نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

خواص دارویی زعفران

زعفران گرانترین ادویه در جهان است. قیمت هر پوند ادویه می تواند بین 500 تا 5000 دلار باشد. تولید سالانه زعفران در جهان حدود 300 تن تخمین زده می شود که بیشترین تولید ایران (76٪) است. همچنین اخیراً گزارشاتی در مورد فعالیت دارویی و خواص دارویی آن گزارش شده است . (خواص دارویی زعفران سحرخیز )

طبق نوشته های بقراط (که اغلب او را پدر دارو می دانند) ، زعفران یک درمان عالی برای سرماخوردگی و سرفه ، مشکلات معده ، خونریزی رحم ، بی خوابی ، نفخ شکم و حتی ناراحتی قلبی است.

مزایای زعفران برای سلامتی چیست؟

دو کاروتنوئید اصلی در زعفران ، کروسین و کروستین ممکن است اثرات ضد توموری داشته باشند. این ترکیبات همچنین ممکن است خطر التهاب را کاهش دهند. مشخص شد Safranal ، یکی دیگر از ترکیبات ادویه ، سلامت شبکیه را تقویت می کند.

1. ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

زعفران سرشار از دو کاروتنوئید مهم ، یعنی کروسین ، و کروستین است. شواهد بالینی نشان می دهد که برخی از کاروتنوئیدها ممکن است اثرات ضد توموری قوی داشته باشند .

اطلاعات ادبی نشان می دهد که زعفران می تواند به عنوان یک ماده شیمیایی پیشگیری کننده سرطان بالقوه استفاده شود. حتی اگر برخی از داده ها قانع کننده به نظر می رسند ، آزمایشات بالینی با طراحی دقیق تر بر روی انسان برای اثبات اثرات ضد سرطانی زعفران ضروری است .

 
 

طبق گزارش دیگری ، اگرچه سازوكار دقیق اثرات ضد سرطانی زعفران مشخص نیست ، اما كاروتنوئیدهای آن می توانند نقش داشته باشند. برای رسیدن به نتیجه قطعی ، آزمایشات بیشتری در انسان لازم است .

زعفران و اجزای آن نیز به عنوان گزینه های امیدوار کننده پیشگیری از سرطان پیشنهاد شده اند. کروسین ، یکی از ترکیبات آن ، به عنوان یک ماده شیمی درمانی دارای قدرت بالایی است .

زعفران خواص دارویی ادویه زعفران سحرخیز

2. زعفران ممکن است به مبارزه با التهاب و آرتروز کمک کند

یک مطالعه ایتالیایی اظهار داشت که کروستین موجود در زعفران باعث اکسیژن رسانی مغزی در موش صحرایی می شود و در درمان آرتروز به طور مثبتی عمل می کند. این اثر را به احتمال زیاد می توان به فعالیت آنتی اکسیدانی آن نسبت داد. با این حال ، این نتایج فقط در شرایط آزمایشگاهی یا روی حیوانات آزمایشگاهی به دست آمده است و هنوز در مورد انسان حاصل نشده است .

عصاره گلبرگهای گیاه زعفران نیز دارای فعالیت ضد التهابی مزمن هستند. این اثر را می توان به وجود فلاونوئیدها ، تانن ها ، آلکالوئیدها و ساپونین ها نسبت داد. با این حال ، سایر ترکیبات شیمیایی زعفران و سازوکارهای آنها هنوز بررسی نشده است .

3. ممکن است سلامت بینایی را تقویت کند

در مطالعات موش ، مشخص شد که safranal ، یکی از ترکیبات زعفران ، باعث به تأخیر انداختن تخریب شبکیه می شود. این ترکیب همچنین می تواند میزان افت گیرنده میله و مخروط را کاهش دهد. این خصوصیات باعث می شود safranal به طور بالقوه برای به تأخیر انداختن تحلیل رفتن شبکیه در آسیب شناسی های شبکیه مفید باشد .

همچنین مشخص شد که مکمل زعفران باعث بهبود قابل توجه میان مدت در عملکرد شبکیه در مورد دژنراسیون ماکولای وابسته به سن می شود . با این حال ، تحقیقات بیشتر در مورد مکمل زعفران در عمل بالینی ضروری است .

 

4- ممکن است در درمان بی خوابی کمک کند

در مطالعات موش ، مشخص شد که کروسین موجود در زعفران باعث خواب سریع حرکت چشم می شود. کروستین ، کاروتنوئید دیگر موجود در زعفران ، همچنین می تواند کل زمان خواب غیر REM را تا 50٪ افزایش دهد.

سایر آزمایشات بالینی همچنین نشان می دهد که مکمل زعفران می تواند به بهبود علائم افسردگی در بزرگسالانی که با اختلال افسردگی اساسی روبرو هستند ، کمک کند. یکی از علائم ، طبق تحقیقات ، بی خوابی است. با این حال ، قبل از نتیجه گیری قاطع در این زمینه ، پیگیری های طولانی مدت بیشتری لازم است .

زعفران خواص دارویی ادویه زعفران سحرخیز

5- ممکن است سلامت مغز را ارتقا بخشد

خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عصاره های زعفران می تواند پتانسیل درمانی آن را برای مسائل مختلف سیستم عصبی نشان دهد. ادویه با سیستم کولینرژیک و دوپامینرژیک تداخل می کند ، که ممکن است در مورد آلزایمر یا پارکینسون اثرات مفیدی داشته باشد .

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای داشتن چشم انداز دقیق از اثرات زعفران بر سیستم عصبی انسان لازم است.

برخی شواهد جمع آوری شده همچنین حاکی از آن است که کروسین موجود در زعفران می تواند در شناخت نقش داشته باشد. در مدل های حیوانی ، این کاروتنوئید موجود در زعفران می تواند اختلالات حافظه مربوط به آلزایمر ، آسیب های مغزی و اسکیزوفرنی را کاهش دهد.

با این حال ، اثر بالقوه زعفران در اختلالات حافظه مربوط به آسیب مغزی و ایسکمی مغزی هنوز بررسی نشده است .

 

6. ممکن است سلامت گوارش را ارتقا بخشد

بیشتر مطالعات حیوانی نشان می دهد که زعفران اثرات آنتی اکسیدانی ، ضدسرطانی ، ضد التهابی و ضد چربی خون در درمان اختلالات دستگاه گوارش دارد. با این حال ، اثر ادویه در معالجه دستگاه گوارش انسان هنوز بررسی و درک نشده است .

 

7. ممکن است زخم های سوختگی را بهبود بخشد

یک مطالعه موش صحرایی ویژگی های بهبود زخم زعفران را با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن مرتبط می کند. زعفران در مقایسه با زخم های تحت درمان با کرم می تواند به میزان قابل توجهی اپیتلیالیزه شدن مجدد در زخم های سوختگی را افزایش دهد.

این مطالعه احتمال تأثیر بالقوه زعفران در تسریع ترمیم زخم در آسیب های سوختگی را افزایش می دهد .

 

8- ممکن است مصونیت را تقویت کند

زعفران سرشار از کاروتنوئیدها است که به نظر می رسد بر روی ایمنی بدن تأثیر می گذارد. مطالعه ای که روی مردان سالم انجام شد ، نشان داد که استفاده روزانه از زعفران (حدود 100 میلی گرم) می تواند اثرات تعدیل سیستم ایمنی موقتی و بدون هیچ گونه واکنش سو ad داشته باشد .

 

9. ممکن است علائم قاعدگی را تسکین دهد

یک داروی گیاهی حاوی زعفران تسکین دهنده زنان مبتلا به دیسمنوره اولیه است . این مطالعه با بیان نیاز به آزمایشات بالینی بیشتر برای تعیین اثربخشی داروی گیاهی نتیجه گیری شد .

 

10. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

زعفران با تقویت سیستم گردش خون به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند. این ادویه غنی از تیامین و ریبوفلاوین است و اینها باعث سلامت قلب می شوند و از بروز مشکلات مختلف قلبی جلوگیری می کنند .

به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، زعفران به سلامت عروق و رگ های خونی کمک می کند. خواص ضد التهابی این ادویه همچنین به نفع قلب است. کروستین موجود در ادویه به طور غیر مستقیم سطح کلسترول خون را تنظیم کرده و از شدت آترواسکلروز می کاهد .

 

11. ممکن است از کبد محافظت کند

برخی تحقیقات نشان می دهد که زعفران می تواند برای بیمارانی که با متاستاز کبد سر و کار دارند مفید باشد. کاروتنوئیدهای موجود در زعفران ممکن است به جلوگیری از تولید گونه های اکسیژن واکنش پذیر کمک کنند. اما برای رسیدن به هر نتیجه ای ، تحقیقات بیشتر با حجم نمونه بسیار بزرگتر لازم است.

سافرانال موجود در زعفران همچنین ممکن است از کبد در برابر سموم محیطی محافظت کند. اما این یافته هنوز با آزمایشات بالینی انسانی تأیید نشده است. از این رو ، مطالعات بیشتر انسانی لازم است .

 

زعفران چگونه به پوست شما کمک می کند؟

زعفران به لطف اثرات محافظتی و ضد رطوبت ، از پوست محافظت می کند.

 

12. ممکن است از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند

مطالعات نشان می دهد که می توان از زعفران به عنوان یک ماده طبیعی جذب کننده اشعه ماورا بنفش استفاده کرد. این ماده حاوی ترکیبات فلاونوئیدی مانند کامپرول و کوئرستین است که می تواند در این زمینه نقش داشته باشد .

اثرات محافظتی نوری زعفران همچنین ممکن است به دلیل ترکیبات فنلی دیگر آن مانند اسیدهای تاننیک ، گالیک ، کافئیک و فرولیک باشد. تعداد کمی از این ترکیبات به عنوان مواد فعال در ضد آفتاب ها و لوسیون های پوستی استفاده می شود.

با این حال ، به نظر نمی رسد که زعفران اثر مرطوب کنندگی خاصی دارد

اما در استفاده از زعفران روی پوست خود احتیاط کنید و مراقب مقدار آن باشید زیرا در صورت استفاده بیش از حد زعفران باعث زرد شدن پوست می شود.

 

13. ممکن است چهره را بهبود بخشد

ما توصیه نمی کنیم از هر ماده ای فقط با هدف سفید کردن پوست استفاده کنید. اما زعفران اثرات خاصی برای تقویت رنگ نشان داده است .

مشخصات تغذیه ای زعفران چیست؟

ادویه ، زعفران
اندازه وعده: 1 قاشق چایخوری (0.7 گرم)
مواد مغذیمیزانواحد
پدر 0.083 g
انرژی 2.17 کیلو کالری
انرژی 9.09 kJ
پروتئین 0.08 g
چربی کل (چربی) 0.041 g
کربوهیدرات ، با تفاوت 0.458 g
فیبر ، رژیم غذایی کامل 0.027 g
مواد معدنی
کلسیم ، کلسیم 0.777 میلی گرم
آهن ، آهن 0.078 میلی گرم
منیزیم ، منیزیم 85/1 میلی گرم
فسفر ، پ 1.76 میلی گرم
پتاسیم ، ک 12.1 میلی گرم
سدیم ، سدیم 1.04 میلی گرم
روی ، روی 0.008 میلی گرم
مس ، مس 0.002 میلی گرم
منگنز ، منگنز 0.199 میلی گرم
سلنیوم ، سه 0.039 میکروگرم
ویتامین ها
ویتامین C ، اسید اسکوربیک کل 0.566 میلی گرم
تیامین 0.001 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.002 میلی گرم
نیاسین 0.01 میلی گرم
ویتامین B-6 0.007 میلی گرم
فولات ، غذا 0.651 میکروگرم
ویتامین B-12 0 میکروگرم
ویتامین A ، RAE 0.189 میکروگرم
رتینول 0 میکروگرم
ویتامین A ، IU 3.71 IU
ویتامین D (D2 + D3) 0 میکروگرم
ویتامین دی 0 IU
اسیدهای چرب
اسیدهای چرب ، اشباع شده کامل 0.011 g
اسیدهای چرب ، اشباع نشده و کل 0.003 g
اسیدهای چرب ، کل اشباع نشده 0.014 g

زعفران ادویه ای همه کاره است و می توانید از چند روش دیگر از آن استفاده کنید. در بخش زیر ، ما در مورد روش های مختلف استفاده از آن بحث کرده ایم.

 

چگونه از زعفران استفاده کنیم؟

زعفران نه تنها طعم و رایحه متمایزی به شما می بخشد بلکه باعث می شود غذای شما نمایان تر شود. بسته به نوع دستورالعمل ، می توانید از زعفران به صورت نخ یا آسیاب استفاده کنید. اگر از زعفران برای تزیین ظرف خود استفاده می کنید و می خواهید جلوه بصری ایجاد کنید ، می توانید از نخ ها استفاده کنید. از طرف دیگر ، اگر می خواهید زعفران با ظرف شما طوری مخلوط شود که برای چشم مشخص نباشد ، باید به دنبال فرم پودر شده آن بروید.

نکات مربوط به آشپزی که در زیر آورده شده است ، به شما امکان می دهد حداکثر مزایای این ادویه جادویی را ببرید:
  • می توانید زعفران پودر شده را به جای خرید از تهیه کننده تهیه کنید. این کار را می توانید با آسیاب کردن نخ های زعفران با هاون و گلدان انجام دهید. اگر به دلیل میزان رطوبت خرد کردن نخ ها برایتان دشوار است ، یک پیمانه شکر به آنها اضافه کنید و سپس چرخ کنید. این کار آسیاب کردن را بدون تأثیر روی دستور شما آسان می کند.
  • می توانید با افزودن 3 تا 5 قاشق چای خوری آب گرم یا جوش به زعفران پودر شده ، زعفران مایع درست کنید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. آن را به مدت چند هفته در ظرف نگه دارید و در صورت لزوم از آن استفاده کنید. زعفران مایع را می توان به جای آب با شیر ، سرکه یا شراب تهیه کرد. معمولاً در اواخر پخت و پز به مواد دیگر اضافه می شود تا رنگ آن مشخص شود و طعم آن در همه ظرف پراکنده شود.
  • همچنین می توانید شیر زعفران درست کنید. شما به 1 فنجان شیر جوشانده ، یک پیمانه زعفران و 2 قاشق چای خوری شکر (در صورت نیاز) نیاز دارید. شکر و زعفران را به شیر جوشانده اضافه کنید. این چای شیر زعفران می تواند افزودنی مناسبی برای برنامه های معمول شما باشد.

اگرچه استفاده از زعفران آسان است ، اما دانستن مقدار مصرف آن ضروری است.

 

دوز و عوارض جانبی زعفران

برخی تحقیقات بیان می کنند که 10.5 گرم زعفران در روز می تواند عوارض جانبی سمی ایجاد کند. این موارد شامل سردرد ، سرگیجه و از دست دادن اشتها ، ضعف و در موارد شدید نیز ممکن است برای ریه ها و کلیه ها مضر باشد .

برای زنان باردار ، حد بالایی روزانه برای زعفران ، طبق برخی منابع ، 5 گرم است . مصرف زعفران به مقدار زیاد به صورت خوراکی در دوران بارداری می تواند مشکلاتی ایجاد کند - می تواند منجر به انقباضات رحم و سقط شود . اطلاعات کافی در مورد شیردهی وجود ندارد. از این رو ، از استفاده خودداری کنید و در امان باشید.

 

توجه به این نکته مهم است که قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد زعفران می تواند میزان سقط جنین را افزایش دهد ، همانطور که در مطالعات انجام شده روی موش های ماده انجام شده است. مطالعات نشان می دهد که استفاده از زعفران با دوز بالا توسط زنان باردار .

نتیجه

زعفران از ادویه های محبوب است. افزودن یک وعده از آن به رژیم غذایی شما نه تنها عطر و طعم می بخشد بلکه ممکن است مزایای سلامتی خاصی نیز به همراه داشته باشد. بیشتر مزایا هنوز در انسان بررسی نشده است. با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمد چگونه می توانید زعفران را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

اگر باردار یا شیرده هستید از زعفران دور باشید. افرادی که هر بیماری دارند قبل از مصرف زعفران باید با پزشک خود مشورت کنند.

سوالات متداول

هزینه 1 گرم زعفران چقدر است؟

قیمت هر گرم زعفران بین 6 تا 8 دلار است.

 

آیا زعفران منقضی می شود؟

اگرچه زعفران منقضی نمی شود و از بین نمی رود ، اما با گذشت زمان (معمولاً طی دو تا چهار سال) می تواند عطر و طعم و قدرت خود را از دست بدهد.

 

چگونه بفهمیم زعفران من خالص است؟

طعم زعفران خالص کمی تلخ است. طعم شیرینی ندارد. اگر زعفران شما طعم شیرینی دارد ، ممکن است آن نوع مورد نظر شما نباشد. همچنین ، گواهینامه ISO 3632-1: 2011 را در بسته بررسی کنید.
همچنین می توانید چند نخ زعفران بر روی زبان خود قرار داده و آنها را مکش کنید. آنها را بیرون آورده و روی دستمال بمالید. اگر آنها بافت را زرد رنگ کنند واقعی هستند. در غیر این صورت ، آنها نیستند.

 

بهترین روش ذخیره زعفران چیست؟

می توانید زعفران را در ظرفی ضد هوا و در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. آن را در یخچال نگهداری نکنید زیرا ادویه به دلیل محیط مرطوب اطراف باعث ایجاد قارچ می شود.

 

آیا زعفران به درمان آکنه کمک می کند؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که زعفران بتواند در درمان آکنه کمک کند.

 

آیا می توانم روزانه زعفران / شیر زعفران مصرف کنم؟

آره. اما مراقب مقدار آن باشید. فقط 1 تا 2 قاشق چای خوری باید انجام دهد. زنان باردار باید از زعفران دور باشند.

زعفران خواص دارویی ادویه

محصولات مرتبط

زعفران نگین ۶ گرم ثمین سحرخیز

زعفران نگین ۳ گرم ثمین سحرخیز

زعفران ۱۰۰ گرم خاتم جعبه ای سحرخیز

زعفران پودری 1گرم گلیران

زعفران یک گرم خاتم سحرخیز

زعفران سرگل ۴ گرم خاتم کادویی سحرخیز

زعفران پودری ۱.۵ گرم ویژه سحرخیز

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

11 مزیت برتر قهوه برای سلامتی

دلایل خوبی برای نوشیدن قهوه وجود دارد و چند دلیل نیز وجود ندارد. این مقاله برای کسانی است که به دنبال دلایلی برای ادامه نوشیدن آن هستند. قهوه اسپرسو ، قهوه فوری

به هر حال ، ممکن است در زندگی خود از کافئین متنفر باشید.در این مقاله به شما می گوییم چه چیزی برای سلامتی شما مضر است.

در اینجا لیستی از دلایل مهم نوشیدن قهوه آورده شده است.

قهوه اسپرسو

 قهـوه

  • درد را کاهش دهید

دو فنجان قهـوه می تواند درد عضلانی بعد از تمرین را تا 48٪ کاهش دهد.

  1.  
  • میزان فیبر مصرفی خود را افزایش دهید

یک فنجان قهـوه دم کرده حاوی حداکثر 1.8 گرم فیبر از مقدار توصیه شده 20-38 گرم است. از مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی.

 

  • محافظت در برابر سیروز کبدی

مطمئناً می توانید مصرف الکل را کاهش دهید. از بایگانی پزشکی داخلی. مطالعه اخیر دیگری نیز فواید محافظت از کبد قهـوه را نشان داد. با این حال مطالعه دیگری نشان داد که هر دو قهـوه و قهـوه بدون کافئین سطح آنزیم کبدی افراد قهـوه را کاهش می دهند.

 
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

کسانی که 6 فنجان یا بیشتر در روز مصرف می کنند ، 22٪ خطر دیابت کمتری دارند. از بایگانی پزشکی داخلی  . یک بررسی اخیر در تحقیقات انجام شده توسط دکتر فرانک هو از دانشگاه هاروارد نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع II برای هر فنجان قهـوه روزانه 9٪ کاهش می یابد. قهـوه دکاف خطر را 6٪ در هر فنجان کاهش می دهد.

  1.  
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد کافئین در برابر بیماری آلزایمر محافظت می کند. از مجله عصب شناسی اروپا . یک مطالعه اخیر همچنین ترکیبات موجود در قهـوه بو داده را که ممکن است مسئول جلوگیری از تجمع پلاک مغزی باشد که باعث ایجاد این بیماری می شود ، جدا کرد. 

  1.  
  • خطر خودکشی و افسردگی را کاهش می دهد

یک مطالعه 10 ساله روی 86000 پرستار زن ، کاهش خطر خودکشی در افراد قهوه خور را نشان می دهد. از بایگانی پزشکی داخلی .

 مطالعه دیگری که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد نشان داد زنانی که 4 فنجان یا بیشتر فنجان قهوه می نوشند 20٪ کمتر دچار افسردگی می شوند.  .

  1.  
  • محافظت در برابر پارکینسون


مبتلایان به پارکینسون کمتر از خواهر و برادر سالم آنها سیگاری و قهـوه خور هستند. فقط مطمئن شوید که سرطان ریه در راه ندارید. از بایگانی مغز و اعصاب.

 حتی تحقیقات جدیدتر از سوئد نشان داد که نوشیدن قهـوه خطر پارکینسون را حتی هنگام ورود عوامل ژنتیکی کاهش می دهد. .

با این حال مطالعه دیگری ( که در اینجا منتشر شده است ) نشان داد که کافئین همراه با EHT (ترکیبی که در دانه های قهوه یافت می شود) مزایای محافظتی را برای موش هایی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به پارکینسون بودند فراهم می کند.

  1. قهوه اسپرسو
  • افراد قهوه ساز کمتر خطر بیماری قلبی را دارند

 محققان کره ای دریافتند شرکت کنندگان در این مطالعه که روزانه 3 تا 5 فنجان قهوه مصرف می کردند ، علائم اولیه بیماری قلبی را نشان نمی دهند.

سایر عوامل رژیم غذایی نیز باید ذکر شود زیرا کره ای ها به طور معمول رژیم غذایی متفاوتی نسبت به غربی ها دارند. یک مطالعه جدیدتر که در برزیل انجام شد نشان داد که کسانی که حداقل سه فنجان قهـوه در روز مصرف می کنند تمایل به کلسیفیکاسیون کمتر در عروق کرونر دارند.

یک مطالعه در سال 2019 تأیید کرد که قهوه حتی در بین شرکت کنندگان در مطالعه که بیش از 25 فنجان قهـوه در روز می نوشند ، باعث سخت شدن عروق نمی شود.

  1.  
  • نوشندگان قهـوه DNA قوی تری دارند

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه اروپا نشان داد که افراد قهـوه دارای DNA با یکپارچگی قوی تر هستند ، زیرا گلبول های سفید خون افراد قهـوه موارد بسیار کمتری از شکستگی رشته DNA خود به خود دارند.  .

 
  • خطر پایین ام اس

تحقیقات اخیر نشان داد که حداقل 4 فنجان قهـوه در روز می تواند به محافظت در برابر توسعه و عود مجدد ام اس کمک کند. اعتقاد بر این است که قهـوه از التهاب عصبی که احتمالاً منجر به ایجاد بیماری می شود جلوگیری می کند. این مطالعه در منتشر شد

 

  • قهـوه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و به کسانی که سرطان روده بزرگ دارند زنده می ماند

حتی مصرف متوسط ​​قهـوه می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 26٪ کاهش دهد. این مزیت محافظتی با مصرف بیشتر افزایش می یابد.

مطالعه دیگری نشان داد بیماران سرطانی روده بزرگ که در طول درمان مصرف قهـوه خود را افزایش می دهند نسبت به بیمارانی که قهـوه مصرف نمی کنند بیشتر زنده می مانند و نتایج سلامتی بیشتری دارند .

تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است که قهـوه ممکن است میل جنسی زن را تقویت کند ، اما این واقعیت که فقط روی موش آزمایش شده است به نوعی درخشش را از بین می برد.

قهوه اسپرسو

دلایل بیشتر برای نوشیدن قهـوه

تحقیقات جدید در مورد قهـوه و سلامتی همیشه در حال انجام است. در اینجا برخی از جدیدترین مطالعات وجود دارد.

  • کاهش خطر سرطان کبد

 محققان مرکز جامع سرطان USC Norris دریافتند کسانی که 1-3 فنجان قهـوه در روز مصرف می کنند 29٪ خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهند (سرطان هپاتوسلولار (HCC) ، که شایع ترین نوع آن است. .

  • خطر نقرس کمتر:

دلیل دیگر: خطر ابتلا به نقرس (در مردان) با افزایش مصرف قهـوه کاهش می یابد. این یک مطالعه بزرگ روی بیش از 50،000 مرد است .

 
  • طول عمر

 قهـوه جوشانده یونان با طول عمر و سلامت قلب ارتباط دارد. - . مطالعه دیگری که در 17 ژوئن 2008 ، در مجله  Annals of Internal Medicine منتشر شد ، نشان داد که زنانی که قهـوه مصرف می کنند ، خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری قلبی و سایر عوامل را کاهش می دهند ، بنابراین باعث افزایش طول عمر می شود.

با این حال مطالعه دیگری که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد نشان داد که افراد قهـوه در معرض خطر مرگ زودرس در اثر بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و انواع سرطان هستند. مطالعه دیگری از ژاپن نشان داد مردانی که حداقل 3 فنجان قهـوه در روز می نوشند 24٪ کمتر خطر مرگ زودرس در اثر بیماری را دارند.

با این حال مطالعه دیگری از هاروارد نیز تأیید کرده است که کسانی که روزانه 1-5 فنجان قهـوه می نوشند از بیماری های مرتبط با مرگ زودرس جلوگیری می کنند .

یک مطالعه مستقر در ژاپن نیز نتایج مشابهی را در مورد قهـوه و طول عمر به دست آورده است.  دو مطالعه تحقیقاتی دیگر در سال 2017 آنچه را که مطالعات قبلی یافته اند تأیید کرده است. کسانی که قهـوه می نوشند بیشتر از کسانی که قهـوه نمی نوشند زندگی می کنند.  .

 

  • از آسیب شبکیه چشم جلوگیری می کند

یک مطالعه دانشگاه کرنل نشان داد که قهـوه ممکن است از آسیب شبکیه به دلیل استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. در اینجا کافئین مقصر نیست ، بلکه اسید کلروژنیک (CLA) است که یکی از آنتی اکسیدان های قوی موجود در دانه های قهوه است. ارتباط دادن

 

  • قهـوه سیاه از ایجاد حفره جلوگیری می کند

محققان خارج از برزیل دریافتند که قهـوه سیاه قوی باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دندان می شود که باعث پوسیدگی دندان می شوند. افزودن شیر یا شکر به قهـوه این مزیت را نفی می کند.

 

  • قهوه ممکن است از بیماری پریودنتال محافظت کند

به عنوان بخشی از وزارت امور سربازان قدیمی ایالات متحده ، مطالعه طولی دندانپزشکی مصرف قهوه و سلامت دندان در بین 1115 مرد از سال 1968 تا 1998 پیگیری شد. محققان دریافتند که قهوه بیماری لثه را تقویت نمی کند و در واقع یک مزیت محافظتی نشان می دهد.

 

  • قهوه ممکن است در برابر ملانوم محافظت کند

 مطالعه ای که در ژورنال انستیتوی ملی سرطان منتشر شد نشان داد که خطر ملانوم با مصرف قهوه کاهش می یابد و با هر فنجان مصرف شده این خطر کاهش می یابد. .

 

  • دستورالعمل های غذایی USDA 2015 برای سلامتی بهتر آن را توصیه می کند

آنها به افراد توصیه می کنند که نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز برای سلامت کلی آنها مفید است و خطر بیماری را کاهش می دهد. با این حال ، آنها گزارش می دهند که افزودن شکر ، خامه یا خامه گیرهای با طعم به سرعت فواید بالقوه را نفی می کند

 

  • کاهش خطر مرگ و میر سکته قلبی

محققان دریافتند کسانی که روزانه دو یا چند فنجان قهوه می نوشند پس از حمله قلبی کمترین خطر مرگ در اثر حمله قلبی را دارند. .

 

  • این به مردم کمک می کند تا با همکاران بهتر کنار بیایند

 مطالعه ای که در Journal of Psychopharmacology منتشر شده است نشان داد که کارگران / محل های کار قهوه مصرفی نسبت به خود و دیگران نسبت به کارگران / فضای کاری که قهوه مصرف نمی کنند ، دیدگاه مثبت تری دارند. مصرف قهوه همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی محل کار را افزایش داد.

 

  • استخوان های قویتر

تحقیقات قدیمی معتقد بودند که قهوه در شسته شدن کلسیم توسط استخوانها نقش دارد ، اما تحقیقات جدید نشان داد که نوشیدن قهوه از استخوان بیشتر از افراد غیر نوشیدنی است. این تحقیق در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است .

 

  • کاهش خطر سرطان پروستات

مطالعه ای که در سال 2021 منتشر شد نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند ، کمتر از مردانی است که قهوه مصرف نکرده اند یا آنقدر مصرف نمی کنند. " مصرف بیشتر قهوه به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط داشت. در مقایسه با کمترین رده مصرف قهوه ” .

قهوه اسپرسو

آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت قهوه

خواص تقویت کننده سلامت قهوه احتمالاً به دلیل آنتی اکسیدانهایی است که به طور طبیعی در دانه های قهوه وجود دارد.

  • یک وعده معمولی قهوه شامل آنتی اکسیدان بیشتری از وعده معمولی ها آب انگور، زغال اخته، تمشک، و پرتقال است.
  • آنتی اکسیدان های موجود در قهوه ممکن است التهاب را کاهش دهند و خطر ابتلا به اختلالات مربوط به آن مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

 

فقط کافی است نوشیدن دکاف پس از آن؟

در حالی که نوشیدن قهوه دکافی هنوز برخی از مزایای سلامتی را دارد ، اما بیشتر مطالعات فوق نشان داد که قهوه کافئین دار بیشترین فواید را دارد.

این به دلیل از بین رفتن برخی از ظرفیت آنتی اکسیدان های قهوه در طی فرآیند عدم کافئین است.

 

آیا روش تهیه قهوه تفاوتی ایجاد می کند؟

یک مطالعه اخیر روش های تولید دم و طول عمر را مقایسه کرده است. این مطالعه به این نتیجه رسید که روش های دم آوری قهوه که از نوعی فیلتر استفاده می کنند بیشترین ارتباط را با طول عمر در بین افراد قهوه نشان می دهد.

یک فیلتر بیشتر لیپیدهای قهوه (کافستول و کهوئل) را که نشان می دهد سطح کلسترول را افزایش می دهند ، از بین می برد.

 روش های دم آوری مانند پرس فرانسوی و روش های جوشاندن این لیپیدها را به فنجان نوشابه های قهوه منتقل می کنند ، بنابراین از ویژگی های کلی قهوه برای سلامتی می کاهند.

 

بنابراین قهوه چقدر ایمن یا مفید است؟

برای بیشتر افراد ، قهوه می تواند بخشی سالم از رژیم غذایی باشد. لذت بردن از چند فنجان در روز بسیار خوب است مگر اینکه نتوانید مصرف خود را کنترل کنید .

با این حال ، قهوه ممکن است برای همه مفید نباشد. کسانی که بیماری قلبی خاصی دارند ، حساسیت به کافئین دارند و زنانی که باردار هستند باید به خوردن قهوه یا قهوه چای ادامه دهند.

همچنین ، کسانی که قهوه بیش از حد می نوشند ممکن است برخی از مزایا را نادیده بگیرند زیرا کافئین زیادی مصرف می کنند. این افراد ممکن است از یک سم زدایی کافئین بهره مند شوند تا میزان تحمل کافئین را به میزان متوسطتری برساند .

نکته مهم ،  به طور معمول 2-3 فنجان در روز اعتدال است ، تا از فواید سلامتی قهوه بهره مند شود اما از مسائل منفی مرتبط با کافئین زیاد خودداری کنید.

در یک بررسی مروری بر بیش از 200 مل است طالعه (توسط مجله پزشکی بریتانیا ) نتیجه گیری شد که "مصرف قهوه به نظر می رسد به طور کلی ایمن  و بیشتر از ضرر برای سلامتی مفید است."
قهوه اسپرسو

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

1.1 خوشبو کننده های هوا چیست؟

خوشبو کننده های هوا محصولات مصرفی هستند که برای تأمین رایحه در فضا ، پوشاندن بو یا هر دو رایحه ای منتشر می کنند. خوشبو کننده های هوا در نسخه های مختلفی وجود دارد ، از جمله اسپری ، ژل ، روغن ، مایعات ، مواد جامد ، پلاگین ، دیسک های آویز ، مهره ها ، گلدان ، پخش کننده های فتیله و شمع های معطر. دستگاه خوشبو کننده هوا هایسپر ، دستگاه خوشبو کننده هوا جی ایکس تی

به صورت فعال یا غیرفعال ؛ و با انتشار فوری ، متناوب یا مداوم. خوشبـو کننده های هوا همچنین شامل اصطلاحاً مراقبت از هوا ، خوشبو کننده ، کنترل بو هستند و محصولات خنثی کننده. علاوه بر واحدهای خاص سایت یا محصولات قابل حمل ، خوشـبو کننده های هوا می توانند شامل سیستم های هوای معطر باشند ، که بو را در فضای مختلف پخش می کنند ، مانند اتصال پخش کننده عطر به سیستم گرمایش ، تهویه و تهویه هوا.

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

1.2 . از خوشبو کننده های هوا در کجا استفاده می شود؟

از خوشبو کننده های هوا در سراسر جامعه ، توسط افراد ، صنایع و م institutionsسسات استفاده می شود. محیط های معمولی داخلی با خوشبـو کننده های هوا شامل موارد زیر است: ساختمانها و تأسیساتی مانند دفاتر ، مدارس ، بیمارستان ها ، کلیساها ، تئاترها ، فروشگاه ها ، هتل ها ، کلوپ های بهداشتی ، رستوران ها و سرویس های بهداشتی. حمل و نقل مانند هواپیما ، فرودگاه ، اتومبیل ، تاکسی ، اتوبوس ، قطار ، ترمینال و قایق ؛ محل های اقامت و مراقبت ، از جمله خانه ها ، آپارتمان ها ، پناهگاه های بی خانمان ، مراکز نگهداری ، مراکز نگهداری از سالمندان و مراقبت از کودکان. و دیگران.

