور روز، 500 هزار جستجو انجام می دادند، حالا این رقم به 2 میلیون در ثانیه رسیده

 

google-takes-on-moonshots--projects-that-could-change-the-world-for-millions-of-people-however-it-also-takes-on-important-projects-that-matter-only-to-a-small-number-of-people-in-2012-google-introduced-the-cherokee-language-

 

گوگل معمولا سراغ پروژه هایی می رود که توانایی عوض کردن زندگی میلیون ها نفر را دارد اما گاهی هم سراغ پروژه های کوچکی می رود که برای تعداد بسیار اندکی حایز اهمیت است.

در سال 2012، گوگل زبان چروکی (زبان سرخپوست های آمریکایی) را به جیمیل اضافه کرد.

 

since-google-launched-street-view-in-2007-the-team-has-photographed-more-than-72-million-miles-of-road

 

از سال 2007 که گوگل استریت ویو را راه اندازه کرد تا به حال، این تیم بیش از 7.2 میلیون جاده در سراسر جهان را تصویربرداری کرده است.

 

when-street-view-first-debuted-it-featured-5-us-cities-shot-with-5-megapixel-cameras-now-street-view-has-images-from-every-continent-and-uses-75-megapixel-cameras

 

زمانی که استریت ویو راه اندازی شد، این سرویس تنها از 5 شهر آمریکا با دوربین 5 مگاپیکسلی تصویر داشت. اما حالا این سرویس از تمامی قاره ها با دوربین 75 مگاپیکسلی تصویر دارد.

 

over-six-billion-hours-of-video-are-watched-each-month-on-youtube--thats-almost-an-hour-for-every-person-on-earth

 

بیش از 6 میلیارد ساعت در طول هر ماه در یوتوب ویدیو تماشا می شود. به طور تقریبی، هر فرد در کره زمین، ماهانه یک ساعت ویدیو تماشا می کند.

 

where-does-all-that-content-come-from-users-upload-300-hours-of-video-to-youtube-every-minute

 

یوزرهای یوتوب هر دقیقه 300 ساعت ویدیو روی این بستر آپلود می کنند.

 

more-than-1-billion-android-phones-shipped-last-year-that-means-googles-operating-system-now-has-an-astounding-81-marketshare

 

سال گذشته 1 میلیارد تلفن همراه اندرویدی به بازار عرضه شده. این یعنی گوگل صاحب 81 درصد کل بازار تلفن های همراه است.

 

google-has-more-than-53600-employees-in-70-offices-in-more-than-40-countries-around-the-world-thats-a-lot-of-free-lunch

 

گوگل تقریبا 53600 کارمند دارد که این تعداد را در 70 دفتر در 40 کشور دنیا پخش کرده است.

 

when-google-wants-something-its-not-afraid-to-drop-some-cold-hard-cash-to-get-it-it-has-made-more-than-170-acquisitions-over-the-years-the-top-ten-most-expensive-alone-totaled-245-billion

 

وقتی گوگل بخواهد چیزی را بخرد، برایش مهم نیست که چه قیمتی دارد، آن را بی درنگ می خرد. طی سال های اخیر، گوگل 170 شرکت نوپا و بزرگ را خریداری کرده که مجموع قیمت 10 شرکت اول، 24.5 میلیارد دلار می شود.

 

its-fun-to-talk-about-all-of-googles-moonshot-projects-like-self-driving-cars-and-smart-contact-lenses-but-thats-not-where-the-money-is-in-2014-about-89-of-googles-66-billion-in-revenue-came-from-advertising

 

در سال 2014، تقریبا 89 درصد درآمد کلی گوگل (66 میلیارد دلار) از طریق تبلیغات به دست آمده است.

 

larry-page-and-sergey-brin-made-the-first-google-doodle-in-august-1998-they-were-heading-to-burning-man-in-the-nevada-desert-and-wanted-people-to-know-where-the-google-crew-would-be-for-a-few-days-so-they-added-the-festivals

 

سرگی برین و لری پیج اولین لوگوی متفاوت گوگل را در آگوست 1998 طراحی کردند. از آنجایی که آن ها قصد رفتن به فستیوال Burning Man در صحرای نوادا را داشتند،

می خواستند مردم بدانند که آن ها چه برنامه ای دارند و حالا می بینیم که این موضوع تبدیل به رسمی روزانه شده.

 

googles-search-index-is-more-than-100-million-gigabytes-in-size-it-would-take-100000-one-terabyte-personal-drives-to-contain-the-same-amount-of-data

 

ایندکس‌های سرچ گوگل از لحاظ اندازه، 100 میلیون گیگابایت حجم دارد. صد هزار هارد یک ترابایتی را که کنار هم بگذارید، همین قدر می‌شود.

 

people-rely-on-googles-services-so-heavily-that-when-they-all-went-down-for-5-minutes-in-2013-global-internet-traffic-dropped-by-40

 

مردم آنقدر به گوگل اکتفا می کنند که یک بار در سال 2013، زمانی که گوگل داون شد، ترافیک اینترنت 40 درصد کاهش یافت.

 

????????????????????

 

گوگل شاید تنها سایتی باشد که می خواهد زمان حضور کاربران روی سایتش را «کاهش» دهد.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزونه اسلایدر وردپرس

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با اسلایدر وردپرس را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

به تصاویر و یا عناصری که به صورت اسلاید و صفحه به صفحه در یک باکس نمایش داده می شوند اسلایدر گفته می شود و برای راه اندازی اسلایدر ها شما نیاز به دانش برنامه نویسی دارید,

ولی طبق معمول وردپرس با انقلاب سی ام اسی خود توانسته این نیاز را به سادگی با افزونه های زیادی رفع کند البته در دیگر سیستم ها نیز همینطور می باشد,

 یا گاها در خود پوسته ها مورد استفاده قرار می گیرد و یا طراحان از قبل از آنها استفاده کرده اند. ولی وردپرس طبق مطالعات و تجربیات ارائه شده بهترین گزینه برای شخصی سازی می باشد .

از همین رو نیز سیر زیادی از افزونه های اسلایدر ساز وجود دارد یکی از بهترین و شاید پر کاربردترین افزونه های اسلایدر ساز وردپرس افزونه revolution slider می باشد

افزودن اسلایدر در وردپرس

این افزونه کاربردی به شما کمک می‌کند تا هر نوع اسلایدری را برای هر بخشی از سایت خود ایجاد کنید و هر محتوایی که مد نظرتان است را درون آن به عنوان اسلاید به کاربر به نمایش دهید.

ویژگی اصلی

از ویژگی اصلی این افزونه، ایجاد شورت کد خاص برای هر اسلایدر است که این باعث می‌شود تا شما در هر قسمتی از سایت خود که می‌خواهید،

اقدام به افزودن اسلایدر در وردپرس نمایید. حتی می‌توانید با دادن عرض و ارتفاع به اسلایدر، آن را از قسمت ابزارک‌ها در سایدبار خود نیز فراخوانی کنید.

نصب و راه اندازی افزونه

Slider by Supsystic- افزودن اسلایدر در وردپرس

برای شروع کار ابتدا افزونه را دریافت کنید و از بخش افزونه‌های سایت خود آن را نصب نمایید.

بعد از نصب این افزونه در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی بخشی با عنوان Slider by Supsystic برای افزودن اسلایدر در وردپرس ساخته شده است.

new slider- افزودن اسلایدر در وردپرس

بر روی گزینه New Slider کلیک کنید تا اولین اسلایدر حرفه‌ای را ایجاد کنیم.

New Slider

new slider- افزودن اسلایدر در وردپرس

ابتدا از فیلد بالا یک نام برای اسلایدر تعیین کنید. بعد از آن نوع اسلایدر خود را از بین شش اسلایدر موجود انتخاب کنید که ما Thumbnails navigation را انتخاب کردیم. 

بعد از آن بر روی دکمه save کلیک کنید تا به تنظیمات اسلایدر انتخابی برویم.در برگه جدیدی که برای شما باز می‌شود دو ستون را مشاهده می‌کنید.

ستون سمت راست مربوط به تنظیمات کلی اسلایدر است و در سمت چپ هم اسلایدهای اسلایدر را می‌توانید مشاهده کنید.

ستون سمت راست

right column- افزودن اسلایدر در وردپرس

ابتدا از قسمت بالا می‌توانید با دکمه save هر تغییری که ایجاد کردید را ذخیره کنید و با preview هم می‌توانید نتیجه را در همین برگه بصورت پاپ آپ مشاهده کنید.

  • Slider name: همان نامی که برای اسلایدر خود تعیین کردید را از این قسمت هم می‌توانید تغییر دهید.

 

  • Shortcode: شورت‌کد اسلایدر خود را می‌توانید مشاهده کنید که آن را در برگه/نوشته سایت خود کپی کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

 

  • Slider width: عرض اسلایدر خود را می‌توانید با واحدی که مورد نظرتان است تعیین کنید. می‌توانید واحد را بر روی percent قرار دهید و مقدار را ۱۰۰ بگذارید تا اسلایدر شما تمام صفحه شود.

 

  • Slider height: می‌توانید مشابه بالا که عرض را تعیین کردید، ارتفاع را هم از این بخش تعیین کنید.

 

  • Mode: این قسمت مربوط به نوع رد شدن هر اسلایدر است.

 

نکته مهم: مقدار Mode بطور پیش‌فرض روی مقدار دیگری است که باید آن را بر روی fade قرار دهید چرا که غیر از این اسلایدر شما کار نمی‌کند.

  • Step: تعداد فاصله پرش از یک اسلاید به اسلاید بعدی را از این قسمت تعیین کنید. اگر برابر عدد یک باشد، بهتر است.

 

  • Autoplay video: اگر نوع اسلایدر انتخابی شما ویدیو است، این گزینه مربوط به اسلایدر شماست که با قرار دادن بر روی yes می‌توانید بعد از لود شدن سایت ویدیو را پخش کنید و در غیر این‌صورت برابر No قرار دهید.

 

  • Autostart Slideshow: با فعال کردن این گزینه اسلایدر شما بعد از لود شدن کامل صفحه بصورت خودکار اجرا خواهد شد.

 

  • Slideshow Controls: با فعال کردن این گزینه هم می‌توانید کنترلر اسلایدر را در زیر آن نمایش دهید.

 

  • Navigation: این گزینه که مربوط به جهت‌یابی است را برابر standard قرار دهید.

 

  • Captions: می‌توانید برای هر تصویر خود یک کپشن در نظر بگیرید و با فعال کردن این گزینه آن را برای هر اسلاید نمایش دهید.

با فعال کردن آن یک دکمه دیگر جهت تنظیمات کپشن ظاهر می‌شود که می‌توانید تنظیماتی از جمله رنگ متن، سایز فونت، چینش متن، خانواده فونت، رنگ بک‌گراند و شفافیت بک‌گراند را برای کپشن خود داشته باشید.

 

سایر قسمت ها

  • Transition Speed: سرعت تغییر حالت از یک اسلاید به اسلاید بعدی را بر حسب میلی‌ثانیه می‌توانید با این گزینه تعیین کنید.

 

  • Starting Slide: با فعال کردن تیک این گزینه اسلایدهای شما بصورت رندوم نمایش داده خواهند شد(دیگر به ترتیب نمایش داده نمی‌شوند!).

 

  • Easing: نوع افکت نمایشی را می‌توانید در حین تغییر حالت مشخص کنید.

 

  • Enable Touch: این گزینه مربوط به فعال کردن/غیر فعال کردن تغییر اسلایدها در گوشی و تبلت‌ها است.

 

  • One-to-One Touch: برای گوشی‌ها و تبلت‌ها سوال می‌کند که اسلایدها یک به یک تغییر کنند؟

 

  • Swipe Threshold: وقتی با انگشت دست خود در گوشی و تبلت یک اسلاید را می‌خواهید به سمت چپ و راست بکشید تا به اسلاید بعدی برود می‌توانیم با این گزینه این را تعیین کنیم که تا چند پیکسل که به طرفین اسلاید را کشیدیم و رها کردیم اسلاید بعدی نمایش داده شود (مقدار ۵۰ تا ۱۰۰ پیکسل می‌تواند مقدار خوبی برای این گزینه باشد).

 

  • Enable Pager: پیجر مربوط به نمایش صفحه اسلاید است که می‌توانید این گزینه را فعال کنید و در خروجی بر روی هر اسلایدری که می‌روید دکمه مربوط به همان اسلایدر روشن شود!

 

  • Type: با این گزینه هم می‌توانید پیجری که در بالا فعال کردید را دکمه‌های ساده و یا دارای عدد برای آن تعیین کنید.

 

ستون سمت چپ

left column-افزودن اسلایدر در وردپرس

ستون سمت چپ مربوط به افزودن اسلاید برای اسلایدر و تنظیمات دلخوه بر روی هر اسلاید است.
ابتدا از قسمت بالا با کلیک بر روی دکمه Add Image می‌توانید تصاویر مورد نظر برای اسلاید خود را انتخاب و وارد کنید. با Change Slider هم می‌توانید اسلایدر خود را تغییر دهید.

 

تب‌های تصویر

همان‌طور که مشاهده می‌کنید ما چهار تصویر را وارد اسلایدر کردیم که هر تصویر دارای چهار تب است که به معرفی این تب‌ها می‌پردازیم:

  • Caption: این تب برای وارد کردن کپشن (توضیح مربوط به هر تصویر که پایین هر اسلاید نمایش داده می‌شود) برای هر تصویر است، که می‌توانید توضیح دلخواه خود برای هر تصویر را قرار دهید.

 

  • Link: می‌توانید برای هر اسلاید یک لینک هم تعیین کنید تا کاربر با کلیک بر روی آن به نوشته و برگه دلخواه در سایت شما هدایت شود. با فعال کردن گزینه زیر هم می‌توان صفحه بازشونده را در تب جدید در مرورگر نمایش داد.

 

  • SEO: یک متن جایگزین در صورتی که تصویر نمایش داده نشود می‌توانید تعیین کنید (این مورد برای سئو حائز اهمیت است).

 

  • Crop: اگر تصویر نیاز به برش داشته باشد می‌توانید از این تب تعیین کنید که به چه صورت برش بر روی تصویر انجام شود.

 

Slider

برای بررسی یک نکته دیگر به بخش‌های افزونه برمی‌گردیم

sliders-افزودن اسلایدر در وردپرس

این بار بر روی گزینه Sliders کلیک کنید.
در این صفحه می‌توانید همه اسلایدرهایی را که تا کنون ایجاد کرده‌اید را مشاهده کنید. در بخش مربوط به هر اسلایدر یک شورت‌کد و یک پی اچ پی کد را مشاهده می‌کنید.
از شورت‌کدها که همه ما می‌دانیم می‌توانیم در نوشته یا برگه و در ابزارک‌ها نیز استفاده کرد. اما از پی اچ پی کد تنها در کدهای قالب می‌توان استفاده کرد. 

نمایش اسلایدر با کمک کدها

برای افزودن اسلایدر در وردپرس ممکن است بخواهید اسلایدر را در مکانی قرار دهید که امکان قرارگیری آن با شورت‌کد وجود ندارد،

در این صورت نیاز است تا از پی اچ پی کد در کدهای قالب خود استفاده کنید تا در محل دلخواه اسلایدر نمایش دهید.
برای اینکه اسلایدر را در محل دلخواه خود قرار دهید باید کد پی اچ پی را در محل مناسب در فایل‌های قالب قرار دهید به عنوان مثال برای قرار دادن آن در هدر می‌بایست کد مربوطه را بین کدهای فایل header.php خود قرار دهید.

مشاهده خروجی

بعد از تنظیمات اسلایدر می‌توانیم نتیجه افزودن اسلایدر در وردپرس را در خروجی مشاهده کنیم.

put shortcode- افزودن اسلایدر در وردپرس

ابتدا به نوشته یا برگه جدید در سایت خود رفته و شورت‌کد را در ویرایشگر کپی می‌کنیم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید اسلایدر ما با دکمه‌های کناری برای رد کردن اسلایدها، کپشن و پیجرها ایجاد شده است و ما با کمک این افزونه توانستیم امکان افزودن اسلایدر در وردپرس را فراهم کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

صفحه ساز المنتور

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با افزونه صفحه ساز المنتور را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

المنتور یک افزونه صفحه ساز وردپرسی متن باز(Open Source) است که توسط تیم Pojo Me Digital LTD که در حوزه توسعه افزونه و پوسته های وردپرس فعالیت می‌کند توسعه داده شده است و به صورت رایگان در مخزن وردپرس قرار دارد.

این صفحه ساز، یکی از افزونه هایی است که به شما کمک می‌کند بدون کد نویسی سایت وردپرسی خود را طراحی کنید(البته همیشه برای داشتن طرح های بهتر کمی کدنویسی هم لازم دارید)

 

نصب و راه‌اندازی افزونه

elementor plugin- ساخت صفحات گرافیگی در وردپرسافزونه Elementor

ابتدا افزونه را از انتهای این مقاله دانلود کنید. پس از ورود به پیشخوان وردپرس، از قسمت افزونه‌ها، روی “افزودن” کلیک کنید. سپس دکمه “بارگذاری افزونه را بزنید و فایل دانلود شده را انتخاب کنید.