 

تحقیقات انجام شده

از کل جمعیت مورد بررسی در ایالات متحده ، 72.8٪ حداقل یک بار در هفته از خوشبو کننده ها و خوشبو کننده های هوا استفاده می کنند و 9/57٪ حداقل هفته ای یک بار در معرض خوشبو کننده ها و خوشبـو کننده های هوا از استفاده دیگران هستند .

گزارش قبلی حاکی از آن بود که از خوشبـو کننده های هوا در تقریباً 75 درصد خانوارهای ایالات متحده استفاده می شود  . در یک نظر سنجی از جمعیت اروپا ، از خوشبـو کننده های هوا (اسپری ، برقی و غیرفعال) 39٪ ، 40٪ و 30٪ (به ترتیب) از جمعیت مورد بررسی حداقل هفته ای یک بار در خانه ها و 94٪ ، 92٪ استفاده می شود. ، 89٪ (به ترتیب) حداقل یک بار در ماه در خانه ها  .

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

1.3 . خوشبو کننده های هوا چه چیزی منتشر می کنند؟

خوشـبو کننده های هوا بیش از 100 ماده شیمیایی مختلف از جمله ترکیبات آلی فرار (ترپن ها مانند لیمونن ، آلفا پینن و بتا پینن ؛ ترپنوئیدها مانند لینالول و آلفا ترپینول ؛ اتانول ، فرمالدئید ، بنزن ، تولوئن و زایلن) و نیمه ترکیبات آلی فرار (مانند فتالات) .

انتشارات خوشبـو کننده هوا همچنین می تواند با اکسیدان های داخل منزل ، مانند ازن (O3) ، رادیکال های هیدروکسیل (OH) و رادیکال های نیترات (NO3) واکنش نشان دهد و طیف وسیعی از محصولات اکسیداسیون را تولید کند  .

 

مطالعات انجام شده

 به عنوان مثال ، انتشارات اولیه مانند ترپن ها می توانند به راحتی با ازن واکنش دهند و آلاینده های ثانویه مانند فرمالدئید و استالدئید ، اترهای گلیکول ، رادیکال های آزاد (مانند هیدروپراکسی و رادیکال های آلکیل پراکسی) و ذرات فوق ریز تولید کنند. عواملی که در انتشار آلاینده های ثانویه تأثیر می گذارد شامل ترکیب مواد تشکیل دهنده ، غلظت مواد تشکیل دهنده ، شیمی واکنش و استفاده از محصول است .

میزان انتشار از محصولات خوشبـو کننده هوا در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفته است (به عنوان مثال  . از مطالعاتی که انواع مختلفی از خوشبـو کننده های هوا (به عنوان مثال ، اسپری ها ، ژل ها ، جامدات ، دیسک ها ، روغن ها ، کارتریج ها ، پخش کننده ها ، اواپراتورها ؛ هم فعال و هم منفعل) ، نتایج نشان می دهد که انواع خوشبـو کننده های هوا پتانسیل انتشار غلظت بالایی از ترکیبات آلی فرار را دارند. مخلوط رایحه احتمالاً بیشتر از نوع مکانیسم تحویل در تولید گازهای گلخانه ای تأثیرگذار است .

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

1.4 . انتشار خوشبو کننده هوا چه تاثیری بر محیط داخلی دارد؟

دستگاه خوشبـو کننده های هوا می توانند از طریق انتشار مستقیم و محصولات واکنش ثانویه به آلاینده های خطرناک هوا در محیط داخلی کمک کنند (به عنوان مثال  . در داخل ساختمان ها و سایر محیط های داخلی ، استفاده از دستگاه خوشبـو کننده های هوا ارتباط زیادی با سطح بالای ترپن ها ، بنزن ، تولوئن ، اتیل-بنزن ، متر ، p- زایلن و کل ترکیبات آلی فرار دارد

در یک مطالعه قابل توجه از اثرات فرشنرس هوا مختلف در کیفیت هوای داخل ساختمان  ، نشان داد که استفاده از خوشبـو کننده هوا در غلظت های بالا (میلی گرم / متر 3 سطح) از حلال و ترکیبات عطر (به عنوان مثال، لیمونن، 12 میلی گرم / متر 3 بعد از 0.5 ساعت) در محیط اتاق اتاق (3 متر 3 ).

 میزان انتشار برای شش حلال مشترک (مثلاً 5/35 میلی گرم در واحد ساعت برای اتانول) و برای شش ترکیب رایحه رایج (به عنوان مثال ، 9/1 میلی گرم در واحد ساعت برای لیمونن) از میزان 2 میلی گرم در واحد ساعت فراتر رفته است.

 بنابراین ، علاوه بر غلظت بالای مواد معطر ،دستگاه خوشبـو کننده های هوا می توانند غلظت های بالاتری از حلالهای بی بو نیز منتشر کنند ، که ممکن است تشخیص آن برای مردم دشوار باشد .

 

مطالعات انجام شده

در پروژه گسترده EPHECT (انتشار ، الگوهای قرار گرفتن در معرض و اثرات بهداشتی محصولات مصرفی) در اتحادیه اروپا، انتشارات خوشبو كننده های لیمونن ، آلفا پینن ، آكرولئین و فرمالدئید را بررسی كرد و غلظت هوای داخل آن را مدل كرد.

 به عنوان مثال، خوشبو کننده هوا الکتریکی تولید غلظت هوا در محیط داخلی از فرمالدئید تا 40 میکروگرم / متر 3 (30 دقیقه آلیاژها به طور متوسط، 24 متر 3 ، 0.1 / ساعت سرعت تهویه)، که نشان دهنده 40٪ از سازمان بهداشت جهانی توصیه می شود محدودیت قرار گرفتن در معرض از 100 میکروگرم / متر 3 .

 

1.5 . انتشار خوشبو کننده هوا چگونه بر سلامت انسان تأثیر می گذارد؟

خوشبو کننده های هوا می توانند در معرض قرار گرفتن انسان در معرض آلاینده های اولیه و ثانویه هوا قرار بگیرند . قرار گرفتن در معرض دستگاه خوشبـو کننده های هوا ، حتی در سطح پایین ، با طیف وسیعی از اثرات سوverse سلامتی همراه است ، که شامل سردردهای میگرنی ، حملات آسم ، مشکلات تنفسی ، مشکلات تنفسی ، علائم مخاطی ، درماتیت ، اسهال نوزاد و گوش درد ، مشکلات عصبی و فیبریلاسیون بطنی است.

 

مطالعات انجام شده

مطالعات اخیر جمعیت شیوع و انواع اثرات سلامتی مرتبط با خوشبو کننده های هوا را بررسی کرده است. در یک نظر سنجی از جمعیت ایالات متحده ، در یک نمونه نماینده ملی (1113 نفر = ، 95٪ CL = ، 3٪ CI) ، 4/20 درصد از جمعیت هنگام مواجهه با خوشبو کننده ها و خوشبو کننده های هوا مشکلات بهداشتی را گزارش می دهند.

اثرات خاص سلامتی شامل موارد زیر است: 9.5٪ گزارش مشکلات تنفسی ، 7.6٪ علائم مخاطی ، 7.2٪ سردرد میگرنی ، 5.7٪ مشکلات پوستی ، 4.7٪ حملات آسم ، 3.2٪ مشکلات عصبی ، 2.7٪ مشکلات شناختی ، 2.7٪ مشکلات دستگاه گوارش ، 2.6٪ مشکلات قلبی عروقی ، 2.4 problems مشکلات اسکلتی عضلانی ، 1.8 problems مشکلات سیستم ایمنی بدن و 0.7 other سایر مشکلات سلامتی.

به همین ترتیب ، در یک نظر سنجی از جمعیت استرالیا ، در یک نمونه نماینده ملی (n = 1098 ، CL = 95٪ ، CI = 3٪) ، 16.4٪ از جمعیت هنگام قرار گرفتن در معرض دستگاه خوشبـو کننده ها و خوشبـو کننده های هوا مشکلات بهداشتی را تجربه می کنند.

اثرات خاص سلامتی شامل موارد زیر است: 9.1٪ ، مشکلات تنفسی ، 6.2٪ علائم مخاطی ، 4.2٪ سردرد میگرنی ، 4.8٪ مشکلات پوستی ، 4.5٪ حملات آسم ، 2.2٪ مشکلات عصبی ، 1.9٪ مشکلات شناختی ، 1.5٪ مشکلات دستگاه گوارش ، 1.9٪ مشکلات قلبی عروقی ، 1.6٪ مشکلات اسکلتی عضلانی ، 1.8٪ مشکلات سیستم ایمنی بدن و 0.5٪ مشکلات دیگر.

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

1.6 . آیا خوشبو کننده ها مواد تشکیل دهنده خود را فاش می کنند؟

خوشبو کننده های هوا نیازی به افشای همه مواد تشکیل دهنده ندارند  ، و معمولاً این کار را نمی کنند. به عنوان مثال ، در مقایسه مواد اعلام شده و اعلام نشده برای شش محصول خوشبـو کننده هوا  ، درصد بالایی از تعداد مواد اعلام نشده (بیشتر از 90٪) و درصد زیادی از غلظت مواد اعلام نشده (بیش از 75٪) یافت شد ، نسبت به تعداد کل و غلظت کل مواد اعلام شده و اعلام نشده.

در تجزیه و تحلیل انتشارات فتالات از دستگاه خوشبـو کننده های هوا ، از جمله محصولاتی که به عنوان "کاملاً طبیعی" یا "بدون بو" به بازار عرضه می شوند ، هیچ یک از محصولات فتالات را در برچسب های خود ذکر نکرده اند. فتالاتهای اولیه شناسایی شده اما فاش نشده دی بوتیل فتالات ، دی اتیل فتالات ، دی ایزوبوتیل فتالات و دی متیل فتالات بودند  .

تجزیه و تحلیل VOC ها از دستگاه خوشبـو كننده های معمول هوا ، از جمله مواردی كه سبز و آلی نامیده می شوند ، كمتر از 10٪ مواد فرار را كه بر روی برچسب محصول ، برگه اطلاعات ایمنی مواد یا جاهای دیگر برای عموم افشا می شود ، پیدا كرد.

 مواد ذکر شده معمولاً با صدای عمومی یا خنثی مانند "عطر" ، "روغنهای اساسی" ، "آب" ، "عطر ارگانیک" یا "مواد کنترل کننده کیفیت" ارائه می شدند.

 

آزمایشات انجام شده

 تمام خوشبو کننده های هوا آزمایش شده (به عنوان مثال ، اسپری ها ، ژل ها ، جامدات ، دیسک ها ، روغن ها) از مواد شیمیایی ساطع شده به عنوان سمی یا خطرناک طبق قوانین فدرال ایالات متحده ساطع می شوند. با این حال ، کمتر از 1٪ از این مواد شیمیایی بالقوه خطرناک در هر برچسب محصول یا برگه اطلاعات ایمنی مواد ذکر شده است.

عدم افشای مواد شیمیایی خوشبو کننده هوا قانونی است. با توجه به بررسی قوانین مربوطه فدرال ، هیچ قانونی در ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، استرالیا یا هر کشور دیگر (به بهترین دانش) نیازی به افشای تمام مواد موجود در خوشـبو کننده های هوا ندارد  .

 بعلاوه ، هیچ قانونی در هیچ کشوری (مجدداً ، طبق بهترین آگاهی) نیازی به افشای تمام مواد موجود در "عطر" محصول ندارد ، که به طور معمول مخلوطی از دهها تا چند صد ماده شیمیایی است  .

 

1.7 . آیا انتشارات از خوشبو کننده های "سبز" با خوشبـو کننده های معمول هوا متفاوت است؟

ادعاهای "سبز" و اصطلاحات مربوط به آن (مانند ارگانیک و کاملاً طبیعی) جامعه را برچسب محصولات مصرفی گسترده کرده است. با این حال، مدت سبز فاقد یک تعریف قانونی و یا شیمیایی که در مورد فرشنرس هوا، و ادعای سبز برای محصولات مصرفی اغلب فاقد اثبات  .

در آزمایشات مقایسه انتشار گازهای گلخانه ای در بین طیف های دستگاه خوشبـو کننده هوا - از جمله مواردی که ادعا می کنند "سبز" ، "ارگانیک" ، "غیر سمی" ، "کاملاً طبیعی" یا "روغنهای اساسی" هستند - همه خوشبو کننده های هوا ، بدون در نظر گرفتن ادعاها ، از ترکیبات بالقوه خطرناک ساطع می شود. میزان انتشار آلاینده های هوای خطرناک سرطان زا از خوشبو کننده های هوا "سبز" از نظر مارک های معمولی ، در انواع و غلظت ها تفاوت معنی داری نداشت .

عموم مردم از مفهوم رنگ سبز آگاهی و اطمینان ندارند.

بررسی های انجام شده

یک بررسی از جمعیت ایالات متحده نشان داد که 72.6٪ از این موضوع آگاه نبودند که محصولات معطر ، حتی آنهایی که سبز و ارگانیک نامیده می شوند ، می توانند آلاینده های خطرناک هوا منتشر کنند و 60.1٪ اگر می دانستند از این نوع آلاینده ها ساطع می کند ، دیگر به استفاده از یک محصول خوشبـو ادامه نمی دهند.

یک بررسی مشابه از جمعیت استرالیا یافت که 73.7 درصد بود آگاه باشید که محصولات با رایحه ای ملایم، حتی آنهایی که به نام سبز و آلی، می تواند آلاینده های هوا خطرناک منتشر می کنند نیست، و 56.3٪ نمی همچنان به استفاده از یک محصول اگر آنها می دانستند آن را انجام داد  .

 

1.8 . در مورد قرار گرفتن غیر ارادی خوشبو کننده های هوا در محیط های داخلی چطور؟

افراد هم از طریق استفاده داوطلبانه (مانند در خانه های شخصی) و هم غیرارادی (مانند مکان های عمومی) در معرض خوشبو کننده های هوا قرار می گیرند. مورد اخیر نگرانی خاصی است زیرا افراد بدون آگاهی یا توافق خود ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنند.

علاوه بر خطرات بهداشتی ، قرار گرفتن غیر ارادی در معرض دستگاه خوشبـو کننده های هوا همچنین می تواند از دسترسی افراد جامعه و محل کار جلوگیری کند.

 به عنوان مثال ، وجود خوشبو کننده هوا در توالت می تواند دسترسی فرد مبتلا به آسم را به دستشویی محدود کند ، اگر فرد در معرض خوشبو کننده های هوا دچار حملات آسم شود. همچنین ، همانطور که مطالعات اخیر نشان داده است ، مشاغلی که از خوشبو کننده های هوا استفاده می کنند ممکن است مشتری خود را از دست بدهند.

 

مطالعات انجام شده

از جمعیت عمومی مورد بررسی در ایالات متحده ، 17.5٪ به دلیل وجود خوشبو کننده هوا ، خوشبو کننده یا محصول معطر قادر به استفاده از سرویس بهداشتی در مکان عمومی نیستند یا مایل نیستند.

 همچنین ، 2/20 درصد از مردم گزارش دادند كه اگر وارد مشاغلی می شوند و بوی خوشبو كننده های هوا یا برخی از مواد معطر را استشمام می كنند ، می خواهند در اسرع وقت آنجا را ترك كنند .

در یک نظرسنجی مشابه در استرالیا ، 11.6٪ به دلیل وجود یک دستگاه خوشبـو کننده هوا ، خوشبـو کننده یا محصول معطر قادر به استفاده از توالت در یک مکان عمومی نیستند.

همچنین ، 16.7٪ از مردم گزارش دادند که اگر وارد مشاغلی می شوند و بوی خوشبو کننده های هوا یا برخی از مواد معطر را استشمام می کنند ، می خواهند در اسرع وقت آنجا را ترک کنند  .

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

1.9 . چه راه حل ها یا گزینه های احتمالی وجود دارد؟

هدف از خوشبو كننده ها فراهم كردن محيط دلپذيرتر در داخل محيط است: تزريق مخلوط معطر به هوا يا پوشاندن مشكل موجود در كيفيت هوا.

این که اکثریت مردم ، در بسیاری از کشورها از خوشبو کننده های هوا استفاده می کنند ، نشان از محبوبیت و اثرات مطلوب آنها دارد.

با این حال ، استفاده از خوشبو کننده های هوا می تواند با اثرات و خطرات ناخواسته ای برای محیط داخلی و سلامت انسان همراه باشد.

به عنوان راه حل ، کاهش یا حذف منبع یک رویکرد نسبتاً ساده برای کاهش سطح آلاینده های داخلی و خطرات قرار گرفتن در معرض ترکیبات دستگاه خوشبو کننده هوا است.

 

نتیجه

از خوشبو کننده های هوا در کل جامعه استفاده می شود که غالباً با هدف ایجاد یک فضای مناسب هوای داخلی انجام می شود. با این حال ، خوشبو کننده های هوا ممکن است خطرات ناخواسته و شاید نامرئی داشته باشند. در این مقاله به بررسی ابعاد علمی ، بهداشتی و خط مشی دستگاه خوشبو کننده های هوا پرداخته و یافته ها و رهنمودهای تحقیقاتی در مورد راه های بهبود کیفیت هوا در فضای بسته و کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده ها ارائه شده است.

دستگاه خوشبو کننده هوا اسپری خوشبو کننده هوا

محصولات مرتبط

دستگاه خوشبو کننده هوا جی ایکس تی GXT

دستگاه خوشبو کننده هوا هایسپر کد 24H

اسپری خوشبوکننده هوا 500میلی لیتر یوموش

اسپری خوشبو کننده هوا کامفورت زرد 500 میلی لیتر

اسپری خوشبو کننده هوا کامفورت بنفش 500 میلی لیتر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

تاثیر ماسک در جلوگیری از کرونا

آیا ماسک های صورت می توانند به کاهش سرعت ویروس کرونا (SARS-CoV-2) که باعث COVID-19 می شود ، کمک کنند ؟ بله. ماسک های صورت همراه با سایر اقدامات پیشگیرانه ، مانند شستن مکرر دست و فاصله فیزیکی ، می توانند به کاهش سرعت ویروس کمک کنند. (ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95)

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) ماسک های پارچه ای را برای عموم مردم توصیه می کند. CDC می گوید که ماسک N95 باید برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می باشد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) ماسک های پزشکی را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و همچنین هر کسی که COVID-19 دارد یا ممکن است داشته باشد یا از شخصی که COVID-19 دارد یا ممکن است داشته باشد توصیه می کند .

WHO همچنین توصیه ماسک پزشکی برای افرادی که در معرض خطر بالاتری برای تبدیل شدن به طور جدی بیمار با COVID-19 ، مانند مردم در 60S خود را و مسن تر، و افراد در هر سنی با مشکلات سلامتی خواهد داشت.

 

انواع مختلف ماسک ها چگونه کار می کنند؟

 

ماسک های پزشکی

ماسکهای جراحی نیز نامیده می شوند ، اینها ماسکهای یکبار مصرف با قابلیت سست بودن هستند. هدف آنها محافظت از فرد در برابر تماس با قطرات و اسپری هایی است که ممکن است حاوی میکروب باشد. یک ماسک پزشکی همچنین هنگام نفس کشیدن فرد در بدن ، ذرات بزرگ هوا را فیلتر می کند.

 

برای اینکه فرم ماسک های پزشکی فرم بیشتری داشته باشد ، حلقه های گوش را در جایی که به ماسک متصل می شوند گره بزنید. سپس مواد غیرضروری را زیر لبه ها جمع کرده و جمع کنید.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

ماسک های N95

ماسک N95 نوعی تنفس است. این محافظت از آنچه ماسک پزشکی محافظت می کند بیشتر است زیرا هنگام استنشاق کاربر ، ذرات بزرگ و کوچک را فیلتر می کند.

از آنجا که ماسکهای N95 کمبود داشته اند ، CDC گفته است که این موارد فقط برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اختصاص دارد. پیش از استفاده از ماسک N95 ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید آموزش ببینند و تست مناسب را بگذرانند. مانند ماسک های جراحی ، ماسک های N95 نیز می توانند یکبار مصرف باشند. با این حال ، محققان در حال آزمایش روش های ضد عفونی و استفاده مجدد از آنها هستند.

برخی ماسک های N95 و حتی برخی ماسک های پارچه ای دارای دریچه هایی هستند که نفس کشیدن را آسان می کنند. متأسفانه ، این ماسک ها هوایی را که استفاده کننده از آن بیرون می کشد فیلتر نمی کنند. به همین دلیل ، در بعضی جاها ممنوع شده اند.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

ماسک های پارچه ای

یک ماسک پارچه ای برای به دام انداختن قطره های تنفسی در نظر گرفته شده است که در هنگام صحبت ، سرفه یا عطسه فرد حامل آزاد می شود. همچنین به عنوان یک مانع برای محافظت از فرد در برابر استنشاق قطرات منتشر شده توسط دیگران عمل می کند.

م mostثرترین ماسک های پارچه ای از چند لایه پارچه محکم بافته شده مانند پنبه ساخته شده اند. ماسک با لایه ها باعث می شود قطرات بیشتری از ماسک شما عبور نکنند یا از آن فرار نکنند.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

ماسک های چرمی

ماسک های چرمی علاوه بر زیبایی تا حد بسیار زیادی می تواند از عبور ویروس ها جلوگیری کندلازم به ذکر است این ماسک ها را می توانید با روش های توصیه شده بارها شستشو و مجدداً استفاده نماید.این مدل از ماسک روی بینی هیچ فشاری نمی آورد حتی می توان در زیر آن از یک ماسک سه لایه بدون بند استفاده کرد.

ماسک چرمی ، ماسک پارچه ای ، ماسک پزشکی ،  ماسک N95

 

چگونه می توان از ماسک خود بیشترین بهره را برد

با اطمینان از اینکه ماسک ها به خوبی در خطوط صورت شما قرار گرفته اند و از نشت هوا در اطراف لبه های ماسک جلوگیری می کنند ، می توان اثربخشی ماسک های پارچه ای و طبی را بهبود بخشید.

ماسک ها باید روی بینی ، دهان و چانه بچسبند و هیچ شکافی ندارند. هنگام تنفس باید احساس گرمای هوای گرم از جلوی ماسک داشته باشید. نباید احساس کنید که هوا از زیر لبه های ماسک خارج می شود.

 
ماسک هایی که نوار بینی شما قابل خم شدن است از نشت هوا از قسمت بالای ماسک جلوگیری می کند.

برخی افراد ماسک یکبار مصرف را زیر ماسک پارچه ای خود استفاده می کنند. در آن صورت ، ماسک پارچه ای باید لبه های ماسک یکبار مصرف را به صورت فشار دهد. اگر نفس کشیدن را دشوار می کند یا مانع بینایی می شود لایه ها را اضافه نکنید.

استفاده صحیح ، نگهداری و تمیز کردن ماسک ها نیز بر میزان محافظت از آنها مksثر است. برای قرار دادن و برداشتن ماسک خود این مراحل را دنبال کنید:

  • قبل و بعد از گذاشتن ماسک دستان خود را بشویید یا تمیز کنید.
  • ماسک خود را روی دهان و بینی و چانه قرار دهید.
  • آن را پشت سر خود ببندید یا از حلقه های گوش استفاده کنید. مطمئن باشید که راحت است.
  • هنگام استفاده از ماسک خود را لمس نکنید.
  • اگر به طور تصادفی ماسک خود را لمس کردید ، دستان خود را بشویید یا تمیز کنید.
  • اگر ماسک شما خیس یا کثیف شد ، به ماسک تمیز بروید. ماسک استفاده شده را در کیسه ای قابل مهر و موم قرار دهید تا بتوانید از شر آن خلاص شوید یا آن را بشویید.
  • ماسک را با گره گشایی یا برداشتن حلقه های گوش بدون دست زدن به جلوی ماسک یا صورت خود بردارید.
  • دستان خود را بلافاصله پس از برداشتن ماسک خود بشویید.
  • ماسک های پارچه ای را به طور مرتب در ماشین لباسشویی یا با دست بشویید. (آنها می توانند به همراه سایر لباس های شسته شوند.)

 

و این اقدامات احتیاطی را فراموش نکنید:
  • روی کسی که مشکل تنفس دارد یا بیهوش است یا در غیر این صورت قادر به برداشتن ماسک بدون کمک نیست ، ماسک نگذارید.
  • برای کودکان زیر 2 سال ماسک نگذارید.
  • از ماسک صورت به عنوان جایگزین فاصله فیزیکی استفاده نکنید.

 

محافظ های صورت چطور؟

CDC کند با استفاده از ماسک های به جای ماسک به دلیل آن معلوم نیست چه مقدار سپر محافظت کند توصیه نمی شود. با این حال ، استفاده از ماسک صورت ممکن است در هر شرایطی امکان پذیر نباشد. اگر به جای ماسک باید از محافظ صورت استفاده کنید ، یکی را انتخاب کنید که به کناره های صورت بپیچد و تا زیر چانه شما امتداد داشته باشد.

 

محصولات مرتبط

ماسک چرمی صورت قهوه ای

ماسک چرمی صورت سفید

ماسک چرمی براق صورت

ماسک چرمی صورت مشکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

استفاده از ماسک پارچه ای

بحث داغ پیرامون کارمندان مراقبت های بهداشتی است که مجبور به استفاده مجدد یا تمدید استفاده از محصولات یکبار مصرف می شوند ، دستگاه تنفسی آنها را عقیم می کنند ، یا به استفاده از پارچه یا ماسک های خانگی دیگر متوسل می شوند . از نظر تاریخی ، از ماسک های پارچه ای برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم در برابر عفونت های مختلف تنفسی استفاده می شده است .

 با این حال ، بیشتر مطالعات ماسک های پارچه ای در داخل بدن و در نیمه اول قرن 20 قبل از تولید ماسک های پزشکی انجام شده است.

 از نظر ما ، فقط 1 آزمایش کنترل شده تصادفی برای تعیین اثربخشی ماسک های پارچه ای انجام شده است  در این مقاله ، ما شواهد مربوط به استفاده از ماسک های پارچه ای برای جلوگیری از عفونت های تنفسی را بحث می کنیم و راهکارهایی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم ارائه می دهیم.

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

استفاده تاریخی از ماسک های پارچه ای

در اوایل قرن 20 ، انواع مختلف ماسک های پارچه ای (ساخته شده از پنبه ، گاز و سایر پارچه ها) در بیمارستان های ایالات متحده استفاده می شد. میزان عفونت های تنفسی در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی که از ماسک های ساخته شده از 2-3 لایه گاز استفاده می کردند کم بود .

همچنین از ماسک های پارچه ای برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی در برابر دیفتری و تب سرخ استفاده شد. در طی بیماری همه گیر آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918 ، ماسک های ساخته شده از لایه های مختلف پنبه به طور گسترده توسط کارکنان بهداشت و درمان و عموم مردم مورد استفاده قرار گرفتند.

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

ماسک های گاز

ماسک های گاز در طی اپیدمی طاعون منچوریان دوم در 1920-1921 و اپیدمی طاعون در لس آنجلس در 1924 مورد استفاده قرار گرفتند. میزان عفونت در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی که از ماسک استفاده می کردند کم بود ) در طول دهه های 1930 و 1940 ، ماسک های گازدار و پارچه ای نیز توسط کارکنان بهداشت و درمان برای محافظت از خود در برابر سل استفاده می شد. در اواسط قرن 20 ، بعد از تولید ماسک های پزشکی یکبار مصرف ، استفاده از ماسک های پارچه ای کاهش یافت.

با این حال ، استفاده از ماسک چرمی هنوز در بسیاری از کشورهای آسیا گسترده است. در طی شیوع سندرم تنفسی حاد شدید در چین ، ماسک های پنبه ای به طور گسترده توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم مورد استفاده قرار گرفت و مطالعات مشاهده ای موثر بودن آنها را یافت .

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

مطالعات اثر پارچه ماسک

در سال 2015 ، ما یک آزمایش کنترل شده تصادفی برای مقایسه کارایی ماسک های چرمی با ماسک ها و کنترل های پزشکی (روش استاندارد) در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی در ویتنام انجام دادیم . میزان عفونت به طور مداوم در بین گروه های ماسک چرمی بالاتر از گروه ماسک پزشکی و کنترل بود.

این یافته نشان می دهد که خطر ابتلا به عفونت برای کسانی که ماسک چرمی ای دارند بیشتر است. ماسک مورد آزمایش یک ماسک پنبه ای دو لایه ساخت محلی بود.

به شرکت کنندگان 5 ماسک چرمی برای یک دوره مطالعه 4 هفته ای داده شد و از آنها خواسته شد که ماسک ها را روزانه با آب و صابون بشویند عملکرد ضعیف ممکن است به این دلیل باشد که ماسک ها به اندازه کافی مکرر شسته نمی شوند یا به دلیل مرطوب و آلوده شدن آنها بوده است.

برخی از شرکت کنندگان در گروه کنترل از ماسک های پزشکی و پارچه ای استفاده می کردند ، اما عملکرد ضعیف ماسک های پارچه ای در تجزیه و تحلیل پس از مداومت همچنان ادامه داشت ، زمانی که همه شرکت کنندگان ماسک پزشکی (از گروه کنترل و ماسک پزشکی) را با تمام شرکت کنندگان استفاده کردیم مقایسه کردیم فقط یک ماسک چرمی (از گروه کنترل و ماسک پارچه ای) .

 

فیلتراسیون ماسک چرمی

ما همچنین با مرور 19 مطالعه ، توانایی فیلتراسیون ماسک های چرمی را بررسی کردیم . ما دریافتیم که میزان فیلتراسیون ماسک های پارچه ای معمولاً کمتر از ماسک های پزشکی و ماسک های تنفسی است.

تأثیر فیلتراسیون ماسک های چرمی بسیار متفاوت است. بعضی از مواد بهتر از بقیه فیلتر می شوند . اثربخشی فیلتراسیون ماسک های پارچه ای به فاکتورهای زیادی از جمله تعداد نخ ، تعداد لایه ها ، نوع پارچه و مقاومت در برابر آب بستگی دارد یک مطالعه ماسک های پزشکی و چندین ماده خانگی را برای توانایی جلوگیری از آئروسل های باکتریایی و ویروسی آزمایش کرد.

شرکت کنندگان از مواد مختلف ماسک تهیه کردند و همه ماسک های آزمایش شده توانایی مسدود کردن چالش های آئروسل میکروبی را نشان دادند ، هرچند کمتر از ماسک های پزشکی است .

مطالعه دیگری نشان داد که ماسک های چرمی خانگی همچنین ممکن است در معرض آئروسل را کاهش دهند ، اما کمتر از ماسک های پزشکی و دستگاه تنفس است .

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

جنس پنبه

ماسک های ساخته شده از پنبه و حوله محافظت بهتری نسبت به ماسک های ساخته شده از گاز دارند. اگرچه ماسک های پارچه ای اغلب متناسب با صورت طراحی نمی شوند ، اما برخی از مواد ممکن است کاملاً مناسب صورت باشند. یک مطالعه نشان داد که استفاده از جوراب های نایلونی در اطراف ماسک باعث بهبود فیلتراسیون می شود

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

خط مشی ها و دستورالعمل های مرتبط با استفاده از ماسک پارچه ای

با وجود استفاده معمول از ماسک های پارچه ای در بسیاری از کشورهای آسیا ، در دستورالعمل های کنترل عفونت موجود ، اشاره ای به استفاده از آنها نشده است.

با این حال ، برخی از دستورالعمل های قبلی کنترل عفونت ، استفاده از ماسک های پارچه ای را در مواردی که ماسک های پزشکی و دستگاه های تنفس در دسترس نیستند ، بحث کرده اند.

 

چه زمانی از ماسک پنبه ای استفاده کردند؟

به عنوان مثال ، در یک دستورالعمل کنترل عفونت که در سال 1998 تهیه شد ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده از ماسک های پنبه ای را برای محافظت از تب های خونریزی دهنده ویروسی در مراکز بهداشتی درمانی با منابع کم در آفریقا توصیه کردند.

ماسک های تنفسی یا ماسک پزشکی در دسترس نبود . به همین ترتیب ، WHO همچنین در مورد گزینه استفاده از ماسک های پارچه ای برای محافظت از افرادی که از ابتلا به عفونت در طی بیماری همه گیر آنفلوانزای A (H1N1) 2009 بحث کرده اند.

در سال 2006 ، انستیتوی پزشکی ایالات متحده ، آکادمی ملی علوم ، گزارشی در مورد استفاده مجدد ماسک های صورت در هنگام شیوع آنفلوانزا تهیه کرد.

اعضا در توصیه به استفاده از ماسک های پارچه ای به دلیل تقاضای زیاد ماسک در هنگام شیوع بیماری مردد بودند . در نتیجه کمبود ماسک در طی بیماری همه گیر COVID-19 اخیر ، CDC استراتژی هایی را برای بهینه سازی عرضه ماسک ایجاد کرده و استفاده از ماسک های پارچه ای خانگی را در صورت عدم وجود ماسک پزشکی توصیه کرده است .

 
 با این حال ، هیچ راهنمایی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ماسک های پارچه ای ارائه نمی شود ، اگرچه شستشوی استاندارد در آب گرم با صابون باید کافی باشد.

 

عواملی که هنگام استفاده از ماسک های پارچه ای برای محافظت از افراد طی بیماری  COVID-19 باید در نظر گرفته شود

تصور بر این است که مسیرهای انتقال اولیه سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) استنشاق قطرات تنفسی و تماس نزدیک است.

بنابراین ، WHO توصیه می کند که در حین مراقبت های معمول از ماسک های پزشکی استفاده کنید و از ماسک های تنفسی در طی مراحل تولید آئروسل و سایر شرایط پرخطر استفاده کنید .

با این حال ، SARS-COV-2 یک پاتوژن جدید است و شواهد در حال رشد احتمال انتقال از طریق هوا را نشان می دهد . توصیه های استفاده از ماسک برای محافظت از فرد در برابر عفونت های قطره ای بر این فرض است که قطرات فقط در مسافت کوتاه ، به طور کلی 1-2 متر طی می کنند.

با این حال ، از 10 مطالعه در مورد فاصله قطره افقی ، 8 مطالعه نشان داد که قطره ها> 2 متر حرکت می کنند ، در بعضی موارد 8 متر  یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که SARS-CoV-2 ممکن است تا 4 متر منتقل شود .

بنابراین ، در حالت ایده آل ، همه کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم باید از دستگاه تنفس استفاده کنند. با این حال ، تقاضا برای تجهیزات محافظتی شخصی در طی بیماری همه گیر COVID-19 افزایش یافته است و کمبود دستگاه تنفسی در همه گیری های قبلی نیز گزارش شده است .

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

چه زمانی کادر درمان می توانند از ماسک پزشکی استفاده کنند؟

اگر دستگاه تنفس در دسترس نباشد ، کارکنان مراقبت های بهداشتی می توانند از ماسک پزشکی استفاده کنند اما در صورت انجام این کار ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. CDC و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری در ابتدا توصیه کردند که همه کارکنان مراقبت های بهداشتی از دستگاه تنفس استفاده کنند.

با این حال ، بعداً به دلیل کمبود ، آنها بعداً از دستگاه تنفس استفاده کردند فقط برای شرایط پر خطر ) برخی از کشورها همچنین استفاده از دستگاه تنفس و ضد عفونی کننده را برای استفاده مجدد توصیه می کنند.

با این حال ، شواهد محدود این اقدامات را پشتیبانی می کند  ، و ممکن است در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​عملی نباشد.

در طی همه گیری ، ماسک های پارچه ای ممکن است تنها گزینه موجود باشند. با این حال ، در صورت عدم استفاده از ماسک و ماسک های پزشکی ، باید از آنها به عنوان آخرین چاره استفاده شود .

استفاده از ماسک چرمی نباید برای کارکنان مراقبت های بهداشتی مجاز باشد ، اما برخی از آنها ممکن است استفاده از آنها را انتخاب کنند در صورت عدم وجود گزینه های دیگر .

محافظت با استفاده مناسب از ماسک و همچنین با انتخاب پارچه و طراحی ماسک ها برای مقاومت در برابر آب ، فیلتراسیون و مناسب بودن ، تحت تأثیر قرار می گیرد. شواهد موجود نشان می دهد که ماسک های چند لایه با پارچه مقاوم در برابر آب ، تعداد زیادی نخ و بافت ریز ممکن است از محافظت بیشتری برخوردار باشند

 

نتایج آزمایش ماسک های پارچه ای

 چندین مطالعه فیلتراسیون را بررسی کرده اند ، اما تعداد کمی از آنها مناسب بودن یا مقاومت در برابر آب را بررسی کرده اند. ماسک های جراحی به طور معمول برای مقاومت در برابر مایعات درجه بندی می شوند و ماسک های پارچه ای نیز باید باشند.

ماسک ها باید بتوانند از جاری شدن جریان مایع با فشار تا 160 میلی متر جیوه از ماسک و به طور بالقوه به دهان جلوگیری کنند. بعلاوه ، درجه تناسب بر اثربخشی تأثیر می گذارد زیرا هوا در جهت کمترین مقاومت جریان می یابد.

اگر شکاف هایی در کناره های ماسک وجود داشته باشد ، هوا به جای عبور از ماسک از آن شکاف ها عبور می کند.

ماسک های پارچه ای را می توان در مدت زمان کوتاه به مقدار زیاد تهیه کرد. آنها می توانند پس از آلوده سازی با تکنیک های مختلف ، به طور ایده آل در آب گرم با صابون شسته شوند ، دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

روش ها یا محصولات دیگر شامل استفاده از سفید کننده ، الکل ایزوپروپیل یا پراکسید هیدروژن است. اتوکلاو یا مایکروویو ؛ و استفاده از اشعه ماورا بنفش یا گرمای خشک .

 

ماسک های یک بار مصرف

برخلاف ماسک های پزشکی و ماسک های یکبار مصرف ، بعید به نظر می رسد که مواد ماسک های پارچه ای از روش های استاندارد ضدعفونی کننده تخریب شوند.

با این حال ، بیمارستانها بار اضافی در نظافت و ضد عفونی ماسک های دست دوم را بر عهده خواهند داشت. اگر کارکنان مراقبت های بهداشتی خود اقدام به ضد عفونی کنند ، ممکن است به اندازه کافی ماسک را بشویند و ممکن است خود آلودگی داشته باشند .

عموم مردم می توانند از ماسک های پارچه ای برای محافظت در برابر شیوع عفونت در جامعه استفاده کنند.

 

 در تنظیمات انجمن ، ماسک ها به 2 روش ممکن است استفاده شوند.

اول ، ممکن است توسط افراد بیمار برای جلوگیری از شیوع عفونت (کنترل منبع) استفاده شود و اکثر سازمان های بهداشتی (از جمله WHO و CDC) چنین استفاده ای را توصیه می کنند.

در واقع ، یک تغییر سیاست CDC اخیر در رابطه با استفاده جامعه از ماسک های پارچه ای  نیز بر اساس خطر بالا برای انتقال از افراد بدون علامت یا بدون علامت است  طبق برخی مطالعات ، 25٪ تا 50٪ از افراد مبتلا به COVID-19 موارد خفیف دارند یا بدون علامت هستند و به طور بالقوه می توانند عفونت را به دیگران منتقل کنند.

بنابراین در مناطق با انتقال زیاد ، استفاده از ماسک به عنوان کنترل منبع ممکن است از شیوع عفونت در افراد مبتلا به عفونت بدون علامت ، بدون علامت یا خفیف جلوگیری کند. اگر ماسک های پزشکی برای کارکنان بهداشت و درمان در اولویت قرار دارند ، عموم مردم می توانند از ماسک های پارچه ای به عنوان گزینه جایگزین استفاده کنند.

دوم ، ماسک ها ممکن است توسط افراد سالم برای محافظت از آنها در برابر ابتلا به عفونت های تنفسی استفاده شود.

 

استفاده عموم مردم از ماسک

 برخی از آزمایش های کنترل شده تصادفی نشان داده اند که ماسک ها در محیط بسته جامعه ، با و بدون انجام بهداشت دست ، مثر هستند علاوه بر این ، در یک بیماری همه گیر گسترده ، تمایز بدون علامت از افراد سالم در جامعه بسیار دشوار است ، بنابراین حداقل در مناطق با انتقال زیاد ، استفاده جهانی از ماسک صورت ممکن است مفید باشد.

باید به عموم مردم در مورد استفاده از ماسک آموزش داده شود زیرا ماسک های پارچه ای به دلیل محدودیت محافظت در برابر ابتلا به عفونت ، به کاربران احساس محافظت کاذب می دهند .

قرار دادن و برداشتن صحیح ماسک های پارچه ای باعث بهبود محافظت می شود . برداشتن ماسک یک فرآیند پرخطر است  زیرا ممکن است عوامل بیماری زایی در سطح خارجی ماسک وجود داشته باشند و منجر به خود آلودگی هنگام برداشتن شوند .

 

دستورالعمل های آینده پژوهی

تحقیقات بیشتر در مورد ماسک های پارچه ای برای اطلاع از کاربرد آنها به عنوان جایگزین ماسک های جراحی / ماسک های تنفسی در صورت کمبود یا شرایط با تقاضای زیاد مورد نیاز است.

از نظر ما ، فقط 1 آزمایش کنترل شده تصادفی  برای بررسی کارایی ماسک های پارچه ای در تنظیمات مراقبت های بهداشتی انجام شده است و نتایج استفاده از ماسک های پارچه ای را ترجیح نمی دهد.

 برای آزمایش کارآیی ماسک های پارچه ای در برابر عفونت های تنفسی ، باید آزمایشات کنترل شده تصادفی بیشتری در محیط جامعه انجام شود.

 طبق گفته انستیتوی پزشکی ایالات متحده ، آکادمی ملی علوم ، تحقیقات بیشتری در مورد طراحی مهندسی ماسک های پارچه ای برای افزایش فیلتراسیون و متناسب بودن آنها لازم است .

علاوه بر این ، روش های مختلفی برای ضد عفونی ماسک های پارچه ای باید آزمایش شود.

ماسک چرمی ماسک پارچه ای ماسک تنفسی

محصولات مرتبط

ماسک چرمی صورت قهوه ای

ماسک چرمی صورت سفید

ماسک چرمی براق صورت

ماسک چرمی صورت مشکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 خودکار ها

خودکار یکی از عناصر اساسی هر اداره است. اگر از نزدیک مشاهده کنید ، هر روز به انواع مختلفی از قلم ها در گوشه و کنار دفتر احتیاج خواهید داشت. آنقدر به خودکـار ها اعتماد می کنید که حتی نمی توانید حدس بزنید که خودکـار در اطراف وجود ندارد چگونه است. لوازم التحریر اداری باید شامل انواع خودکـارهایی باشد که در هر کاری و هر کاری که باید انجام دهید به شما کمک می کند. نگاهی کوتاه بیندازیم به لیست قلم هایی که باید در لوازم التحریر اداری موجود باشد.(خودکار پیرکاردین ، ست خودکار یوروپن ، خودکار پنتر)

 

خودکارهای توپ

خودکار پیرکاردین قلم

داشتن مجموعه ای از خودکارهای خوب با توپ ، در یک فضای اداری ضروری است. این چیزی است که هر از چند گاهی به آن نیاز خواهید داشت. برای خودتان و برای کارمندان خود نیز. خودکار های توپی بسیار متنوع هستند. معمولاً خودکار های گلوله ای جمع شونده از نوع نرم ، بیشترین ارجحیت را دارند. اما یکی با کلاه بسیار معروف است. همچنین ، شما مجبور نیستید که به چیز کمتری رضایت دهید زیرا این خودکـار های توپ مجلل نیز وجود دارد.

جدا از این ، ممکن است بخواهید یک بسته خودکـار چند منظوره 5 در 1. داشته باشید. این خودکـار ها دارای پنج رنگ مختلف جوهر هستند که می توانند در صورت لزوم استفاده شوند. در بعضی موارد ، قلم های چند منظوره همچنین دارای یک درایو خودکار متصل شده یا یک اشاره گر صفحه هستند.

 

خودکار غلتکی

خودکار پیرکاردین قلم

در مقایسه با خودکــار های توپ ، قلم های غلتکی تجربه نوشتن نرم تری را ارائه می دهند. از آنجا که جوهر مایع بیشتری دارد و در سایه های سلطنتی وجود دارد ، قلم های قابل شارژ غلتکی بسیار معروف هستند. این قلم ها در کنار ارزان قیمت هستند و بسیار مقاوم و محکم هستند. شرکت هایی مانند Sheafer ، Lamy ، Pierre Cardin و ... بهترین قلم های غلتکی هند را تهیه می کنند.

 

خودکار های آبنما

خودکار پیرکاردین قلم

اگرچه قلم های چشمه اختراع شده در رم برجسته هستند ، قلم های چشمه هند نیز بسیار عالی هستند. این روزها ، قلم های آبنما مخصوص افراد پرشوری مانند نویسندگان ، هنرمندان نویسنده و اندیشمندان و ... است. قلم ها به دلیل داشتن تجربه نوشتن ، سبک و البته کیفیت بی نظیر ، جلوه ای خلاقانه به حرفه شما می بخشند. از بین بسیاری از انواع موجود در بازار ، خودکـار های آبنما کراس منحصر به فرد و شگفت انگیز هستند. باور کنید ، قلم های چشمه هرگز نمی توانند شما را ناخوشایند کنند!

 

خودکارهای نشانگر

خودکار پیرکاردین قلم

مارکرها بسته به هدف انواع مختلفی دارند. نشانگرهای وایت برد در 4 تا 6 رنگ استاندارد ارائه می شوند که یکی از اجزای مهم اتاق کنفرانس و جلسات شماست. این قلهای نشانگر رنگی می توانند دوباره پر شوند ، بسیار مفید و بادوام هستند. تنوع دیگر ، قلم های نشانگر دائمی است. شما معمولاً برای نامگذاری اشیا in در دفتر کار خود به آن نیاز دارید چگونه می توانم قلمهای نشانگر برجسته را فراموش کنم که هنگام خواندن / مطالعه یک مقاله تحقیقاتی یا یک کتاب ، به برجسته سازی جملات و کلمات نیاز دارید؟

 

خودکار های ژله ای

خودکار پیرکاردین قلم

قلم های ژل دارای جوهر صاف بر پایه آب هستند. این باعث می شود بیشتر مورد تعقیب و محبوبیت قرار بگیرند نوشتن درخشان همراه با دوام سبک نوشتاری و تصاویر مختلف را امکان پذیر می کند. ممکن است در نظر داشته باشید که مجموعه ای از قلم های ژلی رنگی آبی را برای کارمندان دفتر خود در نظر داشته باشید زیرا ترجیح آن بیشتر است. اگر افراد مختلفی در زمینه های خلاقانه برای شما کار می کنند ، می توانید مجموعه ای از قلم های ژله ای با بهترین رنگ را نیز نگه دارید.

در حالی که تمام انواع قلم های ذکر شده باید بخشی از لیست لوازم التحریر شما باشند ، اما مطمئن شوید که مارک های خوب و امتیازات کارآمد را انتخاب می کنید. به همان اندازه مهم انتخاب قلم های نرم است زیرا در واقع در طولانی مدت به شما کمک می کند.

 

محصولات مرتبط

ست خودکار و خودنویس یوروپن مدل Esprit

خودکار پیر کاردین مارشال نیمه مشکی استیل مدل Marshal-Sl

ست خودکار و خودنویس پیر کاردین مدل Neptun

ست خودکار و روان نویس ایپلمات اشپیدز

خودکار آبی 1 میلی متری سفیر مدل دنا بسته ی 100 عددی

خودکار پنتر مدل SP 101 مدل فینو

خودکار آبی سه گوش استدلر مدل437 XB

خودکار 1 میلی متر پنتر بسته ی 50 عددی

خودکار 1 میلی متری کنکو مدل Fino

خودکار پاپکو مدل XP003 بسته ی 50 عددی

خودکار 0.7 میلی متر کیان بسته 50عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

زونکن

همه ما می دانیم که بایگانی کردن اوراق پر زرق و برق ترین کار در جهان نیست، اما برای حفظ گردش کار سازمان یافته، چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی ضروری است. البته این کار به دلایل زیادی از جمله نداشتن تجهیزات صحیح مانند زونکن و به طور کل لوازم بایگانی و صرفا نداشتن وقت کافی، می تواند مورد غفلت واقع شود. ( زونکن پاپکو )

بنابراین به همین دلیل بسیاری از ما به نظر می رسد که از بایگانی غفلت می ورزیم و اسناد و مدارک برای اینکه مرتب به نظر برسند، زمان زیادی نیاز دارند.

زونکن پاپکو

تهیه بهترین  زونکن

تصمیم گیری در مورد تهیه زونکن ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما با وجود طیف وسیعی از سبک ها و کارآیی ها، می تواند یک فرآیند پیچیده در هنگام پیدا کردن مناسب ترین نوع آن باشد. بنابراین برای کمک به شما در پیدا کردن زونکن مناسب، کاربردها و مزایای انواع آن را در زیر ذکر کردیم و ویژگی های آنها را نیز توضیح دادیم.

 

ویژگی زونکن مرغوب

زونکن اداری یک پوشه یا کلاسور بزرگ و محکم است

که برای بایگانی کردن تعداد زیاد اوراق و اسناد و قبوض طراحی شده است. انواع زونکن ها در برابر فشار مقاوم هستند و تا یا شکسته نمیشوند. جنس انواع زونکن معمولا از مقوا، چوب یا پلاستیک است و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند.

زونکن پاپکو

زونکن ها به رطوبت و ضربه حساس نیستند

اما با این حال بهتر است در جای مناسب نگهداری شوند. بایگانی کاغذ ها باید در جایی دور از رطوبت و نم باشد. استحکام زونـکن سلامت اوراق بایگانی شده را تضمین میکند. در هر زونـکن میتوانید حدود 600 برگه را به راحتی نگهداری کنید.

 

جنس قفل انواع زونکن ها معمولا از فلز ضدزنگ است

و دوسر قفل خیلی خوب باهم چفت میشوند. نگهداری مدارک در زونـکن با وجود این قفل های فلزی راحت است و امکان بهم ریختن یا بازشدن آن وجود ندارد.

زونکن پاپکو

اگر برای بایگانی خود به دنبال یک زونکن همرنگ با رنگ سازمانی خود هستید خیالتان راحت باشد.

پیداکردن انواع زونـکن مناسب با رنگ دلخواه شما این روزها دشوار نیست. تنوع رنگی در زونـکن ها زیاد است و میتوانید از رنگ بندی های مختلف آنها یکی را انتخاب کنید.

 

رنگ بندی

در طراحی انواع زونـکن این امکان را به ما میدهد تا برای هرموضوع یک رنگ را برگزینید. به این ترتیب هر پروژه یا مشتری و یا هربخش سازمان میتواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد.

زونکن پاپکو

 
گنجایش انواع زونکن بسته به استاندارد آن متفاوت است

زونکن ها بین دویست تا پانصد برگه را در خود جای میدهند. بهتر است تلاش نکنید بیش از اندازه کاغذ داخل زونکن بگذارید چون ممکن است منجر به پارگی کاغذها شود. میتوان برای دسته بندی کاغذها در زونـکن ازکاورهای نایلونی استفاده کرد. این کاورها کار بایگانی را راحت تر میکنند.

زونکن پاپکو

انواع زونکن های پاپکو و ویژگی آن

اندازه آن ها

زونکن ها ابعاد متفاوتی دارند زیرا باید بتوانند اسناد، مدارک و برگه های متنوعی را در خود جای دهند. درباره ی تفاوت زونـکن ها از لحاظ سایز باید بگوییم که آنها را می توانید در ابعاد A4 (متداول ترین)، A3، A5 و B5 خریداری کنید و مطمئن باشید که همه اینها نیاز شما را برآورده می کند.

زونکن های A3 برای کاغذهای طراحی، نقشه کشی و ... استفاده می شود که به دلیل بزرگ بودن ابعاد آنها بهتر است در زونـکن قرار بگیرند تا از آسیب در امان بمانند.نامه های اداری، جزوات، مدارک و دیگر برگه هایی به همین اندازه را در زونـکن A4 بایگانی میکنند و پر کاربردترین آنها به حساب می آید.

از زونکن های A5 و B5 نیز برای نامه ها، فاکتورها یا برگه هایی با ابعاد کوچکتر و متن های کوتاه تر استفاده می شود.

 

کاربردهای آن

اینکه زونکن ها بر اساس سایز کاربردهای مختلفی دارند در مورد قبلی توضیح داده شد اما باید بدانید که هر ویژگی خاصی باعث می شود تا کاربرد آن زونـکن نیز با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال زونـکن هایی با عطف بیشتر کاربرد اداری دارند و برای موسسات به دلیل داشتن اسناد، مدارک، نامه ها و برگه های حاوی اطلاعات مهم با تعداد زیاد، کاربرد بیشتری دارند. همچنین زونکن با عطف کم برای استفاده شخصی یا تحصیلی استفاده می شوند.

 

جنس زونکن

کیفیت بالا، دوام و استحکام زونکن های پاپکو مقوله ای انکار نشدنی است و همیشه صحت آن اثبات شده است. زونـکن ها از دو نوع جنس پلاستیکی و مقوایی تولید شده اند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

جنس پلاستیکی: نام پلاستیک به کار برده شده در زونـکن پاپکو پلی پروپیلن (یا به اختصار PP) است که بسیار سبک، با دوام در برابر رطوبت، گرد و غبار و آسیب، قابل شستشو و دوستدار محیط زیست (به دلیل اینکه بسیار با دوامند دور ریخته نمی شوند!) است.

 

جنس مقوایی: این نوع زونکن مقوایی از چند لایه مقوا با روکش که باعث تحکم زونـکن می شود. روکش از جنس طرح چرم بوده و جنس مقوایی متالیک با لایه های بیشتر، کیفیت بالاتری نیز دارد.

به طور کل جنس زونـکن خود را می توانید مطابق با فضای اختصاص داده شده به آن انتخاب کنید و از نظم، ترتیب، یکپارچگی و هماهنگی مکان خود لذت ببرید.

 

ظرفیت آن ها

زونـکن های پاپکو، عطف های متفاوتی دارند که لازم است بدانید در زونـکن های با عطف کمتر، برگه های زیادی جای نمی گیرد و زونکن های با عطف زیاد، ظرفیت بیشتری دارند.

شما می توانید آنها را با عطف های متفاوت خریداری کنید تا برای دسته بندی های مختلف، در قفسه ها قرار دهید. زونکن های پاپکو دارای دو نوع عطف به اندازه های four و 8 هستند که در زونـکن های با عطف four سانتی متر حدود 300 برگه و با عطف eight سانتی متر حدود six hundred برگه جای می گیرد.

البته لازم به ذکر است که برای ظرفیت باید قطر حلقه نیز در نظر گرفته شود که به طور معمول عطف با حلقه هم اندازه هستند.

 

رنگ های متنوع

ویژگی که برای بسیاری از افراد مهم است ظاهر زونـکن است و شما می توانید طیف رنگی وسیعی از زونـکن های پاپکو را داشته باشید تا یک قفسه، اتاق بایگانی یا به طور کل فضایی رنگی داشته باشید یا حتی یک رنگ خاص از آن را با دیگر لوازم خود هماهنگ کنید.

 

نوع قفل

با دوام بودن قفل یکی از امکانات مهم زونکن است، در نتیجه باید جنس آن به گونه ای باشد که با باز و بسته کردن زیاد هرز نشود و ضد زنگ باشد. جنس قفل زونکن پاپکو نیز دقیقا به گونه ای است که گفته شد.

 

نوع حلقه ها

زونکن ها حلقه های متفاوتی دارند از جمله D شکل (امکان قرار دادن برگه ها، اسناد و مدارک بیشتری در داخل زونـکن فراهم می کنند)، قوسی (Arch) و O شکل. زونـکن های پاپکو اکثرا قوسی شکل هستند و اگر عطف زونکن زیاد باشد، ظرفیت کاغذ بیشتری خواهد داشت.

 

قفل کشویی

همچنین لازم به ذکر است که نوع خاص دیگری از قفل را در زونکن مدیران قفل کشویی مشاهده خواهید کرد.

(زونکن قفل کشویی مدیران دارای یک پایه نگهدارنده روی عطف بوده و روی پایه یک قفل کشویی تعبیه شده است که برای باز کردن آن کافی است روی ضامن های قفل که دارای فلش هستند فشار وارد کرده و به سمت بیرون بکشید.

حال برای بایگانی کردن اوراق، اسناد و مدارک باید قفل جدا شده را با دست به دو طرف بکشید تا میله نگهدارنده از پوشش خود جدا شود، پس از عبور دادن میله ها از پانچ های برگه ها، مجدد میله را درون پوشش قرار دهید.

در آخر قفل و برگه ها را دقیقا روی پایه نگهدارنده تنظیم کنید و دو طرف را به سمت پایین فشار دهید.)

 

جای لیبل (برچسب) و حلقه انگشتی

امکانات دیگری که زونـکن دارد و باعث نظم در فضای شما می شود، جای لیبل برای تعیین نوع موضوع دسته بندی و تسهیل و تسریع دسترسی به اسناد و مدارک مورد نظر و یک حلقه انگشتی است که موجب می شود تا شما به راحتی زونـکن خود را بیرون بیاورید و برای این کار مجبور نباشید زونـکن های کناری را هم بیرون آورید. لازم به ذکر است که جای لیبل و برچسب روی عطف زونکن تعبیه شده و شما می توانید برچسب را بیرون بیاورید و نوع موضوع دسته بندی خود را روی آن یادداشت کنید.

زونکن پاپکو

محصولات مرتبط

زونکن 8 سانت متالیک پاپکو کد A4-814BC

زونکن نیمه 8 سانت مقوایی پاپکو کد 811-A5

زونکن 4 سانت مقوایی پاپکو کد 807-A4

زونکن 8 سانت مقوایی متالیک پاپکو کد 806-A4

زونکن مقوایی A4 تک تحریر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

لوازم التحریر

لوازم التحریر اداری ، گروهی از کالاها است که برای تکمیل کار دفتر ، طبق نیاز و مشخصات ، برای انجام کار اداری عادت کرده یا مورد نیاز است.لوازم التحریر نقش بسیار مهمی در کالج ها ، ادارات ، مشاغل ، مدارس و غیره ایفا می کند. درخواست لوازم التـحریر مانند منگنه یا نوار ممکن است در بین همکاران در یک دفتر معمول باشد ، اما مردم همیشه دوست ندارند وسایل شخصی بیشتری مانند قلم ، ماشین حساب ، و پاک کن ها ، هایلایتر ، کاغذ ، پاکت نامه ، پوشه و اینها معمولاً مواردی هستند که آنها با پول خودشان خریداری می کردند. این یک دفتر کوچک یا بزرگ باشد ، این لوازم التـحریر برای ادامه کار در یک محیط بدون استرس ضروری است.

 

لوازم التحریر

اهمیت لوازم التحریر

مشاهده شده است که مدام  سبک کار و سبک زندگی مقامات تغییر می کند. داشتن لوازم اداری مناسب برای اداره روزمره شغل شخص ضروری است.

جالب است بدانید به غیر از لوازم التحریر که به طور منظم استفاده می شود ، چه تعداد محصول در بازار وجود دارد. در حالی که کتاب ، لبنیات ، مداد ، خودکار ، پاک کن ، جعبه نقاشی ، وسایل نقاشی در لوازم التحریر روزهای مدرسه یافت می شود ، شما می توانید انتقال را در لوازم تحریر کالج پیدا کنید.

آنها از کتابها و یادداشتهای بیشتری استفاده می کنند و دنیای دیگری است. به دور از زندگی دانشگاهی ، وقتی نوبت به زندگی رسمی می رسد لوازم تحریری که می توانید در دفتر پیدا کنید کاملاً متفاوت است.

در اینجا تعداد زیادی پرونده ، دفتر کل ، ورق کار ، دستگاه کپی کربن ، ورق زیراکس ، پاک کن ، چسب ، پایه منگنه ، سوزن منگنه ، پین و پوشه پیدا می کنید. این یک دنیای لوازم التحریر کاملاً جدید است.

 

برخی از اقلام مهم دفتر:

 

منگنه

منگنه یک وسیله مکانیکی است که با عبور یک منگنه فلزی نازک از داخل ورق ها و جمع شدن انتهای آن ، به صفحات کاغذ یا مواد مشابه می پیوندد.

لوازم التحریر ، منگنه

اقلام کاغذی

حتی اگر امروزه بیشتر دفاتر از فن آوری برای به روز نگه داشتن کارمندان با رویدادهای رسمی مانند جلسات ، سمینارها و سخنرانی ها استفاده می کنند ، استفاده از وسایل کاغذی مانند دفترچه یادداشت ، یادداشت های مهم ، کاغذ کپی و دفترچه یادداشت را حذف نکرده است.

 

لوازم التحریر ، کاغذ

مداد

اگر فکر می کنید مداد با کیف مدرسه بیرون رفته است ، در مورد لوازم التحریر اداری نمی توانید بیشتر اشتباه کنید. این ابزار کوچک ابزاری خطی برای یادداشت برداری در کتابچه های راهنما و اسناد اساسی است که بعداً پاک می شوند.

 

لوازم التحریر ، مداد

پاکت نامه ها

بیشتر دفاتر دارای پاکت نامه های کوچک و بزرگی هستند که برای مکاتبات رسمی روی آنها آرم ، نام و آدرس رسمی چاپ شده است. برای مکاتبات اداری معمولاً همیشه یک پاکت پاکت در اندازه ها و انواع متنوع را به عنوان بخشی اساسی از لوازم اداری در دبی نگه دارید.

 

لوازم التحریر ، پاکت نامه ، پاکت پول

کاغذ بر

به جای پاره کردن پاکت ها و بیرون آوردن ملحفه از دفترچه یادداشت با دست خالی ، که باعث می شود کاغذهای پاره پراکنده به نظر برسد ، برش های کاغذ را روی هر میز کار نگه دارید.

 

لوازم التحریر ، کاغذ بر
پوشه ها

بسته به نیازهای موجود در دفتر برای فعالیتهای ضروری مانند جلسات تجاری و سخنرانی ها ، لوازم اداری آن باید شامل پوشه های درست باز و پوشه هایی با اتصال دهنده برای نگهداری مقالات آزاد باشد.

 

لوازم التحریر ، پوشه

هایلایتر

یک هایلایتر رنگارنگ  برای یادآوری مطالب جالب هنگام خواندن اسناد ، کتابچه های راهنما ، مقاله های سفید یا یادداشت ها. اطمینان حاصل کنید که لوازم دفتری و اداری هرگز دارای هایلایت تمام رنگها نیستند و سعی کنید استفاده از یک کد رنگ شخصی برای موضوعات مشترک را برای مرجع آسان در کل دفتر استفاده کنید.

 

لوازم التحریر ، هایلایتر

لوازم التحریر B2B

این به معنای تجارت برای تجارت ثابت است. این از مفهوم عمده فروشی پیروی می کند که در آن عمده فروش لوازم التحریر را به خریداران خرده فروشی می فروشند و نه مستقیماً به مشتری برخی از شرکت های بزرگ لوازم التحریر اداری:

 

مسائل لوازم التحریر دفتر

 

اقلام لوازم التحریر را می توان اساساً با دو روش مختلف صادر کرد:

در بخش احتیاجات ، رئیس بخش بخشنامه ای را به کلیه کارمندان شاغل در این بخش ابلاغ می کند تا لیستی از لوازم التحریر ، به تعداد یا در واحدهای مورد نیاز هر کارمند ، تهیه کند.

نیاز لوازم التحریر توسط همه کارمندان به بخش صدور ارسال می شود. یک مسئول خاص در هر بخش توسط رئیس بخش به عهده خود می گیرد تا مسئولیت لوازم التحریر را بر عهده بگیرد و سوابق مربوط به همان را حفظ کند.

روش دوم Requisition - فردی است. در این روش ، از هر کارمند خواسته می شود که لوازم تحریری را که در طول هر ماه استفاده می کنند ، ارائه دهد. این لیست توسط شخصی که لوازم التحریر را صادر می کند جمع آوری می شود و سابقه لوازم التحریر صادر شده توسط آنها ثبت می شود.

نتیجه

در هر محل کار نیاز به لوازم التحریر اداری برای کمک و تکمیل فعالیت های روزمره کسب و کار وجود دارد. قلم ، مداد ، پد کاغذی ، لیوان ، تشک ماوس و بسیاری دیگر از محصولات اداری برای اجرای کارهای روزمره استفاده می شود و همه آنها در مرحله ای از چرخه زندگی خود نیاز به تعویض دارند. ثابت یک چیز کوچک است اما می تواند نقشی حیاتی در زندگی حرفه ای هر کس داشته باشد.

 

لوازم التحریر

محصولات مرتبط

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

فلفل سیاه یکی از رایج ترین ادویه ها

ادویه فلفل سیاه  با آسیاب کردن دانه های فلفل ، که توت خشک شده از تاک Piper nigrum است ، درست می شود(فلفل سیاه سحرخیز )

عطر و طعمی تند و ملایم تند دارد که با بسیاری از غذاها مطابقت دارد.اما ادویه فلفل سیاه چیزی فراتر از یک ماده اصلی آشپزخانه است.

به دلیل غلظت بالای ترکیبات گیاهی مفید و مفید ، هزاران سال است که "پادشاه ادویه جات" شناخته می شود و در داروهای آیورودا باستان استفاده می شود.

ادویه فلفل سیاه سحرخیز

 

در اینجا 11 فایده فلفل سیاه با سلامتی توسط سلامتی آورده شده است.

1. سرشار از آنتی اکسیدان

 

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند. برخی رادیکال های آزاد به طور طبیعی ایجاد می شوند - مانند زمانی که ورزش می کنید و غذا را هضم می کنید.

با این حال ، رادیکال های آزاد بیش از حد می توانند با قرار گرفتن در معرض مواردی مانند آلودگی ، دود سیگار و اشعه خورشید ایجاد شوند

آسیب بیش از حد رادیکال های آزاد ممکن است منجر به مشکلات عمده سلامتی شود. به عنوان مثال ، این بیماری با التهاب ، پیری زودرس ، بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است

فلفل سیاه سرشار از یک ترکیب گیاهی به نام پیپرین است که در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که آنتی اکسیدان قوی دارد.

مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ممکن است به جلوگیری یا به تأخیر انداختن اثرات مخرب رادیکال های آزاد کمک کند

مطالعات لوله آزمایش و جوندگان مشاهده کرده اند که مکمل های ادویه فلفل سیاه و پیپرین آسیاب شده می توانند آسیب رادیکال های آزاد را کاهش دهند

به عنوان مثال ، موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کردند بعلاوه ادویه فلفل سیاه سحرخیز یا عصاره غلیظ فلفل سیاه نشانگر آسیب رادیکال آزاد به میزان قابل توجهی کمتر در سلولهای آنها بعد از 10 هفته در مقایسه با موشهایی بود که به تنهایی از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کردند.

 

خلاصه

فلفل سیاه سحرخیز سرشار از یک آنتی اکسیدان قوی به نام پیپرین است که ممکن است از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های شما جلوگیری کند.

ادویه فلفل سیاه سحرخیز

2.خواص ضد التهابی

التهاب مزمن ممکن است در بسیاری از موارد مانند آرتروز ، بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان یک عامل اساسی باشد

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که پیپرین - اصلی ترین ترکیب فعال ادویه فلفل سیاه سحرخیز - ممکن است به طور م fightثر با التهاب مقابله کند

به عنوان مثال ، در مطالعات روی موش های مبتلا به آرتروز ، درمان با پیپرین منجر به تورم مفصلی کمتر و نشانگرهای خون کمتر التهاب

در مطالعات موش ، پیپرین التهاب را در مجاری تنفسی ناشی از آسم و آلرژی های فصلی سرکوب کرد، با این حال ، هنوز اثرات ضد التهابی فلفل سیاه و پیپرین در افراد به طور گسترده بررسی نشده است.

 

خلاصه

ادویه فلفل سیاه حاوی یک ترکیب فعال است که نشان داده شده است باعث کاهش التهاب در حیوانات می شود. هنوز مشخص نیست که آیا این اثرات در انسان نیز همین است.

ادویه فلفل سیاه سحرخیز

3.  برای مغز شما است

ثابت شده است که پیپرین در مطالعات حیوانی عملکرد مغز را بهبود می بخشد .