سپس دکمه “نصب افزونه” را بزنید و پس از نصب کمی صبر کنید تا ترجمه فارسی این افزونه نیز بروزرسانی شود. پس از بروزرسانی ترجمه، دکمه “فعال کردن افزونه” را بزنید.

پس از نصب بخشی به نام “المنتور” در پیشخوان وردپرس ظاهر می‌شود که تنظیمات مربوط به این افزونه از طریق آن در دسترس است.

elementor menu- فهرست تنظیمات المنتور فهرست تنظیمات المنتور

منوی تنظیمات

این بخش مربوط به تنظیمات اصلی افزونه بوده که دارای ۳ سربرگ مختلف است که به بررسی هر یک می‌پردازیم.

سربرگ کلی

general heading- بررسی تنظیمات سربرگ اصلی بررسی تنظیمات سربرگ اصلی در المنتور

انواع نوشته:

 در این بخش می‌توانید افزونه را برای نوشته‌ها، برگه‌ها یا صفحه محصولات ووکامرس فعال کنید.

غیر فعال کردن رنگ‌های پیش‌فرض

با استفاده از این گزینه رنگ‌بندی‌های مورد استفاده در افزونه غیرفعال می‌شوند و رنگ‌بندی‌ها از قالب وردپرس شما فراخوانی خواهند شد.

غیر فعال کردن فونت های پیش‌فرض:

 با استفاده از این گزینه فونت‌های پیش‌فرض موجود در افزونه غیرفعال می‌شوند و فونت‌های مورد استفاده از قالب وردپرس شما فراخوانی خواهند شد.

 

رهگیری استفاده از داده ها:

 با استفاده از این بخش می‌توانید به پیشرفت و بهبود افزونه کمک کنید. در صورتی که این گزینه را تیک بزنید، افزونه به صورت خودکار داده هایی را از سمت شما به تیم توسعه دهنده افزونه می فرستد,

تا اگر اشکالی در اجرای افزونه وجود داشته باشد، فورا به دست تیم توسعه دهنده برسد تا آن ها بتوانند افزونه را بهبود دهند. نگران نباشید داده های حساس از طرف شما ارسال نخواهند شد.

 

سربرگ استایل

style setting - تنظیمات مربوط به ظاهر المنتور تنظیمات مربوط به ظاهر المنتور

با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به استایل‌دهی را برای ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس اعمال کنید.

فونت های پیشفرض کلی

در این بخش باید نام فونت مورد استفاده خود برای ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس را مشخص کنید.

عرض محتوا:

 در این بخش می‌توانید عرض محتوای خود در صفحات را مشخص کنید. مقدار پیشفرض ۱۱۴۰ پیکسل است که اگر در نمایش محتوای خود به مشکل خوردید، می توانید این مقدار را تغییر دهید. در غیر این صورت از مقدار پیش فرض استفاده کنید.

فاصله بین ابزارک ها:

با استفاده از این بخش می‌توانید فاصله میان اجزا و ابزارک‌های مورد استفاده در صفحات خود را تعیین کنید. مقدار ۲۰ پیکسل برای تمامی ابزارک های صفحه اعمال می شود و بعدا می توانید این فاصله را برای ابزارکی خاص تغییر دهید.

اندازه شدن بخش کشیده:

با استفاده از این گزینه می‌توانید عرض صفحات خود را به اندازه بخش Body قالب خود تعیین کنید.

سلکتور عنوان برگه:

 با استفاده از این گزینه می‌توانید استایلی را برای عنوان صفحه ایجاد شده خود بنویسید.

 

نقطه شکست تبلت:

 حداقل سایز نمایش دسکتاپ که کمتر از آن، سایز تبلت محسوب می‌شود را به پیکسل وارد کنید. می‌توانید از مقدار استاندارد ۱۰۲۵ پیکسل استفاده کنید.

 

نقطه شکست موبایل:

 حداقل سایز نمایش تبلت که کمتر از آن، سایز موبایل محسوب می شود را به پیکسل وارد کنید. می‌توانید از مقدار استاندارد ۷۶۸ پیکسل استفاده کنید.

لایت باکس تصویر

با انتخاب این گزینه می‌توانید برای تصاویر موجود در سایت وردپرسی خود Lightbox فعال کنید. یعنی اگر کاربران روی تصویری کلیک کنند، آن تصویر در قالب یک جعبه نمایش داده خواهد شد.

 

سربرگ پیشرفته

این بخش مربوط به تنظیمات پیشرفته و حرفه‌ای افزونه است.

advanced- تنظیمات پیشرفته المنتور تنظیمات پیشرفته مربوط به المنتور

روش پرینت CSS

در این بخش می‌توانید نحوه فراخوانی CSS را انتخاب کنید. در این بخش قادر به استفاده از فایل استایل اصلی قالب یا فایل فرعی هستید.

پیشنهاد می شود برای عملکرد بهتر ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس، این گزینه را روی “فایل خارجی” تنظیم کنید و صرفا برای عیب یابی از گزینه “جایگذاری درونی” استفاده کنید.

تغییر روش بارگذاری ویرایشگر

با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت لودشونده را برای بخش ویرایش صفحه موردنظر در وردپرس فعال کنید. تنها زمانی این گزینه را روی حالت فعال قرار دهید که می‌خواهید عیب یابی انجام دهید.

 

در حال ویرایش دستگیره ها:

 با فعال کردن این گزینه، هنگامی که روی دکمه ویرایش عنصر قرار می‌گیرید، تنظیمات عنصر نمایش داده خواهد شد.

پس از تنظیم موارد بالا بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده ذخیره شوند.

 

منوی مدیریت نقش‌ها

manage menu- مدیریت نقش ها در المنتور مدیریت نقش ها در المنتور

منوی بعدی، مدیریت نقش‌ها است که با استفاده از این منو می‌توانید نقش‌های مختلف وردپرس را از دسترسی به ویرایشگر المنتور محدود کنید.

کافیست روی هر یک از نقش‌ها کلیک کنید و تیک گزینه “بدون دسترسی به ویرایشگر” را بزنید و در نهایت تغییرات را ذخیره نمایید.

 

منو ابزار ها

در این بخش تنظیمات بیشتری برای مدیریت و کار با افزونه وجود دارد که به بررسی هر یک از این ۴ سربرگ می‌پردازیم.

سربرگ کلی

general tools- سربرگ کلی در وبسایت سربرگ کلی در وبسایت

تولید مجدد فایل CSS

به دلیل اینکه کد های CSS سفارشی افزونه در یک فایل جداگانه ذخیره می‌شوند، می‌توانید با زدن این دکمه، فایل جدید را تولید کنید.

  نمایش موقعیت مکانی بر روی نقشه در وردپرس با Intergeo Maps + آموزش ویدیویی
 

همگام سازی کتابخانه:

 کتابخانه قالب‌های المنتور هر روز به صورت خودکار بروز رسانی می‌شوند. اما در صورت تمایل می توانید این کتابخانه را با کلیک کردن روی این دکمه به صورت دستی بروز رسانی کنید.

 

حالت ایمن:

 در صورتی که در استفاده از ویرایشگر به مشکل خورده‌اید، می‌توانید این گزینه را در حالت فعال قرار دهید تا فقط ویرایشگر برای شما بارگذاری شود.

در این صورت اگر مشکل شما حل شد، مشکل از قالب یا یکی از افزونه‌های سایت شما است که باید بررسی شود.

 

نوار اشکال زدایی:

 در صورت فعال کردن این گزینه، یک نوار مدیریتی اضافه خواهد شد که تمامی قالب‌ها را لیست می‌کند.

 

سربرگ جایگزینی URL

replaces- سربرگ جایگزینی URLسربرگ جایگزینی URL

در صورتی که آدرس سایت شما تغییر کرده است یا می‌خواهید از پروتکل HTTPS استفاده کنید،

می‌توانید از این قسمت آدرس قدیمی و جدید سایت خود را بنویسید و سپس دکمه جایگزینی URL را بزنید. در این صورت داده‌های المنتور بروز رسانی خواهد شد.

البته فراموش نکنید قبل از این کار حتما یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه نمایید.

 

سربرگ کنترل نسخه

version- سربرگ کنترل نسخهسربرگ کنترل نسخه

بازگشت نسخه رایگان:

 در صورتی که در استفاده از نسخه کنونی المنتور بر روی سایت خود مشکلی دارید، می‌توانید دکمه مربوطه در این قسمت را بزنید تا به صورت خودکار به نسخه قبلی افزونه بازگردید. قبل از انجام این کار، گرفتن بک آپ از دیتابیس فراموش نشود.

 

تست نسخه بتا:

 اگر این گزینه را روی حالت فعال قرار دهید، می‌توانید از نسخه بتای افزونه که هنوز به صورت رسمی ارائه نشده است استفاده کنید.

 

سربرگ حالت تعمیر

maintenance- سربرگ حالت تعمیرسربرگ حالت تعمیر

انتخاب حالت

در این گزینه می‌توانید حالت تعمیر یا به زودی را انتخاب کنید. حالت تعمیر بهتر است بیشتر از ۳ روز طول نکشد؛ چرا که بر رتبه سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

چه کسی می تواند به سایت دسترسی داشته باشد؟

 در این قسمت می‌توانید تعیین کنید در صورتی که حالت تعمیر یا به زودی فعال باشد، چه کسی قادر است به مدیریت و خود سایت دسترسی داشته باشد.

اگر این گزینه را روی حالت “سفارشی” قرار دهید، می‌توانید این دسترسی را به نقش‌های مختلف وردپرس بدهید.

 

انتخاب قالب

در این قسمت می‌توانید قالب نمایش حالت تعمیر را تعیین کنید. برای این کار باید یک قالب برای برگه “در دست تعمیر” که توسط افزونه ساخته شده است بسازید و آن را از این قسمت انتخاب کنید.

 

اکنون برای ایجاد صفحه با المان‌های موردنظر خود وارد بخش ایجاد برگه یا نوشته در پیشخوان وردپرس شوید. در این صفحه بخشی به نام ویرایش با المنتور ظاهر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید,

صفحه موردنظر در وردپرس را به صورت زنده طراحی و ایجاد کنید. پس از کلیک بر روی این بخش باید مدت زمانی را جهت آماده‌سازی ابزارهای افزونه منتظر بمانید و پس از بارگذاری آنها وارد صفحه مربوطه خواهید شد.

 

all elements- تمامی المان های المنتورتمامی المان های المنتور

با ورود به این بخش در ابتدا دو گزینه به نام افزودن بخش جدید و افزودن قالب نمایش داده می‌شود. برای استفاده از قالب‌های آماده افزونه کافی است,

از میان قالب‌های موجود یکی را انتخاب و اقدام به ویرایش آن کنید.همچنین با کلیک بر روی افزودن بخش جدید می‌توانید ساختار موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

structure- انتخاب ساختار صفحه انتخاب ساختار صفحه

با کلیک بر روی ساختار موردنظر خود گزینه‌هایی برای افزودن المان دلخواه خود به آن نمایان می‌شود که باید اجزای موردنیاز خود جهت استفاده در آن صفحه را از ابزارک سمت راست همین صفحه انتخاب کنید.
به طور مثال ما در این بخش ابزار سربرگ را به صورت Drag & Drop به یکی از بخش‌های مربوط به ساختار صفحه می‌کشیم و اطلاعات آن را وارد می‌کنیم. اینگونه ساخت صفحات گرافیکی در وردپرس امکان‌پذیر می‌شود.

 

add element- افزودن المنت هاافزودن المنت ها

عنوان

در این بخش باید متنی را که نیاز به نمایش آن در بخش ساختار دارید وارد کنید.

پیوند:

 اگر نیاز به لینک دادن متن خود به صفحه‌ای دیگر دارید، لینک موردنظر خود را در این بخش وارد کنید. با اینکار در صورت کلیک کاربر بر روی متن مورد استفاده، به صفحه‌ای لینک آن در این بخش وارد شده باشد منتقل می‌شود.

سایز:

 این بخش مربوط به سایز متن مورد استفاده شما است. با استفاده از آن می‌توانید سایز متن خود را مشخص کنید و آن در حالت کوچک، متوسط یا بزرگ قرار دهید.

تگ HTML

اگر نیاز به نمایش محتویات متن خود در تگ‌های H دارید، کافی است نوع تگ H را از طریق این بخش وارد کنید.

چیدمان:

در این بخش باید راست‌چین، چپ‌چین، وسط‌چین یا حالت مساوی را برای متن خود فعال کنید.

 

استایل:

در این بخش می‌توانید استایل بخش ایجاد شده را شخصی‌سازی کنید.

style- استایل المنتوراستایل المنتور

رنگ متن:

این بخش مربوط به رنگ متن نوشته شده است.

تایپوگرافی

در این بخش می‌توانید فونت، رنگ، سایز و… متن موردنظر خود را جهت نمایش در صفحه ایجاد شده انتخاب کنید.

سایه متن:

 با استفاده از این گزینه می‌توانید برای متن خود سایه ایجاد کنید.

حالت ادغام:

 در این گزینه می‌توانید حالت نمایش و ترکیب حروف را تغییر دهید.

 

پیشرفته

advanced- تنظیمات پیشرفته در المنتورتنظیمات پیشرفته در المنتور

با استفاده از تنظیمات سربرگ پیشرفته می‌توانید تنظیمات بیشتری برای نحوه نمایش المان مورد نظر خود اعمال کنید. به عنوان مثال می‌توانید فاصله‌ها را تغییر دهید، برای نمایش این المان انیمیشن بگذارید،

یک پس زمینه برای حالت معمولی و هاور المان تعیین کنید و یا حتی تعیین کنید این المان در چه سایزهای صفحه نمایشی نشان داده شود.

در نهایت کافی است بر روی دکمه انتشار کلیک کنید تا صفحه موردنظر در وردپرس موردنظر شما نمایش داده شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

آخرین نسخه WPBakery Page Builder

WPBakery Page Builder نام جدید افزونه ویژوال کامپوزر می‌باشد که به این نام تغییر کرده است.شما می‌توانید از طریق این افزونه بدون نیاز به کد نویسی و دانش برنامه نویسی ، تنها با کشیدن و رها کردن اشیا و بخش ها ، می توانید قالب خود را طراحی و مدیریت کنید. همچنین این افزونه از زبان های RTL مخصوصا زبان شیرین فارسی استفاده می‌کند و به کاربران فارسی زبان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از امکانات خوب این افزونه صفحه ساز استفاده کنند.

افزونه صفحه ساز و ویرایشگر دیداری WPBakery Page Builder

WPBakery Page Builder هم اکنون اولین ، محبوب ترین و پر امکانات ترین افزونه در زمینه طراحی به صورت دیداری می باشد که تقریبا همه قالب های حرفه ای وردپرسی و ووکامرسی از آن پشتیبانی می کنند. این افزونه دارای بیش از 100 بخش و طرح مختلف پویا و ایستا مانند منو ها ، آکوردئون ، مطالب ، مطالب ، نوشته ها ، محصولات ووکامرسی و… می باشد.

در پایان صفحات ایجاد شده توسط این صفحه ساز وردپرس کاملا واکنش گر می‌باشد و به خوبی در دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت نمایش داده خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویژگی های دیگر افزونه صفحه ساز قدرتمند WPBakery Page Builder را مطالعه کنید.

*نکته:برای تست و اطمینان افزونه میتوانید به سایت virustotal.com مراجعه کنید و افزونه را چک نید.

افزونه صفحه ساز و ویرایشگر دیداری WPBakery Page Builder

قابلیت های افزونه صفحه ساز و ویرایشگر دیداری WPBakery Page Builder نسخه 6.0.5

  • پشتیبانی از زبان های RTL (مخصوصا زبان شیرین فارسی)
  • قابلیت ایجاد ستون بندی و طرح بندی صفحات ، نوشته ها و محصولات ووکامرس
  • قابلیت ایجاد هر گونه طرح در صفحات ایجاد شده
  • قابلیت ایجاد کوئری های پویای وردپرسی در طرح های ایجاد شده
  • سازگاری با موبایل و تبلت
  • دارای افزونه های جانبی دیگر
  • مدیریت آسان CSS ها
  • پشتیبانی از سطح دسترسی کاربران
  • پشتیبانی از سایت های چند زبانه
  • قابلیت ایجاد انواع نمودار های گرافیکی
  • ساخت انواع دکمه و پاراگراف
  • ساخت منو ها ، اکوردئون ها و…
  • سازگاری با تمامی قالب های مدرن
  • قرار دادن ویدئو برای پس زمینه
  • دارای فیلتر برای تصاویر
  • امکان استفاده از تکنیک پارالاکس برای پس زمینه
  • دارای سئو قدرتمند

ورژن 6.0.5



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

لینک در استوری

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با تمامی ترفند های موجود در اینستاگرام و هرچه بهتر شدن پیچ شما یاری کند و تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

نحوه درج لینک در استوری اینستاگرام

اگر تعداد فالورهای شما در اینستاگرام بیش از 10 هزار نفر باشد یا اگر از کاربران تایید شده اینستاگرام باشید (با تیک آبی) ابزاری بسیار موثر به نام لینک swipe up در اختیار شماست.

این نوع لینک‌ها امکان درج محتوایی جذاب درباره یک محصول، سرویس یا رویداد جدید و سپس تشویق کاربران به “بالا کشیدن لینک برای مشاهده اطلاعات بیشتر” را فراهم می‌کنند.

اما این قدرت و توانایی منجر به ایجاد مسئولیت‌هایی برای شما می‌شود. در این مطلب که به شما ترفندهای اینستاگرام را آموزش می‌دهیم،

ابتدا خواهید آموخت که چطور یک لینک به استوری خودتان اضافه کنید و چطور می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

 

چگونه به استوری‌های اینستاگرام swipe up اضافه کنیم.

  1. اگر 10 هزار فالوور دارید یا اکانت شما یک اکانت تایید شده است، وقتی ابزار استوری اینستاگرام را باز می‌کنید یک آیکن لینک مشاهده خواهید کرد.
  2. روی آیکن لینک کلیک کنید و آدرس لینک موردنظرتان را در قسمت مشخص شده درج کنید.
  3. روی گزینه Done در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

در توضیح یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام که از اکانت رسمی وبسایت HubSpot استفاده شده که یک اکانت تایید شده رسمی است:

  1. با موبایل تان یک عکس برای اینستاگرام گرفته یا یکی از عکس‌های موجود خودتان را به استوری اینستاگرام آپلود کنید؛ سپس روی آیکن سمت راست بالای صفحه که شبیه به یک زنجیره است کلیک کنید.
  2. در این قسمت، روی گزینه + URL کلیک کنید تا بتوانید لینک یک صفحه را اضافه کنید. در صورتیکه می‌خواهید لینک یک ویدیوی IGTV را در استوری قرار دهید می‌توانید گزینه مربوط به این کار را انتخاب کنید.

 

[caption id="attachment_2113" align="aligncenter" width="376"]روی گزینه + URL کلیک کنید تا بتوانید لینک یک صفحه را اضافه کنید روی گزینه + URL کلیک کنید تا بتوانید لینک یک صفحه را اضافه کنید[/caption]

URL مورد نظرتان را در کادر متنی وارد کنید. بعد از اینکه کارتان انجام شد روی گزینه Done در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

[caption id="attachment_2114" align="aligncenter" width="375"]URL مورد نظرتان را در کادر متنی وارد کنید URL مورد نظرتان را در کادر متنی وارد کنید[/caption]

 

 

  1. وقتی استوری شما آماده انتشار بود روی گزینه + Story در سمت راست پایین استوری کلیک کنید. حالا استوری شما یک لینک با نام See More خواهد داشت.

 

[caption id="attachment_2115" align="aligncenter" width="375"]روی گزینه + Story در سمت راست پایین استوری کلیک کنید روی گزینه + Story در سمت راست پایین استوری کلیک کنید[/caption]

مثال‌های ترفندهای اینستاگرام در استفاده از لینک Swipe Up در اینستاگرام

مثال اول: دستور پخت در @Detoxinista

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام این است که وبلاگ نویسان حوزه آشپزی و غذا مثل @Detoxinista از لینک swipe up در استوری‌های اینستاگرام برای قرار دادن دستور پخت غذا در این پلتفرم استفاده می‌کنند.

این افراد تصاویری از غذاهای لذیذ را در استوری منتشر می‌کنند که کاربران را تشویق به کلیک روی لینک می‌کند تا دستور پخت آن را مشاهده کنند و خودشان آن را بپزند.

این لینک‌ها تبلیغ مستقیم نیستند اما کاربران را به وبسایت Detoxinista هدایت می‌کنند که در آنجا می‌توانند کتاب آشپزی این وبسایت را خریداری کرده و با برند آنها بیشتر آشنا شوند.

 

[caption id="attachment_2118" align="aligncenter" width="375"]کاربران را به وبسایت Detoxinista هدایت می‌کنند کاربران را به وبسایت Detoxinista هدایت می‌کنند[/caption]

 

مثال دوم: آیتم‌های پوشیدنی @Alifedotowsky

اگر شما هم از طرفداران برنامه تلویزیونی Bachelorette باشید احتمال متوجه افزایش محبوبیت مسابقه‌های این برند برای درج لینک آن در استوری و تبلیغ محصولات مختلف آن هستید.

خانم Ali که یک وبلاگ نویس در حوزه مد و فشن است تصاویر یا ویدیوهایی از لباس‌های خودش در استوری منتشر می‌کند به همراه لینک‌هایی که کاربران می‌توانند از طریق این لینک‌ها آیتم‌های تبلیغ شده را به صورت آنلاین خریداری کنند.

همچنین وی تخفیف‌هایی برای کاربرانی که از این طریق خرید کنند در نظر می‌گیرد که همین کار باعث تشویق کاربران به خرید از وبسایت یک برند می‌شود.

 

ترفندهای اینستاگرام

 

مثال سوم: آموزش حرکات ورزشی ویژه تابستان در @Popsugarfitness

یکی از موثرترین روش‌های استفاده از لینک‌های swipe up که از ترفندهای اینستاگرام است، پیشنهاد دادن چیزی ارزشمند به فالوورها است.

برای مثال @Popsugarfitness یک سری تمرین تابستانی با پیشنهادهای وسوسه انگیز ارائه داده با این عنوان که: “لینک را بالا بکشید تا 10 دقیقه تمرین برای فرم دهی بدن بدون نیاز به تجهیزات بگیرید”.

قطعاً هر چه وبسایت شما برای کاربران ارزش بیشتری داشته باشد زمان بیشتری را در آن سپری می‌کنند و تبدیل به طرفداران پروپا قرص برند شما خواهند شد.

ترفندهای اینستاگرام

 

مثال چهارم: کمپین Be More Human اینستاگرام  @Reebok

Reebok کمپینی قدرتمند و به موقع به نام “Be More Human” راه‌اندازی کرده است که خانم‌ها را تشویق به افزایش قدرت بدنی خودشان از طریق ورزش‌های تناسب اندام می‌کند.

این شرکت از طریق استوری اینستاگرام و با نشان دادن خانم‌هایی مثل Gigi Hadid یا Danai Gurira سعی میزان اطلاعات مردم را درباره این کمپین افزایش دهد و وقتی لینک Swipe up این استورهای را بالا بکشید,

اطلاعات بیشتری درباره این کمپین کسب می‌کنید. در وبسایت این شرکت امکان خرید تی شرت یا اهدای پول برای این کمپین وجود دارد اما مسلم است که Reebok سعی دارد بیشتر از هر چیزی در کانون توجه قرار داشته باشد.

 

ترفندهای اینستاگرام

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

قالب فوق حرفه ای Betheme

*نصب ۴۱۷ دمو بدون نیاز به لایسنس برای دامنه انجام میشود و نیازی به تهیه لایسنس برای هر دامنه ندارید .

وقتی صحبت از راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای با وردپرس می‌شود، باید به دنبال قالب‌های پرفروش و حرفه‌ای که در دنیا حرفی برای گفتن دارند باشید.

چندین قالب پرفروش در مارکت های جهانی پیدا می‌شوند. قالب وردپرس BeTheme یکی از آن‌هاست.این قالب سال‌هاست که رتبه یکی از پرفروش‌ترین پوسته‌های وردپرسی دنیا را کسب کرده.

 

قالب وردپرس BeTheme

قالب وردپرس BeTheme یکی از برترین قالب های وردپرسی تم فارست است.این قالب چند منظوره برای انواع وبسایت‌ها با هر موضوعی قابل استفاده است.

وبسایت های خبری ، مجله ای ، فروشگاهی ، شرکتی ، مشاور املاک ، ورزشی ، مدارس ، دانشگاهی ، هاستینگ و هر نوع وبسایتی که فکرش را کنید مناسب است.

قالب وردپرس be

 

سازگاری با تمام مرورگر‌ها

قالب وردپرس Be یکی از برترین محصولات فروشگاه ماست.

این قالب وردپرسی واقعا چیزی بیش از یک قالب وردپرس ساده است. با پنل مدیریتی کامل و سازنده گرافیکی قالب بصورت دراگ و درپ شما می توانید بی نهایت طرح ایجاد کنید و این یعنی آزادی ایده ها به معنای کامل .

واقعا با نوشتن هزاران خط متن هم نمیتوان امکانات این قالب را بازگو کرد.

امکانات قالب وردپرس بی تم

 

کار با یکی از متفاوت‌ترین قالب‌های دنیا را تجربه کنید!

بدون شک قالب Be Theme یکی از متفاوت‌ترین قالب‌های ارائه شده در دنیاست، ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قالب شما را شگفت‌زده می‌کنه،

ویژگی‌های این قالب بیان کردنی نیستند و شما تنها با تجربه استفاده از این قالب می‌تونید ویژگی‌های این قالب را درک کنید.

معمولا بسیاری از قالب‌های رایگان و غیررایگان موجود دارای مشکلات بسیاری هستند و یا هر یک از آن‌ها برای یک کسب و کار خاص طراحی شده‌اند ,

مثلا قالب‌های مخصوص کسب و کارهای فروشگاهی، برای افرادی که وب‌سایت‌های خبری دارند نمی‌تونه گزینه‌ی مناسبی باشه و مدیران این سایت‌ها باید به‌دنبال قالب متناسب با فعالیت وب‌سایت خودشون باشند.

در اینجا می‌خواهیم یک قالبی رو به شما ارائه کنیم که ویژگی‌های باورنکردنی رو ارائه کرده و در واقع شما رو از نصب دیگر قالب‌ها بی‌نیاز می‌کنه،

فرقی نداره شما چه وب‌سایتی رو مدیریت می‌کنید و کسب و کارتون در چه زمینه‌ای هست. وب‌سایت خبری داشته باشید یا فروشگاهی فرقی نداره این قالب مناسب با کار شما در بسیاری از فعالیت‌ها است.

سئو قالب وردپرس Betheme

این قالب در واقع شما رو برای نصب افزونه‌های که برای بالا بردن سئو سایت در برخی دیگر از قالب‌ها بود بی‌نیاز می‌کنه، تقریبا تمام مواردی که باعث بالا رفتن سئو سایت شما می‌شه در این قالب رعایت شده،

با نصب این قالب کاربران شما سرعت بالای سایت شما رو به راحتی حس می‌کنند، بالا بودن سرعت لود یکی از مواردی هست که در مثبت و یا منفی شدن اعتبار شما در گوکل تاثیر داره پس با این قالب نگران سرعت لود سایت خودتون نباشید.

البته این موضوع رو فراموش نکنید که این قالب سازگاری کامل با افزونه‌هایی که برای بالا بردن میزان سئو هست از جمله Yoast SEO و All in one SEO رو داره و شما می‌تونید به راحتی از این افزونه‌ها در این قالب استفاده کنید.

سئوی این قالب را می توان از همه نظر جزو برترین ها دانست. این قالب از بخش سئوی اختصاصی برای بهینه سازی وبسایت شما با موتور های جستجوگر استفاده می کند,

اما اگر هنوز هم قصد دارید از افزونه های wordpress seo و یا all in one seo pack استفاده کنید میتوانید بخش سئوی قالب را غیر فعال کرده و از بخش سئوی این افزونه ها استفاده کنید.

 

امکانات قالب وردپرس Betheme

شما برای داشتن منوهای خاص و زیبا در وب‌سایت خودتون در بیشتر قالب‌ها به یک مگا منو احتیاج دارید، مگا منوها علاوه بر اینکه به کاربران وب‌سایت شما دسترسی راحتی می‌دهند زیبایی سایت شما را نیز چندبرابر می‌کنند،

به همین دلیل افراد زیادی در وب‌سایت خود از افزونه‌هایی به این منظور استفاده می‌کنند.

اما قالب وردپرس BeTheme با داشتن مگا منوهای درونی به شما دردسر استفاده از افزونه‌های اضافی رو نمی‌ده شما به راحتی می‌تونید سایت خودتون رو بدون نیاز به افزونه‌های مگامنو جذاب و زیبا کنید.

 

سازگار با موبایل و تبلت

رسپانسیو بودن این قالب یکی دیگه از ویژگی‌های این قالب هست که افراد رو ترغیب به استفاده از خودش می‌کنه. این قالب ریسپانسیو هست به این معنی که فرقی نمی‌کنه شما با چه دستگاهی از این قالب بهره می‎برید،

موبایل باشه یا آیپد و یا کامپیوتر شخصی خودتون این قالب صفحه سایت رو به نسبت اندازه صفحه‌ی وسیله‌ای که از اون استفاده می‌کنید تنظیم می‌کنه.

یکی از دغدغه‌های افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند و به ‌دنبال توسعه کسب و کار خودشون در کشورهای دیگه هستند چندزبانه بودن وب‌سایت خودشون است در واقع اون‌ها به دنبال معرفی وب‌سایت خودشون در کشورهای مختلف با زبان‌های مختلف هستند و تعداد کمی از قالب‌ها به اون‌ها این امکان رو می‌ده،

یکی از قالب‌هایی که قابلیت چندزبانه بودن رو داره قالب Be Theme هست پس اگه دنبال یک قالب چندزبانه می‌گردید و می‌خواهید یک وب‌سایت بین‌المللی داشته باشید پیشنهاد ما به شما استفاده از این قالب هست.

جذب کاربر به وب‌سایت و در پیش گرفتن یک سری راهکار برای ماندگاری کاربران در وب‌سایت شما از مهم‌ترین مواردی هست که باید به اون توجه کنید در این قالب امکان اضافه کردن ویدئو در صفحه سایت به شما داده می‌شه که این موضوع باعث می‌شه کاربر با ورود به سایت شما احساس یکنواختی نکنه و در واقع سایت شما رو سریع ترک نکنه.

علاوه بر موارد بالا قالب Be Theme ده‌ها ویژگی خاص و متنوع دیگه رو در اختیار شما قرار می‌ده که شما با نصب اون می‌تونید از این ویژگی‌ها بهره ببرید.

 

صفحه ساز اختصاصی قالب بی تم

بدون شک بی تم یکی از قالب‌های حرفه‌ای و بی‌نظیر وردپرسی هست. می‌توانید از آن برای راه‌اندازی هر موضوع سایتی استفاده کنید شما می‌توانید از سازنده گرافیکی این قالب استفاده کنید و صفحات وب‌سایت خود را به هر شکلی که دوست دارید بسازید. ساخت صفحات با صفحه ساز این قالب به‌راحتی کشیدن و رها کردن موس شماست.

علاوه بر سازنده گرافیکی قالب می توانید از visual composer که در قالب تعبیه شده نیز برای ساخت صفحات سایت خود استفاده کرده و طرح های جالبی را طراحی کنید. تاکید می کنم ! بدون نیاز به یک خط کد نویسی

 

لیست امکانات قالب وردپرس Be Theme

  • سازگاری کامل با موبایل و تبلت
  • سازنده گرافیکی صفحات
  • منو های نامحدود
  • فونت بی یکان فارسی
  • دارای مگا منو ها
  • بیش از ۷ نوع هدر
  • قابلیت تنظیم در حالت صفحه در دست ساخت
  • راه اندازی فقط با یک کلیک
  • سرعت بارگزاری بالا
  • دارای ۲ عرض ۱۲۴۰ و ۹۶۰ پیکسل
  • انیمیشن های جذاب و گرافیک عالی
  • دارای اسلایدر محبوب روولوشن
  • دارای ناحیه ابزارک در بالای هدر
  • دارای افکت پارالاکس
  • قابلیت تک صفحه ای کردن وبسایت
  • بیش از ۲۰۰ عنصر در طراحی صفحه با صفحه ساز گرافیکی
  • کاملا رسپانسیو
  • فرم تماس با ما
  • دارای ۳ لایوت برای حالت وبلاگی
  • راحتی استفاده برای انواع وبسایت
  • کاملا سئو شده
  • لوگوی سفارشی
  • فاو آیکون سفارشی
  • HTML5 / CSS3
  • دارای نمایشگر موقعیت کاربر در سایت
  • دارای فایل های PSD لایه باز

*برای مشاهده ی دموی قالب اینجا کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

گوگل وبمسترتولز

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با نحوه کار با گوگل وبمستر تولز که بهترین ابزار برای تحلیل سایت و کاربران سایت است آشنا کنیم. که تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

یکی از ابزارهایی که مورد نیاز برای ارتقای سئو سایت استفاده می‌شود گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) می‌باشد. در این با نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول  آشنا خواهیم شد و به معرفی بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

گوگل سرچ کنسول که پیش از این با عنوان گوگل وبمستر تولز شناخته می‌شد، ابزاری ارائه شده توسط گوگل برای بررسی وضعیت وب‌سایت در موتورهای جستحو و مشاهده آماری در این خصوص می‌باشد.

اگر بهینه‌سازی سایت‌تان در موتورهای جستجو و یا به اصلاح سئوی سایت شما فاکتوری حائز اهمیت است و در خصوص آن مطالعاتی داشته‌اید، حتما با  اهمیت سئو و ابزار گوگل سرچ کنسول نیز برخورد داشته‌اید.