به طور خاص ، این مزایای بالقوه را برای علائم مربوط به شرایط دژنراتیو مغز مانند آلزایمر و پارکینسون نشان داده است

به عنوان مثال ، یک مطالعه بر روی موشهای مبتلا به آلزایمر نشان داد که پیپرین حافظه را بهبود می بخشد ، زیرا توزیع پیپرین باعث می شود موشها به طور مکرر یک پیچ و خم موثرتر از موشهایی را که به آنها ترکیب داده نشده است ، اجرا کنند

در مطالعه دیگر جوندگان ، به نظر می رسد عصاره پیپرین باعث کاهش تشکیل پلاک های آمیلوئید ، که توده های متراکم از قطعات پروتئین آسیب رسان در مغز هستند و با بیماری آلزایمر مرتبط هستند

با این حال ، مطالعات بر روی انسان مورد نیاز است تا تأیید کند که آیا این اثرات خارج از مطالعات حیوانی نیز دیده می شود یا خیر.

 

خلاصه

عصاره فلفل سیاه سحرخیز علائم بیماریهای دژنراتیو مغز را در مطالعات حیوانی بهبود بخشیده است ، اما برای تأیید این نتایج به مطالعات روی انسان نیاز است.

 

4-  کنترل قند خون را بهبود می بخشد

مطالعات نشان می دهد که پیپرین ممکن است به بهبود متابولیسم قند خون کمک کند

در یک مطالعه ، موشهایی که با عصاره فلفل سیاه تغذیه شدند پس از مصرف گلوکز در مقایسه با موشهای گروه کنترل افزایش قند خون کمتری داشتند

علاوه بر این ، 86 فرد دارای اضافه وزن که به مدت 8 هفته از مکمل حاوی پیپرین و سایر ترکیبات استفاده می کردند ، پیشرفت های چشمگیری در حساسیت به انسولین تجربه کردند - اندازه گیری میزان هورمون انسولین برای حذف گلوکز از خون.

با این حال ، مشخص نیست که آیا اثرات مشابه فقط با فلفل سیاه سحرخیز رخ می دهد یا خیر ، زیرا ترکیبی از بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال در این مطالعه استفاده شده است.

 

خلاصه

عصاره فلفل سیاه ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

 

5- سطح کلسترول را کاهش می دهد

کلسترول خون بالا با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است ، که دلیل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است

عصاره فلفل سیاه در حیوانات مورد بررسی قرار گرفته است به دلیل اینکه می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد

در یک مطالعه 42 روزه ، موشهایی که رژیم غذایی پرچربی داشتند و عصاره فلفل سیاه سطح کلسترول خون از جمله کلسترول LDL (بد) را کاهش داد. اثرات مشابه در گروه شاهد مشاهده نشد

علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که فلفل سیاه و پیپرین جذب مکمل های غذایی را افزایش می دهد که دارای اثرات بالقوه کاهش کلسترول مانند زردچوبه و برنج مخمر قرمز هستند

به عنوان مثال ، مطالعات نشان داده است که فلفل سیاه ممکن است جذب ماده م activeثر زردچوبه - کورکومین را تا 2000٪ افزایش دهد

هنوز هم ، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا فلفل سیاه به خودی خود اثرات قابل توجهی در کاهش کلسترول در انسان دارد ، لازم است.

 

خلاصه

فلفل سیاه اثرات کاهش کلسترول را در مطالعات جوندگان نشان داده است و اعتقاد بر این است که جذب مکمل های بالقوه کاهش دهنده کلسترول را تقویت می کند.

 

6.  خاصیت مبارزه با سرطان دارد

محققان فرض می کنند که ترکیب فعال موجود در فلفل سیاه سحرخیز ، پیپرین ، ممکن است دارای خاصیت مبارزه با سرطان باشد

اگرچه هیچ آزمایش انسانی انجام نشده است ، اما مطالعات لوله آزمایش نشان داد که پیپرین همانند سازی سلولهای سرطانی پستان ، پروستات و روده بزرگ را کند می کند و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود

یک مطالعه آزمایش لوله ای دیگر ، 55 ترکیب از ادویه جات را مورد بررسی قرار داده و مشاهده کرده است که پیپرین از فلفل سیاه در افزایش اثربخشی درمان سنتی برای سرطان پستان سه منفی ، تهاجمی ترین نوع سرطان ، موثرترین است

علاوه بر این ، پیپرین اثرات امیدوار کننده ای را در مطالعات آزمایشگاهی برای برگشت مقاومت چند دارویی در سلولهای سرطانی نشان داده است - مسئله ای که در اثر درمان شیمی درمانی اختلال ایجاد می کند

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما برای درک خواص بالقوه مبارزه با سرطان فلفل سیاه و فلفل قرمز لازم است مطالعات بیشتری انجام شود .

 

خلاصه

فلفل سیاه حاوی یک ترکیب فعال است که باعث کاهش سرعت تکثیر سلول های سرطانی و مرگ سلول های سرطانی در مطالعات لوله آزمایش شده است. با این حال ، این اثرات در افراد مورد مطالعه قرار نگرفته است.

 

7–10. مزایای دیگر

طبق تحقیقات اولیه ، فلفل سیاه از بسیاری جهات ممکن است برای سلامتی مفید باشد:
  • جذب مواد مغذی را افزایش می دهد. فلفل سیاه سحرخیز ممکن است جذب مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و سلنیوم و همچنین برخی از ترکیبات گیاهی مفید مانند ترکیبات موجود در چای سبز و زردچوبه را افزایش دهد

 

  • ممکن است سلامت روده را ارتقا دهد. ترکیب باکتریهای روده شما با عملکرد ایمنی ، خلق و خو ، بیماری های مزمن و موارد دیگر مرتبط است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که فلفل سیاه ممکن است باکتری های خوب روده شما را افزایش دهد

 

  • ممکن است تسکین درد را ارائه دهد. اگرچه هنوز روی انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما مطالعات انجام شده بر روی جوندگان نشان می دهد که پیپرین موجود در فلفل سیاه می تواند مسکن طبیعی درد باشد

 

  • ممکن است اشتها را کاهش دهد. در یک مطالعه کوچک ، 16 بزرگسال کاهش اشتها را پس از نوشیدن یک نوشیدنی مبتنی بر فلفل سیاه در مقایسه با آب با طعم گزارش کردند. با این حال ، سایر مطالعات اثرات مشابهی را نشان ندادند

 

خلاصه

فلفل سیاه سحرخیز باعث افزایش جذب مواد مغذی ضروری و ترکیبات گیاهی مفید می شود. طبق تحقیقات اولیه ، ممکن است باعث سلامت روده ، تسکین درد و کاهش اشتها شود.

ادویه فلفل سیاه سحرخیز

11. ادویه ای همه کاره

فلفل سیاه به عنصر اصلی آشپزخانه در خانوارهای سراسر جهان تبدیل شده است.

با گرمای ظریف و عطر و طعم پررنگ ، همه کاره است و می تواند تقریبا هر غذای خوشمزه ای را تقویت کند.

یک تکه فلفل سیاه آسیاب شده می تواند یک چاشنی خوشمزه برای سبزیجات پخته شده ، غذاهای ماکارونی ، گوشت ، ماهی ، مرغ و بسیاری دیگر باشد.

همچنین با سایر ادویه های سالم ، از جمله زردچوبه ، هل ، زیره ، سیر و پوست لیمو به خوبی جفت می شود .

برای یک ضربه اضافی و کمی ترد کردن ، سعی کنید توفو ، ماهی ، مرغ و سایر پروتئین ها را با دانه های فلفل دلمه ای درشت و چاشنی های اضافی بپوشانید.

 

خلاصه

فلفل سیاه دارای گرمای ظریف و عطر و طعمی پررنگ است که آن را به یک ماده افزودنی خوش طعم تقریباً به هر غذایی تبدیل می کند.

 

خط آخر

فلفل سیاه و پیپرین ترکیب فعال آن ممکن است دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی باشند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که فلفل سیاه ممکن است سطح کلسترول ، کنترل قند خون و سلامت مغز و روده را بهبود بخشد.

با وجود این یافته های امیدوارکننده ، برای درک بهتر مزایای دقیق فلفل سیاه و عصاره های غلیظ آن ، لازم است مطالعات بیشتری بر روی انسان انجام شود.

صرف نظر از این ، این تقویت کننده عطر و طعم همه کاره ارزش افزودن به برنامه روزانه پخت و پز شما را دارد ، زیرا عطر و طعم پررنگ آن تقریباً به هر غذا افزودنی خوبی است.

ادویه فلفل سیاه سحرخیز

محصولات مرتبط

فلفل سیاه ۵۰۰ گرم پت سحرخیز

فلفل سیاه سحرخیز 85 گرم

فلفل سیاه سحرخیز مقدار 100 گرم

فلفل قرمز ۵۰۰گرم پت سحرخیز

فلفل قرمز سحرخیز وزن 80 گرم

 

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

خواص فلفل قرمز

تحقیقات جدید پس از دریافت اینکه خوردن ادویه فلفل قرمز سحرخیز ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند ، خبرهای خوبی برای دوستداران غذاهای پر ادویه به ارمغان می آورد.

مطالعه ای که روی بیش از 16000 نفر در ایالات متحده انجام شد ، نشان داد که افرادی که ادویه فلفل قرمز سحرخیز  مصرف می کنند به طور متوسط ​​بیش از 18 سال نسبت به افرادی که غذای پرادویه مصرف نمی کنند ، خطر مرگ و میر آنها از همه دلایل کمتر است.

مصطفی شوپان و بنجامین لیتنبرگ ، همكاران این مطالعه ، هر دو از دانشكده پزشكی دانشگاه ورمونت ، اخیراً یافته های خود را در مجله PLOS One گزارش داده اند .

فلفل قرمز سحزخیز

انواع فلفل قرمز

فلـفل قرمز انواع مختلفی دارد که سطح حرارت همه آنها متفاوت است.

در فلفل های تند سحرخیز ، مانند jalapeños ، عطر و طعم آتشین از ترکیبی به نام کپسایسین حاصل می شود. مطالعات نشان داده اند که این ترکیب می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه اخیر گزارش شده توسط اخبار پزشکی امروز نشان داد که کپسایسین ممکن است بتواند سرطان پستان را متوقف کند ، در حالی که یک مطالعه قبلی این ترکیب را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط دانست .

طبق گفته Chopan و Littenberg ، فقط یک مطالعه قبلی - که در BMJ در سال 2015 منتشر شده است - بررسی کرده است که چگونه مصرف غذاهای پرادویه مانند فلفل چیلی می تواند بر خطر مرگ تأثیر بگذارد. این ماده ارتباطی بین مصرف منظم چنین غذاهایی و کاهش مرگ و میر ناشی از علل و علت خاص پیدا کرده است.

 

عمر طولانی با ادویه فلفل قرمز

مطالعه جدید پس از دریافت اینکه افرادی که ادویه فلـفل قرمز تند می خورند ممکن است طول عمر بیشتری داشته باشند ، این ارتباط را پشتیبانی می کند.

 

با مصرف فلفل قرمز خطر مرگ و میر ناشی از تمام علل 13 درصد کاهش می یابد

چوپان و لیتنبرگ با تجزیه و تحلیل داده های 16179 بزرگسال 18 ساله یا بالاتر که در نظر سنجی III بهداشت ملی و تغذیه ای بین سالهای 1988 و 1994 شرکت کرده بودند ، به یافته های خود رسیدند .

در مرحله بررسی ، میزان مصرف فلـفل قرمز در طی ماه گذشته توسط شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه فرکانس غذا مورد ارزیابی قرار گرفت.

مرگ و میر ناشی از تمام علل و علت خاص شرکت کنندگان در یک دوره پیگیری متوسط ​​18/9 ساله با استفاده از شاخص مرگ ملی کنترل شد. در طی پیگیری ، 4،946 مرگ رخ داده است.

 

در مقایسه با شرکت کنندگانی که فلفل قرمز مصرف نکردند ، مشخص شد که کسانی که این ماده را مصرف کرده اند 13 درصد در معرض خطر مرگ و میر ناشی از تمام علل قرار دارند.

 

به دلیل تعداد نسبتاً کمی مرگ و میر در این مطالعه ، چوپان و لیتنبرگ می گویند که اطلاعات آنها در مورد چگونگی مصرف فلفل قرمز ممکن است بر علل خاص مرگ تأثیر بگذارد.

با این حال ، داده های موجود نشان می دهد که مصرف فلـفل قرمز به شدت با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های عروقی ، مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد .

در حالی که محققان قادر به تعیین دقیق مکانیزم هایی نیستند که فلـفل قرمز باعث افزایش طول عمر می شود ، تیم تحقیق می گوید که احتمالاً به کپسایسین برمی گردد ، که کانال های بالقوه گیرنده گذرا (TRP) را فعالیت می کند.

 

فلفل قرمز سحزخیز

جلوگیری از چاقی

محققان توضیح می دهند: " به نظر می رسد فعال شدن TRP وانیلوئید نوع 1 (TRPV1) با تحریک تغییر در واسطه های کاتابولیسم لیپیدها و ترموژنز ، مکانیسم های سلولی را در برابر چاقی تحریک می کند." "محافظت در برابر چاقی منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، متابولیکی و ریوی می شود."

"کپسایسین همچنین ممکن است از طریق تعدیل جریان خون کرونر با واسطه TRP از بیماری قلبی دفاع کند"

فلفل قرمز سحزخیز

محصولات مرتبط

فلفل قرمز سحرخیز وزن 80 گرم

فلفل قرمز ۵۰۰گرم پت سحرخیز

فلفل قرمز سحرخیز مقدار 100 گرم

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

خواص فلفل قرمز

تحقیقات جدید پس از دریافت اینکه خوردن ادویه فلفل قرمز سحرخیز ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند ، خبرهای خوبی برای دوستداران غذاهای پر ادویه به ارمغان می آورد.

مطالعه ای که روی بیش از 16000 نفر در ایالات متحده انجام شد ، نشان داد که افرادی که ادویه فلفل قرمز سحرخیز  مصرف می کنند به طور متوسط ​​بیش از 18 سال نسبت به افرادی که غذای پرادویه مصرف نمی کنند ، خطر مرگ و میر آنها از همه دلایل کمتر است.

مصطفی شوپان و بنجامین لیتنبرگ ، همكاران این مطالعه ، هر دو از دانشكده پزشكی دانشگاه ورمونت ، اخیراً یافته های خود را در مجله PLOS One گزارش داده اند .

فلفل قرمز سحزخیز

انواع فلفل قرمز

فلـفل قرمز انواع مختلفی دارد که سطح حرارت همه آنها متفاوت است.

در فلفل های تند سحرخیز ، مانند jalapeños ، عطر و طعم آتشین از ترکیبی به نام کپسایسین حاصل می شود. مطالعات نشان داده اند که این ترکیب می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه اخیر گزارش شده توسط اخبار پزشکی امروز نشان داد که کپسایسین ممکن است بتواند سرطان پستان را متوقف کند ، در حالی که یک مطالعه قبلی این ترکیب را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط دانست .

طبق گفته Chopan و Littenberg ، فقط یک مطالعه قبلی - که در BMJ در سال 2015 منتشر شده است - بررسی کرده است که چگونه مصرف غذاهای پرادویه مانند فلفل چیلی می تواند بر خطر مرگ تأثیر بگذارد. این ماده ارتباطی بین مصرف منظم چنین غذاهایی و کاهش مرگ و میر ناشی از علل و علت خاص پیدا کرده است.

 

عمر طولانی با ادویه فلفل قرمز

مطالعه جدید پس از دریافت اینکه افرادی که ادویه فلـفل قرمز تند می خورند ممکن است طول عمر بیشتری داشته باشند ، این ارتباط را پشتیبانی می کند.

 

با مصرف فلفل قرمز خطر مرگ و میر ناشی از تمام علل 13 درصد کاهش می یابد

چوپان و لیتنبرگ با تجزیه و تحلیل داده های 16179 بزرگسال 18 ساله یا بالاتر که در نظر سنجی III بهداشت ملی و تغذیه ای بین سالهای 1988 و 1994 شرکت کرده بودند ، به یافته های خود رسیدند .

در مرحله بررسی ، میزان مصرف فلـفل قرمز در طی ماه گذشته توسط شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه فرکانس غذا مورد ارزیابی قرار گرفت.

مرگ و میر ناشی از تمام علل و علت خاص شرکت کنندگان در یک دوره پیگیری متوسط ​​18/9 ساله با استفاده از شاخص مرگ ملی کنترل شد. در طی پیگیری ، 4،946 مرگ رخ داده است.

 

در مقایسه با شرکت کنندگانی که فلفل قرمز مصرف نکردند ، مشخص شد که کسانی که این ماده را مصرف کرده اند 13 درصد در معرض خطر مرگ و میر ناشی از تمام علل قرار دارند.

 

به دلیل تعداد نسبتاً کمی مرگ و میر در این مطالعه ، چوپان و لیتنبرگ می گویند که اطلاعات آنها در مورد چگونگی مصرف فلفل قرمز ممکن است بر علل خاص مرگ تأثیر بگذارد.

با این حال ، داده های موجود نشان می دهد که مصرف فلـفل قرمز به شدت با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های عروقی ، مانند بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد .

در حالی که محققان قادر به تعیین دقیق مکانیزم هایی نیستند که فلـفل قرمز باعث افزایش طول عمر می شود ، تیم تحقیق می گوید که احتمالاً به کپسایسین برمی گردد ، که کانال های بالقوه گیرنده گذرا (TRP) را فعالیت می کند.

 

فلفل قرمز سحزخیز

جلوگیری از چاقی

محققان توضیح می دهند: " به نظر می رسد فعال شدن TRP وانیلوئید نوع 1 (TRPV1) با تحریک تغییر در واسطه های کاتابولیسم لیپیدها و ترموژنز ، مکانیسم های سلولی را در برابر چاقی تحریک می کند." "محافظت در برابر چاقی منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، متابولیکی و ریوی می شود."

"کپسایسین همچنین ممکن است از طریق تعدیل جریان خون کرونر با واسطه TRP از بیماری قلبی دفاع کند"

فلفل قرمز سحزخیز

محصولات مرتبط

فلفل قرمز سحرخیز وزن 80 گرم

فلفل قرمز ۵۰۰گرم پت سحرخیز

فلفل قرمز سحرخیز مقدار 100 گرم

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 بیاموزید چگونه به ماشین حساب تسلط پیدا کنید

ترفند های ماشین حساب مهندسی: احتمالاً سالهاست که از آن استفاده می کنید اما آیا واقعاً از همه نکات و ترفندهای ماشین حساب مهندسی آگاهی دارید؟

 

با ماشین حساب مهندسی آشنا شوید

ما قصد نداریم چگونگی جمع و کم کردن اعداد را مرور کنم ، اطمینان دارم که این را فهمیده اید!

نکات محاسبه گری که می خواهم بیان کنم برخی از ویژگیهای مفیدی است که باید استفاده کنید اما شاید آنها را واقعا امتحان نکرده باشید!

ماشین حساب مهندسی

یادداشت علمی آسان

در صورت تبدیل یک عدد به علامت علمی ، اشتباه کردن آسان است ، اگر این تعداد واقعاً زیاد باشد و تعداد صفرها را اشتباه حساب کنید. یک دکمه که برای کنترل بیشتر تعداد زیادی مفید است دکمه ENG است.

این دکمه اعداد را به مهندسی نماد تبدیل می کند. علامت گذاری مهندسی شبیه به علامت گذاری علمی است ، تنها تفاوت آن در استفاده از توان 10 است که بر 3 قابل تقسیم است ، یعنی 10 ^ 3 ، 10 ^ 6 ، 10 ^ 9 و غیره

ورزش: فرض کنید شماره 6512000 دارید و می خواهید آن را به نماد علمی تبدیل کنید ، فقط کافی است شماره را تایپ کنید و سپس "ENG" را فشار دهید. ماشین حساب مهندسی  شما باید عدد را 6/512 × 10 ^ 6 نشان دهد.

اگر می خواهید با استفاده از علامت گذاری علمی عددی را تایپ کنید ، باید از دکمه اختصاصی در کنار دکمه پاسخ و مساوی استفاده کنید. این کار تایپ کردن علامت های علمی را بسیار سریعتر و مستعد خطا می کند.

ذخیره اعداد و ثابت ها

ماشین حساب شما می تواند اعدادی را نیز ذخیره کند ، این برای ذخیره اعدادی که غیر منطقی هستند بسیار مفید است و در صورت نوشتن آنها خطاهای گردی قابل توجهی ایجاد می شود.

همچنین در موضوعاتی مانند HSC Physics ، که در آن شما باید از ثابتهای علمی زیادی استفاده کنید ، فوق العاده مفید است. مواردی مانند ثابت گرانش یا سرعت نور باید در ماشین حساب شما ذخیره شود ، تایپ آنها بسیار کسل کننده است و از آنجایی که ثابت هستند ، هرگز تغییر نخواهند کرد.

ورزش: بیایید تمرین کنیم سرعت نور را در ماشین حساب خود ذخیره کنیم ، این حدود 3 × 10 ^ 8 است. ابتدا شماره را با استفاده از دکمه نشانه گذاری علمی تایپ کنید و سپس آن را ذخیره کنید. (دکمه RCL در بالای شماره 7 یافت می شود)

3 -> x10 ^ x -> 8 -> = -> SHIFT -> RCL -> hyp
این سرعت نور را در حرف ‘c ذخیره می کند. توجه داشته باشید که هنگام ذخیره سازی نیازی به فشار دادن ALPHA ندارید.

عادت های خوب و عادت های بد

هنگامی که استفاده از ماشین حساب مهندسی را برای مدت طولانی شروع کردید ، تغییر عادت های قدیمی بسیار دشوار است ، اما در اینجا برخی از عادت های مهم وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید.

اگر می خواهید بسیاری از محاسبات مشابه را تایپ کنید و فقط یک شماره را تغییر دهید ، ON را فشار ندهید. اگر این کار را انجام دهید ، کارهای قبلی شما از حافظه پاک می شود. یک کار بهتر این است که با استفاده از کلید پیکان سمت چپ ، ویرایش کار قبلی خود را انجام دهید ، این می تواند صرفه جویی زیادی در وقت آزمون داشته باشد.

نکاتی برای ریاضیات عمومی HSC:

استفاده از ماشین حساب خود برای زمان

این نام ریاضی فانتزی برای محاسبات با استفاده از درجه ، دقیقه و ثانیه است.

ممکن است قبلاً بدانید که این دکمه را می توان در مثلثات برای نزدیکترین درجه ، دقیقه یا ثانیه گرد کرد ، اما آیا می دانید برای محاسبات مربوط به زمان که در ریاضیات عمومی HSC بررسی می شوند نیز عالی است.

زمان برخلاف اعداد معمولی ما در واحد های 60 واحد پیچیده می شود ، بنابراین اشتباه کردن در گرد کردن ، یا به سادگی اضافه کردن زمان ، آسان است.

مطمئناً شما می توانید محاسبه را در ذهن خود انجام دهید ، اما نکته اصلی یک ماشین حساب این است که به شما کمک می کند محاسبات را انجام دهید و اشتباهات را به حداقل برسانید. از آنجا که محاسبات زمان بسیار مستعد خطا هستند ، ماشین حساب شما عالی است. بیایید مثال زیر را در نظر بگیریم.

ورزش: فرض کنید جک 1 ساعت و 37 دقیقه صبح کار می کند ، و سپس 2 ساعت 42 دقیقه بعد از ظهر ، کل زمان کار وی چقدر است؟

ما می توانیم با استفاده از ماشین حساب خود سریع و بدون درد به این موضوع پی ببریم و دیگر نگران این نیستیم که ساعت بعدی را جمع کنیم. فقط تایپ کنید: (فلش به این معنی است که شما باید کلید جدیدی را فشار دهید)

1 -> ° -> 3 -> 7 -> ° -> + -> 2 -> ° -> 4 -> 2 -> °
می توانید دکمه ° ‘” را بالای دکمه ENG و زیر دکمه مربع مربع پیدا کنید. اگر این کار را به درستی انجام داده باشید ، متوجه می شوید که جواب 4 ساعت و 19 دقیقه است!

نکاتی برای ریاضیات پیشرفته در ماشین حساب مهندسی:

درجه و رادیان

شما باید ماشین حساب خود را همیشه در حالت Radians نگه دارید. نگه داشتن ماشین حساب در رادیان به شما کمک می کند تا سریعتر به آنها عادت کنید!

احتمالاً قبلاً می دانید که باید این کار را انجام دهید ، اما آیا می دانید هنوز هم می توانید از درجه در حالت radians استفاده کنید؟

ابتدا بیایید مطمئن شویم که ماشین حساب شما در حالت رادیان است:

SHIFT را فشار دهید و سپس MODE را فشار دهید ، این امر شما را وارد مرحله تنظیمات می کند. برای ورود به حالت رادیان ، کافیست 4 را فشار دهید.

برای بررسی اینکه در رادیان نوع sin (π) هستید ، اگر نتیجه ای که می بینید 0.0548 باشد ، باید 0 باشد. هنوز در حالت درجه هستید!

اگر در حالت رادیان هستید ، همانطور که قبلاً وعده داده شده اید ، اگر هنوز رادیان یاد می گیرید و کمی ناراحت کننده هستید ، همچنان می توانید از درجه استفاده کنید.

تمرین: گناه را تایپ کنید ، سپس 180 را تایپ کنید. قبل از اینکه enter را بزنیم ، باید منظور ما را به ماشین حساب بگوییم 180 درجه. برای این کار کلید SHIFT را بزنید ، سپس Ans را فشار دهید ، سپس 1 را برای درجه بزنید. حالا وقتی برابر بودید ، ماشین حساب هم باید 0 بگوید! (برای مرجع: pi radians = 180 درجه)

نکاتی برای ریاضیات فرمت 1 :

استفاده از دکمه Ans to Blitz Through Newton’s Method

این واقعاً فنی خواهد شد ، این برای شما دوستداران واقعی ریاضیات است که مایلید برخی از کارهای بسیار جالب Casio خود را ببینید. این به هیچ وجه ضروری نیست ، اما فوق العاده جالب است و صرفه جویی در مصرف وقت بسیار زیاد است.

روش نیوتن یک فرایند تکراری است و طبق تعریف بسیار تکراری است. از آنجا که ما یک فرمول بازگشتی برای آن داریم ، می توانیم با استفاده از ماشین حساب خود فرآیند را با صرفه جویی در زمان زیادی به طور خودکار انجام دهیم!

پاسخ تکرار بعدی براساس پاسخ تکرار قبلی خواهد بود ، این برای دکمه پاسخ در ماشین حساب مهندسی شما مناسب است.

ماشین حساب مهندسی

 

تمرین: بیایید با استفاده از روش نیوتن راه حل هایی برای cos (x) = x پیدا کنیم.

بنابراین اگر cos (x) = x ، این بدان معنی است که ما واقعاً در حال حل هستیم:

f (x) = cos (x) - x = 0.

همچنین ، f '(x) = -sin (x) - 1.

برای حدس اولیه ما از x = 0.5 استفاده کنیم. بنابراین ما فقط 0.5 را تایپ می کنیم و = را فشار می دهیم ، این 0.5 در حافظه ans ذخیره می شود.

اکنون فرمول نیوتن را در ماشین حساب مهندسی خود تایپ می کنیم ، هر زمان x0 وجود دارد ، ما به جای آن از ans استفاده خواهیم کرد! اگر این کار را درست انجام داده باشید ، پس از فشار دادن = ، ماشین حساب شما می دهد: 0.755222.

پرس دوم برابر 0.739142 ، پرس سوم 0.739085 به شما می دهد. (من تصویری را که باید در ماشین حساب مهندسی خود تایپ کرده اید در زیر آورده ام.)

بیایید با استفاده از WolframAlpha پاسخ را بررسی کنیم!

ماشین حساب مهندسی

نکاتی برای ریاضیات فرمت 2 در ماشین حساب مهندسی:

استفاده از دکمه Pol برای بدست آوردن فرم قطبی اعداد مختلط
ما می توانیم اعداد مختلط را به دو شکل دکارتی (a + bi) و قطبی (Rcis (θ)) بیان کنیم.

بگذارید بگوییم ما یک عدد پیچیده به شکل دکارتی مانند 1 + i داریم ، و شما می خواهید آن را به شکل قطبی تبدیل کنید ، این کار را می توانید روی ماشین حساب مهندسی خود نیز انجام دهید.

برای اعداد ساده ای از این قبیل ، شما احتمالاً می توانید آن را در ذهن خود بفهمید ، اما این یک بررسی مفید تحت استرس امتحان است!

تمرین: بنابراین برای تبدیل 1 + i به فرم mod-arg ، ما فقط کلید Pol را می زنیم (بالای کلید plus است ، باید shift را بزنید) ، سپس 1 و سپس ویرگول (کلید زیر sin ، باید shift را بزنید) ، و سپس 1 دیگر ، و سپس برابر کنید. مدول و استدلال را دریافت خواهید کرد!

محصولات مرتبط

ماشین حساب سیتیزن مدل CT-2914

ماشین حساب سیتیزن مدل CT-320V11

ماشین حساب مهندسی مدل KK-82MS

ماشین حساب سیتیزن مدلCT-6S

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

با دفاتر حسابداری آشنا شوید

مهمترین ابزار کار یک حسابدار ، دفاتر حسابداری هستند . و می توان گفت که آشنایی با دفاتر حسابداری اولین موضوعی است که هر شخص در فراگیری علم حسابداری باید با آن آشنا شود .به این دلیل که یک حسابدار باید اطلاعات و اسناد حسابداری را بصورت روزانه در دفاتر قانونی ثبت کند . با خواندن این مقاله با مفهوم دفاتر قانونی (رسمی) و دفاتر غیر رسمی آشنا میشوید و کاربرد و ویژگی هر یک را فرا می گیرید همچنین از اهمیت نگارش ، تنظیم و نگهداری این دفاتر نیز در ادامه می خوانیم . ( دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و ...)

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفاتر حسابداری را میتوان به دو گروه تقسیم کرد:

 

1. دفاتر رسمی(قانونی)

بنگاه‌های اقتصادی، کلیه اطلاعات مالی خود را به شکل سند حسابداری، در دفاتر حسابداری ثبت می‌کنند. این دفاتر قانونی بوده و برای حسابرسی‌های مالیاتی ارائه می‌شوند. بنابراین به آن‌ها دفاتر قانونی رسمی گفته می‌شود. از جمله دفاتر قانونی رسمی می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه اشاره نمود.(تنظیم دفاتر رسمی برای بنگاه‌های اقتصادی الزامی است)
در دفتر روزنامه، کلیه تراکنش‌های مالی به صورت روزانه و به ترتیب تاریخ ثبت می‌شوند. این دفتر از چندین ستون تشکیل شده است که اطلاعاتی مانند شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح رویداد (این ستون شامل خلاصه‌ای از رویدادهای مالی و نام حساب بدهکار یا بستانکار است)، مبلغ بدهکار، و یا مبلغ بستانکار را در خود جای می‌دهند. دفاتر روزنامه در سال مالیاتی، برای تنظیم صورت‌های مالی کاربرد دارند.

 

دفاتر روزنامه خود به 2 بخش زیر تفکیک شده‌اند

 

1. دفاتر رسمی(قانونی)

بنگاه‌های اقتصادی، کلیه اطلاعات مالی خود را به شکل سند حسابداری، در دفاتر حسابداری ثبت می‌کنند. این دفاتر قانونی بوده و برای حسابرسی‌های مالیاتی ارائه می‌شوند. بنابراین به آن‌ها دفاتر قانونی رسمی گفته می‌شود. از جمله دفاتر قانونی رسمی می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه اشاره نمود.(تنظیم دفاتر رسمی برای بنگاه‌های اقتصادی الزامی است)

 

دفتر روزنامه

در دفتر روزنامه، کلیه تراکنش‌های مالی به صورت روزانه و به ترتیب تاریخ ثبت می‌شوند. این دفتر از چندین ستون تشکیل شده است که اطلاعاتی مانند شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح رویداد (این ستون شامل خلاصه‌ای از رویدادهای مالی و نام حساب بدهکار یا بستانکار است)، مبلغ بدهکار، و یا مبلغ بستانکار را در خود جای می‌دهند. دفاتر روزنامه در سال مالیاتی، برای تنظیم صورت‌های مالی کاربرد دارند.

 

دفاتر روزنامه خود به 2 بخش زیر تفکیک شده‌اند

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفتر روزنامه اختصاصی

این دفاتر معمولا در مجموعه‌های بزرگ با رویدادهای مالی زیاد کاربرد دارند. به این صورت که برای هر نوع خاص از رویدادهای مالی به یک دفتر روزنامه ویژه احتیاج است (مانند: دفتر روزنامه خرید، دفتر روزنامه برای عملیات‌های مالی فروش، دفتر روزنامه پرداخت‌های غیر نقدی و چک، دفتر روزنامه پرداخت‌های نقدی).

 

دفتر روزنامه عمومی

در این دفتر کلیه عملیات‌های مالی در دسته‌های مختلف به ثبت می‌رسند.

 

دفتر کل

در این دفتر، معاملات و رویدادهای مالی به‌صورت خلاصه و به ترتیب تاریخ وقوع در صفحه‌ای مجزا ثبت می‌شوند. بنابراین زمانی که استخراج برخی از اطلاعات مورد نظر حسابداران توسط دفاتر روزنامه امکان پذیر نباشد (به دلیل ساختار و طریق ثبت اطلاعات مالی در آن)، دفاتر کل نقش خود را ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه در این دفاتر، حساب‌های مالی شرکت به صورت تفکیک شده نگهداری می‌شوند و قوانین تجارت، بنگاه‌های اقتصادی را ملزم کرده‌اند که تراکنش‌های مالی خود را از دفاتر روزنامه به دفاتر کل انتقال دهند. در نتیجه دفاتر کل از دفاتر مهم یک سازمان محسوب می‌شوند.

توجه به این نکته ضروری است که با استفاده از دفاتر کل می‌توان صورت‌های مالی و مانده حساب‌ها را استخراج کرد درحالی که امکان تهیه صورت‌های مالی در دفاتر روزنامه وجود ندارد. همچنین به دفتر روزنامه و دفتر کل، دفاتر اصلی حسابداری می‌گویند، چرا که اطلاعات ثبت شده در این دفاتر مورد قبول اداره مالیات بوده و تعیین میزان مالیات پرداختی شرکت‌ها توسط اداره دارایی بوسیله این دفاتر صورت می‌گیرد.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفتر کل از ستون‌های زیر تشکیل می‌شود:

عنوان حساب: نام و شماره حساب مورد نظری است که در بالای هر صفحه نوشته می‌شود.
ستون تاریخ: در این ستون تاریخ مربوط به وقوع معاملات (همان تاریخ ثبت شده در دفتر روزنامه) ثبت می‌شود.
ستون شرح: در این قسمت شرح کوتاهی از معاملات ذکر می‌شود.
ستون عطف: در مقابل هر یک از اقلام ذکر شده می‌بایست شماره صفحه دفتر روزنامه نیز ثبت شود.
ستون مبلغ: در اینجا 2 ستون مبلغ، یکی برای مبالغ بدهکار (سمت راست) و دیگری برای مبالغ بستانکار (سمت چپ) درنظر گرفته شده است.