این ابزار فوق‌العاده آماری مانند بازدیدهای سایت، کلیدواژهای جستجو شده، لینک‌ها و بک‌لینک‌ها، صفحات ایندکس شده در گوگل، وضعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به وب‌سایت شما، خطاهای احتمالی در دسترسی، خطاهای امنیتی و … را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تفاوت گوگل سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس در ارائه آمار این است که در آموزش گوگل آنالیتیکس دیدیم بیشتر آمار کمی بازدید را در اختیار شما صرفا جهت اطلاع از بازدید قرار می‌دهد،

اما گوگل سرچ کنسول با ارائه آمار کیفی و مشخص کردن مواردی مانند کلیدواژه‌های سرچ شده، لینک‌های هدایت شده به وب‌سایت شما، نمایش صفحات حاوی خطاهایی مانند 404  و … سعی در ارائه راهکار برای بهبود وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو دارد.

 

گوگل وبمستر چیست

گوگل وبمستر تولز یا سرچ کنسول گوگل یا (Google Webmaster Tools (GWT  یکی از ابزارهای کمکی گوگل برای بهبود سئو سایت سایت شما  می باشد,

که به  صورت رایگان در اختیار شما و سایر مدیران وب سایت ها قرار گرفته است تا وب سایت خود را با توجه به ابزارها که دارند مورد بررسی قرار دهند تا بدین وسیله به  سئو و بهینه سازی وب سایت خود کمک کنند

 

مهمترین مزیت های گوگل وبمستر تولز

مشاهده ترافیک وب سایت

مشاهده خطاهای احتمای مانند خطای dns  , خطای سرور ، مشکل در amp  ، مشکل در دسترسی ربات ها به وب سایت

ثبت نقشه سایت برای بهبود سرعت ایندکس مطالب وب سایت

مشاهده بک لینک های وب سایت

ثبت نقشه سایت

 

ثبت سایت در گوگل وبمستر

برای اینکه بتوانید از ابزار گوگل وبسمتر استفاده کنید نیاز است وب سایت خود را در آن ثبت کنید تا بتواند وب سایت شما را ردیابی کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

البته این ابزار یک ابزار کمکی می باشد و استفاده از آن اجباری نمی باشد ،  اما با توجه به گزارشاتی که این ابزار می دهد بهتر است  که از این ابزار استفاده نمایید

1-برای ثبت وب سایت خود در گوگل وبسمتر تولز ابتدا نیاز دارید یک حساب gmail داشته باشد پس اگر حساب کاربری جیمیل ندارد ابتدا یک حساب جیمیل بسازد وارد حساب کاربری gmail  خود شوید

 2-بعد از وارد شدن به حساب کاربری gmail خود به آدرس(https://www.google.com/webmasters/#?modal_active=none) مراجعه کنید

3-سپس بعد از مشاهد تصویر زیر ، روی دکمه Search Console کلیک نمایید تا وارد صفحه گوگل وبمستر تولز شوید

 

ثبت سایت در گوگل وبمستر

 

3-بعد از اینکه دکمه Search Console را زدید وارد سرچ کنسول گوگل خواهید شد ، در مرحله بعد شما باید مانند تصویر زیر Add property  را انتخاب نمایید

و سپس 

 

4- بعد از اینکه  Add property را زدید یک صفحه همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که شما می توانید از آن برای ثبت سایت خود استفاده نمایید برای این منظور آدرس وب سایت خود را در باکس زیر قرار دهید و روی continue کلیک نمایید.

 

در این مرحله از شما می خواهید با استفاده از یکی از روش های زیر اثبات نمایید که وب سایت از آن شما می باشد از جمله مواردی که می توانید اثبات نمایید که وب سایت از آن شما می باشد.

ابزارهای است که در تصویر زیر می باشد (یکی از این ابزارها را انتخاب نمایید و وب سایت خود را ثبت نمایید)

 

ثبت نام وردپرس در گوگل وبمستر تولز 

برای این منظور شما می توانید از ابزارهای بالا یکی را برای اثبات مالکیت وب سایت انتخاب نمایید ، در این آموزش ما از روش  HTML tag استفاده کرده ایم  (همانند تصویر زیر)

ثبت سایت وردپرسی در گوگل وبمستر تولز

 

و سپس وارد پنل مدیریتی سایت وردپرسی خود شوید و به منو 

نمایش -> ویرایشگر 

بروید و فایل header.php را انتخاب نمایید و سپس کد meta name=”google-site-verification” را که در قسمت HTML tag همانند تصویر بالا بود را کپی نمایید و در پایین ترین قسمت head یعنی قبل از تگ <head/> قرار دهید (همانند تصویر زیر)

 

 

در انتها نیز روی veryfiy کلیک نمایید  با این چند مراحله وب سایت شما به آسانی ثبت می شود

 

منوهای وبمستر تولز

منو OVERVIEW

این منو که اولین منو سرچ کنسول گوگل نیز می باشد برای نمایش آمار بازدیدکنندگان و همچنین آمار صفحات ایندکس شده در موبایل و نمایش آمار صفحات می باشد  در تصویر زیر مشاهده می کنید که این منو دارای 3 باکس می باشد که هر کدام از آنها را در ادامه توضیح خواهیم داد

 

باکس Performance

این باکس برای نمایش آمار وب سایت می باشد نکته مهم برای این باکس این می باشد که این باکس آمار وب سایت را در دو روز قبل یا یک روز قبل نمایش می دهد

 

باکس Coverage

صفحات برای به نمایش در آمدن در گوگل نیاز می باشد در دیتابیس گوگل ایندکس شوند این باکس تعداد صفحاتی که توسط گوگل ایندکس شده است را نمایش می دهد لازم به می باشد,

که این باکس دارای دو خط قرمز و سبز می باشد که خط قرمز نمایش دهنده صفحاتی می باشد که به صورت صحیح در گوگل ایندکس نشده اند و دارای شکل می باشند و خط سبز نشان دهنده صفحاتی می باشد که به صورت صحیح در گوگل ایندکس شده اند

 

مشاهده خطای باکس Coverage

کافی است برای پیگیری صفحاتی که ایندکس شده است روی گذینه open report کلیک نمایید تا اطلاعات کامل در اختیار شما همانند تصویر زیر قرار بگیرد

 

در تصویر بالا شما چهار نوع گزارش مشاهده می کنید

error = صفحانی که در هنگام ایندکس دارای مشکل بوده اند (خطای 500 ، خطای 404)

Valid with warnings = این صفحه برای ایندکس شدن خطایی ندارد ولی یک عال از ایندکس شدن آن جلوگیری می کند مانند بستن دسترسی ربات ها

Valid = صفحه هایی که ایندکس شده اند و مشکلی ندارند

Excluded = صفحات حذف شده – دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث حذف شدن یک صفحه ایندکس شده شود مانند صفحه تکراری ، صفحه با محتوای کم کیفیت ، ریدایرکت کردن صفحه و..

 

باکس Enhancements

این باکس نیز یکسری از گزارش ها در مورد نحوه نمایش یک صفحه و خطاهایی که ممکن است یک صفحه در هنگام نمایش(حالت موبایل ، amp ) داشته باشد را ارائه می دهد

با انتخاب گذینه open report می توانید اطلاعات کاملی در مورد هر نوع نحوه نمایشی(Mobile Usability و AMP) که نوع آن ذکر شده است را مشاهده نمایید

 

منو PERFORMANCE

با استفاده از منو Performance شما می توانید گزارش کاملی از بازدید وب سایت خود و همچنین نحوه پیشرفت رتبه های خود در نتایج گوگل را مشاهده نمایید

 

 

این منو دارای چهار باکس یا سر ستون می باشد

 

total clicks 

با استفاده از این باکس نیز می توانید تعداد کلیک های وب سایت خود را مشاهده نمایید این باکس معمولا آمار را برای دو روز قبل یا یک روز قبل نمایش می دهد ،

همچنین با اسفاده از گذینه های باکس زرد رنگ می تواند تعداد کلیک را  برای کلمه کلیدی خاص (query) ، برای یک صفحه خاص (pages) ، برای یک کشور خاص (countries) ، برای یک نوع دستگاه(devices) مشاهده نمایید

 

total impressions 

با استفاده از این باکس می توانید بفهمید که وب سایت شما چندین برا در نتایج گوگل نمایش داده شده است  همچنین با اسفاده از گذینه های باکس زرد رنگ این نحوه نمایش را می تواند برای کلمه کلیدی خاص (query) ، برای یک صفحه خاص (pages) ، برای یک کشور خاص (countries) ، برای یک نوع دستگاه(devices) مشخص مشاهده نمایید

 

Average CTR

با انتخاب این باکس می توانید نرخ کلیک را مشاهده نمایید لازم به ذکر می باشد با استفاده از منوهای باکس زردی که در بالا مشخص شده است می توانید نرخ کلیک را برای یک کلمه کلیدی خاص (query) ، برای یک صفحه خاص (pages) ، برای یک کشور خاص (countries) ، برای یک نوع دستگاه(devices) مشخص مشاهده نمایید

 

average position

با استفاده از این باکس نیز می توانید میانگین رتبه ها را مشاهده نمایید این  منو نیز دارای گذینه های ،  کلمه کلیدی خاص (query) ، برای یک صفحه خاص (pages) ، برای یک کشور خاص (countries) ، برای یک نوع دستگاه(devices) می باشد که می تواند برای مشاهده میانگین رتبه ها در موارد مختلف به شما کمک کند

 

منو URL INSPECTION

منو URL Inspection نیز یکی دیگر از منو های بسیار مهم گوگل وبمستر تولز می باشد که به شما اطلاعات کاملی در مورد یک لینک یا یک آدرس صفحه مشخص می دهد  اطلاعاتی که با استفاده از  منو URL Inspection می توانید ببنید در تصویر زیر آمده است

 

به طور خلاصه این ابزار مشخص می کند:

  1. که آدرس در گوگل ایندکس شده است
  2. موبایل فرندلی می باشد
  3. و در قسمت Coverage نیز می توانید اطلاعات کاملی در مورد نحوه ایندکس مشاهده نمایید

 

منو COVERAGE

این منو قسمت های بالا یعنی در توضیحات منو ( منو OVEVIEWR) توضیح داده شده است

 

منو SITEMAPS

این منو بسیار مهم می باشد در صورتی که سرعت ایندکس وب سایت شما پایین می باشد شما باید نقشه سایت ایجاد نمایید و در گوگل وبمستر آن را تثب نمایید تا بدین وسیله علاوه بر افزایش سرعت ایندکس مطالب وب سایت خود سرعت بروزرسانی مطالب در گوگل را نیز بالا ببرید

 

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر 

برای این منظور همانند تصویر زیر به منو Sitemaps بروید و در قسمت Add a new sitemap آدرس نقشه سایت خود را وارد نمایید و سپس در انتها برای ثبت نقشه سایت روی submit کلیک نمایید

ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز

 

منو MOBILE USABILITY

با استفاده از منو Mobile Usability نیز شما می توانید موبایل فرندلی بودن وب سایت خود را مشاهده نمایید این صفحه نیز دارای دو نوع گزارش valid(صفحات صحیح) error (صفحاتی که دارای مشکل هست) می باشد

 

 

لازم به ذکر می باشد در قسمت پایین گزارش یعنی در قسمت Details می توانید اطلاعات دقیق در مورد هر نوع آدرسی یا هر صفحه ای  را مشاهده نمایید

 

 

منو MANUAL ACTIONS

با استفاده از منو Manual actions نیز می توانید مشاهده کنید که وب سایت شما جریمه شده است یا نه ، البته لازم به ذکر می باشد که در این قسمت تنها خطاها و همچنین جریمه هایی نمایش داده می شود که به  صورت دستی ایجاد شده است (خرید لینک انبوه ، خیر پاپ آپ ، هک وب سایت و…)

در صورتی که عبارت No issues detected با یک تک سبز رنگ نمایش داده شده باشد وب سایت جریمه از نوع Manual actions نمی باشد



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

قالب فیلم و مجله ای  VidoRev

قالب VidoRev  یک قالب وردپرس فیلم واکنش گرا می باشد که برای ساخت وبسایت هایی با موضوع ویدئو، فیلم، خبر، مجله یا وبلاگ بسیار مناسب است.

به لطف ویژگی های متعدد و قدرتمند این قالب وردپرس در زمینه‌ی ویدئو، قالب فیلم ویدوریو تجربه ای متفاوت برایتان خواهد ساخت.

ویژگی های قالب فیلم ویدوریو VidoRev

API قالب ویدو ریو

    • API داده های یوتیوب نسخه ۳
    • API پلیر یوتیوب
    • API داده های ویمئو نسخه ۳
    • API پلیر ویمئو
    • API داده های توییچ نسخه ۵
    • API پلیر توییچ
    • API داده های دیلی موشن
    • API پلیر دیلی موشن
    • API نمودار فیسبوک نسخه ۲
    • API پلیر فیسبوک
    •  
  • شناسایی خودکار شبکه‌ی ویدئو
  • امکان قرار دادن ویدیو از هاست
  • قابلیت ارسال ویدئو توسط کاربر
  • دیدگاه های فیسبوک
  • سازگاری با Disqus

دریافت خودکار ویدئو از یوتیوب با جزئیات زیر

    • تصویر بندی انگشتی ویدئو
    • عنوان ویدئو
    • توضیحات ویدئو
    • برچسب ها ویدئو
    • مدت زمان ویدئو
    • تعداد بازدید ویدئو
    • تعداد لایک ها و دیسلاک های ویدئو

دریافت خودکار ویدئو از ویمئو با جزئیات زیر:

    • تصویر بندی انگشتی ویدئو
    • عنوان ویدئو
    • توضیحات ویدئو
    • برچسب ها ویدئو
    • مدت زمان ویدئو
    • تعداد بازدید ویدئو
    • لایک های ویدئو

دریافت خودکار ویدئو از دیلی موشن با جزئیات زیر:

    • تصویر بند انگشتی ویدئو
    • عنوان ویدئو
    • توضیحات ویدئو
    • برچسب های ویدئو
    • مدت زمان ویدئو
    • تعداد بازدید ویدئو

دریافت خودکار ویدئو با قالب فیلم ویدوریو از فیسبوک با جزئیات زیر:

    • تصویر بندی انگشتی ویدئو
    • عنوان ویدئو
    • توضیحات ویدئو
    • مدت زمان ویدئو
    • لایک های ویدئو

دریافت خودکار ویدئو از توییچ (Twitch) با جزئیات زیر:

    • تصویر بندی انگشتی ویدئو
    • عنوان ویدئو
    • توضیحات ویدئو
    • برچسب ها ویدئو
    • مدت زمان ویدئو
    • تعداد بازدید ویدئو
    • تبلیغات ویدئویی پیش از نمایش گوگل

پلیر ویدئو:

    • پخش خودکار ویدیو
    • پخش خودکار ویدئوی بعدی
    • تبلیغات قبل ویدئو (پشتیبانی فقط از گوگل)
    • ۳ طرح متفاوت

گالری ویدئویی لایت باکس زیبا:

    • پخش خودکار
    • پخش خودکار ویدئوی بعدی
    • تبلیغات قبل ویدئویی (پشتیبانی فقط از گوگل)
    • پست های پیشنهادی
    • دیدگاه های زنده

لیست پخش ویدئو قالب فیلم ویدوریو

    • پخش خودکار
    • پخش خودکار ویدئوی بعدی
    • تبلیغات قبل ویدئویی (پشتیبانی فقط از گوگل)
    • صفحه بندی
    • شمارشی
    • اسکرول بی نهایت
    • دکمه بارگذاری بیشتر
    • دکمه قبلی/بعدی
    • پشتیبانی از افزونه وردپرس bbPress جهت ساخت انجمن
    • قفل شبکه های اجتماعی – به صورتی که کاربران بعد از لایک یا اشتراک گذاری امکان مشاهده ویدیو را داشته باشند (پشتیبانی فقط از فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس)
    • ویدئوی لغزنده – نمایش ویدیو درحال پخش در گوشه سایت هنگام اسکرول صفحه به پایین
    • شمارنده لایک، دیس‌لایک، بازدید، دیدگاه
    • دارای بخش بازیگران
    • دارای بخش کارگردان ها
    • سارگار با رتینا
    • طراحی واکنش گرا
    • پشتیبانی از HTML5 و CSS3
    • سازگار با موبایل
    • مگامنو
    • رنگ های بی شمار
    • راستچین
    • سازگار با افزونه چندزبانگی WPML

 

*برای مشاهده دموی قالب اینجا کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

قالب وردپرس The7 سون

*در این پکیج قالب 7 و دموهای قالب موجود است که پس از نصب تمامی پلاگین ها میتوانید از قسمت import/demo دموی موردنظر خود را درون ریزی کنید

قالب 7 وردپرس تا به امروز بیش از 111300 فروش موفق در تم فارست داشته است.که این فوق العاده زیاد میباشد و در واقع میزان فروش ان گویای تمام ویژگی ها و برتری های این قالب وردپرس میباشد.

اما خوب است بدانید که قالب وردپرس the7 از نظر سئو برترین قالب میباشد و تمامی نکات سئو هر آنچه فکرش را بکنید در این قالب رعایت شده است و شما از نظر سئوی قالب و زیر ساختی هیچ مشکلی نخواهید داشت و باید تمام تمرکز شما روی سئو در تولید محتوا باشد.

قالب وردپرس the7 سون

 

ویژگی های قالب وردپرس the7 سون :

  • کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا
  • پشتیبانی از افزونه محبوب فروشگاه ساز ووکامرس
  • پشتیبانی از افزون محبوب فروش فایل ایزی دیجیتال دانلود یا edd
  • پشتیبانی ازافزونه برگه ساز معروف ویژوال کامپوزر
  • پشتیبانی از افزونه وردپرس چند زبانه کردن سایت wpml
  • پشتیبانی از افزونه وردپرس  Slider Revolution ( آموزش کار با افزونه Slider Revolution )
  • پشتیبانی از افزونه وردپرس لایر اسلایدر (اسلایدر لایه ای)
  • افزونه وردپرس ایجاد جدول قیمت
  • 13 الگوی فوق العاده زیبا برای ساخت برگه
  • دارای بخش زیبای گالری و البووم
  • انیمیشن های متعدد و زیاد
  • و فوق العاده موراد دیگر که از حوصله مطلب خارج است.

 

پوسته سون دارای سئو ی بسیار قوی

سئو از نکات هائز اهمیت هر سایتی با هر زمینه کاری می باشد تا بتوان مطالب خود را در نتایج موتور های جستجو در جایگاه بهتری نمایش داد قالب چند منظوره the7 کاملا سئو شده و بهینه برای انواع موتور های جستجو می باشد که سازند ی آن فکر تمامی موارد را کرده تا یک پوسته منحصر بفرد ارائه کند.

 قالب وردپرس سون 1قالب وردپرس سون 2

قالب وردپرس سون 3

قالب وردپرس سون 4

قالب وردپرس سون 5

اما در ادامه از شما دعوت میکنیم که پیشنمایش خارجی این محصول را ببنید و استفاده کنید و بیشتر با امکانات قالب اشنا بشوید.

مشاهده دموی قالب 7



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

ربات نینجاگرام چیست؟

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با تمامی ترفند های موجود در اینستاگرام و هرچه بهتر شدن پیچ شما یاری کند و تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 نینجاگرام یک ربات همه کاره و کاملا اتوماتیک است که شما با آن قادر خواهید بود اکانت اینستاگرام خودتان را به صورت کاملا اتوماتیک مدیریت کنید .

شما با این برنامه میتوانید هر چقدر لایک و فالوور به صورت کاملا اتوماتیک و حرفه ای و کامنت های تبلیغاتی بسیار زیاد ارسال کنید .

این برنامه در ایران رایگان نیست ولی ایران گستر باز هم فکر شما بوده است برای اینکه شما هزینه ی لایسنس این محصول را ندهید در این مقاله ی آموزش نینجا گرام ما یک سایت را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید آن را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود کلیک کنید

ربات و برنامه نینجاگرام قابلیت های بسیار فراوانی دارد  که کار کردن با این برنامه یکسری پیچیدگی های خاص خودش را دارد . ربات نینجاگرام به صورت کاملا اتوماتیک کار میکند اما اگر نحوه ی تنظیم کردن این ربات را ندانید باعث ریپورت شدن اکانت شما توسط اینستاگرام میشود پس برای استفاده از این برنامه باید به یکسری نکات توجه کنید .

قابلیت ها و امکانات نینجاگرام :

در این دوره ی اموزش نینجاگرام به اموزش کلیه این مباحث زیر میپردازیم که شما خیلی راحت اگر طبق این اموزشات پیش بروید در روز میتوانید نامحدود لایک و فالوور فعال جذب کنید که در ادامه سرفصل های این دوره به صورت کامل بیان شده است .

  • جذب فالوور و لایک واقعی به صورت نامحدود (خیلی راحت میتوانید در ماه 30 هزار فالوور جذب کنید)
  • با برنامه نینجاگرام شما از خریدن فالوور و لایک اینستاگرام بی نیاز خواهید شد . دیگر نیازی نیست که شما بابت فالوور و لایک هزینه پرداخت کنید .
  • جذب فالوور های کاملا ایرانی و فعال از تمام پیج ها
  • اگر صاحب کسب و کار هستید جذب فالوور های رقیبانتان به صورت کامل.
  • جذب فالوور و لایک به صورت کاملا اتوماتیک.
  • ارسال کامنت تبلیغاتی در پیج های بزرگ اینستاگرام
  • پشتیبانی ربات از زبان فارسی .
  • جذب فالوور و لایک به صورت 24 ساعته .
  • انفالوو کردن کاربران غیرفعال و فیکبه صورت اتوماتیک.
  • مدیریت چندین (نامحدود) اکانت به صورت همزمان
  • پرداختن و تبلیغ کردن محصول و خدمات شما .
  • پیدا کردن فالوور های یک منطقه , شهر , استان خاص .
  • قابلیت انجام سوپر لایک با سرعت بالا .
  • سرعت جذب فالوور و لایک بسیار بسیار بالا .
  • با این ربات میتوانید ماهانه بالای 30 هزار فالوور جذب کرد .
  • این ربات قابلیت جذب فالوور بر اساس شهر , شغل , با موضوع دلخواه شما 
  • و …    

آموزش تصویری و گام به گام

1 .ابتدا یک هشتگ مثل #موفقیت را در اینستاگرام سرچ کنید
نکته: حتما هشتگهایی را انتخاب کنید که تعداد پست های زیادی داشته باشند
2 .اینستاگرام 9 پست برتر که از آن هشتگ استفاده کرده اند را جداگانه در باالی دیگر پست ها به شما نمایش می دهد.
3 .روی یکی از این پست ها کلیک کنید بعد وارد پیج آن پست شوید.
4 .حاال شما تمام پست های آن پیج را مشاهده میکنید؛ اگر پست های دیگر آن پیج نیز مرتبط با
کار شما بود یوزر نیم آن پیج را به عنوان هدف وارد سیستم نینجاگرام کنید و روی استارت
کلیک کنید تا فالور های یوزر وارد شده را بررسی و گردآوری کند.
5 .بعد از اینکه تعداد Gathered به 11111 رسید، به بخش like-Auto رفته و تیک دو
گزینه آخر را بزنید.سپس روی استارت کلیک کنید.
نکته: تشخیص فیک بودن یا نبودن فالوورهای یک پیج کار ساده ای است، کافی است تعداد لایک های آخرین پست های
پیج را مشاهده کنید. اگر با تعداد فالووها همخوانی نداشت، آن پیج فیک است.
برای هر 1111 فالوور بیش از 01 لایک به بال منطقی است.

[caption id="attachment_1561" align="aligncenter" width="229"]آموزش نینجاگرام به صورت تصویری آموزش نینجاگرام به صورت تصویری[/caption]

به هیچ وجه سیستم تان نباید به حالت sleep برود.

برای غیر فعال کردن حالت by stand یا همان sleep کافی است از کنترل پنل گزینه options power را انتخاب کنید و سپس
گزینه settings plan change را انتخاب کنید، سپس گزینه sleep to computer the put را روی حالت never قرار دهید.

[caption id="attachment_1563" align="aligncenter" width="250"]آموزش نینجاگرام به صورت تصویری آموزش نینجاگرام به صورت تصویری[/caption][caption id="attachment_1564" align="alignleft" width="177"]آموزش نینجاگرام به صورت تصویری آموزش نینجاگرام به صورت تصویری[/caption]

افزایش احتمال فالوبک با فالو و سوپرلایک

فالو کردن: 14 %فالوبک
فالو + لایک:22 %فالوبک
فالو + لایک + کامنت: 34%فالوبک
سعی کنید تا یورزها و هشتک هایی که جمع آوری کرده اید را هم فالو کنید و هم لایک بزنید.
برای سرعت بخشیدن به این عمل و لایک سه عکس آخر یوزرها )Like Super (از مراحل روبرو پیروی کنید.
با طی این مراحل احتمال فالوبک را 62 درصد افزایش میدهید.

افرادی را فالو کنید که فالوینگ دارند

با اینکار، ربات افرادی را فالو میکند که فالوینگ دارند و احتمال فالو کردن شما توسط آنها بیشتر میشود.
طی مراحل زیر و از بخش تنظیمات و فیلترها اقدامات الزم را انجام دهید.

[caption id="attachment_1565" align="aligncenter" width="353"]آموزش نینجاگرام به صورت تصویری آموزش نینجاگرام به صورت تصویری[/caption]

آنفالو بعد از 3 روز

برای فالوکردن اینستاگرام محدودیت قرارداده و شما نمی توانید بیشتر از 0511 نفر را فالو کنید.
پیشنهاد ما این است که بعد از 3 روز فالو کردن، آنفالو را انجام دهید.

زمان Delay Time ، زمانی حیاتی برای جلوگیری از بالک شدن توسط اینستاگرام
برای اینکه بالک نشوید، باید این زمان را روی 07 تا 07 قرار بدهید.

[caption id="attachment_1566" align="aligncenter" width="366"]آموزش نینجاگرام به صورت تصویری

آموزش نینجاگرام به صورت تصویری[/caption]

نکات مهم دیگر:
در زمان استفاده از نینجاگرام به هیچ وجه از ربات دیگری روی همان حساب کاربری استفاده نکنید، زیرا فعالیت های
اکانتتان از حد مجاز اینستاگرام بیشتر می شود و اینستاگرام اکانت شما را بالک میکند.
در زمانی که از ربات افزایش فالوور استفاده میکنید به هیچ وجه به صورت دستی از طریق موبایل، تبلت و یا رایانه خود
الیک، فالو و کامنت انجام ندهید.
بطور منظم پست بگذارید تقریبا سعی کنید هر سه روز حداقل یک پست بگذارید تا فعالیت شما واقعی بنظر برسد و
توجه بیشتری را جلب کند
عکس پروفایل و بیوگرافی را حتماً پر کنید و سعی کنید که در تمام اکانت های شما متفاوت باشد
افزایش فالوور با کامنت خیلی بادقت انجام شود. کامنت های شما باید عمومی و متناسب با هر هشتک و عکس
انتخاب شود

لینک دانلود رایگان نینجاگرام 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزونه ضد اسپم Akismet

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با افزونه ی قدرتمند Akismet را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

معمولا همه ما تجربه مواجه با نظرات اسپم را داریم و برای مقابله با آن از کدهای امنیتی و کپچاها استفاده می‌کنیم. حتی گاهی تصمیم می‌گیریم یک افزونه امنیتی را نصب کنیم تا با آن‌ها مقابله کنیم.

در این میان افزونه‌ Akismet یکی از قدیمی‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای مقابله با نظرات اسپم است اما متاسفانه با پلن‌های غیر رایگانی که دارد،

بسیاری را از خود فراری داده. برای فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس ، باید در سایت مربوطه عضو شد و برای دریافت پلن‌های آن هزینه پرداخت کرد تا API مورد نظر دریافت شود.

مسلما این هزینه بصورت دلار دریافت می‌شود و دردسرهای خاص خود را دارد. پس منطقی‌ترین راه، ترک این افزونه است.عجله نکنید؛ امروز می‌خواهیم روشی را به شما یاد دهیم تا به کمک آن بتوانید همچنان از این افزونه قدرتمند استفاده کنید.

 

فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

Akismet جزء افزونه‌هایست که پس از نصب، باید با دریافت کد API فعال شود. بنا به دلایلی که سازنده لازم دانسته، پلن‌های هزینه‌ای را مشخص کرده که پرداخت آن برای ما ممکن نیست.

اما این افزونه واقعا ارزش استفاده را دارد زیرا هنوز هم جزء قوی‌ترین‌ها در مقابله با اسپم‌هاست. پس آماده باشید تا فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس را با هم بررسی کنیم.

 

نصب و راه اندازی Akismet

[caption id="attachment_136035" align="aligncenter" width="776"] فعال‌سازی افزونه اکیسمنت در وردپرس فعال‌سازی افزونه اکیسمنت در وردپرس[/caption]

افزونه را دریافت کرده و در مسیر افزونه‌ها نصب و فعال می‌کنیم. پس از فعال‌سازی افزونه، نوار سبز رنگی در پیشخوان به چشم می‌خورد که از شما می‌خواهد افزونه را فعال کنید.

active akismet- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

 

با کلیک روی دکمه بالا به بخش تنظیمات افزونه منتقل می‌شویم. در اینجا باید برای فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس ، API مورد نظر را بیابیم. برای این منظور روی دکمه آبی رنگ دریافت کلید API کلیک می‌کنیم.

 

recieve API- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

 

انتقال به وبسایت سازنده

با کلیک روی دکمه، به سایت اصلی Akismet منتقل می‌شویم.

 

activation- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

 

برای فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس باید روی دکمه سبز رنگ بالا کلیک کنیم. سپس به صفحه پلن‌ها منتقل خواهیم شد که بصورت زیر است:

 

 فعال‌سازی افزونه اکیسمنت در وردپرس

 

مراحل عضویت در سایت Akismet

پلن Personal یا شخصی را انتخاب می‌کنیم. برای این منظور بر روی دکمه Get personal کلیک کنید. با صحنه زیر مواجه می‌شویم:

 
 

[caption id="attachment_136041" align="aligncenter" width="731"]register- فعال‌سازی افزونه اکیسمنت در وردپرس register- فعال‌سازی افزونه اکیسمنت در وردپرس[/caption]

 

 

به منطقه مورد نظر رسیدیم. اطلاعات پرداخت و کشور را از ما می‌خواهد و اینطور که به نظر می‌رسد برای فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس باید حتما این موارد را تکمیل کنیم. خب ما اول از همه نام و نام خانوادگی خود را وارد می‌کنیم:

 

[caption id="attachment_136042" align="aligncenter" width="725"]name- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس name- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس[/caption]

 

غلطک قیمت در سمت راست را می‌بینید؟ کمی با آن بازی کنید. آن را به سمت راست و سپس به سمت چپ بکشید. چه اتفاقی می‌افتد؟ سایر باکس‌های پایینی که مربوط به اطلاعات پرداخت است از بین خواهد رفت.

 

[caption id="attachment_136043" align="aligncenter" width="746"]continue- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس continue- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس[/caption]

 

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید فقط اطلاعات نام و نام خانوادگی و آدرس سایتی که قرار است اکیسمت روی آن فعال شود، می‌ماند. حال می‌توانید فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس را به راحتی انجام دهید.

فقط کافیست روی دکمه آبی رنگ “continue with personal subscription” کلیک کنید. پس از چند دقیقه کلید API در اختیارتان قرار می‌گیرد.

آن را کپی کرده و مجدد به پیشخوان وردپرس بازگردید. در تنظیمات افزونه Akismet، کلید API را در محل مورد نظر وارد کنید و تایید نمایید تا فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس اتفاق بیفتد.

 

[caption id="attachment_136044" align="aligncenter" width="728"]API verify- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس API verify- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس[/caption]

 

کد مورد نظر را وارد کنید و برای فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس، روی دکمه کناری آن یعنی ارتباط با کلید API کلیک کنید.

 

تایید حساب Akismet

پس از تایید کلید API به صفحه زیر منتقل می‌شوید:

 

[caption id="attachment_136045" align="aligncenter" width="734"]akismet setting- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس akismet setting- فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس[/caption]

 

یک سری تنظیمات پس از فعال‌سازی این افزونه در وردپرس به چشم می‌خورد که با توجه به نظرات دلخواه خود می‌توانید آن‌ها را علامت بزنید.

اما تنظیماتی که ما در نظر گرفتیم به نظر استاندارد هستند و می‌توانید از آن پیروی کنید. حال تنظیمات خود را ذخیره کنید.
افزونه شما فعال است و از این به بعد با نظرات اسپم مقابله خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزونه Yoast

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با افزونه ی قدرتمند Yoast را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

افزونه Yoast SEO چیست و چرا باید از استفاده کنیم؟

اگر به دنبال نصب یک افزونه سئو همه کاره در وردپرس هستید، پیشنهاد ما، یوست سئو است. در Yoast تمام ریزه کاری‌های مربوط به سئو سایت در نظر گرفته شده و تنها کافیست نکاتی که به شما گفته می‌شوند را رعایت نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید این افزونه از طرف تعدادی از نخبگان وردپرس در حال توسعه می‌باشد و به‌صورت رایگان در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌گیرد و یبیش از یک میلیون نصب فعال  به خوبی بیانگر محبوبیت افزونه Yoast SEO است.

اگر به صفحه این پلاگین در وب سایت WordPress مراجعه کنید، خواهید دید نزدیک به سیزده هزار کاربر به یوست سئو امتیاز داده‌اند که بیش از دوازده هزار نفر از آن‌ها، امتیاز کامل بوده است.