 

دفتر دارایی

برطبق ماده nine قانون تجارت، فعالان اقتصادی موظف‌اند که به طور سالانه گزارشی از دارایی‌های منقول و غیر منقول خود را در این دفاتر به ثبت برسانند.(البته اکنون با ظهور ترازنامه‌ها، کاربرد این دفاتر تقریبا منسوخ شده است)

 

دفتر کپیه

برطبق ماده 10 قانون تجارت، این دفاتر، کلیه اسناد مربوط به داده و ستاده‌های مالی که در قالب نامه دریافت و ارسال می‌شوند را در خود جای می‌دهند. البته با ظهور فناوری‌های جدید کاربرد این دفاتر از بین رفته است.

 

2.دفاتر غیر رسمی یا کمکی (قانونی)

شرکت‌ها و موسسات اقتصادی علاوه بر دفاتر قانونی رسمی می‌توانند برای ثبت اطلاعات مالی خود از دفاتر دیگری به عنوان دفاتر قانونی غیر رسمی نیز استفاده کنند. دفاتر کمکی، برخلاف دفاتر رسمی، اجباری در تنظیم آن‌ها وجود ندارد بلکه نتیجه تهیه آن‌ها، ایجاد دقت و سهولت در کار حسابداران است. دفتر معین یک نمونه بارز از دفاتر غیر رسمی محسوب می‌شوند.

 

دفتر معین

گاهی مواقع داشتن اطلاعات کامل درمورد یک یا چند حساب دفترکل برای انجام فعالیت‌های حسابداری سازمان امری ضروری است. اما با توجه به اینکه استخراج جزئیات حساب‌ها (مانند توضیحات متفاوت از مراودات مالی مختلف، جزئیات اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی که تراکنش‌های مالی بالایی با شرکت دارند و ...) از دفاتر کل، دشوار و زمانبر بوده است، بنابراین حسابداران هرکدام از این حساب‌های مخصوص را که دارای رویدادهای مالی مختلفی هستند در دفاتر معین ثبت می‌کنند. دفتر معین یکی از دفاتر قانونی اما غیر رسمی محسوب می‌شود و در فرایندهای گزارش‌گیری برای حسابداران کاربرد خوبی دارند.

در ادامه به خاطر داشته باشید که همواره جمع مانده حساب در دفتر کل با جمع مانده همان حساب در دفتر معین یکسان است.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

در زیر به چند نمونه از مهم‌ترین دفاتر معین اشاره می‌شود:

  • دفتر معین بانکی
  • دفتر معین بدهکار
  • دفتر معین اموال
  • دفتر معین بستانکار
  • دفتر معین حساب‌های پرداختنی
  • دفتر معین حساب‌های دریافتنی
  • دفاتر حسابداری تفصیلی

این دفاتر برای ثبت و نگهداری اطلاعات تکمیلی در رابطه با جزئیات بیشتر و تشریح تراکنش‌های برخی از حساب‌ها کارایی دارند. درواقع دفاتر حسابداری تفصیلی در ادامه دفتر معین تشکیل می‌شوند.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری... دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری... دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

حساب‌های تفضیلی به 2 گروه زیر تقسیم می‌شوند:

 

حساب‌های تفصیلی چند سطحی

این حساب‌ها در طبقه‌بندی حساب‌های تفصیلی کاربرد دارند. به عنوان مثال، کالایی را در نظر بگیرید که از انواع رنگ‌ها، مدل‌ها و ... برخوردار باشد؛ بنابراین برای معرفی این کالا در سیستم باید از حساب‌های تفصیلی چند سطحی استفاده کنیم.

 

حساب‌های تفصیلی شناور

یک حساب تفصیلی شناور می‌تواند به حساب‌های معین مختلفی ارتباط داده شود. برای مثال، زمانی که با فردی در سازمان روبرو هستید که دارای عنوان بستانکار، بدهکار و یا سمت‌های مختلفی است می‌توانید با استفاده از حساب‌های تفصیلی شناور این فرد را در نرم‌افزار حسابداری تعریف کنیم.

 

زمان انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل چگونه باید باشد؟

انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل به صورت هفتگی باید انجام شود.
انتقال اطلاعات باید در ده روز آخر ماه صورت بگیرد.
فرصت انتقال اطلاعات بین این 2 دفتر تا 15 ام ماه بعد است.

تشخیص آسان مانده حساب با استفاده از دفاتر کل
در دفتر کل، ما به التفاوت مجموع بدهکار و بستانکار به عنوان مانده حساب در نظر گرفته می‌شود. بعد از محاسبه مانده حساب، چنانچه مانده بدهکار بیشتر شود، ماهیت مانده حساب، بدهکار است اما در غیر اینصورت ماهیت مانده حساب، بستانکار شمرده می‌شود.

 

دلایل تهیه و نگهداری دفاتر روزنامه و کل چیست؟

مشخص کردن وضعیت حساب‌ها از لحاظ بدهکاری، بستانکاری و تعیین مانده حساب‌ها
کاهش اشتباهات رایج در حسابداری (اشتباهاتی از جمله عدم ثبت و یا ثبت تکراری معاملات و رویدادهای مالی و ...)
تعیین جزئیات مربوط به یک رویداد مالی ( جزئیاتی مانند: تاریخ، مقدار معامله، نام طرف حساب بدهکاری و بستانکاری)
ایجاد سهولت در دسترسی به اطلاعات مالی از طریق طبقه‌بندی این اطلاعات به ترتیب تاریخ وقوع

 

چرا تنظیم دفاتر رسمی (دفتر روزنامه و کل) اجباری بوده؟

هر موسسه، سازمان و بنگاه اقتصادی برای داشتن دفاتر قانونی تحت اجبار قانونی قرار دارند. بنابراین تمامی واحدهای اقتصادی ملزم به تنظیم و تهیه دفاتر روزنامه و دفاتر کل هستند.

 

چرا تهیه دفاتر حسابداری به خصوص دفتر روزنامه و کل برای سازمان‌ها با اهمیت است؟

مشخص کردن وضعیت حساب‌ها از لحاظ بدهکاری، بستانکاری و تعیین مانده حساب‌ها
کاهش اشتباهات رایج در حسابداری (اشتباهاتی از جمله عدم ثبت و یا ثبت تکراری معاملات و رویدادهای مالی و ...)
تعیین جزئیات مربوط به یک رویداد مالی ( جزئیاتی مانند: تاریخ، مقدار معامله، نام طرف حساب بدهکاری و بستانکاری، تعیین بدهکاری و بستانکاری هر حساب و ...)
ایجاد سهولت در دسترسی به اطلاعات مالی از طریق طبقه‌بندی این اطلاعات به ترتیب تاریخ وقوع

 

در صورت عدم تنظیم دفاتر قانونی، منتظر چه عواقبی باشیم؟

با توجه به اجبار قانونی در تنظیم این دفاتر قطعا عدم تنظیم دفاتر قانونی، باعث ایجاد جریمه و بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد. در نتیجه اگر شرکت‌ها از ارائه دفتر قانونی خود اجتناب کنند مشمول جریمه‌ای معادل 20 درصد از مبلغ مالیات خواهند شد و همچنین اگر دفاتر ارائه شده از جانب موسسه رد شوند، جریمه‌ای معادل 10 درصد مبلغ مالیات را باید بپردازند.

در ادامه هر بنگاه اقتصادی برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا جریمه، باید یک سال قبل از شروع سال مالی جدید برای دریافت دفاتر پلمپ شده سال مالی اقدام کنند. و چنان‌چه قبل از پایان سال مالی جاری، دفاتر قانونی شما تمام شوند در اسرع وقت نسبت به دریافت دفاتر جدید اقدام کنید.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

محصولات مرتبط

دفتر معین حسابداری

دفتر اسناد پرداختی حسابداری

دفتر ارسال مراسلات حسابداری

دفتر رحلی نگهبانی حسابداری

دفتراسناد دریافتی(چک) حسابداری

دفترکل حسابداری

دفتر فروش روزانه حسابداری

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

انواع ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد مغذی ضروری هستند زیرا صدها نقش در بدن دارند. بدن شما هر روز پوست ، عضله و استخوان تولید می کند. ویتامین ها در انواع دمنوش گیاهی  و انواع چای ها نیز وجود دارند.

این خون قرمز سرشار را که مواد مغذی و اکسیژن را به محل های نگهداری از راه دور منتقل می کند ،خنثی می کند .سیگنال های عصبی را از طریق هزاران مایل مسیر مغز و بدن عبور می دهد.

ویتامین ها و مواد معدنی از مواد مغذی ضروری به حساب می آیند  زیرا در صورت هماهنگی ، صدها نقش را در بدن انجام می دهند.

این مواد به تقویت استخوان ها ، بهبود زخم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. آنها همچنین غذا را به انرژی تبدیل کرده و آسیب سلولی را ترمیم می کنند.

اینجا چند نمونه از بیماری هایی که می توانند از کمبود ویتامین ناشی شوند وجود دارد:

 

اسکوربوت :

دریانوردان قدیمی فهمیدند که ماهها زندگی بدون میوه و سبزیجات تازه و منابع اصلی ویتامین C باعث خونریزی لثه و بی حالی اسکوربوت می شود.

نابینایی :

در برخی از کشورهای در حال توسعه ، مردم هنوز از کمبود ویتامین A نابینا می شوند. 

 

راشیتیسم

کمبود ویتامین D می تواند باعث راشیتیسم شود ، وضعیتی که توسط استخوان های نرم و ضعیف مشخص شده و می تواند منجر به تغییر شکاستن اسکلت مانند خم شدن پاها شود. تا حدی برای مبارزه با راشیتیسم ، ایالات متحده از دهه 1930 شیر با ویتامین D غنی کرده است.

همانطور که کمبود عناصر کم مصرف می تواند به بدن شما آسیب برساند ، دریافت مقادیر کافی نیز می تواند فواید قابل توجهی داشته باشد.

 

چند نمونه از این مزایا :

 

-استخوان های قوی :

ترکیبی از کلسیم ، ویتامین D ، ویتامین K ، منیزیم و فسفر از استخوان های شما در برابر شکستگی محافظت می کند.

-از نقایص هنگام تولد جلوگیری می کند

مصرف مکمل های اسید فولیک در اوایل بارداری به جلوگیری از نقایص مادرزادی مغز و ستون فقرات در فرزندان کمک می کند.

-دندانهای سالم

ماده معدنی فلوراید نه تنها به تشکیل استخوان کمک می کند بلکه از شروع یا بدتر شدن حفره های دندانی نیز جلوگیری می کند.

تفاوت بین ویتامین ها و مواد معدنی

اگرچه همه آنها از عناصر ریز مغذی به حساب می آیند ، اما ویتامین ها و مواد معدنی از جهات اساسی متفاوت هستند.

ویتامین ها آلی هستند و در اثر گرما ، هوا یا اسید تجزیه می شوند. مواد معدنی معدنی نیستند و ساختار شیمیایی خود را حفظ می کنند.

این بدان معناست که مواد معدنی موجود در خاک و آب از طریق گیاهان ، ماهی ها ، حیوانات و مایعاتی که مصرف می کنید به راحتی به بدن شما راه پیدا می کنند.

اما انتقال ویتامین ها از مواد غذایی و سایر منابع به بدن سخت تر است زیرا پخت و پز ، ذخیره سازی و قرار گرفتن در معرض هوا می تواند این ترکیبات شکننده را غیرفعال کند.

نگاهی دقیق به ویتامین های محلول در آب


ویتامین های محلول در آب در قسمت های آبکی غذاهایی که می خورید بسته بندی می شوند.
با شکسته شدن غذا در حین هضم غذا و یا در اثر حل شدن یک مکمل ، آنها مستقیماً به جریان خون جذب می شوند.

انواع ویتامین ها

 

ویتامین A

به تشکیل و حفظ سلامت دندان ها ، استخوان ها ، بافت نرم ، غشاهای مخاطی و پوست کمک می کند

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین B6(پیریدوکسین)

به تشکیل سلول های قرمز خون و حفظ عملکرد مغز کمک می کند.

این ویتامین همچنین نقش مهمی در پروتئین هایی دارد که بخشی از بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن هستند. هرچه پروتئین بیشتری مصرف کنید ، میزان پیریدوکسین بدن شما بیشتر می شود.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین B12

مانند سایر ویتامین های گروه B برای متابولیسم مهم است. همچنین به تشکیل گلبول های قرمز خون و حفظ سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین C (اسید اسکوربیک یک )

آنتی اکسیدان است که باعث سلامت دندان ها و لثه ها می شود و حتی در انواع دمنوش گیاهی نیز وجود دارد.

این ماده به بدن کمک می کند آهن را جذب کند و بافت سالم داشته باشد. همچنین برای ترمیم زخم ضروری است.

غذاها و نوشیدنی هایی مثل دمنوش گیاهی غنی از ویتامین C وجود دارن که شامل مرکبات، فلفل سبز و قرمز، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، سیب زمینی سفید و سیب زمینی شیرین هستن. منابع خوب دیگه شامل طالبی، پاپایا، انبه، هندوانه، گل کلم، تمشک، زغال اخته، آناناس و گیاهانی هستن که به صورت دمنوش گیاهی هم قابل مصرف اند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین D

به بدن در جذب کلسیم کمک می کند.
برای رشد طبیعی و حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها به کلسیم نیاز دارید.همچنین به حفظ سطح مناسب کلسیم و فسفر در خون کمک می کند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین E

یک آنتی اکسیدان است که به عنوان توکوفرول نیز شناخته می شود. به بدن کمک می کند سلول های قرمز خون ایجاد کند

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین K

بدون آن خون به هم نمی چسبد (لخته می شود). برخی مطالعات حاکی از اهمیت آن برای سلامت استخوان است

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 
محصولات مرتبط

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش مخلوط بابونه مهرگیاه بسته 14عددی

زعفران سرگل ۴ گرم خاتم کادویی سحرخیز

بیسکویت پاپل شیرین عسل نارگیل شکری 240 گرم

دمنوش میوه ای سیب و دارچین مهرگیاه بسته 18 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

رسیدن به وزن مناسب می تواند یک چالش بزرگ باشد 

با انجام برخی تغییرات کوچک در برنامه روزمره ، می توانید با خیال راحت فقط در عرض یک ماه تا 5/4 کاهش وزن به همراه آورد. ( نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز )

در اینجا 12 مرحله ی ساده برای کاهش سریع وزن در یک ماه آورده ایم

1. ورزش هوازی

نوعی فعالیت بدنی است که برای سوزاندن کالری بیشتر و تقویت قلب و ریه ها ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

سوزاندن 400 یا 600 کالری پنج بار در هفته با انجام ورزش های قلبی منجر به کاهش متوسط ​​وزن بین 3.9 کیلوگرم تا 5.2 کیلوگرم می شود.

پیاده روی،آهسته دویدن،،دوچرخه سواری و شنا فقط چند شکل از کاردیو است که می تواند باعث کاهش سریع وزن شود.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

2. کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کاهش کربوهیدرات ها روش ساده دیگری برای بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش وزن بیشتر است. به ویژه کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده ، نوعی کربوهیدرات است که در طی

فرآوری از مواد مغذی و فیبر ساقط می شود ، بسیار مفید است.کربوهیدرات های تصفیه شده نه تنها کالری بالا و کم مواد مغذی دارند ،بلکه به سرعت در جریان خون شما جذب می شوند و باعث افزایش قند خون و افزایش گرسنگی می شوند

افرادی که غلات تصفیه شده بیشتری می خورند به طور متوسط ​​چربی بیشتری نسبت به افرادی که غلات کامل بیشتری می خورند دارند

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند( نان سفید ، غلات صبحانه و غذاهای کاملاً بسته بندی شده ) محصولات غلات کامل مانند(کینوا ، جو ، جو دوسر ، برنج قهوه ای و جو را) ثبت میزان مصرف با یک برنامه یا ژورنال غذایی راه خوبی برای شروع کار است

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

3.نوشیدنی های بهتر را انتخاب کنید

انتخاب نوشیدنی های سالم روش ساده دیگری برای افزایش موثر کاهش وزن است همانند چای سبز و انواع دمنوش ها.

نوشابه ، آب و نوشیدنی های انرژی زا غالباً مملو از شکر و کالری اضافی است که می تواند به افزایش وزن در طول زمان کمک کند.برعکس،آب می تواند به شما احساس سیری بدهد. ( نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز ) 

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

4.آرام آرام غذا بخورید

کاهش سرعت و تمرکز بر لذت بردن از غذا هنگام گوش دادن به بدن ، یک استراتژی موثر برای کاهش مصرف و افزایش احساس سیری است.

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن به آرامی سطح برخی از هورمون ها را در بدن افزایش می دهد که مسئول سیری هستند

خوردن لقمه های کوچکتر،نوشیدن مقدار زیادی آب همراه وعده غذایی  به شما کمک می کند تا غذا را برای افزایش وزن کاهش دهید

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

7. به رژیم غذایی خود فیبر اضافه کنید

فیبر ماده مغذی ای است که بدون هضم در بدن شما حرکت می کند و به ایجاد ثبات قند خون ، تخلیه کند معده و احساس سیری بیشتر کمک می کند

بیدار شدن از صبحانه سالم و پر پروتئین راهی عالی برای شروع روز و ادامه دادن به اهداف کاهش وزن است, افزایش مصرف پروتئین می تواند با کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری،به کاهش وزن کمک کند.

جو دوسر،ماست،تخم مرغ ،پنیر  و کره بادام زمینی چند ماده اصلی است که می توانید به عنوان بخشی از صبحانه سالم و با پروتئین بالا میل کنید.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

8. هر شب به اندازه کافی بخوابید

تنظیم یک برنامه خواب منظم و پایبند بودن به آن ممکن است یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش وزن موفقیت آمیز باشد

سعی کنید حداقل 7–8 ساعت در شب بخوابید ، یک برنامه منظم برای خواب تنظیم کنید و عوامل حواس او را قبل از خواب به حداقل برسانید تا چرخه خواب خود را بهینه کنید و به اهداف کاهش وزن خود برسید.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

9. آموزش مقاومت را امتحان کنید

تمرین مقاومتی نوعی فعالیت بدنی است که شامل کار در برابر نوعی از نیرو برای عضله سازی و افزایش قدرت است.

علاوه بر سایر مزایای سلامتی مرتبط با آموزش مقاومت، ممکن است متابولیسم را افزایش دهد تا کاهش وزن حتی آسان تر شود.

مطالعات خلاصه نشان می دهد که آموزش مقاومت می تواند توده بدون چربی را حفظ کنید و متابولیسم را افزایش دهید تا کاهش وزن افزایش یابد.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

10.مصرف زیاد سبزیجات را فراموش نکنید

سبزیجات بسیار غنی از مواد مغذی هستند ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر کافی برای کالری کم را تأمین می کنند.

افزایش مصرف فیبر از طریق غذاهای غنی از فیبر ، مانند سبزیجات ، به کاهش کالری دریافتی و وزن بدن بستگی دارد

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

12. از سس ها و چاشنی ها صرف نظر کنید

سس ، خامه ترش،کره بادام زمینی وشربت افرا چند سس و ادویه معروف هستند که می توانند باعث جمع شدن سریع کالری ها شوند.

در عوض ، سعی کنید غذاهای خود را با گیاهان و ادویه جات ترشی جات چاشنی دهید تا میزان کالری دریافتی کم شود و کاهش وزن به حداکثر برسد.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

محصولات مرتبط

دمنوش گیاهی سنبلطیب مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش میوه ای سیب و دارچین مهرگیاه بسته 18 عددی

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

جعبه پذیرایی چوبی 30 عددی مهرگیاه

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

مایعات  ظرفشویی

مایع ظرفشویی مواد شوینده ای هستند که برای کمک به شستن دست ها و همچنین شستن لیوان ، بشقاب ، کارد و چنگال و ظروف پخت و پز استفاده می شود.( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

این محصولات شوینده معمولاً مخلوطی از مواد  با فوم بالا و تحریک پوست کم است.صرف نظر از مارک ، ویژگی ها و ویژگی های کمی در مایع ظرفشویی دستی حیاتی است

ویژیگی های مایع ظرفشویی:

  • -از بین بردن تمام لجن های ماندگار ،نرم بودن دست پس از استفاده،
  • -عملکرد برتر تمیز کردن ، ایمنی برای ظروف و سایر مواد قابل شستشو
  • -پایداری ذخیره سازی ، ظاهر و عطر دلپذیر ،بسته بندی مناسب
  • -تهیه در فرمولاسیون و طراحی یک مایع ظرفشـویی برای مطابقت با این معیار
  • -لیوان های ظریف را بدون لکه بگذارد
تولید کنندگان معمولاً از برخی مواد اولیه اساسی استفاده می کنند.

مایع های ظرفشویی ،پودرهای ظرفشویی ، ژل ها ، و قرص ها همه به خوبی کار می کنند

اینکه شما تقریباً چه شکلی را انتخاب می کنید به اولویت شخصی شما و میزان پولی که می خواهید هزینه کنید بستگی دارد.

به طور کلی ، بهترین عملکرد پاک کننده های شوینده بهتر از بهترین ژل ها تمیز می شوند.

"این به این دلیل است که بسیاری از آنها حاوی محلول پیش تصفیه ، چربی زدایی ، سفید کننده یا مواد شوینده برای تقویت تمیز کردن هستند."

بطور خلاصه 5 مورد از ویژگی های مایع ظرفشـویی خوب و ایده آل را برای شما شرح می دیم

  • سازگاری با پوست دست: بسیاری از افراد به انواع مختلفی از مایع ظرفشـویی حساسیت دارند، پس باید مایع ظرفشـویی سازگار با پوست دست خود ر استفاده کنند گاهی اوقات مایع ظرفشـویی با پاک کنندگی بسیار بالا  باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند و برای استفاده از این محصولات حتما باید از دستکش استفاده کرد.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

قدرت پاک کنندگی:
  • باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد. بخاطر کاربرد مخلوطی از سورفکتانت های آنیونیک، نانیونیک و آمفوتریک در فرمول شیمیایی مایع ظرفشـویی چربی‌ها سریعاً پاک می‌شوند اما با این حال برخی از انواع مایع ظرفشـویی هستند که قدرت پاک کنندگی کافی را ندارند
میزان PH :
  •   بهترینPH بهترین مایع ظرفشویی خنثی بوده که این امر باعث کاهش حساسیت پوستی می شود.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

غلظت و کف کنندگی:
  • مایع ظرفشـویی باید غلیظ و با صرفه باشد. غلظت بالاتر موجب وجود مقدار بیشتری ماده ضدعفونی کننده داخل هر قطره از این مایع می‌شود. از طرفی با وجود مواد پایدار کننده کف مرغوبتر، کف بیشتری را تولید میکنند.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

کف زدایی آسان:
  • در نقطه مقابل کف کنندگی زیاد، مواد شوینده ظروف باید به راحتی از سطح ظروف پاک شده تا مشکلات سلامتی را برای افراد به ارمغان نیاورند.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

 

محصولات مرتبط

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل Pomegranate Essence مقدار 900 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Red Fruits and Flower مقدار 3750 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Grape and Flower مقدار 750 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Red Fruits and Flower مقدار 750 گرم

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل انگور قرمز و پاپیا مقدار 900 گرم

مایع ظرفشـویی تست مدل Lemon حجم 3750 میلی لیتر

مایع ظرفشـویی 900گرمی سبز راپیدو

مایع ظرفشـویی 2000گرمی راپیدو

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل Apple Blossom مقدار 900 گرم

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین است.

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان و ترکیبات مختلف گیاهی است که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.حتی برخی از افراد ادعا می کنند که چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

 

چای سبز حاوی موادی است که می تواند به شما در از دست دادن چربی کمک کند

برگ چای حاوی ترکیبات مفید بسیاری است.

یکی از ترکیبات چای سبز کافئین است. اگرچه یک فنجان چای سبز کافئین کمتری (24-40 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100-200 میلی گرم) دارد ، اما همچنان حاوی مقدار کافی برای داشتن اثر ملایم است.

کافئین یک ماده محرک شناخته شده است که در مطالعات بیشماری به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند

با این حال ، چای سبز واقعاً در محتوای آنتی اکسیدانی خود می درخشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سبز میزان آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون را افزایش می دهد.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

 

این نوشیدنی سالم مملو از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است .

مهمترین آنها اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است ، ماده ای که می تواند متابولیسم را تقویت کند.

اگرچه یک فنجان چای سبز ممکن است سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد ، اما بیشتر مطالعات مزایای عصاره چای سبز - که منبع غلیظ کاتچین است - را بررسی کرده اند.

خلاصه

چای سبز حاوی مواد فعال زیستی مانند کافئین و EGCG است که می تواند تأثیرات مهمی بر متابولیسم داشته باشد.

 

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

می تواند چربی سلولهای چربی را تحریک کند

برای سوزاندن چربی ، بدن شما باید ابتدا آن را در سلول چربی تجزیه کرده و به جریان خون منتقل کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که ترکیبات فعال موجود در چای سبز می توانند با تقویت اثرات برخی هورمون های چربی سوز مانند نوراپی نفرین (نورآدرنالین) به این روند کمک کنند.

آنتی اکسیدان اصلی موجود در چای ، EGCG ، می تواند به مهار آنزیمی که هورمون نوراپی نفرین را تجزیه می کند کمک کند

وقتی این آنزیم مهار شود ، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد و باعث تجزیه چربی می شود .

در حقیقت ، کافئین و EGCG - که هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند - ممکن است اثر هم افزایی داشته باشند

در نهایت ، سلول چربی شما چربی بیشتری را تجزیه می کند ، که برای استفاده به عنوان انرژی توسط سلول هایی مانند سلول های عضلانی در جریان خون شما آزاد می شود.

خلاصه

ترکیبات موجود در چای سبز باعث افزایش سطح هورمون هایی می شود که به سلول های چربی می گویند چربی را تجزیه کنند. این چربی را در جریان خون آزاد کرده و به عنوان انرژی در دسترس قرار می دهد.

 

سوزاندن چربی را افزایش می دهد ، به خصوص در حین ورزش

اگر به برچسب تقریباً هر مکمل تجاری برای کاهش وزن و چربی سوزی نگاه کنید ، احتمالاً می بینید که چای سبز به عنوان ماده تشکیل دهنده ذکر شده است.

دلیل این امر این است که عصاره چای سبز به طور مکرر با افزایش چربی سوزی ، به ویژه در هنگام ورزش ارتباط دارد.

در یک مطالعه ، مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز مصرف کرده بودند ، 17٪ چربی بیشتری نسبت به مردانی که مکمل مصرف نکردند ، سوزاندند. این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند اثرات چربی سوزی در ورزش را تقویت کند.

یک مطالعه هشت هفته ای مشخص کرد که کاتچین های چای باعث افزایش چربی سوزی چه در هنگام ورزش و چه در هنگام استراحت می شوند.

چندین مطالعه دیگر این یافته ها را تأیید می کند ، نشان می دهد که EGCG سوزاندن چربی را افزایش می دهد - که ممکن است در دراز مدت منجر به کاهش چربی بدن شود.

خلاصه

تعدادی از مطالعات نشان می دهد که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را تقویت کند. این اثر حین ورزش حتی بیشتر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

آیا می تواند به طور خودکار باعث شود که شما کالری کمتری مصرف کنید؟

راهی که چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند کاهش اشتها است.

این امر از نظر تئوری باعث می شود که شما به طور خودکار و بدون هیچ تلاشی کالری کمتری مصرف کنید.

با این حال ، مطالعات نتایج متناقضی در مورد تأثیر چـای سبز بر اشتها ایجاد کردند.

برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که عصاره های چـای سبز یا مکمل های EGCG می توانند میزان چربی جذب شده شما از غذاها را کاهش دهند ، اما این مورد در انسان تأیید نشده است .

به طور کلی ، اثر اصلی چای سبز افزایش کالری مصرفی ، باعث چربی سوزی بیشتر است - اما به نظر نمی رسد که تأثیر قابل توجهی در میزان مصرف غذایی شما در طول روز داشته باشد.

خلاصه

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که چای سبز باعث شود افراد کالری کمتری مصرف کنند. برخی مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش جذب چربی از رژیم غذایی شود ، اما مطالعات انسانی این موضوع را تأیید نکرده است.

 

چای سبز می تواند به شما در از دست دادن چربی ، به ویژه چربی های مضر شکم کمک کند

وقتی نوبت به کاهش پوند می رسد ، تأثیرات چـای سبز نسبتاً متوسط ​​است.

اگرچه بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مردم در واقع وزن کم می کنند ، اما برخی مطالعات نیز نشان داده اند که هیچ تاثیری ندارد.

دو بررسی بسیاری از آزمایش های کنترل شده بر روی مکمل های چـای سبز نشان داد که افراد به طور متوسط ​​حدود 3 پوند (1.3 کیلوگرم) وزن کم کردند .

به خاطر داشته باشید که همه چربی ها یکسان نیستند.

چربی زیر جلدی در زیر پوست شما قرار می گیرد ، اما ممکن است مقادیر قابل توجهی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آن چربی شکم نیز گفته می شود و موجب کاهش وزن می شود..

مقادیر بالای چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است که هر دو به شدت با چندین بیماری جدی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

چندین مطالعه در مورد کاتچین های چای سبز نشان می دهد که اگرچه اثرات کاهش وزن متوسط ​​است ، اما درصد قابل توجهی از چربی از دست رفته چربی احشایی مضر است .

بنابراین ، چای سبز باید خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مهم را کاهش دهد ، که ممکن است به زندگی طولانی تر و سالم تری منجر شود.

خلاصه

عصاره چـای سبز یا مکمل های کاتچین ممکن است به شما در از دست دادن چربی احشایی کمک کند - چربی مخصوصا برای سلامتی شما مضر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن و آنتی اکسیدان

محصولات مرتبط

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

جوهر چیست؟

جوهر ، مایع یا خمیر از رنگ های مختلف ، اما معمولاً سیاه یا آبی تیره ، برای نوشتن و چاپ استفاده می شود. این ماده از یک رنگدانه یا رنگ حل شده پخش می شود. جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر های خودکار و خودنویس

جوهرهای نوشتاری مربوط به حدود 2500 سال قبل از میلاد است و در مصر باستان و چین مورد استفاده قرار می گرفت. آنها از زمین لامپ سیاه با محلول چسب یا آدامس تشکیل شده و به صورت چوب در آمده و خشک شده است.

قبل از استفاده ، چوب ها با آب مخلوط شدند. انواع آب میوه های رنگی ، عصاره ها ، و تعلیق مواد از گیاهان ، حیوانات و مواد معدنی نیز به عنوان جوهر استفاده شده است ، از جمله آلیزارین ، نیل ، پوکربری ، حلزون قرمز و قهوه.

برای قرن ها ، مخلوط نمک آهن محلول با عصاره تانن به عنوان جوهر نوشتاری مورد استفاده قرار می گرفت و اساس جوهرهای سیاه و سفید مدرن است.

 

جوهر های مدرن

جوهرهای مدرن معمولاً حاوی سولفات آهن به عنوان نمک آهن با مقدار کمی اسید آلی معدنی هستند. محلول حاصل به رنگ سیاه مایل به آبی روشن است و اگر به تنهایی روی کاغذ استفاده شود ، فقط کم رنگ به نظر می رسد.

پس از ایستادن در آن تیره و نامحلول می شود ، که به آن کیفیت دائمی می بخشد. برای نوشتن در ابتدا تیره و خوانا تر ، رنگ ها اضافه می شوند.

 

جوهر های رنگی

جوهرهای رنگی مدرن و جوهرهای قابل شستشو حاوی رنگ های مصنوعی محلول به عنوان تنها ماده رنگ آمیزی هستند.

نوشتن در زیر نور شدید محو می شود و از پارچه های قابل شستشو شستشو می شود اما اگر تحت چنین اثراتی قرار نگیرد ، سالها طول می کشد.

 

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

جوهر های هندی

جوهر هند پراکندگی کربن سیاه در آب است. سوسپانسیون با مواد مختلف از جمله شلاک در محلول بوراکس ، صابون ، ژلاتین ، چسب ، صمغ عربی و دکسترین تثبیت می شود. عمدتا برای طراحی استفاده می شود.

 

جوهر های چینی

چینی ها حداقل در اوایل سال 500 میلادی با چاپ جوهر از مواد گیاهی مخلوط شده با خاک های رنگی و دوده یا لامپ ، چاپ را تجربه کردند.

هنگامی که یوهانس گوتنبرگ در سال 1440 چاپ با نوع متحرک را در آلمان اختراع کرد ، جوهرها را با مخلوط کردن لاک یا روغن دانه کتان جوشانده با سیاه لامپ تهیه می کردند.

برای بیش از 300 سال از چنین جوهرهایی با کمی تغییر در ترکیب آنها استفاده می شود.

 

اولین کشور ثبت اختراع جوهر

در سال 1772 اولین حق ثبت اختراع برای ساخت جوهرهای رنگی در انگلستان صادر شد و در قرن نوزدهم عوامل خشک کننده شیمیایی ظاهر شدند و استفاده از انواع مختلف رنگدانه ها را برای جوهرهای رنگی امکان پذیر کرد.

بعداً لاک هایی با سختی متنوع برای ساخت جوهر برای کاغذها و مطبوعات مختلف تولید شدند. در هنگام چاپ پرس روزنامه های پرسرعت ، وارنیش با روغن معدنی در جوهرها جایگزین شد.

پایه روغن به سرعت وارد روزنامه می شود و به سرعت خشک می شود. از جوهرهای پایه آب نیز به ویژه برای چاپ روی صفحه استفاده می شود. فقط در آغاز قرن 20 بود که جوهر سازی به یک فرآیند شیمیایی - صنعتی پیچیده تبدیل شد.