البته این محبوبیت چندان هم بی‌دلیل نیست. چرا که قابلیت‌های بسیار زیاد افزونه Yoast SEO مدیر هر سایتی را مجاب به استفاده از آن می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل کامل و ارائه توضیحات دقیق برای بهبود وضعیت سئو مطالب و صفحات سایت
  • بررسی میزان خوانایی نوشته‌ها برای کاربران
  • یکپارچه سازی سایت با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و تنظیمات اشتراک‌گذاری مطالب
  • تمرکز برروی کلمه کلیدی هدفگیری کلمات کلیدی نتایج جستجو
  • پیکربندی تگ متا ربات
  • اعمال تنظیمات برروی متاتگ عنوان و توضیحات
  • کنترل کامل نقشه سایت
  • بهبود RSS سایت
  • تنظیم فایل robots.txt و .htaccess
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • و ...

دانلود و نصب افزونه یوست

افزونه Yoast SEO رایگان است و تمام کاربران وردپرس می‌توانند از آن استفاده کنند. برای نصب این افزونه ابتدا به پیشخوان سایت خود مراجعه کرده و از قسمت "افزونه‌ها" روی گزینه "افزودن" کلیک نمایید.

در کادر جستجو کلمه "Yoast SEO" را نوشته و اقدام به جستجو کنید. در لیست افزونه‌های نمایش داده شده گزینه افزونه Yoast SEO را انتخاب و نصب کنید.

[caption id="attachment_9143" align="aligncenter" width="688"]راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO[/caption]

چند لحظه منتظر بمانید و پس از اتمام نصب، گزینه "فعال سازی" را برای این پلاگین انتخاب نمایید.

همانطور که ملاحظه می‌کنید اکنون پس از نصب افزونه منوی جدید به قسمت منوهای وردپرس شما تحت عنوان سئو اضافه شده است. بر‌روی منو کلیک کنید تا وارد پیشخوان Yoast SEO شویم.

[caption id="attachment_9157" align="aligncenter" width="151"]آموزش افزونه Yoast SEO آموزش افزونه Yoast SEO[/caption]

البته ممکن است برخی از گزینه در منوی شما وجود نداشته باشد؛ سازندگان افزونه Yoast SEO برای جلوگیری از سردرگمی کاربران تازه کار، برخی از ویژگی‌های افزونه را مخفی کرده‌اند.

که صد البته برای قوت بخشیدن به سئوی سایت خود به آن‌ها نیاز دارید؛ به همین منظور از قسمت منوی وردپرس به بخش "سئو" رفته و گزینه "پیشخوان" را بزنید. سپس برروی تب "قابلیت‌ها" کلیک نمایید و تیک تنظیمات "پیشرفته" را فعال کنید.

[caption id="attachment_9144" align="aligncenter" width="725"]راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO[/caption]

همچنین لازم به ذکر است برای استفاده برخی امکانات  از جمله ریدایرکت صفحات، کلمات کلیدی چندگانه و پیش‌نمایش شبکه‌های اجتماعی باید نسخه پریمیوم این افزونه را خریداری کنید.

 

تنظیمات افزونه یواست برای افزایش سئوی سایت وردپرسی

در این قسمت از آموزش Yoast SEO نگاهی کامل به تمام تنظیمات این افزونه برروی سایت وردپرسی شما می‌اندازیم و سعی می‌کنیم نحوه کار با آن را با جزئیات مورد بررسی قرار دهیم.

 

تنظیمات عمومی سایت

[caption id="attachment_9126" align="aligncenter" width="726"]راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO[/caption]

عمومی

پیکربندی سریع: با کلیک بر روی این دکمه یک تور آشنایی با Yoast SEO را مشاهده خواهید کرد.

مشخصات، تنظیمات و قسمت‌های مختلف این افزونه را به‌صورت خلاصه می‌توانید در این قسمت مرور کنید. در صورتی که در زمان زیادی ندارید، با استفاده از این قسمت، تنظیمات مهم سئو سایت‌تان را اعمال کنید.

دست‌اندرکاران: در این بخش با سازندگان افزونه یواست آشنا شوید. همانطور که اشاره شد در ساخت این پلاگین نام‌های بزرگی فعالیت داشته‌اند.

 

اطلاعات شرکت

در این صفحه اطلاعات عمومی وبسایت خود را از جمله نام شرکت (یا شخص)، شعار، لوگو یا نماد را وارد نمایید. هرگز از این مراحل سر سری نگذرید! تمام این تنظیمات در متا تگ‌های سایت شما کاربرد دارند و گوگل از این اطلاعات برای نمایش در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

ابزارهای وبمستر

این ابزار اجازه می‌دهد به راحتی مالکیت سایت خود را با استفاده از کد متا ارائه شده توسط ابزارهای وبمستر مانند گوگل وبمستر تولز بررسی کنید. اگر از قبل تایید ابزارهای وبمستر را انجام داده‌اید، نیازی به ورود مجدد آن‌ها نیست

لازم به ذکر است که با کدهای وبمستر گوگل و بینگ و Yandex شما به این جستجوگر‌ها کمک می‌کنید تا سایت شما را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهند؛ مواردی چون صفحات ۴۰۴، سرعت بارگذاری صفحات، مطالب سایت و…

 

امنیت

اگر در وبسایت خود نویسنده‌های دیگری دارید، این گزینه به کار شما خواهد آمد. با انتخاب این گزینه تنظیمات و تغییرات Yoast SEO را برای دیگر نویسنده‌ها خواهید بست.

چنانچه نویسنده‌ای دارید بهتر است این گزینه را برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته در افزونه فعال نمایید.

 

تنظیمات عنوان‌ها و متاهای سایت

همان‌طور که در جریان هستید مدیریت محتوای وردپرس، به‌صورت پیش فرض از تمام متا تگ‌ها پشتیبانی نمی‌کند. در حالی که متاها در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند.

شاید بتوان این کمبود را یک ضعف برای وردپرس دانست. در هر صورت برای افزودن متا تگ‌ها به تمامی صفحات سایت خود از طریق منوی سمت راست از زیر شاخه سئو برروی منوی "عنوان‌ها متاها" کلیک نمایید.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

عمومی

این تب شامل دو قسمت مهم می‌باشد. در بخش "عنوان جداکننده" یا Title Separator می‌توانیم حرف مورد نظر را برای جدا کردن عنوان سایت و عنوان صفحه انتخاب کنیم.

بسته به سلیقه شخصی می‌توانید یکی از سمبل‌ها را انتخاب نمایید. این علامت در تمام صفحات سایت و همچنین در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

بخش بعدی یا فعال کردن "تجزیه و تحلیل" می‌باشد. با فعال بودن تجزیه و تحیل خوانایی، یک بخش جدید در افزونه یواست تحت عنوان خوانایی در انتهای صفحه ویرایش هر برگه و پست افزوده می‌شود.

امکان بسیار جالبی که در نسخه‌های جدید افزونه شاهد آن هستیم، به بررسی متن از نظر خوانایی برای کاربران می‌پردازد.  همچنین اگر می‌خواهید با استفاده از افزونه Yoast SEO کلمات کلیدی سایت‌تان را مدیریت کنید،

گزینه تجزیه و تحیل کلمه کلیدی را فعال نمایید. این بخش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلاگین می‌باشد. در ادامه آموزش حتما به نحوه کار با این گزینه‌های حیاتی خواهیم پرداخت.

 

خانه (Homepage)

در این تب تنظیمات مربوط به صفحه اصلی و خانگی سایت شما موجود می‌باشد. از آنجایی که همواره از صفحه اصلی یک سایت به‌عنوان قلب تپنده وبسایت یاد می‌شود؛ برای این قسمت وقت بیشتری بگذارید.

شما می‌توانید با کلیک برروی گزینه "ویرایش خود صفحۀ نمایشی" به صورت زنده این تغییرات را اعمال کنید.

 

تب گونه‌های فرسته (Post Types)

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

نام این تب یک مقدار عجیب است! این گزینه معادل کلمه Post Types در نمونه انگلیسی افزونه یواست می‌باشد.

در این تب تنظیمات مربوط به سئو مطالب، صفحات و فایل‌های رسانه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. و می‌توانید با تعیین هر قسمت به‌صورت جداگانه تغییرات خاصی را برای پیروی از یک فرمت خاص اعمال کنید.

 

تنظیمات عنوان: این گزینه تنظیمات عنوان سایت را در وردپرس تغییر خواهد داد، استفاده از این گزینه به شدت توصیه می‌شود، زیرا گاهی عنوان سایت از طرف قالب ممکن است دچار مشکلاتی شود. پس این گزینه را فعال می‌کنیم.

 

قالب توضیحات داده: این قسمت مربوط به تگ متای توضیحات (direction) می‌باشد. پیشنهاد می‌شود در این قسمت هیچ چیزی وارد نکنید و در صفحات، مطالب و رسانه‌های خود به‌صورت دستی توضیحات داده را پر نمایید.

 

روبات متا: اگر تنظیمات متا روبات را روی گزینه noindex بگذارید، در واقع از موتورهای جستجو از جمله گوگل درخواست کرده‌اید که صفحات شما را بررسی نکنند.

با این حال در صورتی که نیازی نمی‌بینید تا صفحات، مطالب یا رسانه‌های شما در گوگل ایندکس نشوند،  این گزینه را برروی index فعال کنید.

 

تاریخ در پیش نمایش ریز: اگر در برگه‌ها و پست‌های وبلاگ خود به‌طور مداوم تغییر ایجاد می‌کنید و آن‌ها را به‌روز می‌نمایید، استفاده از این گزینه را به شما پیشنهاد می‌کنم.

با استفاده از این گزینه تاریخ‌های به‌روز رسانی در متا تگ‌ها ثبت می‌گردند تا موتورهای جستجوهای را از اعمال آخرین تغییرات با خبر شوند.

 

جعبه متای Yoast SEO: همانطور که در پایان ویرایشگر هر پست و باکس مربوط به افزونه یوست را مشاهده می‌کنید، با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید از نمایش آن جلوگیری نمایید.

احتمالا شما هم  مثل من به بی‌استفاده بودن این گزینه فکر کردید! اما در سایت‌هایی که دارای چند نویسنده هستند، به منظور عدم ورود اشتباه توسط افراد ناشی، این گزینه بسیار کاربردی می‌باشد.

 

طبقه بندی

در این قسمت می‌توانید پارامترهای دسته بندی، برچسب، فرمت و.. را پیکربندی نمایید. در اینجا نمی‌توان پیشنهاد ویژه‌ای داد، بسته به موارد مورد نیاز باید تکمیل شوند.

توجه داشته باشید که تنظیمات بخش طبقه بندی برروی کل مطالب سایت شما تاثیر می‌گذارد.

 

بایگانی‌ها

در تب بایگانی‌ها می‌توانید تنظیمات ویژه‌ای به صفحات بایگانی‌ نویسنده‌های سایت‌تان، بایگانی‌های تاریخی، و همچنین صفحات جستجو و ۴۰۴ بدهید. آپشن‌های این بخش هم مانند سایر قسمت‌های قبلی بوده و نیازی به توضیح مجدد نیست.

 

تنظیمات متای کلی سایت

در تب "دیگر" نیز یکسری گزینه وجود دارد که با هم آن‌ها را آموزش می‌بینیم.

زیر صفحات بایگانی: این گزینه همانطور که در توضیحات آمده، برای جلوگیری از نمایش صفحات بعدی آرشیو سایت در جستجوی داخلی می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود علامت آن را فعال کنید، اگر غیرفعال باشد ممکن است گوگل با مطالب تکراری در سایت شما مواجه شود.

 

استفاده از متا کلمات کلیدی متا: در توضیح موجود در این گزینه، نوع نوشتار گونه‌ای بیان شده است که هر کسی را به شک وا می‌دارد که آیا فعال کنم یا نه!

اما فعال سازی این گزینه برای سایت یاهو و بینگ بسیار مفید می‌باشد. در حالی گوگل از سال ۲۰۰۹ دیگر به این کلمات متا اهمیتی نمی‌دهد. پس تیک این گزینه را نیز فعال می‌کنیم.

 

اجبار افزودن برچسب متا ربات noodp به صورت کلی به سایت: اگر در دایرکتوری یاهو و سایت DMOZ از سایت خود نام برده‌اید، بهتر است این گزینه را فعال نمایید، چرا که از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

 

 

تنظیمات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌باشند. فعالیت در این شبکه‌ها به معنی افزایش بی‌سابقه بازدیدکنندگان از سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه، رنک سایت و محبوبیت بیشتر نزد گوگل می‌باشد.

با این حال افراد مبتدی از این تاثیر شگرف بی‌اطلاع هستند و یا خیلی ساده به خاطر زحمات کمتر، از کنار این مسئله رد می‌شوند.

افراد حرفه‌ای هم شاید بخاطر کمبود وقت کافی خیلی به این این موضوع اهمیت ندهند! اکنون که از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سایت خود مطلع شده‌اید، به تنظیمات این قسمت از افزونه Yoast SEO می‌پردازیم.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

 

حساب‌ها

در این تب می‌توانید با اضافه کردن حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی سایت خود، آن‌ها را به موتورهای جستجو معرفی نمایید.

بدین منظور در هر بخش آدرس کامل صفحه‌تان را وارد نمایید. اما در قسمت توییتر، تنها وارد کردن نام کاربری حساب توییترتان کفایت می‌کند.

 

فیسبوک

افزودن Open Graph meta data: انتخاب این گزینه بستگی به سلیقه شما دارد، با انتخاب این گزینه نمودار داده‌های متا به سر صفحه شما اضافه خواهد شد.

فعال کردن این گزینه باعث می‌شود هنگامی که صفحات شما به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ استفاده از تصاویر و متاتگ‌های عنوان و توضیحات، آسان‌تر باشد.

البته دقت داشته باشید با انتخاب و فعال کردن Open Graph Meta Data گوگل از سر صفحه شما خوشش نخواهد آمد! چون گوگل از Head‌های کم حجم بیشتر طرفداری می‌کند. پیشنهاد من غیرفعال بودن گزینه می‌باشد.

 

آدرس تصویر: تصویر آواتار فیسبوک را از این قسمت انتخاب نمایید، این تصویر معرف صفحه سایت شما در فیسبوک می‌باشد.

 

اضافه کردن مدیر فیس بوک: این دکمه را برای انتخاب مدیر فیسبوک انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه پیش فرض شما باید به اکانت فیسبوک خود وصل شده و مدیریت خود را برای افزونه مشخص نمایید.

در مقابل این دکمه، دکمه دیگری با نام "استفاده از برنامه فیس بوک به عنوان مدیر" وجود دارد، که با انتخاب آن شما باید یکی از اپ‌های ساخته شده توسط خود را معرفی کنید.

این عمل برای افراد حرفه‌ای می‌باشد، اگر در فیس بوک برنامه مخصوص خود را دارید می‌توانید از این قسمت به عنوان مدیر سئو از آن استفاده نمایید.

 

نشانی صفحۀ فیسبوک: آدرس فیسبوک خود را در این قسمت وارد کنید، پیشنهاد ما این است که یک صفحه جداگانه برای وبسایت خود بسازید، و آن صفحه را معرفی کنید.

 

عنوان: عنوان صفحه فیسبوک خود را نیز در این قسمت وارد نمایید.

 

توضیحات: توضیحات مربوط به صفحه خود را نیز در این قسمت باید بنویسید.

 

تنظیمات پیش‌فرض آدرس تصویر: این قسمت نیز برای تعیین تصویر شاخص برای مطالبی که دارای عکس نمی‌باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

توییتر

در این قسمت می‌توانیم تنظیمات مربوط به کارت توییتر را وارد نماییم. در اینجا افزونه یواست کارت پیش فرضی را ساخته که مطالب بیشتری را همراه با تصویر به توییت می‌گذارد.

تنظیم‌های دلخواه خود را در این بخش وارد کنید و در قسمت نام کاربری، اکانت خود را در توییتر بنویسید.

 

گوگل پلاس

نویسنده گوگل پلاس: این فرد در گوگل یک حساب کاربری دارد، و همچنین در وبلاگ و یا سایت نیز یک اکانت برای نویسندگی دارد.

 

صفحهٔ انتشار در گوگل: در این قسمت لینک گوگل پلاس خود را وارد کنید، توجه داشته باشید که برای فعال سازی این قسمت باید در قسمت "درباره من" در گوگل پلاس حتما لینک وبسایت خود را وارد کرده باشید.

همچنین تیک گزینه «محتوای متای نوشته Google+ را اضافه کنید (به جز متای نویسنده)» را نیز فعال نمایید.

 

ساخت نقشه سایت با افزونه yoast seo

نقشه سایت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های حیاتی برای وبسایت‌ها می‌باشد. چرا که خزنده‌های جستجوگر‌ها بدون رد کردن کوچک‌ترین موردی می‌توانند کل سایت شما را ایندکس کنند و به موتورهای جستجوگر معرفی نمایند.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

یک اشتباه بزرگ که حتما باید رسیدگی کنید، و آن اینکه استفاده از افزونه‌های نقشه ساز را کنار بگذارید. چرا که افزونه‌های سایت‌مپ دارای یک متد یکسان و هم نوع می‌باشند که هر مطلبی به سایت اضافه شود،

بطور اتوماتیک در نقشه سایت ایندکس می‌شود. حال اگر شما مطلبی را Nofollow کنید دیگر این افزونه‌های قادر به تشخیص آن نیست. و این یعنی یک خطر بزرگ برای رتبه شما در گوگل.

بنابراین باید افزونه‌ای بکار ببریم که این ایراد را نداشته باشد، پس چه بهتر که از مپ‌ساز یک پلاگین سئوکار استفاده کنیم. افزونه Yoast SEO نیز دارای یک مپ ساز بصورت نسبتا حرفه‌ای می‌باشد. 

نقشه سایت یوست سئو به طور خودکار پس از فعال سازی افزونه برروی سایت شما فعال می‌شود

گزینه اول را برای فعال سازی ساخت نقشه XML سایت فعال نمایید با استفاده از دکمه XML Sitemap نیز می‌توانید نقشه سایت خود را مشاهده نمایید.

 

سایت مپ کاربر: این گزینه بهتر است غیر فعال باشد، چون ممکن است گوگل دچار اشتباه شده و به سایت برچسب مطالب تکراری را بزند.

سایت مپ کاربر در نقشه سایت گزینه‌هایی را با نام نویسندگان ایجاد می‌کند، که موجب می‌شود علاوه بر گروه‌بندی محتوا، مطالب بر حساب نویسندگان نیز گروه بندی شود.

 

تنظیمات عمومی: در اینجا دو گزینه موجود هست که هر دو را فعال می‌کنیم، در قسمت توضیحات، موارد مربوطه گفته شده و نیاز به توضیح بیشتر نمی‌باشد.

 

گونه‌های فرسته: در این قسمت نیز می‌توانید موضوعات خاصی را وارد نقشه سایت نکنید! باانتخاب هر یک از گزینه‌ها، آن محتوا در نقشه سایت ظاهر نخواهد شد. پیشنهاد می‌کنم همه گزینه‌های بدون علامت تیک باشد.

 

محدودیت برای طبقه‌بندی‌ها: در این قسمت نیز همانند گزینه قبلی می‌توانید طبقه‌بندی‌های خاصی را از ورود به نقشه سایت منع کنید. نظر من این است تنها گزینه‌های «موضوعات» و «برچسب‌ها» را بدون علامت تیک بگذارید.

 

ورودی در هر صفحه: در این قسمت می‌توانیم حداکثر تعداد نوشته‌ها را در یک صفحه از نقشه سایت تعیین کنیم، نقشه سایت برای کاربران مهم نمی‌باشد، پس تعداد مطالب قرار گرفته در صفحه نقشه نیز مهم نیست!

اما افزونه بصورت پیش فرض عدد ۱۰۰۰ را تعیین نموده است، می‌توانید در صورت خواسته شخصی این تعداد را کمتر نیز بکنید. پیشنهاد می‌کنیم عدد ۱۰۰۰ را بنویسید یا به کل عددی ننویسید.

 

تنظیمات پیشرفته افزونه یواست

آموزش افزونه Yoast SEO

 

نشانی‌های ریزه میزه

در این قسمت تنظیمات مهمی وجود ندارد! این بخش برای قالب‌هایی که ناشیانه طراحی شده‌اند استفاده می‌شود.

اما قالب‌های امروزی دارای تگ‌های مخصوص خود هستند که نیازی به تنظیم این قسمت نیست. بنابراین گزینه "فعال کردن پیوندهای خرده ریزه" را غیرفعال کنید.

 

تنظیمات پیوندهای یکتا

در این قسمت تنظیمات مربوط به آدرس‌های صفحات وجود دارند. با تغییر این تنظیمات نوع آدرس صفحات شما تغییر می‌کند و این تغییرات در سئو سایت شما بسیار مهم می‌باشد.

آدرس‌های کوتاه و با مفهوم برای گوگل و کاربران بسیار خوشایند هستند. بنابراین باید با توجه ویژه این تنظیمات را انجام داد.

 

تهی کردن مبنای دسته: کلیه مطالب ما در دسته بندی‌های مختلفی قرار دارند. در این قسمت تعیین می‌کنیم که آیا نام این بخش‌ها جزئی از آدرس مطلب باشد یا فقط نام مطلب به عنوان آدرس مطلب دیده شود.

برای زیبایی ممکن است تنها نام کافی باشد. اما برای سئوی سایت خوب نیست، پس علامت تیک این گزینه را فعال نکنید.

افزودن علامت انتهایی ممیز به نشانی دسته و برچسب: گا‌هی ممکن است شما نیز در بعضی از سایت‌ها مشاهده کنید که بعد از آخرین حرف یک آدرس کاراکتر اسلش یا‌‌ همان «/» قرار دارد.

این کاراکتر ساده نیز جزئی از سئو می‌تواند باشد. پس این گزینه را فعال می‌کنیم تا در آخر آدرس‌های مطالب سایت‌مان علامت «/» نوشته شود.

 

توقف کلمات در نامک‌ها: توضیح این گزینه در خود افزونه گویای همه چیز هست! پس آن را فعال می‌کنیم.

 

تغییر مسیر نشانی فایل پیوست به نشانی پست مادر: در توضیحات این قسمت نیز به راحتی می‌توان کاربرد آن را متوجه شد. با فعال کردن این گزینه به گزینه بعدی می‌ریم.

 

حذف متغیرهای replytom: بطور کلی هیچوقت سایتی تا آن اندازه رشد نکرده که بخواهد این گزینه را فعال کند! برای راحتی کاربران ما نیز این گزینه رو غیر فعال نگه می‌داریم.

 

ارجاع نشانی‌های زشت به پیوند یکتای تمیز: همانطور که در متن گزینه اعلام شده، فعال سازی این گزینه توصیه نمی‌شود.

مگر در زمان‌های اضطراری. اما اصلا کار این گزینه مهم چیست؟ وقتی فردی از خودش به ادامه آدرس سایت شما حرف و کلمه‌ای اضافه می‌کند، طبیعتاً در اکثر موارد کاربر با پیغام صفحه مورد نظر وجود ندارد (خطای 404) روبرو می‌شود.

به اشتباه افرادی با استفاده از این گزینه، این خطا را رفع می‌کنند، و هر وقت کاربر کلمه را به آدرس شما اضافه و تایید را زد، به جای بروز خطای صفحه 404، صفحه ریدایرکت می‌شود به صفحه‌ای که شما تعیین می‌کنید،

شاید یک امکان جالب باشد اما اکثر افزونه‌ها و موارد دیگه در سایت با اینکار مشکل اساسی دارند و موجب بروز خطا برای سایت می‌شوند.

 

تنظیمات RSS

در این قسمت موارد مربوط به فید سایت قرار دارند. فید سایت یکی از مهمترین قسمت‌های یک سایت می‌باشد، که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو  می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

 

محتوایی که قرار است قبل از هر نوشته در خوراک ظاهر شود: در این بخش می‌توانید گزینه‌های مختلف را بر حسب سلیقه تنظیم نمایید، اما من پیشنهاد می‌کنم از طرح رایج که در تصویر زیر ارائه شده استفاده نمایید:

(توجه داشته باشید که کدها باید با حروف بزرگ نوشته شوند)

 

ابزارها

آموزش افزونه Yoast SEO

وارد کردن و خروجی گرفتن: در این قسمت می‌توانید تنظیمات سئو مربوط به افزونه‌های دیگر را وارد Yoast SEO کنید، و یا تنظیمات افزونه یوست را بصورت داده‌های متا استخراج کنید.

عموماً این کار به درستی انجام نمی‌گیرد و بهتر است شما به جای وارد کردن، تنظیمات را بصورت دستی اعمال کنید.

 

ویرایشگر دسته جمعی: در این قسمت نیز می‌توانید مطالب سایت خود را ویرایش کنید و عنوان‌ها و موارد دیگر را به‌صورت یکجا تغییر دهید.

پیشنهاد می‌کنیم در اینجا تغییراتی انجام ندهید. و اگر موضوعی باید ویرایش داده شود، حتما از ویرایشگر خود وردپرس استفاده کنید.

 

ویرایشگر پرونده: این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت پرونده‌های مهم سئو مانند پروندۀ robots.txt و .htaccess  را تغییر دهید.

 

ریدایرکت

ریدایرکت یا تغییر مسیر به آدرس جدید، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو به آدرس URLی جدید و غیر از آدرس صفحه قدیمی است.

متاسفانه امکان ریدایرکت کردن صفحات به صورت مستقیم در وردپرس وجود ندارد. اما افزونه Yoast SEO این قابلیت را در نسخه پولی اضافه کرده است.

همانطور که می‌بینید در این قسمت دو نوع ریدایرکت وجود دارد. یکی redirect و دیگری regex redirect.

هر دو تب تنظیمات مشابه‌ای دارند با این تفاوت که در تب regex redirect شما امکان ریدایرکت کردن چندین صفحه، به یک صفحه خاص را خواهید داشت.

 

1. در بخش redirects type نوع ریدایرکت که مد نظرتان هست را مشخص کنید:

  • ۳۰۱ – Moved permanently: آدرس جدید را دائمی در دیتابیس موتور جستجو جایگزین آدرس پیشین می‌کند.
  • ۳۰۲ – Found: ریدایرکت موقت انجام می‌شود و صفحه قدیمی را برای مدت کوتاهی از دسترس خارج می‌کند.
  • ۳۰۷ – Temporary redirect: این نوع ریدایرکت برای صفحاتی مانند فرم پرداخت کاربرد دارد. هنگامی که شما می‌خواهید از رفرش یا بوکمارک کردن صفحه‌ای جلوگیری کنید می‌توانید از این متد ریدایرکت استفاده کنید.
  • ۴۱۰ – Content deleted: محتوای صفحه قدیمی را حذف می‌کند.
  • ۴۵۱ – Content unavailable for legal reasons: در صورتی که محتوا به دلایل مشکلات فنی در دسترس نباشد می‌توانید از این نوع ریدایرکت استفاده نمایید.

2. سپس در old url آدرس صفحه‌ای که با خطای ۴۰۴ مواجه شده است را وارد نمایید و در قسمت url آدرس صفحه جدیدتان را وارد کنید و نهایتا دکمه add url را بزنید.

 

Redirect method: در این بخش می‌توانید انتخاب کنید ریدایرکت صفحات از طریق کدهای php صورت بگیرد و یا با استفاده از فایل .htaccess. معمولا ریدایرکت از طریق فایل .htaccess به دلیل سرعت بهتر، بیشتر از طرف متخصصین سئو مرسوم است.

 

Generate a separate redirect file: این گزینه به شما می‌گوید در صورتی که مایل‌ هستید یک فایل .htaccess جداگانه توسط افزونه Yoast SEO به منظور انجام ریدایرکت‌ها ایجاد شود. که خب کار زیاد عاقلانه‌ای نیست پس بهتر است این گزینه را غیرفعال کنیم.

 

افزایش سئو مطالب سایت وردپرس با استفاده از یواست

بسیار خب،  تا به اینجای کار موفق شدیم سایت خودمان را با کمک افزونه Yoast SEO بهینه‌سازی یا به اصطلاح سئو کنیم. اما کافی نیست!

تاکنون تنها نیمی از راه را پیموده‌ایم؛ برای بالا آمدن در نتایج اول گوگل نیاز داریم برروی سئو مطالب خود نیز کار کنیم. من هم روزی مثل بسیاری از افراد فکر می‌کردم متخصصین سئو، جادوگران وب هستند! اما اینطور نیست.

برای این‌که بتوانید پست‌های وبلاگ‌تان را در نتایج اولیه گوگل ببینید تنها کافیست چندین نکته کلیدی را رعایت کنید. در همین راستا افزونه یوست کمک شایانی به ما خواهد کرد. اما چگونه؟ در ادامه آموزش هم با من همراه باشید.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

احتمالاً شما هم پس از نصب افزونه Yoast SEO متوجه اضافه شدن دو ستون جدید به صفحات نوشته‌ها و برگه‌های سایت وردپرس خود شده‌اید.

نقطه‌های رنگی در ستون سئو بیانگر امتیازی است که افزونه یواست به مطلب یا برگه شما می‌دهد. و در ستون خوانایی، همانطور که از نام آن پیداست،

میزان خوانایی متن نوشته شده از دید کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دایره‌های رنگی دوست داشتنی از پنج رنگ تشکیل شده‌اند و هرکدام معنای خاص خودشان را دارند:

  • دایره سبز به معنی قابل قبول بودن سئوی برگه یا مطلب می‌باشد
  • دایره نارنجی/زرد به این معنی است که برگه یا مطلب نوشته جای بهبود دارد
  • اگر دایره قرمز باشد یعنی مشکلات زیادی در برگه یا مطلب وجود دارد
  • دایره خاکستری به این معنی است که هیچ اطلاعاتی در خصوص سئوی برگه مطلب‌ در دسترس نیست
  • دایره آبی رنگ به معنی noindex بودن برگه یا مطلب می‌باشد
  •  

ولی به نظر شما افزونه Yoast SEO برای رتبه‌بندی مطالب چه ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد؟

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای مقاله گفتیم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این پلاگین، بخش تحلیل و بررسی آن می‌باشد. افزونه یوست به طور کاملا حرفه‌ای هر پست و حتی هر صفحه وبسایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگر به انتهای مطالب خود مراجعه کنید، بخشی با نام یواست سئو را مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانیم تنظیمات ویژه‌ای به پست‌ها دهیم.

 

بهینه‌سازی محتوا

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

 

پیش‌نمایش اسنیپت

این بخش در واقع یک دمو از مطلب شما در موتور جستجوی گوگل می‌باشد. که خود از سه قسمت اصلی عنوان، آدرس و توضیحات تشکیل شده است و نقش به سزایی در سئوی مطلب شما خواهد داشت.

برای ویرایش این مشخصات می‌توانید برروی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید و تغییرات دلخواه را اعمال کنید. در صورتی که آشنایی کافی ندارید تا چگونه ورودی مناسبی به این بخش اضافه کنید، تنها کافیست نکات زیر را رعایت نمایید:

 

  • کاربران و موتورهای جستجو URLهای طولانی را دوست ندارند. اگر آدرس صفحات شما کمتر از ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر هستند، به هیچ وجه نگران نباشید. اما اگر URL های شما بیشتر از ۱۰۰ کاراکتر دارند بهتر است به فکر بازنویسی آنها باشید.
  • آدرس URL را با عنوان صفحه (title) هماهنگ کنید.
  • برای هر صفحه از عنوان منحصر به فرد استفاده کنید.
  • طول عنوان باید بین ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد.
  • حرف زائد و اضافه را از URL صفحات خود حذف کنید. کلماتی مانند and و on و…
  • از متا تگ‌های تکراری استفاده نکنید.
  • طول متاتگ توضیحات (Description) صفحات خود را بین  100 تا 150 کلمه نگهدارید.
 

کلمه کلیدی کاربردی

کلمات کلیدی، کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند که به افراد اجازه می‌دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر پیدا کنند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شود ما دقیقا بدانیم در مورد چه چیزی مطلب می‌نویسیم و می‌خواهیم برای چه جستجوهایی در گوگل بالا بیایم.

هنگامی که شما برای نوشته خود یک کلمه کلیدی تعیین می‌کنید، باید میزان تکرار این کلمه نسبت به متن دارای درصد خاصی باشید تا از نظر گوگل مورد پسند قرار بگیرد.

اصطلاحا به این مورد چگالی کلمه کلیدی می‌گویند. در حالت عادیی باید به‌صورت دستی چگالی کلمات کلیدی را تعیین کنید که کار بسیار دشواری است.

اما با کمک افزونه Yoast SEO دیگر نیازی به این کار نیست. و این افزونه پس از این‌که کلمه یا کلمات کلیدی مطلب خود را انتخاب کردید؛ به شما پیشنهاداتی می‌کند تا بتوانید راحت‌تر در صفحه اول گوگل بالا بیاید:

 
  • سعی کنید به اندازه کافی از کلمه کلیدی در مطالب استفاده کنید. معمولا چگالی کلمات کلیدی خود را بین ۱ تا ۳ درصد نگهدارید. برای مثال اگر متن نوشته‌تان دارای ۷۰۰ کلمه می‌باشد، حداقل ۷ و حداکثر ۲۱ بار کلمه کلیدی را به کار ببرید.
  • از کلمه کلیدی چندین بار در پاراگراف اول و آخر پست‌تان استفاده کنید.
  • حتما از کلمه کلیدی در عنوان صفحه و توضیحات متا و همچنین آدرس پست استفاده نمایید.
  • در خاصیت alt تصاویر کلمه کلیدی را بگنجانید.
  • در زیر عنوان‌های h1 و h2 و h3 از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • هرگز کلمه کلیدی متن خود را به صفحات خارجی لینک نکنید.
  • حتی‌الامکان هر کلمه کلیدی را تنها یک‌بار در سایت به‌کار ببرید و در چندین پست مختلف، یک کلمه کلیدی را تکرار نکنید.

 

خوانایی

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO با در نظر گرفتن یکسری پارامترهای از قبل تعیین شده، خوانایی مطلبی که نوشته‌اید را از نظر کاربران مورد بررسی قرار می‌دهد.