در ساخت جوهرهای مدرن سطح قابل چاپ ، فرایند چاپ و نیازهای خاص کار مانند رنگ ، تیرگی ، شفافیت ، درخشندگی ، سبک بودن ، سختی سطح ، قابلیت انعطاف پذیری ، ترشوندگی ، خلوص و بی بو بودن مورد توجه قرار می گیرد.

جوهرهای چاپ با سرعت کم حروف - روشی که معمولاً در تولید کتاب استفاده می شود - از کربن سیاه ، لاک سنگین و خشک کن تشکیل شده است تا زمان خشک شدن کاهش یابد.

بسیاری از وسایل نقلیه ، رنگدانه ها و اصلاح کننده های دیگر ممکن است استفاده شوند. جوهرهای اینتاگلیو از نفتا ، رزین ها و حلالهای قیر ذغال تشکیل شده اند.

فرآیند چاپ intaglio عمدتا در چاپ مکمل های روزنامه و کارتن ها ، برچسب ها و بسته بندی های چاپی استفاده می شود. مواد پلاستیکی معمولاً با جوهرهای آنیلین که حاوی متیل الکل ، رزین های مصنوعی و شلاک هستند چاپ می شوند.

 

انواع مختلف جوهرها و موارد استفاده آنها

 

اگرچه بسیاری از مردم جوهر را با خودکار و چاپگر مرتبط می کنند ، اما انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد. از کیکی که صورتتان روی آن است گرفته تا خال کوبی موقت فرزندتان در یک جشن تولد ، از جوهرهای مختلف برای ایجاد این تصاویر استفاده شده است. خواه از جوهر پاک کننده ، درخشنده در تاریکی یا نامرئی استفاده کنید ، می توانید آن را در همه جا و روی همه چیز پیدا کنید!

انواع مختلف جوهر کدامند؟ جوهر چگونه ساخته می شود؟ نگاهی به دنیای پر جنب و جوش جوهر بیندازید!

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

فرمول

واژه نامه اصطلاحات جوهر

جوهر مواد گیج کننده زیادی دارد ، اما لازم نیست اینگونه باشد! برای تجزیه و تحلیل بیشتر فرمول های جوهر ، ما لیستی از متداول ترین اصطلاحات و جوهرها را ارائه داده ایم تا بدانید یک افزودنی از موم و همه چیز در این بین می دانید.

افزودنی: ماده ای است که به جوهر اضافه می شود تا از خشک شدن یا جدا شدن وقت اضافی جوهر جلوگیری کند. جوهرهای دیگر مانند جوهر خوراکی افزودنی هایی برای جلوگیری از خراب شدن دارند.

رنگ دهنده: رنگ یا رنگدانه ای که به ماده ای مانند جوهر اضافه می شود تا به آن رنگ دهد.

ماده خشک کننده: ماده ای شیمیایی است که برای اطمینان از خشک شدن جوهر هنگامی که با یک سطح مواجه می شود مانند کاغذ استفاده می شود.

Dye: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک اضافی کاملاً در مایع حل می شود.

نامحلول: عدم توانایی در حل کامل ماده ، مانند آب.

روغن بزرک: روغنی بی رنگ تا مایل به زرد که از دانه های خشک و رسیده گیاه کتان استخراج می شود. به روغن دانه کتان نیز معروف است.

رنگدانه: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک وسیله نقلیه حل نمی شود.

محلول: اصطلاحی است که برای توصیف ماده ای استفاده می شود که کاملاً درون مایعات حل شده باشد.

حلال: مایعی است که رنگ دهنده به آن اضافه می شود.

روغن سویا: یک روغن گیاهی رایج است که از دانه های گیاه سویا استخراج می شود.

وسیله نقلیه: ماده اتصال دهنده به رنگدانه اضافه می شود و به آن اجازه می دهد تا در یک حلال حل شود.

موم: ماده ای برای افزایش مقاومت در برابر مالش به جوهر اضافه می شود ، بنابراین جوهر از سطح خود نمی مالد.
در حالی که یک سری مواد تشکیل دهنده مرکب وجود دارد ، رنگها همان چیزی هستند که به آن رنگهای زیبایی می بخشد! بدون رنگ و رنگدانه ، همه چیز کاملاً بی رنگ خواهد بود. مواد دیگر فقط یک امتیاز اضافی برای اطمینان از عملکرد جوهر به شکل نوک است!

 

چه تفاوتی بین رنگها و رنگدانه ها وجود دارد؟

بیشترین تفاوت بین رنگها و رنگدانه ها نحوه واکنش آنها هنگام استفاده بر روی پایه است. به عنوان مثال ، رنگها به طور کامل در مایع حل می شوند و ساختار شیمیایی حلال آن را تغییر می دهند ، در حالی که رنگدانه ها بدون کمک وسیله نقلیه قادر به حل شدن نیستند. حلال ها مایعاتی مانند آب ، روغن ، الکل یا شیر هستند و توانایی حل سایر مواد را دارند.

تمام روش هایی که می توانید رنگ ها و رنگدانه ها را از هم تشخیص دهید ، بررسی کنید:

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

محصولات مرتبط

جوهر خودنویس شیفر حجم 50 میلی لیتر

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

استامپ متوسط کوروش

استامپ نانو جعبه چوبی

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

نقش هایی که زیر پایی ایفا می کند

یکی از مهم ترین نقش هایی که زیر پایی ایفا می کند جلوگیری از انواع مشکلات سلامتی مانند ورم پاها (به دلیل آویزان ماندن) و به وجود آمدن رگ های واریسی که به دلیل اختلال در حرکت خون در سیاهرگ ایجاد می شوند هستند. (زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت)

 

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

مزایای استفاده از زیر پایی

یکی دیگر از مزایای زیر پـایی در هنگام نشستن این است که اکثر افراد وقتی مشغول بکار هستند، برای جلوگیری از آویزان ماندن پاها به جای تکیه دادن به صندلی و تجهیزات اداری جلوتر آمده و در قسمت جلوی صندلی می نشینند، که در این حالت فشار زیادی بر ستون فقرات و کمر وارد می شود.

علاوه بر این هنگامی که در قسمت جلوی صندلی می نشینیم و تکیه گاه وجود ندارد کمر حالت خمیده پیدا میکند و اصطلاحا قوز می کنیم، این حالت نسشتن در دراز مدت باعث تغییر حالت در ستون فقرات شده و بیماری هایی از جمله دیسک کمر و سائیدگی در مهره های گردن را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت کارکنان و راحتی آنان در هنگام کار خرید این وسیله کارآمد را حتما در اولویت قرار دهید.

 

استفاده از صندلی های غیر استاندارد

همینطور با استفاده از زیرپایی از روی دادن دردها و مشکلات ماهیچه ای جلوگیری می شود.

نشستن بر روی صندلی های غیر استاندارد باعث شده که بخش زیرین زانو با لبه صندلی درگیر شود و فرد برای آویزان نماندن پاها تلاش می‌کند که نوک انگشتانش را به زمین بزند کاری که رفت و آمد خون را با مشکل مواجه میکند.

اگر فرد نتواند به راحتی روی صندلی بنشیند و به پشتی آن تکیه کند ، ممکن است پیامد های جبران ناپذیری برای او به وجود بیاید.

برای مثال ممکن است این کار باعث قوز در آوردن او شود.

 

زیان های استفاده نکردن از زیر پایی

اگر افرادی که به نوعی مجبورند از رایانه استفاده کنند و تمام موارد صحیح نشستن در پشت مانیتور را رعایت می‌کنند ولی از زیرپایی استفاده نمی کنند ، بدانند که آویزان بودن پاها چه عوارض جبران ناپذیری را برای آنها به دنبال خواهد داشت همین حالا اقدام به خریدن یک زیر پـایی خواهند کرد.

استفاده از زیرپایی فقط مخصوص به کسانی که با کامپیوتر کار دارند نیست هر کسی که به نوعی پشت میز نشسته و کار پشت میزی دارد باید از زیرپایی استفاده کند.

 

زیر پایی برای چه افرادی ضروری تر است؟

استفاده از زیرپایی برای افراد قد کوتاه ضروری‌تر است تا افراد قد بلند ، ولی به هرحال همه باید از این وسیله استفاده کند.

هنگامی که برای نشستن از صندلی های غیر استاندارد استفاده نکنید قسمت زیرین زانوی شما با انتهای صندلی درگیر شده و برای اینکه پاهای شما آویزان نباشد سعی می کنید که نوک انگشتانتان را به زمین برسانید غافل از اینکه رفت و آمد خون زیر مفصل زانو با اختلال مواجه می شود.

از طرفی برای اینکه پاهایتان به زمین برسد جلوی صندلی می نشینید که در این حالت فشار زیادی به کمر و ستون فقرات وارد می شود.

وقتی شما نتوانید به سادگی روی صندلی تکیه دهید ، سعی می کنید طوری بنشینید که کمر قوس پیدا کند و نه تنها کمرتان شکل خود را از دست می دهد بلکه احتمال قوز درآوردن بالا می رود همچنین این عمل باعث شده که حتی شکمتان نیز بزرگ شود.

استفاده از زیرپایی باعث می شود که به راحتی روی صندلی نشسته و تکیه بدهید تا بدن در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.
زیرپایی اداری توسط شرکت های تولیدی بسیاری در انواع گوناگون تولید شده و روانه بازار می شود.

 

از انواع زیر پایی موجود در بازار می توان به :

زیر پایی ثابت ، زیر پـایی متحرک ، ریلی ، ثابت اشاره کرد.

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

همچنین از نظر جنس نیز زیر پایی ها به انواع زیر تقسیم می شوند :

زیر پـایی فلزی ، زیر پـایی چوبی ، زیر پـایی پلاستیکی و در در نوع کلاسیک آن ماساژور که هر کدام بنا به توجه و خواست مشتری خریداری می‌شود.

نوعی دیگر از زیر پایی اداری که امروزه در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد زیر پـایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه است.

این محصول با توجه به ارتفاع مورد نظر و همچنین ایجاد زاویه صحیح در قسمت مچ و ساق پا در نحوه صحیح نشستن و جلوگیری از دردهای مفصلی بسیار موثر خواهد بود.

 

زیر پایی پلاستیکی

در نمونه پلاستیکی زیر پـایی یک سری از انواع زیر پـایی قابلیت تنظیم دارند و یک سری ثابت هستند و جنس پلاستیک به کار رفته در این نوع زیر پایی اعلا و ضخیم می باشد و غیر قابل شکستن است.دور میله زیر پـایی فلزی می باشد.

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

زیر پایی چوبی

این زیر پایی از جنس چوب می باشد جنس چوب بکار رفته در این زیر پـایی از جنس ام دی اف می باشد این نوع زیر پـایی ثابت است.

 

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت , زیر پایی چوبی

 
محصولات مرتبط :

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

مضرات قند

بدن شما به قند نیاز دارد مصرف بیش از حد شکر  خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

در حالی که همه ما دوست داریم هر چند وقت یکبار افراط کنیم ، غذاهایی که به سرعت روی قند خون تأثیر می گذارند در خطر بیشتر چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت نقش دارند.

قنـد باعث جهش و افت سطح گلوکز می شود.

قنـد خون ناپایدار می تواند باعث تغییر حالت،خستگی و سردرد شود. 

چرخه گرسنگی کاذب آغاز می شود.

کسانی که از قنـد پرهیز می کنند ، در حالی که احساس تعادل و انرژی بیشتری دارند ، هوس کمتری دارند.

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

یک رژیم غذایی با قند بالا می تواند منجر به کمبود کروم شود

کروم ، یک ماده معدنی کمیاب ، به تنظیم قنـد خون در بدن کمک می کند.
گرچه این ماده غذایی در گوشت ها ، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی یافت می شود، هنوز 90٪ از آمریکایی ها به دلیل تصفیه نشاسته ، کروم کافی دریافت نمی کنند. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

 

قند پیری را تسریع می کند

قنـدها می توانند بر ترکیب بدن شما تأثیر بگذارند ، اما همچنین با ایجاد چین و چروک و افتادگی می توانند با پوست شما بهم بریزند. بعد از اینکه قنـد به جریان خون شما برخورد کرد ، به پروتئین ها متصل می شود. ترکیب این پروتئین ها با شکر باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و پیری زودرس می شود. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند باعث پوسیدگی دندان می شود.

هنگامی که روی دندانهای شما می نشیند ، قنـد بیشتر از سایر مواد غذایی پوسیدگی می شود،

شکر می تواند باعث بیماری لثه شود ، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند باعث افزایش استرس می شود

هنگامی که تحت استرس هستیم ،بدن ما بلافاصله به حالت جنگ یا پرواز می افتد و مقدار زیادی هورمون آزاد می کند.
با کمال تعجب ، بدن وقتی که قنـد خون پایین است ، همان واکنش شیمیایی را دارد.
بعد از خوردن یک میان وعده شیرین ، هورمون های استرس با افزایش قنـد خون شروع به جبران سقوط می کنند. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند. 

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند جای مواد مغذی مهم را می گیرد

افرادی که بیشترین میزان قند را مصرف می کنند کمترین مواد مغذی ضروری را دارند  به ویژه ویتامین های A ، C ، B-12 و کلسیم. معامله به ویژه برای کودکان و نوجوانان که همزمان بیشترین مقدار قند را مصرف می کنند و به بیشترین مواد مغذی نیاز دارند خطرناک است.

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

 

جایگزین های طبیعی قند عبارت اند از:

عسل طبیعی
کشمش
خرما
انجیر خشک
ملاس

 

 

محصولات کاف کف

نبات چوبی 20عددی زعفرانی سحرخیز

قند خرد شده مهمان دوست وزن 5000 گرم

شکر پنیر زعفرانی 300 کیلوگرم سحرخیز

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

 

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 آبنبات ها و تافی ها

آبنبات به زمان ظهور اولین انسان برمی گردد. ایده آب نبات توسط غارنشینی که عسل می خورد شروع شد. اولین آبنبات توسط مصریان باستان برای اهداف فرقه استفاده شده است. در دوران باستان ، مصری ها ، عرب ها و چینی ها شکلات و تافی و آبنبات با میوه و آجیل درست می کردند که با عسل کارامل می شد. دو نوع قدیمی آبنبات شیرین بیان و زنجبیل هستند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

شیرین بیان

ریشه های تاریخی شیرین بیان در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. به ویژه ، بسیاری از شیرین بیان توسط فرعونیان و پیامبران خورده شد. شیرین بیان از گیاهی به نام "Glycyrrhiza" می آید که در یونانی به معنی "ریشه شیرین" است.

یک افسانه خنثی شده این است که یک قنادی ایندیانا قلاب هایی را به چوب نعناع اضافه کرده و "J" را برای عیسی ایجاد کرده است. اما می دانیم که چوب های نعناع سفید از قرن هفدهم وجود داشته است ، زمانی که ایندیانا وجود نداشته است.

عصای آبنبات

اولین عصای نبات یا شکلات مستند واقعی در ایالات متحده در حدود سال 1847 ظاهر شد ، زمانی که آگوست ایمگارد مهاجر آلمانی-سوئدی از آبنبات برای تزئین درخت کریسمس خود استفاده کرد. با این حال ، درمان نعناع فلفلی راه راه قرمز و سفید که امروزه می شناسیم هنوز وجود نداشته است. در عوض ، عصا فقط سفید بود.

با طلوع قرن بیستم ، شرکت ها شروع به تولید عصای آب نبات با نوارهای قرمز برجسته کردند. دهه های بعدی تجربه انفجار فروش آب نبات را به وقت کریسمس تجربه کرد. تولیدکنندگان آب نبات در اصل غذاهای نعناع را با دست درست می کردند. با این حال ، جورج کلر روند خودکار را در دهه 1950 اختراع کرد. شرکت آبنبات مستقر در جورجیا ، Bob's Candies ، اولین کسانی بودند که محصول نعناع فلفلی را تولید کردند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

آبنبات نعناع

محبوب ترین طعم آب نبات نعناع است. ریشه های تاریخی نعناع ، مانند شیرین بیان ، در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. یونانیان باستان برگهای نعناع را در اطراف مردگان قرار می دادند تا بوی آن را بپوشاند و آنچه را كه هادس انجام می داد یادآوری كند. آنها همچنین فکر می کردند در حال جلوگیری از سکسکه هستند. فرهنگهای دیگر به دلایل دیگری مانند پخت و پز و درمان پزشکی از نعناع استفاده می کردند.

در قرون وسطی ، اعراب قند را به شکل بلوری امروز می آوردند. آنها اولین شیرینی های درست شده با مقدار زیادی شکر و درست بعد از اولین آبنبات با بسیاری از طعم های مورد علاقه را تهیه کردند. آب نبات های آب پز از قرن هفدهم در انگلیس و در مستعمرات آمریکا شروع به مصرف کردند. آب نبات های خانگی سخت ، به خصوص با طعم نعناع و لیمو ، در قرن نوزدهم محبوب شدند. تا اواسط سال 1800 ، بیش از 380 کارخانه آب نبات تولید کردند که در ظروف شیشه ای فروخته می شدند.

تافی

نوع دیگری از آب‌نبات، تافی است. این نوع آب‌نبات مخلوط پخته‌شده‌ای از شکر، گلوکز مایع یا قند اینورت، چربی‌های خوراکی و شیر، با قوام نرم تا سخت و جویدنی است که در درجات حرارتی متفاوت از ۱۱۴ تا ۱۲۲ درجه سانتیگراد تهیه می‌شود. وجود چربی مانع چسبیدن آب‌نبات به دندان می‌شود و رطوبت را در آن حفظ می‌کند و محلول را سفت نگه می‌دارد. در تولید تافی از مواد دیگری مانند قهوه، کاکائو، شربت و افزودنی‌هایی مانند اسانس و رنگ‌های خوراکی نیز استفاده می‌شود.
شکر، گلوکز مایع، شربت اینورت، چربی‌های خوراکی نباتی یا حیوانی (روغن هیدروژنه، چربی شیر، کره پاستوریزه، مارگارین، کره کاکائو)، شیر (شیرخشک)، شیر تازه، شیر تغلیظ شده و پودر آب پنیر از مواد اصلی تشکیل‌دهنده تافی و شکلات، قهوه یا عصاره قهوه، کاکائو، میوه( تازه، خشک و کنسانتره آن)، مغزها، عسل، عصاره مالت، پودر سفیده تخم‌مرغ ، کازئین، پودر آلبومین و ژلاتین خوراکی از مواد فرعی تشکیل‌دهنده تافی است.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

بسته‌بندی

تافی و آب‌نبات و شکلات باید در بسته‌هایی از جنس کاغذ مومی، فویل آلومینیوم آستردار، پلی‌پروپلین و یا سایر مواد مجاز برای بسته‌بندی محصولات غذایی عرضه گردد به نحوی که از نفوذ رطوبت هوا، گرد و خاک و آلودگی محتویات آن جلوگیری به عمل آورد. در موارد استفاده از مواد بسته‌بندی چاپی، سطح چاپ شده نباید در تماس با فرآورده باشد. استفاده از PVC  برای بسته‌بندی مجاز نیست. جنس دسته در آب‌نبات چوبی باید از نوع غذایی و مجاز برای بسته‌بندی مواد غذایی باشد. عرضه تعدادی از واحدهای تافی و آب‌نبات در بسته‌های ثانوی پلاستیکی، مقوایی، قوطی فلزی و شیشه ممکن است. تافی علاوه بر بسته‌بندی‌های ثانوی باید دارای بسته‌بندی اولیه نیز باشد.

 

آبنبات چوبی

 
محصولات کاف کف

تافی روکش دار اینجاست وزن 800 گرم

تافی میوه ای روکش دار فروتن مقدار 2 کیلوگرم

آبنبات شیشه ای ترفین میوه ای بلژیکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 فواید خوردن صبحانه

 به طور گسترده ای صبحانه مهمترین وعده غذایی روز شناخته شده است دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز برای حافظه مهم است.کسانی که صبحانه می خورند بیشتر از کسانی که این نوع صبحانه ها را نمی خورند نیازهای روزانه توصیه شده بدن را برآورده می کنند. (چای , قهوه فوری, دمنوش مخلوط گیاهی)

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

تاثیرات صبحانه برروی حافظه

خوردن صبحانه فرصتی برای انتخاب غذاهایی است که ممکن است حافظه شما را بیشتر تقویت کنند.
کربوهیدرات ها هنگام صبحانه به دلیل افزایش گلوکز خون از مغز ،ممکن است باعث بهبود حافظه شود
که شامل جو دو سر کامل یا سایر غلات کامل است که فیبر و مواد مغذی را تأمین می کنند
همچنین اسیدهای چرب، امگا 3 ، مانند اسیدهای چرب موجود در بذر کتان ، می توانند به بهبود حافظه کمک کنند
با خوردن این چربی های سالم ، سطح بالاتری در جریان خون خود خواهید داشت

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

نوشیدن قهوه در صبحانه

همچنین نوشیدن قهوه فوری در روز به عنوان یک داروی طبیعی در نظر گرفته می شود که باعث تقویت جسمی طبیعی ،تقویت انرژی و تقویت ذهنی می شود و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.

کافئین یک ماده 100٪ طبیعی است که به راحتی از گیاهان استخراج می شود.

همچنین ، منابع طبیعی کافئین شامل دانه های کاکائو ، برگ چای ، و دانه های قهوه است.

با این حال ، می توان آن را به صورت ترکیبی نیز تولید کرد

به طور کلی ، کافئین به سرعت شروع به تأثیر بر روی بدن می کند طی 30 تا 60 دقیقه به حداکثر میزان خون شما می رسد.

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

فواید نهفته ی چای و دمنوش در صبحانه

مطالعات متعدد نشان داده است که انواع چای ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند ،از التهاب جلوگیری کرده و حتی سرطان و بیماری های قلبی را دفع کنند. (دمنوش مخلوط)

چای سفید معروف به داشتن عطر و طعم ظریف از گیاه Camellia sinensis بومی چین و هند است.
همچنین کمترین نوع چای فرآوری شده است.

به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان ها ممکن است چای موثرترین ماده برای مقابله با اشکال مختلف سرطان باشد.
چای سفید همچنین ممکن است برای دندان های شما مفید باشد زیرا حاوی منبع بالایی از فلوراید است 

و همچین باعث مقاومت بیشتر آن در برابر اسید و قند شود.

دمنوش های گیاهی شباهت زیادی به چای های سفید دارند ، اما علاوه بر برگ چای حاوی ترکیبی از گیاهان ، ادویه ها ، میوه ها یا گیاهان دیگر هستند.

چای های گیاهی حاوی کافئین نیستند ، به همین دلیل به دلیل خاصیت آرام بخشی آنها شناخته شده اند. از جمله:

- بابونه به کاهش درد قاعدگی و اسپاسم عضلات کمک می کند ، خواب را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد

-نعناع حاوی منتول است که می تواند ناراحتی معده را تسکین دهد و به عنوان یک درمان یبوست

-زنجبیل به مبارزه با بیماری صبح کمک می کند ، می تواند برای درمان سو هاضمه مزمن استفاده شود و به تسکین درد مفاصل ناشی از آرتروز کمک می کند

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

محصولات کاف کف

قهوه فوری اسـپرسو 57 دیویدف مدل ایتنسو

قهوه دانه اسـپرسو ایلی مدل INTENSO

قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

دمنوش مخلوط عناب بسته ی 18عددی

دمنوش گیاهی سنبلطیب مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش گیاهی اکیناسه مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش مخلوط بابونه مهرگیاه بسته 14عددی

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

برات

یک سندی تجاری است که به موجب آن،صادر کننده باصدور آن و تقدیم آن به دارنده، او را برای دریافت مبلغی پول به سوی شخص دیگری به نام برات گیر می باشد

چک 

چک ورقه ی با ارزش مالی می باشد  که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت مبلغ در آینده استفاده می‌گردد.صاحب چـک پس از نوشتن مبلغ ارزش چک و تاریخ موردنظر برای وصول، چک را امضا می‌کند. درتاریخ سررسید فردی که چـک را دریافت نموده‌ است به بانک مراجعه می‌کند و مبلغ مشخص شده را دریافت می‌نماید.

سفته 

سفته یک سند تجاری می باشد که شخص صادرکننده تعهد می نماید مبلغ معینی را در زمان معین به شخص گیرنده ی سفته  بپردازد.

تفاوت چک ،سفته ،برات

-در سفته و برات با امضا یا مهر قابل صدور است اما در چـک امضا لازماست و مهرتنها کافی نیست.
-در سفته و برات مبلغ باید باحروف درج شود الزامی به درج مبلغ باحروف درقانون نیامده.
-در سفته وبرات درج تاریخ صدور باید باحروف درج شود اما درچـک الزامی به درج تاریخ باحروف درقانون نیامده.
-دربرات درج نام  دارنده دروجه حامل قابل صدور نیست اما درسفته و چک درج نام دارنده به حواله کردشخص معین دروجه شخص معین دروجه حامل می باشد.
-در سفته و برات دارنده سند ملزم به قبول بخشی ازوجه سند،وقتی یکی ازمتعهدین بخواهد بخشی ازآن را بپردازد است در چـک دارنده سند ملزم به قبول نیست

برات

برات

 

چک       

چک

 

سفته

سفته

محصولات کاف کف

دفتراسناد دریافتی(چک) حسابداری

دفتر فروش روزانه حسابداری

دفترکل حسابداری

خودکار پنتر مدل SP 101 مدل فینو

روان نویس پیر کاردین نیمه مشکی استیل مدل Marshal-Gl

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

راه های شناسایی زعفران خالص

انواع مختلفی از زعفران وجود دارد که با توجه به درجه آن متفاوت است. در عین حال ، شناسایی زعفران خالص / اصلی در بازار نیز ضروری است. ما می خواهیم برخی اصول را برای تعیین زعفران اصلی به اشتراک بگذاریم. اگر این مقاله را تا انتها بخوانید ، می دانید که چگونه با شناخت زعفران خوب ، در بازار زعفران خرج کنید. با ما بمان.

زعفران سرگل کارتی , نگین , سحرخیز , خاتم

شناخت زعفران اصلی از شاخه ها

برای تعیین زعفران واقعی و واقعی بهتر است ابتدا به شاخه ها نگاه کنید. این روش ساده ترین راه برای شناسایی زعفران واقعی و خوب است. زعفران سه شاخه است ، قسمت فوقانی آن مانند شیپور است. با حرکت به قسمت فوقانی متوجه باریکتر بودن شیپور خواهید شد.

شناخت زعفران اصلی از کلاله ها

کلاله ها نباید خیلی براق باشند. اگر متوجه شدید که کلاله ها براق هستند ، باید آن را برای تعیین اصالت زعفران به آزمایشگاه ارسال کنید.

زعفران خالص را از ریشه ها شناسایی کنید

زعفران و ذرت شبیه به هم هستند و مقداری ریشه دارند. اما تفاوت اصلی بین هر دو این است که ریشه های ذرت صاف خواهند بود در حالی که زعفران یک منحنی دارد. این انحنا نشانگر کیفیت و اصالت زعفران است.

تشخیص زعفران ریز توسط گاز متان

گاز متان یک شناسه قوی برای زعفران اصلی است. مقداری از زعفران را وارد گاز متان کنید. اگر رنگ آن بنفش یا نارنجی باشد ، نشان دهنده خالص بودن زعفران است. اما اگر زعفران زرد شود ، زعفران نجس را نشان می دهد.

شناسایی زعفران تقلبی با کاغذ روزنامه

بین کاغذ روزنامه کمی زعفران بگذارید و فشار دهید. اگر در محل فشار روغن و چربی مشاهده کردید ، جعلی بودن زعفران را نشان می دهد اما اگر زعفران پودر باشد ، نشان می دهد زعفران سالم و خالص است.

یافتن زعفران خالص با بنزین

زعفران را نمی توان در بنزین حل کرد ، اما برای شناسایی زعفران خوب باید مقداری زعفران در بنزین قرار داد. اگر بنزین رنگی باشد ، نشان می دهد که زعفران شما اصل نیست.

زعفران خالص را با روش آب جوش شناسایی کنید

اگر مقداری زعفران در آب جوش قرار داده اید ، تا 5 دقیقه صبر کنید و اگر رنگ شاخه ها سفید نباشد ، اصل است. اگر زیر 5 دقیقه رنگ آن سفید شود ، زعفران تقلبی است.

شناخت زعفران خوب با طعم و بو

کسانی که زعفران تجارت می کنند خوب می دانند طعم و بوی زعفران بی نظیر است. این بدان معنی است که رنگ و طعم زعفران به عنوان یک شناسه ثابت در نظر گرفته می شود. اگر کمی شاخه زعفران را بچشید متوجه می شوید که کمی تلخ است اما بوی مطبوعی دارد. بوی زعفران کمی سریع اما شیرین است!

نتیجه

روش های زیادی برای شناسایی زعفران وجود دارد تا بتوانیم از شناسه ها ، محلول ها و حتی روش های فیزیکی و شیمیایی مختلفی برای شناسایی آن استفاده کنیم. زعفران خالص دارای خصوصیات پایدار است اما در مقایسه با زعفران تقلبی تشخیص زعفران اصلی بسیار آسان است.

زعفران سرگل کارتی , نگین , سحرخیز , خاتم

محصولات کاف کف

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

زعفران نگین ۶ گرم ثمین سحرخیز

زعفران نگین ۳ گرم ثمین سحرخیز

زعفران ۱۰۰ گرم خاتم جعبه ای سحرخیز

زعفران پودری 1گرم گلیران

زعفران پودری ۱.۵ گرم ویژه سحرخیز

زعفران 4 گرم نگین سحرخیز طرح آذین

زعفران جعبه ای 1 مثقال گلیران

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

آیا چای سبز برای شما بهتر از چای سیاه است؟

آیا چای سبز حاوی کافئین است؟ آیا می تواند به دفع بیماری کمک کند؟ جو لوین متخصص تغذیه ، فواید چای سبز را در رژیم غذایی بررسی می کند

انواع چای ، حتی فنجان سازنده معمولی شما ، از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.

چای سبز نام خود را از رنگ سبز زمردی گرفته است که هنگام دم کشیدن برگ های چای فرآوری نشده و تخمیر نشده ایجاد می شود.

با ریشه تا 5000 سال پیش ، چای سبز معمولاً در خاور دور که خواص سلامتی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، نوشیدنی می شود و به طور گسترده ای رشد می کند.

 

3 فایده چای سبز برای سلامتی

 

چای سبز

1. چای سبز سرشار از پلی فنل های آنتی اکسیدان است

فواید چای سبز برای سلامتی بیشتر از چای سیاه است که می تواند ناشی از عدم فرآوری آن باشد.

چای سبز در پلی فنول های محافظ بیشتر است.

مهمترین پلی فنولهای موجود در چای سبز ، فلاونوئیدها هستند که فعال ترین آنها کاتچین ها و اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) هستند که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان محافظ بدن در برابر بیماری شناخته شده اند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

آنتی اکسیدان ها را می توان در طیف وسیعی از میوه ها ، سبزیجات و سایر غذاهای فرآوری نشده یافت.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ، چای سبز می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها باشد.

 

2. ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند

چای سبز حاوی یک ماده اصلی فعال ، کافئین است که یک محرک ذهنی شناخته شده است.

چای سبز همچنین شامل آمینو اسید L-theanine است که با افزایش فعالیت انتقال دهنده عصبی بازدارنده GABA ، اثر آرام بخشی ایجاد می کند.

همچنین باعث افزایش دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز می شود که هوشیاری ذهنی را تنظیم می کنند.

 

3. ممکن است چربی سوزی را تقویت کند

طبق برخی تحقیقات ، چای سبز به دلیل خاصیت گرمازایی (که بیش از اثر کافئین است) می تواند باعث افزایش میزان متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی شود.

با این حال ، همه مطالعات افزایش متابولیسم را پیدا نکرده اند و بنابراین اثر ممکن است در افراد و شرایط آزمایش متفاوت باشد.

 

سایر مزایای بالقوه سلامتی

ادعاهای بهداشتی بیشتری درباره چای سبز از کاهش خطر ابتلا به سرطان تا کاهش وزن وجود دارد.

شواهد تأیید کننده این ادعاها تا حد زیادی غیرقابل نتیجه است.

برخی از ادعاهای بهداشتی بر اساس سنت های شرقی باستان است ، جایی که از چاآی سبز سالها برای درمان علائم بیماری استفاده می شده است.

به دلیل مزایای پیشنهادی ، بسیاری از محصولات "سلامتی" اکنون حاوی آثاری از چآای سبز هستند. با این حال ، شواهد محدودی وجود دارد که نشان دهد این محصولات مثر هستند.

اگر امیدوارید از چاآی سبز برای اهداف دارویی استفاده کنید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای سبز حاوی چه مقدار کافئین است؟

چآای سبز حاوی کافئین است ، اگرچه انواع و مارک های آن ممکن است متفاوت باشد.

مقدار مساوی چاآی سـبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است

(یک فنجان چای سـبز حاوی تقریباً 35-80 میلی گرم در مقایسه با تقریباً 100-400 میلی گرم در همان اندازه فنجان قهوه است) ، اما هنوز هم می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

در نتیجه ، برخی افراد دریافتند که نوشیدن چآای سـبز باعث افزایش سطح انرژی ، تمرکز و خلق و خو می شود ، اما این اثر ممکن است در افراد متفاوت باشد.

اگر به کافئین حساس هستید ، توصیه می شود تعداد کل فنجان های چآای سـبز که در روز می نوشید را محدود کنید.

کافئین زیاد می تواند الگوی خواب را مختل کند. اگر این مسئله روی شما تأثیر می گذارد ، سعی کنید بعد از صرف ناهار ، نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید.

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد میزان کافئین موجود در چای هستید؟ راهنمای جامع ما انواع مختلف چای را مقایسه می کند و درمورد اینکه چه عواملی روی محتوای کافئین تأثیر می گذارند بحث می کند.

 

انواع مختلف چای سبز کدامند؟

تفاوت بین چآای ســبز و سیاه در نتیجه فرآیند تولید است.

چای سیاه تحت تخمیر قرار می گیرد که رنگ و عطر و طعم آن را تغییر می دهد ، در حالی که چآای ســــبز فرآوری نشده باقی می ماند و رنگ خود را حفظ می کند.

چای ســبز در ارتفاعات بالاتر ، به طور مشخص در مناطق کوهستانی شرق آسیا ، کاشته می شود.