این ویژگی جالب در نسخه‌های جدید افزونه اضافه شده است. البته در نسخه فارسی این قابلیت چندان پیشرفته نیست. در صورتی که در نسخه‌های انگلیسی، آلمانی و هلندی حتی می‌تواند نوع نوشته را از نظر ادبی مورد بررسی قرار دهد.

  • جملات کوتاه قابل خواندن‌ و تاثیرگذارتر می‌باشند. سعی کنید ۲۵% جملات پست‌تان کمتر از ۲۰ کلمه داشته باشند.
  • از پاراگراف‌های کوتاه ۷-۸ جمله‌ای استفاده نمایید.
  • طول پاراگراف‌هایتان از ۱۵۰ کلمه بیشتر نشود.
  • سرفصل‌های مطلب‌تان اندازه مناسبی داشته باشند، نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه باشند.

 

تحلیل و بررسی

در این قسمت افزونه یواست تمامی نکات تاثیرگذار در سئو مطلب‌تان را لیست می‌کند. و نکاتی را که رعایت کرده‌اید و باید رعایت کنید را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

شبکه‌های اجتماعی

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا به اینجا به نظر می‌رسد پست‌تان از نظر موتورهای جستجو سئو شده است. حال  بگذارید از به اشتراک گذاری مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی مطمئن شویم؛

با تنظیم این بخش به گوگل می‌فهمانید که این پست مطلق به شماست. و اگر دفعات اشتراک پست‌هایتان بالا باشد، یک امتیاز مثبت برای‌تان در نظر گرفته می‌شود.

در صورتی که این بخش را خالی رها کنید، شبکه‌های اجتماعی به‌صورت پیش‌فرض از عنوان و متای توضیحات، همچنین یکی از تصاویر استفاده شده داخل پست‌تان استفاده خواهند کرد.

البته ممکن است این تصویر خیلی ایده‌آل نباشد، بنابراین بهتر است خودتان شخصا این قسمت را درست کنید. تنظیمات در اینجا بسیار ساده می‌باشد.

کافیست یک تصویر مربوط به پست‌تان را در قسمت image آپلود نمایید، عنوان و توضیحات مربوط به مطلبتان را وارد کنید.

در نهایت یک پیش‌نمایش از پست‌تان پس از اشتراک گذاری در فیسبوک یا توییتر را در بخش preview مشاهده خواهید کرد. البته این بخش فقط در نسخه پریمیوم افزونه فعال هست.

تنظیمات پیشرفته

راهنمای کامل سئوی وردپرس با افزونه Yoast SEO

روبات‌های ایندکس متا

ممکن است به هر دلیلی از موتورهای جستجو بخواهید که این صفحه و یا پست‌تان را شناسایی نکنند. بدین منظور می‌توانید تنظیمات این قسمت را برروی noindex قرار دهید.

پس اعمال این تغییر، افزونه Yoast SEO دایره رنگی مربوطه را به رنگ آبی در می‌آورد.

روبات‌های متا دنبال

با استفاده از تنظیمات این گزینه می‌توانیم به موتورهای جستجو بگوییم که آیا لینک‌های موجود در این صفحه را دنبال کنند یا خیر. همان‌طور که می‌دانید گوگل از طریق خزیدن میان صفحات اینترنتی اطلاعات مربوط به آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

بنابراین لینک‌هایی که پست یا صفحات خود قرار می‌دهید، مقصد بعدی گوگل هستند. در صورتی در پست‌تان از لینک‌های خارجی نامعتبر زیادی استفاده کرده‌اید می‌توانید این گزینه را برروی nofollow بگذارید.

البته توجه داشته باشید با این کار لینک‌های داخلی وب‌سایت خودتان هم که در این صفحه وارد کرده‌اید، بی ارزش خواهد شد.

 

متا روبات‌های پیشرفته

در صورتی که وبسایت‌تان را در دایرکتورهای یاهو و DMOZ یا سایر دایرکتورهای ثبت کرده باشید، از تگ‌های عنوان و توضیحات ثبت شده در دایرکتورهای در نتایج موتورهای جستجوگر جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از این نحوه نمایش شما می‌توانید تظیمات را به‌کار ببرید.

 

  • No ODP: به موتورهای جستجو اجازه استفاده از توضیحات جایگزین از ODP/DMOZ را نمی‌دهد.
  • No YDIR : به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از توضیحات سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.
  • فهرست تصویری موجود نیست: از ایندکس شدن تصاویر در موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.
  • بدون بایگانی: به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از نسخه ذخیره شده صفحات سایت استفاده کند.
  • بدون سربرگ: به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از تگ‌های head سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.

 

نشانی قانونی (canonical)

در صورتی که گوگل هنگام خزیدن در صفحات سایت شما به دو صفحه با اطلاعات یکسانی برخورد کند، قادر به تشخیص آن‌ها نخواهد بود.

و مشکل صفحات دوقلو پیش می‌آید که تاثیر بسیار بدی روی سئوی وبسایت شما می‌گذارد. اما راه حل این مشکل چیست؟ نشانی قانونی یا canonical اینجا به کمک ما می‌آید.

در واقع این گزینه مانند ریدایرکت عمل می‌کند و مطالب دوقلوی شما را به آدرسی که شما در این بخش قرار می‌دهید منتقل می‌کند. همچنین به گوگل می‌گوید که این مطلب اصلی ماست و فقط این را ایندکس کن.



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

نصب وردپرس

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با نحوه نصب وردپرس روی هاست Cpanel آشنا کنیم که تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

*بعد از خرید هاست و دامنه که در مقاله ی قبلی آموزش داده شد به سراغ آموزش نصب وردپرس روی Cpanel میرویم.

 

آموزش نصب وردپرس بر روی هاست

پس از متصل شدن دامنه و هاست به یکدیگر، باید مراحل زیر را برای نصب وردپرس بر روی هاست دنبال کنید.

  1. دانلود سیستم مدیریت محتوا وردپرس از سایت رسمی وردپرس
  2. آپلود فایل وردپرس در هاست
  3. خارج کردن اسکریپت وردپرس از حالت فشرده
  4. ورود به هاست سی پنل و ساخت دیتابیس(پایگاه داده) جدید
  5. ورود به آدرس دامنه و وارد کردن اطلاعات دیتابیس(مراحل نصب وردپرس)
  6. وارد کردن تنظیمات سایت شامل عنوان سایت، نام کاربری، رمز و آدرس ایمیل مدیر
  7. اتمام مراحل نصب و ورود به وردپرس

در این آموزش ما از هاست Cpanel برای نصب wordpress استفاده کرده‌ایم. کلیه این مراحل در سایر است‌ها مانند Direct Admin یا Plesk نیز به همین شکل است، با این تفاوت که محیط و ظاهر کمی متفاوت است.

 

مرحله اول: دانلود وردپرس از سایت رسمی

ابتدا وردپرس را از مخزن رسمی خود دانلود کنید. برای این منظور به آدرس fa.wordpress.org وارد شده و مشابه تصویر زیر روی دکمه دریافت وردپرس کلیک کنید.

سپس روی دکمه دریافت وردپرس فارسی کلیک کرده و منتظر بمانید فایل به صورت کامل دانلود شود.

توجه کنید که اگر به فکر امنیت سایت خود هستید و نمی‌خواهید مشکلی در آینده برای شما پیش آید حتما از این آدرس برای دانلود وردپرس استفاده کنید.

 

مرحله دوم: آپلود وردپرس در هاست

وارد هاست خود شده و روی دکمه file manager کلیک کنید. از آنجایی که در این آموزش از هاست سی پنل استفاده شده، برای ورود به هاست باید به انتهای آدرس دامنه از عبارات 2082: یا 2083: مانند www.site.com:2082 استفاده کرد.

در این صورت صفحه ورود سی پنل مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که باید نام کاربری و رمز عبور خود را در آن وارد کنید.

بعد از ورود به هاست روی گزینه File manager کلیک کنید تا به محیط مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید.

وارد پوشه public_html شده و مشابه تصویر زیر روی دکمه دکمه Upload کلیک کنید.

در این مرحله فایل دانلود شده وردپرس که با فرمت zip. دانلود کردید را برای آپلود در هاست انتخاب کنید. روی Select File کلیک کرده و سپس با انتخاب فایل منتظر بمانید تا آپلود به صورت 100٪ کامل شود.

حالا مجددا وارد مسیر public_html شوید. در این صورت مشابه تصویر زیر فایل وردپرس که با فرمت zip دانلود کردید را مشاهده می‌کنید که باید ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کنید.

مرحله سوم: خارج کردن فایل وردپرس از حالت فشرده

روی فایل zip. راست کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید. با انجام این کار پوشه‌ها و فایل‌هایی که درون پوشه وردپرس در این فایل زیپ قرار دارند خارج خواهند شد که اسکریپت وردپرس را تشکیل می‌دهند.

پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز می‌شود که باید روی دکمه extract file کلیک کنید تا فایل وردپرس از حالت فشرده خارج شده و در مسیر public_html قرار گیرد.

فایل‌های وردپرس درون پوشه wordpress قرار دارند که بعد از خروج از حالت فشرده، پوشه wordpress به public_html اضافه می‌شود. در این مرحله لازم است وارد این پوشه شده و کلیه فایل‌ها و پوشه‌های درون آن را به Public_html منتقل کنید.

برای این منظور با دابل کلیک کردن وارد پوشه wordpress شده و سپس از بالای صفحه روی دکمه Select All کلیک کنید. بعد از اینکه کلیه فایل‌ها و پوشه‌ها انتخاب شد، راست کلیک کرده و گزینه Move را انتخاب کنید.

در این صورت پنجره‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده خواهد شد که در این مرحله باید مسیر public_html را برای انتقال انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Move File کلیک کنید.

مرحله چهارم: ساخت پایگاه داده وردپرس

وردپرس از پایگاه داده mysql یا mariaDB برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند. کلیه اطلاعات سایت که مربوط به کارهای پردازشی است از طریق دیتابیس انجام می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت که دیتابیس حکم مغز یک سایت را دارد.

برای ساخت دیتابیس وردپرس به صفحه اصلی سی پنل رفته و مشابه تصویر زیر از بخش DATABASES روی گزینه mysql databases کلیک کنید.

نام دیتابیس خود را در فیلد Create New Database وارد کنید. یک نام دلخواه مانند site را در فیلد مورد نظر وارد کرده و سپس روی دکمه Create Database کلیک کنید. بهتر است که برای امنیت بهتر از یک نام بی معنی استفاده کنید.

در این صورت دیتابیس ساخته شده و در صفحه جدید پیام سبز رنگ با عنوان Added the database نمایش داده خواهد شد.

روی دکمه go back کلیک کنید تا مجددا به تنظیمات دیتابیس برگردید. در این مرحله باید در قسمت Add New User یک نام کاربری برای دیتابیس خود انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از یک نام متفاوت در این بخش استفاده کنید که از نام دیتابیس جدا بوده و دیتابیس شما امنیت بیشتری داشته باشد. بعد از وارد کردن نام دو فیلد مربوط به رمز را نیز باید پر کنید.

برای اینکه از رمز قوی استفاده کنید، بهتر است روی دکمه Generate Password کلیک کنید که رمز پیشنهادی از سوی خود سی پنل استفاده شود.برای استفاده از این رمز نیز تیک گزینه I have copied this password in a safe place را فعال کرده و در نهایت روی دکمه use password کلیک کنید تا این رمز در فیلدهای رمز مشابه تصویر زیر قرار داده شود. بعد از نمایش رمز آن را در جایی یادداشت کنید، چرا که برای نصب وردپرس به آن نیاز داریم.

روی دکمه Create User کلیک کنید تا پیام سبز رنگ موفقیت آمیز بودن انتخاب نام کاربری دیتابیس به صورت You have successfully created a MySQL user named نمایش داده شود.

مجددا روی دکمه go back کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات دیتابیس برگردید. در این مرحله به بخش Add User To Database برسید مراجعه کنید.

مشابه تصویر فوق، ابتدا از فیلد USER نام کاربری دیتابیس خود را انتخاب کنید. سپس از فیلد DATABASE نیز نام دیتابیس که در مرحله اول ساخت دیتابیس وارد کردید را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Add کلیک کنید.

در این صورت وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌شوید که باید تیک گزینه ALL PRIVILEGES را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Make Changes کلیک کنید.

مرحله پنجم: ورود به مرحله نصب وردپرس بر روی هاست

در این مرحله آدرس دامنه خود را در مرورگر وارد کرده و به آن مراجعه کنید. سپس مشابه تصویر زیر از بین لیست زبان‌های موجود یکی از زبان‌ها را انتخاب کنید.

در این مرحله با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد که باید روی دکمه بزن بریم! کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.

در این صورت وارد مرحله‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که باید اطلاعات دیتابیس خود را در آن وارد کنید.

  • نام پایگاه داده: در این فیلد باید نام پایگاه داده را که در مرحله ساخت سوم هنگام ساخت دیتابیس انتخاب کردید را وارد کنید. در اینجا ما نام پایگاه داده sadeghii_site استفاده کردیم که از همین نام باید استفاده کنیم.

 

  • نام کاربری: در این فیلد هم باید نام کاربری پایگاه داده وردپرس خود را وارد کنید. در اینجا هم ما از نام sadeghii_siteuser در هنگام ساخت دیتابیس استفاده کردیم که باید همین نام را وارد کنیم.

 

  • رمز: در این فیلد هم رمزی که برای دیتابیس وردپرس انتخاب کردید را وارد کنید. باز هم لازم است که اشاره کنیم برای داشتن یک پایگاه داده با امنیت بالا بهتر است از گزینه Generate Password خود سی پنل برای ساختن رمز استفاده کرده باشید.

 

  • میزبان پایگاه داده: این فیلد را تغییر ندهید.

 

  • پیشوند جدول: هر سایت دارای یک پایگاه داده است که اطلاعات حیاتی سایت در آن قرار دارند. با ایجاد ارتباط بین پایگاه داده و فایل‌های موجود در هاست که در مسیر public_html قرار دارد، اطلاعات سایت توسط مفسرها و php پردازش شده و در نهایت یک سایت برای ما لود می‌شود.

وردپرس برای اینکه از سرقت اطلاعات جلوگیری کند از پیشوند جداول استفاده کرده است. در حالت عادی این پیشوند روی _wp قرار دارد که برای افزایش امنیت وردپرس بهتر است این پیشوند را روی یک گزینه دلخواه مثل _sit انتخاب کنید.

بعد از پر کردن فیلدها طبق توضیحات ارائه شده، روی دکمه فرستادن کلیک کنید تا صحت اطلاعات وارد شده بررسی شده و با صفحه زیر مواجه شوید.

روی دکمه راه‌اندازی نصب کلیک کنید تا به مرحله وارد کردن تنظیمات ورود به وردپرس هدایت شوید.

 

مرحله ششم: وارد کردن تنظیمات ورود به وردپرس

در این مرحله به صفحه وارد کردن اطلاعات پایه‌ای سایت مانند نام، نام کاربری مدیر، رمز و ایمیل وارد خواهید شد.

  • عنوان سایت: در این فیلد عنوان یا همان نام سایت را وارد کنید.

 

  • نام کاربری: در این فیلد نام کاربری مدیر سایت را وارد کنید. از این نام کاربری برای ورود به مدیریت وردپرس استفاده خواهد شد؛ جهت افزایش امنیت وردپرس از عبارات ساده‌ای مثل admin یا modir استفاده نکنید.

 

  • رمز انتخابی: در این فیلد وردپرس به صورت خودکار یک رمز برای شما در نظر خواهد گرفت. که از امنیت بالایی برخوردار است. اما اگر مایل به استفاده از رمز دلخواه هستید می‌توانید رمز خود را وارد کنید.

سعی کنید تا از یک کلمه عبور قوی که شامل اعداد، سمبل‌ها و حروف بزرگ و کوچک ایت استفاده کنید. همچنین اگر از رمز ضعیفی استفاده کنید،

تیک گزینه تایید رمز نمایش داده خواهد شد که برای استفاده از این رمز سست حتما لازم است که این گزینه به منظور دادن اجازه استفاده از رمز دلخواه از سمت وردپرس فعال کنید.

  • ایمیل: در این فیلد هم آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

 

  • با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم می‌توانید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو را تعیین کنید.

اگر هنوز سایت شما به صورت کامل طراحی نشده، بهتر است تیک این گزینه را فعال کنید تا بعد از نهایی شدن طراحی، ایندکس شدن سایت در گوگل انجام شود.

در نهایت روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس بر روی هاست cpanel به صورت کامل تکمیل شود.

در این صورت با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید که باید روی دکمه ورود جهت هدایت شدن به صفحه ورود در مدیریت وردپرس هدایت شوید.

مرحله هفتم: پایان مراحل نصب وردپرس بر روی هاست و ورود به مدیریت وردپرس

با وارد شدن به صفحه ورود وردپرس که به صورت site.com/wp-admin یا site.com/wp-login.php در دسترس است، وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد.

حال می‌توانید با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله قبل انتخاب کردید وارد مدیریت وردپرس شده و به مدیریت سایت خود بپردازید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()