مقداری چآای ســـبز هنوز با دست چیده می شود و تصور می شود که چای های چیده شده دست تلخی کمتری دارند و طعم شیرین تر و قوی تری دارند. عوامل دیگر مانند آب و هوا و خاک نیز می توانند در عطر و طعم تأثیر بگذارند.

Sencha محبوب ترین چای ســــبز ژاپن است. گریدهای بی شماری وجود دارد که می تواند بر قیمت و کیفیت تأثیر بگذارد. برگهای سنچا ابتدا بخارپز می شوند و سپس شکل می گیرند.

چای سنچا یک چای زرد / سـبز شفاف با عطر و طعم شیرین ، علفی اما کمی قابض تولید می کند.

ماتچا از برگ های چآای ســــبز که در سایه رشد می کنند ساخته می شود. محتوای کلروفیل برگها بیشتر است که آنها را به یک رنگ سبز زنده تبدیل می کند.

برای تهیه ماتچا ، کل برگ به صورت پودر خرد می شود. پودر قبل از سرو با آب جوش مخلوط شده و به آرامی مخلوط می شود. عطر و طعم آن سبک و شیرین است و اکنون به دسرها و نوشیدنی های شیرین اضافه می شود.

هنگام خرید چای سـبز به دنبال چه چیزی باشید

چای ســـبز را می توان به صورت برگ تازه یا در کیسه های چای یافت ، که اغلب با طعم های دیگر مانند لیمو ، آهک یا زنجبیل مخلوط می شود.

هنگام خرید برگ چای ، از برگهای پیر خودداری کنید. این همان اصل دانه های قهوه است. گفته می شود ، برگهای کامل بالاترین درجه و برگهایی هستند که بیش از چهار ماه از سطح اوج طراوت خود گذشته باشند.

پس از خرید و باز کردن ، برگها را در ظرف ضد هوایی نگهداری كنید كه می تواند دوباره در بسته بندی شود و در یك محل خنك نگهداری شود تا به كندی واكنش هایی كه می توانند از مواد گیاهی و چربی چای را کاهش دهند ، کمک کند.

 

طرز تهیه چای سبز

چای مصرفی ، دما و زمان پخت و پز همگی تأثیر قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدانی دم کرده چآای ســبز دارند.

دمای گرم و محیط برای حفظ آنتی اکسیدان ها بهترین درجه حرارت است. قبل از ریختن روی برگهای چای ، بگذارید آب جوش کمی خنک شود و اجازه دهید بین 2 تا 3 دقیقه خنک شود.

 

آیا چای سبز می تواند بر سطح آهن تأثیر بگذارد؟

مانند انواع چای ، چاآی سبز نیز حاوی تانن است.

تانن می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند بنابراین سعی کنید چای را با یک وعده غذایی غنی از آهن ننوشید و حداقل یک ساعت قبل از نوشیدن چای بعد از یک وعده غذایی غنی از آهن آن را ترک کنید.

 

چای سبز

محصولات کاف کف

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

پروتئین های برگ چای

پروتئین های موجود در برگ های سبز چای در پروسه تولید شکسته شده و به اسیدهای آمینه تبدیل می گردند. پروتئین از مهمترین مواد گیاه چای می باشد.

پروتئین های برگ چای

از نقطه نظر بیوشیمی، پروتئیـن در تولید چای سیاه دارای دو نقش متمایز و مخرب می باشد.

بدین معنی هرگاه مقدار آن در گیاه از حد معینی تجاوز نماید،موجب کاهش میزان کاتشین و در نتیجه تنزل کیفیت و مرغوبیت می شود زیرا طی تولید چآای سیاه، از واکنش کاتشین و پروتئیـن، ترکیبات غیر محلول حاصل می شود و بدین ترتیب قسمتی از مواد تانن از چرخه تبدیل مواد مولد رنگ و طعم خارج می شود، حال آنکه مقدار کم آن در ارتقای رنگ، عطر و طعم چآای نقش سازنده ای دارد. به طور کلی مقدار پروتئیـن در برگ سبز بوته چآای پرورش یافته در زیر درختان سایه افکن به مقدار قابل ملاخظه ای افزایش پیدا می کند.

استفاده از این گونه برگ های چاآی دارای پروتئین زیاد در تولید چاآی سیاه موجب کاهش رنگ و طعم می گردد در حالی که در تولید چاآی سبز هر قدر میزان درصد پروتئیـن های برگ سبز چای بیشتر باشد، چای تولید شده از مرغوبیت و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در کشور ژاپن که بزرگترین تولید کننده چای سبز می باشد، معمولا برای افزایش مرغوبیت به وسیله توری های مخصوص و یا کاشت درختان لگومینوز نظیر درختان اقاقیا، شب خسب و لیلکی، میزان تابش نور خورشید را برروی مزارع چاآی تا 50 درصد کاهش می دهند.

پرورش بوته های چآای در زیر سایه های طبیعی و یا مصنوعی باعث افزایش میزان پروتئین و کاهش کاتشین می گردد.

از نقطه نظر حلالیت، قسمت اعظم پروتئین های برگ سبز چای در محلول های قلیایی حل می شوند و قسمت کمی از پروتئین های چاآی در آب و پاره ای نیز در در الکل و اسید حل می شوند.

طبق بررسی های انجم شده در گرجستان میزان پروتئین در قسمت های مختلف یک شاخساره متشکل از یک غنچه و three برگ فرق می کند.

تغییرات پروتئین در قسمت های مختلف جوانه در فصول برداشت چای

 هر قدر برگ لطیف و جوان تر باشد، مقدار پروتئین آن بیشتر خواهد بود. در غنچه 06/29 درصد، در برگ اول، 06/26 درصد، در برگ دوم 95/25 درصد و در برگ سوم 94/24 درصد می باشد.

از طرفی مقدار پروتئین در اواخر فصل برداشت مقدار آن به حداقل می رسد.

همچنین هر قدر برگ لطیف و مرغوب باشد، مقدار ان بیشتر، در برگ های پست نامرغوب از میزان پروتئین کاسته می شود.

پایین بودن میزان پروتئین در برداشت محصول بهاره مزارع چآای می تواند یکی از علل کم رنگ بودن چاآی تولید شده در فصل بهار باشد.

در زمینه اسیدهای آمینه حاصل از شکستن پروتئین های چای، مطالعات بسیار ارزنده ای به وسیله محققین و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی هندوستان، سریلانکا، کنیا و انستیتیوبیوشیمی باخ صورت گرفته و نقش سازنده هریک از اسیدهای آمینه چاآی در تشکیل عطر، طعم و کیفیت تا حدود زیادی روشن گردیده است در سال 1954 بوکوچاوا و همکارانش موفق به جداسازی و تشخیص 17 نوع اسید آمینه شدند.

در سال 1954 همزمان با پژوهشگران روسی، محققین ژاپنی نیز تغییرات پروتئین را در مراحل مختلف تولید برگ سبز چای سیاه و چای سبز دنبال کردند و برای اولین بار مساله پلاس شیمیایی و اثر آن را در افزایش اسیدهای آمینه افزوده می شود در حالی که در موقع مالش دادن و تخمیر و خشک کردن به میزان قابل ملاحظه ای از میزان اسیدهای آمینه چای کاسته می شود. کمی بعد مساله تغییرات اسیدهای آمینه و اهمیت پلاس شیمیایی در بهبود کیفیت از سوی محققین انستیتیوتحقیقاتی توکلای هندوستان مورد تایید قرار گرفت.

پروتئین های موجود در برگ چای

محصولات کاف کف

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی
  • - محتوی یک خودنویس و یک خودکار
  •  
    - با یک جعبه‌ی کادویی با پوشش مخمل دخلی
  •  
    - با گیره‌ی فلزی برای حمل در جیب
  •  
    - دارای نوک فلزی
  •  
    - مشخصات خودکار:
  •  
    - با مکانیسم پیچی
  •  
    - طول خودکار: 13.5 سانتی‌متر
  •  
    - وزن خودکار: 25 گرم
  •  
    - مشخصات خودنویس:
  •  
    - طول خودنویس با درپوش: 13.5 سانتی‌متر
  •  
    - طول خودنویس بدون درپوش: 12 سانتی‌متر
  •  
    - طول خودنویس با درپوش در انتها: 15.5 سانتی‌متر
  •  
    - وزن خودنویس: 22 گرم
  •  
    - دارای یک پمپ بدون جوهر داخل بدنه
  •  
    - با قطر نوشتاری M
  •  
    - با نوک ساخت آلمان از جنس ایریدیوم
  • خرید ست خودکار و خودنویس یوروپن مدل Esprit

ما را در اینستاگرام دنبال کنید (فروشگاه کاف کف)



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

آیا چای سبز برای شما بهتر از چای سیاه است؟

آیا چای سبز حاوی کافئین است؟ آیا می تواند به دفع بیماری کمک کند؟ جو لوین متخصص تغذیه ، فواید چای سبز را در رژیم غذایی بررسی می کند

انواع چای ، حتی فنجان سازنده معمولی شما ، از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.

چای سبز نام خود را از رنگ سبز زمردی گرفته است که هنگام دم کشیدن برگ های چای فرآوری نشده و تخمیر نشده ایجاد می شود.

با ریشه تا 5000 سال پیش ، چای سبز معمولاً در خاور دور که خواص سلامتی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، نوشیدنی می شود و به طور گسترده ای رشد می کند.

 

3 فایده چای سبز برای سلامتی

 

چای سبز

1. چای سبز سرشار از پلی فنل های آنتی اکسیدان است

فواید چای سبز برای سلامتی بیشتر از چای سیاه است که می تواند ناشی از عدم فرآوری آن باشد.

چای سبز در پلی فنول های محافظ بیشتر است.

مهمترین پلی فنولهای موجود در چای سبز ، فلاونوئیدها هستند که فعال ترین آنها کاتچین ها و اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) هستند که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان محافظ بدن در برابر بیماری شناخته شده اند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

آنتی اکسیدان ها را می توان در طیف وسیعی از میوه ها ، سبزیجات و سایر غذاهای فرآوری نشده یافت.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ، چای سبز می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها باشد.

 

2. ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند

چای سبز حاوی یک ماده اصلی فعال ، کافئین است که یک محرک ذهنی شناخته شده است.

چای سبز همچنین شامل آمینو اسید L-theanine است که با افزایش فعالیت انتقال دهنده عصبی بازدارنده GABA ، اثر آرام بخشی ایجاد می کند.

همچنین باعث افزایش دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز می شود که هوشیاری ذهنی را تنظیم می کنند.

 

3. ممکن است چربی سوزی را تقویت کند

طبق برخی تحقیقات ، چای سبز به دلیل خاصیت گرمازایی (که بیش از اثر کافئین است) می تواند باعث افزایش میزان متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی شود.

با این حال ، همه مطالعات افزایش متابولیسم را پیدا نکرده اند و بنابراین اثر ممکن است در افراد و شرایط آزمایش متفاوت باشد.

 

سایر مزایای بالقوه سلامتی

ادعاهای بهداشتی بیشتری درباره چای سبز از کاهش خطر ابتلا به سرطان تا کاهش وزن وجود دارد.

شواهد تأیید کننده این ادعاها تا حد زیادی غیرقابل نتیجه است.

برخی از ادعاهای بهداشتی بر اساس سنت های شرقی باستان است ، جایی که از چاآی سبز سالها برای درمان علائم بیماری استفاده می شده است.

به دلیل مزایای پیشنهادی ، بسیاری از محصولات "سلامتی" اکنون حاوی آثاری از چآای سبز هستند. با این حال ، شواهد محدودی وجود دارد که نشان دهد این محصولات مثر هستند.

اگر امیدوارید از چاآی سبز برای اهداف دارویی استفاده کنید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای سبز حاوی چه مقدار کافئین است؟

چآای سبز حاوی کافئین است ، اگرچه انواع و مارک های آن ممکن است متفاوت باشد.

مقدار مساوی چاآی سـبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است

(یک فنجان چای سـبز حاوی تقریباً 35-80 میلی گرم در مقایسه با تقریباً 100-400 میلی گرم در همان اندازه فنجان قهوه است) ، اما هنوز هم می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

در نتیجه ، برخی افراد دریافتند که نوشیدن چآای سـبز باعث افزایش سطح انرژی ، تمرکز و خلق و خو می شود ، اما این اثر ممکن است در افراد متفاوت باشد.

اگر به کافئین حساس هستید ، توصیه می شود تعداد کل فنجان های چآای سـبز که در روز می نوشید را محدود کنید.

کافئین زیاد می تواند الگوی خواب را مختل کند. اگر این مسئله روی شما تأثیر می گذارد ، سعی کنید بعد از صرف ناهار ، نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید.

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد میزان کافئین موجود در چای هستید؟ راهنمای جامع ما انواع مختلف چای را مقایسه می کند و درمورد اینکه چه عواملی روی محتوای کافئین تأثیر می گذارند بحث می کند.

 

انواع مختلف چای سبز کدامند؟

تفاوت بین چآای ســبز و سیاه در نتیجه فرآیند تولید است.

چای سیاه تحت تخمیر قرار می گیرد که رنگ و عطر و طعم آن را تغییر می دهد ، در حالی که چآای ســــبز فرآوری نشده باقی می ماند و رنگ خود را حفظ می کند.

چای ســبز در ارتفاعات بالاتر ، به طور مشخص در مناطق کوهستانی شرق آسیا ، کاشته می شود.

مقداری چآای ســـبز هنوز با دست چیده می شود و تصور می شود که چای های چیده شده دست تلخی کمتری دارند و طعم شیرین تر و قوی تری دارند. عوامل دیگر مانند آب و هوا و خاک نیز می توانند در عطر و طعم تأثیر بگذارند.

Sencha محبوب ترین چای ســــبز ژاپن است. گریدهای بی شماری وجود دارد که می تواند بر قیمت و کیفیت تأثیر بگذارد. برگهای سنچا ابتدا بخارپز می شوند و سپس شکل می گیرند.

چای سنچا یک چای زرد / سـبز شفاف با عطر و طعم شیرین ، علفی اما کمی قابض تولید می کند.

ماتچا از برگ های چآای ســــبز که در سایه رشد می کنند ساخته می شود. محتوای کلروفیل برگها بیشتر است که آنها را به یک رنگ سبز زنده تبدیل می کند.

برای تهیه ماتچا ، کل برگ به صورت پودر خرد می شود. پودر قبل از سرو با آب جوش مخلوط شده و به آرامی مخلوط می شود. عطر و طعم آن سبک و شیرین است و اکنون به دسرها و نوشیدنی های شیرین اضافه می شود.

هنگام خرید چای سـبز به دنبال چه چیزی باشید

چای ســـبز را می توان به صورت برگ تازه یا در کیسه های چای یافت ، که اغلب با طعم های دیگر مانند لیمو ، آهک یا زنجبیل مخلوط می شود.

هنگام خرید برگ چای ، از برگهای پیر خودداری کنید. این همان اصل دانه های قهوه است. گفته می شود ، برگهای کامل بالاترین درجه و برگهایی هستند که بیش از چهار ماه از سطح اوج طراوت خود گذشته باشند.

پس از خرید و باز کردن ، برگها را در ظرف ضد هوایی نگهداری كنید كه می تواند دوباره در بسته بندی شود و در یك محل خنك نگهداری شود تا به كندی واكنش هایی كه می توانند از مواد گیاهی و چربی چای را کاهش دهند ، کمک کند.

 

طرز تهیه چای سبز

چای مصرفی ، دما و زمان پخت و پز همگی تأثیر قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدانی دم کرده چآای ســبز دارند.

دمای گرم و محیط برای حفظ آنتی اکسیدان ها بهترین درجه حرارت است. قبل از ریختن روی برگهای چای ، بگذارید آب جوش کمی خنک شود و اجازه دهید بین 2 تا 3 دقیقه خنک شود.

 

آیا چای سبز می تواند بر سطح آهن تأثیر بگذارد؟

مانند انواع چای ، چاآی سبز نیز حاوی تانن است.

تانن می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند بنابراین سعی کنید چای را با یک وعده غذایی غنی از آهن ننوشید و حداقل یک ساعت قبل از نوشیدن چای بعد از یک وعده غذایی غنی از آهن آن را ترک کنید.

 

چای سبز

محصولات کاف کف

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

خلاصه ای از خدمات ما در مجموعه کاف کف

ما در این فروشگاه (کاف کف) سعی در تامین محصولات مصرفی محل کار و مجموعه شما را با سریع ترین شیوه ارسال ، نازل ترین قیمت و مرغوب ترین محصولات را داشته اییم.
خرید اینترنتی و تلفنی به صرفه ترین روش برای کاهش هزینه ها،نیروی انسانی و زمان شما در خرید مایحتاج مجموعه شما خواهد بود.

فروشگاه کاف کف

فروشگاه اینترنتی کاف کف با هدف خدمت رسانی به مشاغل،شرکت ها،سازمان ها،کارخانه ها، اداره ها و حتی منازل فعالیت خود را در زمینه فروش محصولات مصرفی و مورد نیاز،که در همه روزه به آن احتیاج پیدا میکنیم شروع کرد.از جمله دست بندی محصولات میتوان به گروه خوراکی،شوینده،لوازم تحریر، لوازم اداری اشاره نمود که با گرداوری هزاران محصول با کیفیت از برندهای معتبر داخلی و خارجی پاسخگوی نیازهای اولیه مجموعه شما خواهد بودم.فروشکاه کاف کف با استقرار در تهران و شروع فعالیت خود در این شهر توانسته است با سریع ترین شیوه ارسال، مدت زمان تحویل را از زمان ثبت سفارش تا لحظه تحویل در درب محل کار یا منزل به ۳ الی ۴ ساعت در تهران کاهش دهد.

 

دسته بندی محصولات ما:

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

 
نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

مزیت های چای سبز

گفته می شود چای سبز یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین است.

این ماده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند که شامل موارد زیر است:

  • بهبود عملکرد مغز
  • کاهش چربی
  • محافظت در برابر سرطان
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • حتی ممکن است مزایای بالقوه سلامتی نیز وجود داشته باشد.

خواص نوشیدنی چای سبز

در اینجا 7 فایده احتمالی چای سبز برای سلامتی آورده شده است.

 

1. چای سبز حاوی ترکیبات فعال زیستی سالم است

چای سبز چیزی فراتر از یک نوشیدنی مرطوب کننده است.

گیاه چای سبز حاوی طیف وسیعی از ترکیبات سالم است که آن را به نوشیدنی نهایی تبدیل می کند

چای سرشار از پلی فنول است که ترکیبات طبیعی هستند و فواید سلامتی دارند ، مانند کاهش التهاب و کمک به مبارزه با سرطان.

چای سبز حاوی یک کاتچین به نام epigallocatechin-3-gallate (EGCG) است. کاتچین ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که به جلوگیری از آسیب سلول کمک می کنند و فواید دیگری نیز دارند.

این مواد می توانند با تشکیل رادیکال های آزاد در بدن ، سلول ها و مولکول ها را از آسیب محافظت کنند. این رادیکال های آزاد در پیری و بسیاری از انواع بیماری ها نقش دارند.

EGCG یکی از قوی ترین ترکیبات موجود در چای سبز است. تحقیقات توانایی آن را برای کمک به درمان بیماری های مختلف آزمایش کرده است. به نظر می رسد یکی از اصلی ترین ترکیباتی است که به نوشیدنی چای سبز خواص دارویی می بخشد

نوشیدنی چای سبز همچنین دارای مقادیر کمی مواد معدنی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

سعی کنید یک مارک چای سبز با کیفیت بالاتر انتخاب کنید ، زیرا برخی از مارک های با کیفیت پایین می توانند حاوی مقادیر زیادی فلوراید باشند

همانطور که گفته شد ، حتی اگر مارک با کیفیت پایین تری را انتخاب کنید ، باز هم مزایای آن بیشتر از هر خطری است.

خلاصه

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان های پلی فنول از جمله کاتچین به نام EGCG است. این آنتی اکسیدان ها می توانند اثرات مفید مختلفی بر سلامتی داشته باشند.

2. چای سبز ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد

چای سبز علاوه بر هوشیاری شما ، علاوه بر این ، می تواند به تقویت عملکرد مغز نیز کمک کند.

ماده اصلی فعال ، کافئین است که یک ماده محرک شناخته شده است.

به اندازه قهوه وجود ندارد ، اما به اندازه کافی برای ایجاد پاسخ بدون ایجاد اثرات ناخوشایند مرتبط با مصرف بیش از حد کافئین است.

کافئین با مسدود کردن یک انتقال دهنده عصبی مهاری به نام آدنوزین ، بر مغز تأثیر می گذارد. به این ترتیب ، باعث شلیک سلول های عصبی و غلظت انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین می شود.

تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که کافئین می تواند جنبه های مختلف عملکرد مغز را بهبود بخشد ، از جمله خلق و خو ، هوشیاری ، زمان واکنش و حافظه

با این حال ، کافئین تنها ترکیب تقویت کننده مغز در نوشیدنی چای سبز نیست. همچنین حاوی آمینو اسید L-theanine است که می تواند از سد مغز خون عبور کند

L-theanine فعالیت انتقال دهنده عصبی مهارکننده GABA را افزایش می دهد که دارای اثرات ضد اضطرابی است. همچنین باعث افزایش دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز می شود.

مطالعات نشان می دهد که کافئین و L-theanine می توانند اثرات هم افزایی داشته باشند. این بدان معنی است که ترکیب این دو می تواند به ویژه تأثیرات مهمی در بهبود عملکرد مغز داشته باشد.

به دلیل L-theanine و مقدار کم کافئین ، چای سبز ممکن است نوع وزوز ملایم و متفاوتی نسبت به قهوه برای شما ایجاد کند.

بسیاری از افراد گزارش می کنند که در مقایسه با قهوه ، انرژی پایدارتر و بهره وری بسیار بیشتری هنگام نوشیدن چای سبز دارند.

نوشیدنی چای سبز

خلاصه

چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است اما برای تولید اثر کافی است. همچنین حاوی آمینو اسید L-theanine است که می تواند به طور هم افزایی با کافئین کار کند تا عملکرد مغز را بهبود بخشد.

3. چربی سوزی را افزایش می دهد

اگر به لیست مواد تشکیل دهنده مکمل های چربی سوزی نگاه کنید ، به احتمال زیاد چای سبز در آن موجود خواهد بود.

این به این دلیل است که ، طبق تحقیقات ، چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش دهد و میزان متابولیسم را افزایش دهد

در یک مطالعه که با حضور 10 مرد سالم انجام شد ، مصرف عصاره چای سبز میزان کالری سوزانده شده را 4٪ افزایش داد. در دیگری که 12 مرد سالم را شامل می شود ، عصاره چای سبز در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کنند ، میزان اکسیداسیون چربی را 17 درصد افزایش می دهد

با این حال ، برخی از مطالعات در مورد نوشیدنی چای سبز هیچ افزایش متابولیسم را نشان نمی دهد ، بنابراین اثرات ممکن است به فرد و نحوه تنظیم مطالعه بستگی داشته باشد

کافئین همچنین ممکن است با بسیج اسیدهای چرب از بافت چربی و در دسترس قرار دادن آنها برای استفاده به عنوان انرژی ، عملکرد بدنی را بهبود بخشد

دو مطالعه مروری جداگانه گزارش کرده اند که کافئین ممکن است عملکرد بدنی را تقریباً 11-12 درصد افزایش دهد

خلاصه

چای سبز ممکن است در کوتاه مدت میزان متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهد ، اگرچه همه مطالعات موافق نیستند.

4- آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهند

سرطان در اثر رشد کنترل نشده سلول ها ایجاد می شود. این یکی از مهمترین دلایل گله در جهان است

تحقیقات نشان داده است که آسیب اکسیداتیو می تواند منجر به التهاب مزمن شود ، که می تواند منجر به بیماری های مزمن ، از جمله سرطان شود. آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند

چای سبز منبع عالی آنتی اکسیدان های قدرتمند است.

تحقیقات ، ترکیبات چای سبز را با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط کرده است ، از جمله مطالعات زیر:

سرطان پستان. یک بررسی جامع از مطالعات مشاهده ای نشان داد که زنانی که بیشترین چای سبز را می نوشند ، تقریباً 20-30٪ خطر ابتلا به سرطان پستان ، یکی از شایع ترین سرطان ها در زنان است
سرطان پروستات. یک مطالعه مشاهده کرد که مردان در حال نوشیدن چای سـبز کمتر در معرض خطر سرطان پیشرفته پروستات هستند
سرطان روده بزرگ. تجزیه و تحلیل 29 مطالعه نشان داد که کسانی که چای سـبز می نوشند حدود 42٪ کمتر در معرض سرطان روده بزرگ قرار دارند
بسیاری از مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که افراد نوشیدنی چای سـبز کمتر به انواع مختلفی از سرطان مبتلا می شوند ، اما برای تأیید این اثرات به تحقیقات با کیفیت بالا نیاز است

برای داشتن بیشترین مزایای سلامتی ، از افزودن شیر به چای خود پرهیز کنید. برخی مطالعات نشان می دهد که می تواند مقدار آنتی اکسیدان موجود در برخی از چای ها را کاهش دهد

خلاصه

چای سبز دارای آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است در برابر سرطان محافظت کند. مطالعات متعدد نشان می دهد که نوشیدنی های چای سبز کمتر در معرض انواع مختلف سرطان هستند.

5. ممکن است مغز را از پیری محافظت کند

چای سـبز نه تنها می تواند عملکرد مغز را در کوتاه مدت بهبود بخشد ، بلکه ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کند.

بیماری آلزایمر یک بیماری شایع تخریب عصبی و شایع ترین علت زوال عقل در بزرگسالان مسن است

بیماری پارکینسون یکی دیگر از بیماری های عصب زای رایج است و شامل مرگ نورون های تولید کننده دوپامین در مغز است.

چندین مطالعه نشان می دهد که ترکیبات کاتچین موجود در چای سـبز می تواند اثرات محافظتی مختلفی بر سلولهای عصبی در لوله های آزمایش و مدل های حیوانی داشته باشد و احتمالاً خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد

خلاصه

ترکیبات فعال زیستی موجود در چای سبز می تواند اثرات محافظتی مختلفی بر مغز داشته باشد. آنها ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل ، یک اختلال نورودژنراتیو شایع در بزرگسالان مسن را کاهش دهد.

6. ممکن است بوی بد دهان را کاهش دهد

کاتچین موجود در چای سـبز فوایدی نیز برای سلامت دهان و دندان دارد.

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که کاتچین ها می توانند رشد باکتری ها را سرکوب کرده و به طور بالقوه خطر عفونت را کاهش دهند

استرپتوکوک موتانس یک باکتری رایج در دهان است. باعث تشکیل پلاک می شود و از عوامل اصلی ایجاد حفره و پوسیدگی دندان است.

مطالعات نشان می دهد که کاتچین موجود در چای سـبز می تواند از رشد باکتریهای دهانی در آزمایشگاه جلوگیری کند ، اما هیچ مدرکی نشان نمی دهد که نوشیدن چای سـبز اثرات مشابهی دارد

با این حال ، برخی شواهد نشان می دهد که چای سـبز ممکن است بوی بد دهان را کاهش دهد.

خلاصه

کاتچین موجود در چای سبز ممکن است از رشد باکتری در دهان جلوگیری کرده و خطر بوی بد دهان را کاهش دهد.

7. ممکن است به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک کند

نرخ دیابت نوع 2 در دهه های اخیر در حال افزایش است. این شرایط اکنون تقریباً از هر 10 آمریکایی 1 نفر را درگیر می کند

دیابت نوع 2 شامل افزایش سطح قند خون است که ممکن است به دلیل مقاومت به انسولین یا عدم توانایی در تولید انسولین ایجاد شود.

مطالعات نشان می دهد که چای سـبز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد

یک مطالعه در افراد ژاپنی نشان داد که کسانی که بیشترین چای سـبز را می نوشند ، تقریباً 42٪ کمتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند

طبق بررسی 7 مطالعه با مجموع 286701 نفر ، افراد چایخوار 18٪ خطر دیابت داشتند

خلاصه

برخی مطالعات کنترل شده نشان می دهد که چای سبز ممکن است باعث کاهش ملایم سطح قند خون شود. همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.
خط آخر

چای سـبز دارای یکسری فواید سلامتی است.

برای کمک به احساس بهتر ، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن ، ممکن است بخواهید تهیه چای سـبز را به عنوان بخشی از زندگی خود در نظر بگیرید.

 

محصولات کاف کف

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی

جعبه پذیرایی دمنوش گیاهی 36عددی سحرخیز

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

جعبه پذیرایی چوبی 30 عددی مهرگیاه



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

فواید چای زعفران

1. ضد افسردگی

لقب زعفران "ادویه خورشید" را گرفته است. و این فقط به دلیل رنگ قرمز و گاهی زرد آن نیست. اعتقاد بر این است که این ادویه خاصیت تقویت روحیه دارد. پشت این ادعاها نیز ممکن است علمی وجود داشته باشد. (چای زعفران)

یک مطالعه قدیمی در مجله EthnopharmacologyTrusted Source نشان داد که زعفران به اندازه داروی فلوکستین (Prozac) در درمان افسردگی خفیف تا متوسط موثر است.

یک بررسی در ژورنال پزشکی یکپارچه چندین مطالعه مربوط به استفاده از زعفران برای درمان افسردگی در بزرگسالان بالای 18 سال را مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند که زعفران باعث بهبود علائم در افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی می شود. این ممکن است ادویه را به گزینه خوبی برای افرادی تبدیل کند که داروهای ضد افسردگی را به خوبی تحمل نمی کنند.

ادویه چای زعفران

2. سلامت قلب

زعفران دارای اجزای شیمیایی مختلف است. برخی از اینها ممکن است به کاهش فشار خون و محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کنند.

یک منبع معتبر از مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد که زعفران فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات دیگر با استفاده از خرگوش ، ادویه را در کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید موثر دانست.

یک مطالعه قدیمی تر در انسان در مجله علوم پزشکی هندوستان معتبر نشان داد که زعفران احتمال آسیب رساندن به بافت در کلسترول بد را کاهش می دهد. محققان بر این باورند که در مورد بیماری های قلبی ، ممکن است خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران اثر محافظتی داشته باشد.(چای زعفران)

ادویه چای زعفران

3. درمان PMS

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) می تواند انواع مختلفی از علائم ناخوشایند را ایجاد کند ، از نوسانات خلقی گرفته تا ناراحتی های جسمی. برخی از زنان بیشتر از دیگران تحت تأثیر قرار می گیرند. برای کسانی که خواهان تسکین هستند اما نمی خواهند به داروها اعتماد کنند ، زعفران می تواند جایگزین خوبی باشد.(چای زعفران)

مروری در ژورنال روانپزشکی زنان و زایمان استفاده از درمانهای گیاهی برای PMS و اختلالات دیسفریک قبل از قاعدگی شدیدتر (PMDD) را مورد بررسی قرار داد. هر دو شرایط باعث ناراحتی یک زن در یک یا دو هفته قبل از شروع قاعدگی می شود. در بررسی زعفران به عنوان یک درمان موثر برای علائم ذکر شده است.

مطالعه دیگری در مجله بین المللی زنان و زایمان بر روی زعفران به عنوان درمانی برای علائم PMS در زنان 20 تا 45 ساله مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند که 15 میلی گرم زعفران دو بار در روز در تسکین علائم PMS موثر است.

4. چای زعفران حافظه را تقویت می کند

زعفران حاوی دو ماده شیمیایی کروسین و کروستین است که به عقیده محققان ممکن است به یادگیری و عملکرد حافظه کمک کند. یک مطالعه منبع معتبر منتشر شده در تحقیقات گیاه درمانی با استفاده از موش ها نشان داد که زعفران قادر به بهبود مشکلات یادگیری و حافظه است. این تحقیق امیدوار کننده نشان می دهد که زعفران ممکن است در درمان بیماری هایی که بر مغز تأثیر می گذارند مانند آلزایمر و پارکینسون پتانسیل داشته باشد.

5. پیشگیری از سرطان

زعفران هم غنی از آنتی اکسیدان و هم فلاونوئید است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر مواد مضر کمک می کنند. فلاونوئیدها مواد شیمیایی موجود در گیاهان هستند که به گیاه کمک می کنند تا از قارچ و بیماری محافظت کند.(چای زعفران)

یک بررسی در سال 2015 در مجله طب سنتی و مکمل نشان داد که ترکیب شیمیایی زعفران ممکن است در پیشگیری و درمان چندین سرطان مختلف موثر باشد. اما محققان خاطرنشان می كنند كه مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

زعفران و چای را از کجا بخریم

هنگام خرید زعفران ، مطمئن شوید که از منبع معتبری خریداری می کنید. آن را در یک فروشگاه مواد غذایی یا مواد غذایی سالم یا یک شرکت حمل و نقل آنلاین (کاف کف) با شهرت خوب جستجو کنید. ادویه گران است ، بنابراین اغلب می تواند هدف تقلب قرار گیرد. برای کاهش هزینه ها ، تولیدکنندگان ممکن است زعفران را با سایر مواد مخلوط کنند. این نه تنها مزایای سلامتی را رقیق می کند ، بلکه می تواند مضر نیز باشد.

طرز تهیه چای زعفران

با قرار دادن نخ ها در آب داغ ، چای زعفران را می توان ساده تهیه کرد. اما ادویه می تواند طعم قوی و تلخی داشته باشد. به همین دلیل ، بسیاری از دستور العمل ها گیاهان را به روش های مختلف با هم ترکیب می کنند. می توانید آن را با برگ چای مخلوط کنید ، یا گیاهان و ادویه های دیگر را اضافه کنید.

دستور العمل ها ممکن است متفاوت باشد ، اما به طور کلی شامل جوشاندن آب در یک قابلمه و سپس افزودن زعفران و سایر مواد است. بگذارید زعفران به شکلی شیب دار باشد که به شما اجازه می دهد یک کیسه چای در آب داغ ، حدود پنج تا هشت دقیقه بماند. سپس نخ ها را بردارید و لذت ببرید.(چای زعفران)

این دستور از Eat Beautiful زعفران را با هل مخلوط می کند و از شیر خام یا شیر نارگیل استفاده می کند تا طعم غنی تری به آن ببخشد.

همچنین می توانید از چای زعفران به صورت خنک لذت ببرید. نسخه چای سرد از وبلاگ غذایی Ciao Florentina ، زعفران را با مواد دیگری مانند ریحان ، لیمو و عسل ترکیب می کند.

ادویه چای زعفران

محصولات کاف کف

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

زعفران نگین ۶ گرم ثمین سحرخیز

زعفران نگین ۳ گرم ثمین سحرخیز

زعفران ۱۰۰ گرم خاتم جعبه ای سحرخیز

زعفران پودری 1گرم گلیران

زعفران یک گرم خاتم سحرخیز

زعفران جعبه ای 1 مثقال گلیران

چای سیاه شکسته معطر زعفرانی 100گرمی کی فانا



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

تفاوت قهوه و اسپرسو

برای برخی ، یک فنجان کوچک اسپرسو ی قوی تنها قهوه واقعی است ، در حالی که دیگران فکر می کنند این یک هدر دادن تلخ دانه های کاملا خوب است. هر کدام را که ترجیح می دهید ، همیشه خوب است که از منطقه راحتی خود استفاده کرده و چیز جدیدی را امتحان کنید!

برای شروع ، در اینجا یک راهنمای سریع در مورد تفاوت دقیق این دو آورده شده است.

قهوه اسپرسو

اسپرسو چیست؟

بیایید با تعاریف اساسی شروع کنیم. اسپرسو روشی است برای تهیه یک فنجان قهوه که اندازه آن ریز و با طعم شدید باشد.

تمایز اصلی از نحوه تولید آن ناشی می شود.

اسپرسو با فشار دادن آب داغ از طریق محلول قهوه با فشار و سرعت بسیار زیاد دم می شود. به همین دلیل برای ساخت اسپرسو به دستگاه خاصی نیاز است.

دستگاههای اسپرسو اولین بار در اواخر قرن نوزدهم توسط ایتالیایی ها رویای خود را دیدند. دانش کافی برای کارکرد آن لازم بود.

در مقایسه ، پورپرس روش بسیار ساده ای برای دم کشیدن قهوه است. از نظر فنی ، فقط کافی است مقداری آب و قهوه برای تحقق جادو استفاده کنید. با این وجود ، نوآوری های عمده ای نیز در خصوص ریخت و پاش ها ، به ویژه از ژاپن صورت گرفته است .

برخی از افراد اسپرسو را به عنوان "خالص ترین" قهوه در نظر می گیرند ، در حالی که برخی دیگر ریختن آب را برای کیفیت ملایم تر و نوشیدن آسان ترجیح می دهند. در پایان ، این به مهارت خلاصه می شود: یک باریستای خوب قادر خواهد بود از هر روش تولید دم بیشتر استفاده کند.

مسابقه قهوه اسپرسو و قهوه: چه کسی کافئین بیشتری دارد؟

خوب ، حالا بیایید یک دقیقه وقت بگذاریم و یکی از باورهای غلط کلاسیک (یا حداقل باورهای غلط جزئی) در مورد اسپرسو و قهوه را بشکنیم: محتوای کافئین.

احتمال اینکه شما فکر کنید یک اسپرسو WAY کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه دارد ، مطرح شده است. و همانطور که از جمله بالا انتظار دارید ، پاسخ صحیح به آن هم بله است و هم نه

ببینید ، اگر مقدار مساوی اسپرسو و قهوه مصرف کنید ، بله ، کاملاً اسپرسو کافئین بیشتری خواهد داشت. اما این تعجب آور نیست ، درست است؟ مخصوصاً از آنجا که همه و مادرشان می دانند که یک عکس کوچک اسپرسو با انواع طعم ها و عناصر کاملاً متراکم تر از آنچه در قهوه دریافت می کنید ، بارگیری می شود.

با این حال ، اگر کارها را با اندازه معمول سرو کنید ، به سرعت متوجه می شوید که یک کوپای معمولی 8 اونس در واقع کافئین بیشتری نسبت به یک قاشق اسپرسو ی متوسط شما دارد.

اکنون ، مانند بسیاری از حقایق آشپزی ، تعداد مشخصی در اینجا بسته به حبوباتی که استفاده می کنید ، روش دم ، درجه حرارت آب ، زمان استخراج و غیره می تواند کاملاً متفاوت باشد.

با این حال ، به طور متوسط ، یک فنجان قهوه معمولی بین 80 تا 100 میلی گرم کافئین دارد. برخی حتی انتهای بالاتر محتوای کافئین را به 700 میلی گرم می رسانند!

قهوه اسپرسو

 

محصولات کاف کف
قهوه فوری اسـپرسو 57 دیویدف مدل ایتنسو
قهوه دانه اسـپرسو ایلی مدل INTENSO
قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه
قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

چای سیاه چیست؟

چای سیاه از برگ های بوته ای به نام Camellia sinensis درست می شود. این کافئین و همچنین سایر محرک ها و آنتی اکسیدان ها دارد. افراد زیادی در ایالات متحده آمریکا آن را گرم یا سرد می نوشند. همیشه باید قبل از سرد شدن در آب گرم غوطه ور شود.

فرایندی به نام اکسیداسیون برگ ها را از سبز به یک رنگ سیاه و قهوه ای تیره تبدیل می کند. اکسیداسیون یعنی برگ ها در معرض هوای مرطوب و غنی از اکسیژن قرار می گیرند.

تولید کنندگان چای می توانند میزان اکسیداسیون را کنترل کنند. چای سـیاه یک چای کاملا اکسیده است. چای سبز از همان گیاه است ، اما اکسید نمی شود.

عصاره چای سـیاه گاهی به عنوان مکمل گیاهی فروخته می شود. گاهی اوقات ، این مکمل شامل انواع دیگر گیاهان ، ویتامین ها یا مواد معدنی است.

فواید چای سیاه

فواید چای سیاه

بسیاری از افراد فقط به این دلیل که آن را دوست دارند ، چای سـیاه می نوشند. افراد همچنین ممکن است از آن برای موارد زیر استفاده کنند:

هشدار و انرژی
آنتی اکسیدان ها ، از جمله پلی فنول ها و کاتچین ها
اثرات احتمالی ضد سرطانی
سلامت قلب
سوخت و ساز بدن بهبود یافته است
سلامت روده
تحقیقات بیشتری لازم است ، اما برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سـیاه ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد:

دیابت
کلسترول بالا
سنگ کلیه
بیماری پارکینسون
پوکی استخوان
حفره (پوسیدگی دندان)

خطرات چای سـیاه

نوشیدن چای سـیاه در مقادیر متوسط ​​به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. مقدار مناسبی برای نوشیدن وجود ندارد. مواد و کیفیت مکمل ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. این کار تعیین دوز استاندارد را دشوار می کند.

نوشیدن مقادیر زیادی چای سـیاه - بیش از چهار یا پنج فنجان در روز - ممکن است مشکلات سلامتی ایجاد کند. این بیشتر به دلیل عوارض جانبی مربوط به کافئین است.

عوارض جانبی چای سـیاه (اغلب در مقادیر زیاد) ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اضطراب و مشکل خوابیدن
تنفس سریعتر
سردرد
افزایش ادرار
ضربان قلب نامنظم
تهوع و استفراغ
عصبی و بی قراری
صدای زنگ گوش
لرزش
فشار خون بالا
کم خونی

ترکیب چای سـیاه با انواع دیگر کافئین یا محصولی به نام افدرا می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی از مشکلاتی که می تواند ایجاد کند شامل موارد زیر است:

عصبانیت
افزایش فشار خون
تغییرات ضربان قلب
تشنج

مکمل های چای سیاه یا چای سـیاه ممکن است در سایر داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کند. برخی از داروها همچنین می توانند باعث شوند که کافئین بیش از حد معمول در بدن شما بماند. با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید آیا داروهای مصرفی شما ممکن است این تأثیر را داشته باشد. کافئین موجود در چای سـیاه نیز ممکن است در برخی آزمایش های خون اختلال ایجاد کند. همیشه درباره مکمل هایی که مصرف می کنید ، از جمله مکمل های طبیعی و آنهایی که بدون نسخه پزشک خریداری شده اند ، به پزشک خود بگویید. اگر مقدار زیادی چای سـیاه می نوشید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر از مکمل های چای سـیاه استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که FDA مکمل های غذایی را تنظیم می کند. با این حال ، آنها مانند غذاها به جای داروها رفتار می کنند. بر خلاف تولیدکنندگان دارو ، سازندگان مکمل ها لازم نیست محصولات خود را قبل از فروش در بازار بی خطر یا موثر نشان دهند.

چای سیاه به همراه فواید و مضرات آن

محصولات کاف کف

چای سیاه شکسته خارجی دوغزال بسته ی5 عددی

چای سیاه باروتی دوغزال 2.5 کیلوگرم

چای سیاه سیلان 450 گرمی تشریفات

چای سیاه شکسته معطر زعفرانی 300گرمی کی فانا

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شروع بدنسازی از صفر، ماه اول بدنسازی

شروع بدنسازی آن هم برای یک بدنساز تازه کار کـة بة دنبال تغییر انـدامش است، دنيایی شتاب زده و پر هیجان دارد، هیجاني کـة ممکن است بة آسیب و دوری گرفتن از ورزش منجر شود و یا نه، شاید این شروع، استارت آینـده‌ای بةتر برای انـدامش باشد، بة همين دلیل در این مطلب مي‌خواهیم نکاتی کلیدی و مهم برای شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار را برای‌تان توضیح دهیم.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

شروع بدنسازی از صفرشروع بدنسازی از صفر

قبل از شروع بدنسازی به پزشک مراجعه کنيد :

قبل از شروع هر فعالیت ورشی چنانچه بيماری یا مشکلاتی از این قبيل دارید بةتر است با پزشک مشورت کنيد و در صورتی کـة مایل بة مصرف مکمل بودید و دچار بيماری‌هـای بخصوصی مثل بيماری کلیه، قلبي، فشار خون، ریه و… هستید، با پزشک مشورت کنيد. (تک اسپرت)

برنامه تمریني ماه اول بدنسازیبرنامه تمریني ماه اول بدنسازی

برنامه تمرینی را از مربي متعد تهیه کنيد :

برای شروع بدنسازی بة برنامه بدنسازی مبتدی تمریني نياز دارید، این برنامه را نه شما، نه کسی کـة علیرغم چنـد سال سابقه تمریني نمي‌توانـد برنامه ارائه کننـد. حتما از مربي برنامه دریافت کنيد، در خصوص اهداف برنامه و شیوه صحیح حرکات نيز از وی سوال کنيد. دقت کنيد مربي شما بةتر است در کنار تحصیلات و یا مدرک مربيگری، تجربة نيز داشته باشد. (تک اسپرت)

به صدای بدنتان گوش دهید:

اگر در هنگام تمرین سخت عرق مي‌کنيد و ضربان قلب‌تان بالا رفته و از این اتفاق خوشحال هستید، باید بدانيد این دو هميشه بة معني درست تمرین کردن نيست، آنچه کـة باید بة آن دقت کنيد، ابتدا جلوگیری از آسیب است سپس عضله سازی، بنابراین فرم اجرای صحیح حرکت را در اولویت قرار داده و از ایجاد فشار بيش از حد خودداری کنيد، هر موقع احساس درد ناخوشاینـدی داشتید، بة صدای بدن گوش دهید، تمرین را متوقف کنيد و از یک فرد آگاه و با دانش موضوع را پیگیری کنيد. (تک اسپرت)

برای شروع بدنسازی از دستگاه استفاده کنيم یا وزنه آزاد :

در مقایسه با دستگاه‌هـای بدنسازی، وزنه‌هـای آزاد نقش بيشتری در عضله سازی دارنـد، هر چنـد کـة ریسک آسیب با دستگاه پایین است اما در عوض هنگام کار با وزنه آزاد هم نباید تکنيک صحیح حرکت را قرباني سنگین بودن وزنه کنيد. پس نتیجه این شد کـة دمبل و هـالتر برای عضله سازی بةتر هستنـد. (تک اسپرت)

شکل صحیح حرکات را سریع یاد بگیرید :

یکی از مهمترین موارد در بدنسازی کـة هم مي‌توانـد از آسیب دیدگی جلوگیری کنـد و هم بة رشد بةتر عضله کمک کنـد، اجرای شکل صحیح حرکات است، بةتر است وسوسه نشوید کـة مقدار سنگین بودن وزنه را ملاک قرار دهید، اجرای صحیح و با تمرکز، نتیجه بةتری برای شما دارد. از مربي سوال کنيد، در نت جستجو کنيد و شکل و فرم صحیح را رعایت کنيد. (تک اسپرت)

آیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـدآیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـد

بعد از تمرین چه چیزی باید بخورم :

از جمله سوالاتی کـة یک بدنساز تازه کار مطرح مي‌کنـد این است کـة قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ مصرف پروتئین برای کمک بة ترميم و رشد عضلات ضروری است، بنابراین، یک پروتئین وی با هضم سریع را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از آخرین تکرار مصرف کنيد. منابع غذایی کامل نظیر مرغ، گوشت گوساله‌ی بدون چربي، بوقلمون و تخم‌مرغ، نيز گزینه‌هـای خوب و باکیفیتی هستنـد. (تک اسپرت)

انـدازه‌ی بدن شما تعیین‌کننـده‌ی ميزان پروتئیني است کـة مي‌خواهید مصرف کنيد. برای بيشتر مردان، ۲۰ تا ۳۰ گرم، گزینه‌ی خوبي مي‌باشد. فردی کـة جثه و انـدازه‌ی بزرگ‌تری را دارد، ميزان مصرف در دامنه‌ی ۴۰ گرم خواهد بود. زنان معمولاً ۱۵ تا ۲۵ گرم مصرف خواهنـد کرد. البته بةتر است برای هر کیلوگرم از وزن بدن، یک و نيم گرم پروتئین مصرف کنيد، مثلاً با ۷۰ کیلو وزن، ۷۰ ضرب در یک و نيم گرم، برابر است با: ۱۰۵ گرم پروتئین در شبانه روز برای شما. (تک اسپرت)

بدنسازی ماه اول برای بانوانبدنسازی ماه اول برای بانوان

بعد از تمرین کربوهیدرات زود هضم بخورید :

وعده‌ی غذایی خود را با کربوهیدرات‌هـای با قابلیت جذب سریع کامل کنيد زیرا بة انتقال سریع‌تر پروتئین‌هـا و آمينو اسیدهـا بة عضلات کمک مي‌کنـد. نسبت پروتئین بة کربوهیدرات 1:2 یا 1:3 را رعایت کرده و ميزان چربي مصرف شده را کم‌تر از شش درصد نگه دارید. (تک اسپرت)

آیا می توانم با رژیم غذایی ضعیف در شروع بدنسازی تمرینات زیاد و سختی داشته باشم :

پاسخ : خیر، هیچ شانسی نـدارید. افرادی کـة سعی مي‌کننـد با رژیم غذایی ضعیف، سخت تمرین کننـد، خود را خسته مي‌کننـد و تمرینات و فعالیت ورزشی آن‌هـا، بي فایده خواهد بود. این در واقع قوز بالا قوز خواهد بود. (تک اسپرت)

پس از تمرین و فعالیت ورزشی، تا چه مدت بایستی درد عضلاني داشته باشیم :

پاسخ: این مدت زمان متغیر است. سطح تناسب‌انـدام یک فرد همراه با ميزان شدت تمرین یا حرکت، تعیین‌کننـده‌ی درجه دردی است کـة افراد تجربة خواهنـد کرد. این ميزان در افراد متغیر است، با این‌حال بة‌طور ميانگین، بيشتر افراد بة مدت سه روز پس از تمرین احساس درد مي‌کننـد، این موضوع توسط بدنساز حرفه‌ای مایک لیپوسکی، مالک باشگاه بدنسازی پیور فیزیک در شراب اوک، NY و نویسنـده‌ی کتاب پیور فیزیک شیوه‌ی بيشینه سازی چربي سوزی و توسعه‌ی عضلات، مطرح شده است. (تک اسپرت)

بااین‌حال، چیزی بة نام درد عضلاني با شروع تاخیری وجود دارد کـة نوعی درد یا ناراحتی‌ است کـة بة تدریج ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تکميل تمرین یا فعالیت ورزشی، افزایش مي‌یابد. این درد طبيعی است و بدین معني مي‌باشد کـة شما فراتر از ناحیه‌ی آرامش، عضلات خود را درگیر تمرین کرده‌اید. (تک اسپرت)

آیا تمرینات هوازی برای کاهش وزن ضروری است :

پاسخ: خیر. درصورتی‌کـة از تمرینات هوازی خود رضایت ذهني و روحی دارید و از آزاد سازی انـدورفین لذت مي‌برید، من نمي‌خواهم بة شما بگویم کـة این کار را انجام نـدهید. با این‌حال تمرین هوازی برای کاهش وزن ضروری، لازم نيست، برای کاهش وزن شما باید روی کالری و تغذیه‌ای کـة دارید تمرکز کنيد. انجام ۱۰ دقیقه تمرین اینتروال با شدت بالا– ترکیبي از تمرینات با شدت بسیار بالا و پایین- بة تحریک متابولیسم و کاهش وزن کمک مي‌کنـد. لازم نيست کـة از تردميل یا دوچرخه استفاده کنيد. انجام تمرینات انفجاری و کوتاه با تمام توان و نيرو، از جمله تمرین برپی، طناب بازی (پرش با طناب ورزشی) و کوهنوردی، را مي‌توانيد در دستور کار قرار دهید. (تک اسپرت)

در شروع بدنسازی روی حرکات ترکیبي انجام دهید :

اگرچه ممکن است هنگام شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار وسوسه شود کـة هر حرکتی کـة در مجلات وب سایت هـای بدنسازی مي‌بينـد را انجام دهد، اما بةتر است روی حرکات پایه و ترکیبي تمرکز کنـد، حرکاتی ماننـد اسکوات، ددلیفت، پرس سینه با هـالتر و دمبل، پرس شانه دمبل و … جزو بایدهـای تمرین شما هستنـد. (تک اسپرت)

آیا درهر ست تا زمان رسیدن به ناتوانی عضلانی باید تمرین کنم :

پاسخ: خیر. چون بدن یک ارگانيسم تطبيقی یا سازگارشونـده است، درصورتی‌کـة بة چیزی عادت کنـد-حتی تمرین تا زمان ناتواني عضلاني– مزایای زیادی را کسب نخواهید کرد. بر اساس تجربة، در گذشته بة مدت چنـدین سال تا زمان رسیدن بة ناتواني عضلاني تمرین مي‌کردم و در نهـایت هیچ تغییر موفقیت آميز و مفیدی حاصل نشد. (تک اسپرت)

گاهی اوقات بةتر است تا برخی تمرینات یا حرکات را حذف کنيد تا فشار زیادی روی بدن وارد نشود. سعی کنيد تا بة مدت ۶ تا ۸ هفته تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام دهید و سپس بة مدت یک یا دو هفته شدت آن را کاهش و حجم آن را افزایش دهید. و درصورتی‌کـة هرگز تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام نـداده‌اید، عکس این کار را انجام دهید. (تک اسپرت)

چنـد وقت یک بار برنامه تمریني خود را تغییر دهیم ؟

پاسخ: این بستگی بة سطح تناسب‌انـدام شما دارد. من بة مبتدیان توصیه مي‌کنم تا حرکات روتین و روزمره‌ی تمریني خود را هر دو یا سه ماه یک بار تغییر دهنـد. مثال: من ابتدا حرکت پرتاب توپ بيسبال را تمرین مي‌کردم، این کار در ابتدا دشوار و نيازمنـد صرف انرژی بسیار بالایی بود، ولی وقتی کـة عملکردم بةتر شد، در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شدم. همين موضوع درخصوص وزنه‌ زدن نيز صدق مي‌کنـد. تغییر حرکات بة صورت بسیار سریع، مانع از عضله سازی در افراد مي‌شود. (تک اسپرت)

ورزشکاران سطح متوسط و پیشرفته بایستی تمرین‌هـای خود را هر ۳ تا ۶ هفته یک بار برای اجتناب از یکنواختی، تغییر دهنـد. ولی شما مي‌توانيد تغییرات کوچک را در طی هر تمرین اعمال کنيد. بة جای تغییر کل برنامه‌ی تمریني، ترتیب حرکات را تغییر دهید. برای مثال، در طی حرکت پرس سینه، ابتدا پرس سینه با دمبل را انجام داده و سپس از دستگاه فلای برای حرکت پرس در هفته‌ی دوم استفاده کنيد و سپس ابتدا از دستگاه فلای و در هفته‌ی دوم از پرس سینه استفاده کنيد. (تک اسپرت)

برنامه غذایی برای شروع بدنسازیبرنامه غذایی برای شروع بدنسازی

با شروع بدنسازی به مرور وزنه‌هـا را سنگین کنيد :

مثال بالا را بة خاطر دارید؟ ما زماني یک وزنه را برای حرکتی سنگین مي‌کنيم کـة وزنه فعلی با رعایت اجرای صحیح حرکت، سبک شده باشد. در واقع شما باید اصل اضافه بار و اصل پیشرفت تدریجی را رعایت کنيد، (در ادامه مطلبي کـة در پایین معرفی کرده ایم را برای آشنایی با اصول بدنسازی مطالعه کنيد.) پس بعد از اینکـة در شکل صحیح هر تمرین احساس کردید وزنه سبک است، شروع بة افزایش وزنه‌هـا کنيد. (تک اسپرت)

آیا باید هر روز تمرین کنيم :

اجازه بدید یا یک مثال شروع کنم، بدنسازی مثل بيل زدن نيست کـة هر چقدر بيشتر بيل بزنيم، نتیجه بيشتری هم بگیریم، بدنسازی یک دوره فشار روی بدن (جلسه تمریني) و یک دوره ریکاوری بة منظور بازسازی و رشد عضلات نياز دارد. پس هر روز تمرین کردن نه نهـا مزیت نيست، بلکـة مضر است و مي‌توانـد منجر بة عضله سوزی در بدنساز مبتدی شود، شما خودتان را با کسی کـة حرفه ای است و از انواع مکمل برای جلوگیری از عضله سوزی استفاده مي‌کنـد، مقایسه نکنيد. پس برنامه شما باید ۳ یا ۴ جلسه تمرین در هفته باشد. برای شروع بدنسازی یک مبتدی بيشتر از این مقدار نيازی نيست تمرین کنيد. (تک اسپرت)

چنـد نکته کلیدی شروع بدنسازی :

از انجام روش‌هـای مختلف یک حرکت پرهیز کنيد :

هر حرکت ورزشی را مي‌توان بة روش‌هـای مختلف و با وسیله یا بدون وسیله انجام داد، مثلا برای اسکات‌زدن مي‌توانيد از هـالتر، کتل بل، دیوار، دستگاه هـاگ، دستگاه اسميت، تی آر اکس، و یا دمبل استفاده کنيد.برای این‌کـة گیج نشوید، ابتدا بةتر است کـة تفاوت اسکوات درست از نادرست را تشخیص دهید، برای مثال اول یک حرکت ساده را انجام دهید. سپس کم‌کم با پیشرفته‌تر شدنتان شکل‌هـای مختلف اسکات یا هر حرکت دیگر را تمرین کنيد. (تک اسپرت)

بدنسازی برای شروع دوبارهبدنسازی برای شروع دوباره

گرم کردن بدن در بدنسازی :

آماتور و حرفه ای نميشناسد و اگر دوست دارید آسیب نبينيد حتما بدن خود را گرم کنيد، این مهم ترین نکته است.بعد از گرم کردن باید سراغ وسایل بدنسازی بروید تا تمرین اصلی بدنسازی را آغاز کنيد (تک اسپرت)

مکمل برای مبتدیان :

افراد سودجو در کمين نشسته انـد تا اجناس تقلبي خود را بعنوان بةترین چربي سوز، بةترین مکمل افزایش وزن و… بة شما بفروشنـد ، لطفا فریب این افراد را نخورید طبق قوانين وزارت بةداشت تنهـا مرکز مجاز فروش مکمل هـای بدنسازی، داروخانه هـا هستنـد. (تک اسپرت)

قسمت هـای آسیب‌پذیر بدنتان را شناسایی کنيد :

در هنگام کار با وزنه دقت داشته باشید کـة نواحی پایین کمر، زانوهـا، و شانه‌هـا مناطق مستعد آسیب هستنـد. در ناحیه پایین کمر، اگر بيش‌ازحد انحنا ایجاد کنيد یا بچرخید، ممکن است بة آن آسیب بزنيد.در مورد شانه‌هـا هم اگر برای مثال دستگیره دستگاه پرس سرشانه یا سیمکش را اشتباه بگیرید، بة شانه‌هـا آسیب خواهید زد.برای زانوهـا نيز، اگر بيش‌ازحد زانوهـایتان را خم کنيد یا بکشید (یا حتی پاهـایتان را اشتباه بگذارید)، بة این ناحیه آسیب خواهید زد. پس یادتان باشد، انجام شکل درست حرکت در همه موارد ضروری است.

خوب بخوابيد و استراحت کنيد :

خواب و استراحت برای عضله‌سازی بسیار مهم است. زیرا نه تنهـا بة ریکاوری کمک مي‌کنـد، اگر خوب بخوابيد انرژی خوبي در طول تمرین خواهید داشت.هورمون‌هـای آنابولیک (کـة موجب رشد عضلات مي‌شونـد)، در خواب عميق و طولاني ترشح مي‌شونـد؛ پس بةتر است شب‌هـا حدود ۷ الی ۸ ساعت بخوابيد. در ضمن زود خوابيدن نيز مهم است. (تک اسپرت)

خطر بعضی از دستگاه‌هـای بدنسازی را جدی بگیرید :

استفاده نادرست از بعضی دستگاه‌هـا مي‌توانـد خطرناک باشد، برای مثال دستگاه قایقی در چنـد ثانيه مي‌توانـد بة کمرتان آسیب بزنـد، البته اگر فرم صحیح حرکت را رعایت نکنيد و ستون فقراتتان بة سمت جلو و عقب حرکت کنـد، آسیب خواهید دید.یا دستگاه پرس سرشانه مي‌توانـد بة شانه آسیب بزنـد و روتاتور کاف (عضلات گرداننـده شانه) را پاره کنـد، همين‌طور دستگاه پرس پای وارونه مي‌توانـد دنـده را بشکنـد و بة پایین کمر آسیب بزنـد. همه این‌هـا وقتی اتفاق مي‌افتد کـة فرم درست حرکات را انجام نـدهید. (تک اسپرت)

برای حرفه‌ای‌شدن صبور باشید :

همه ورزشکاران مبتدی با انجام حرکات، احساس درد و سوزش خواهنـد داشت. اما بة مرور زمان این درد کم مي‌شود. پس لطفا کمي صبور باشید.بةترین کار برای سوزش عضلات، انجام حرکت و تمرین بيشتر است (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,نایک,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت 

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک 

خرید ساعت های مارک آریل 

خرید نیم تنه های مارک بروکس 

خرید نیم تنه های کرویت 

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

خرید شلوار اسکی کلمبیا

خرید تاپ ورزشی زنانه کرویت

خرید مت یوگا 8 میلی متر

خرید مت یوگا 6 میلی متر

خرید محافظ ستون فقرات کرویت

خرید دمبل 7کیلوگرمی

خرید دمبل 5کیلوگرمی

خرید دمبل 4کیلوگرمی

خرید دمبل 3کیلوگرمی

خرید دمبل 2کیلوگرمی

خرید دمبل 1کیلوگرمی

خرید کش پیلاتس 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شروع بدنسازی از صفر، ماه اول بدنسازی

شروع بدنسازی آن هم برای یک بدنساز تازه کار کـة بة دنبال تغییر انـدامش است، دنيایی شتاب زده و پر هیجان دارد، هیجاني کـة ممکن است بة آسیب و دوری گرفتن از ورزش منجر شود و یا نه، شاید این شروع، استارت آینـده‌ای بةتر برای انـدامش باشد، بة همين دلیل در این مطلب مي‌خواهیم نکاتی کلیدی و مهم برای شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار را برای‌تان توضیح دهیم.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

شروع بدنسازی از صفرشروع بدنسازی از صفر

قبل از شروع بدنسازی به پزشک مراجعه کنيد :

قبل از شروع هر فعالیت ورشی چنانچه بيماری یا مشکلاتی از این قبيل دارید بةتر است با پزشک مشورت کنيد و در صورتی کـة مایل بة مصرف مکمل بودید و دچار بيماری‌هـای بخصوصی مثل بيماری کلیه، قلبي، فشار خون، ریه و… هستید، با پزشک مشورت کنيد. (تک اسپرت)

برنامه تمریني ماه اول بدنسازیبرنامه تمریني ماه اول بدنسازی

برنامه تمرینی را از مربي متعد تهیه کنيد :

برای شروع بدنسازی بة برنامه بدنسازی مبتدی تمریني نياز دارید، این برنامه را نه شما، نه کسی کـة علیرغم چنـد سال سابقه تمریني نمي‌توانـد برنامه ارائه کننـد. حتما از مربي برنامه دریافت کنيد، در خصوص اهداف برنامه و شیوه صحیح حرکات نيز از وی سوال کنيد. دقت کنيد مربي شما بةتر است در کنار تحصیلات و یا مدرک مربيگری، تجربة نيز داشته باشد. (تک اسپرت)

به صدای بدنتان گوش دهید:

اگر در هنگام تمرین سخت عرق مي‌کنيد و ضربان قلب‌تان بالا رفته و از این اتفاق خوشحال هستید، باید بدانيد این دو هميشه بة معني درست تمرین کردن نيست، آنچه کـة باید بة آن دقت کنيد، ابتدا جلوگیری از آسیب است سپس عضله سازی، بنابراین فرم اجرای صحیح حرکت را در اولویت قرار داده و از ایجاد فشار بيش از حد خودداری کنيد، هر موقع احساس درد ناخوشاینـدی داشتید، بة صدای بدن گوش دهید، تمرین را متوقف کنيد و از یک فرد آگاه و با دانش موضوع را پیگیری کنيد. (تک اسپرت)

برای شروع بدنسازی از دستگاه استفاده کنيم یا وزنه آزاد :

در مقایسه با دستگاه‌هـای بدنسازی، وزنه‌هـای آزاد نقش بيشتری در عضله سازی دارنـد، هر چنـد کـة ریسک آسیب با دستگاه پایین است اما در عوض هنگام کار با وزنه آزاد هم نباید تکنيک صحیح حرکت را قرباني سنگین بودن وزنه کنيد. پس نتیجه این شد کـة دمبل و هـالتر برای عضله سازی بةتر هستنـد. (تک اسپرت)

شکل صحیح حرکات را سریع یاد بگیرید :

یکی از مهمترین موارد در بدنسازی کـة هم مي‌توانـد از آسیب دیدگی جلوگیری کنـد و هم بة رشد بةتر عضله کمک کنـد، اجرای شکل صحیح حرکات است، بةتر است وسوسه نشوید کـة مقدار سنگین بودن وزنه را ملاک قرار دهید، اجرای صحیح و با تمرکز، نتیجه بةتری برای شما دارد. از مربي سوال کنيد، در نت جستجو کنيد و شکل و فرم صحیح را رعایت کنيد. (تک اسپرت)

آیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـدآیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـد

بعد از تمرین چه چیزی باید بخورم :

از جمله سوالاتی کـة یک بدنساز تازه کار مطرح مي‌کنـد این است کـة قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ مصرف پروتئین برای کمک بة ترميم و رشد عضلات ضروری است، بنابراین، یک پروتئین وی با هضم سریع را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از آخرین تکرار مصرف کنيد. منابع غذایی کامل نظیر مرغ، گوشت گوساله‌ی بدون چربي، بوقلمون و تخم‌مرغ، نيز گزینه‌هـای خوب و باکیفیتی هستنـد. (تک اسپرت)

انـدازه‌ی بدن شما تعیین‌کننـده‌ی ميزان پروتئیني است کـة مي‌خواهید مصرف کنيد. برای بيشتر مردان، ۲۰ تا ۳۰ گرم، گزینه‌ی خوبي مي‌باشد. فردی کـة جثه و انـدازه‌ی بزرگ‌تری را دارد، ميزان مصرف در دامنه‌ی ۴۰ گرم خواهد بود. زنان معمولاً ۱۵ تا ۲۵ گرم مصرف خواهنـد کرد. البته بةتر است برای هر کیلوگرم از وزن بدن، یک و نيم گرم پروتئین مصرف کنيد، مثلاً با ۷۰ کیلو وزن، ۷۰ ضرب در یک و نيم گرم، برابر است با: ۱۰۵ گرم پروتئین در شبانه روز برای شما. (تک اسپرت)

بدنسازی ماه اول برای بانوانبدنسازی ماه اول برای بانوان

بعد از تمرین کربوهیدرات زود هضم بخورید :

وعده‌ی غذایی خود را با کربوهیدرات‌هـای با قابلیت جذب سریع کامل کنيد زیرا بة انتقال سریع‌تر پروتئین‌هـا و آمينو اسیدهـا بة عضلات کمک مي‌کنـد. نسبت پروتئین بة کربوهیدرات 1:2 یا 1:3 را رعایت کرده و ميزان چربي مصرف شده را کم‌تر از شش درصد نگه دارید. (تک اسپرت)

آیا می توانم با رژیم غذایی ضعیف در شروع بدنسازی تمرینات زیاد و سختی داشته باشم :

پاسخ : خیر، هیچ شانسی نـدارید. افرادی کـة سعی مي‌کننـد با رژیم غذایی ضعیف، سخت تمرین کننـد، خود را خسته مي‌کننـد و تمرینات و فعالیت ورزشی آن‌هـا، بي فایده خواهد بود. این در واقع قوز بالا قوز خواهد بود. (تک اسپرت)

پس از تمرین و فعالیت ورزشی، تا چه مدت بایستی درد عضلاني داشته باشیم :

پاسخ: این مدت زمان متغیر است. سطح تناسب‌انـدام یک فرد همراه با ميزان شدت تمرین یا حرکت، تعیین‌کننـده‌ی درجه دردی است کـة افراد تجربة خواهنـد کرد. این ميزان در افراد متغیر است، با این‌حال بة‌طور ميانگین، بيشتر افراد بة مدت سه روز پس از تمرین احساس درد مي‌کننـد، این موضوع توسط بدنساز حرفه‌ای مایک لیپوسکی، مالک باشگاه بدنسازی پیور فیزیک در شراب اوک، NY و نویسنـده‌ی کتاب پیور فیزیک شیوه‌ی بيشینه سازی چربي سوزی و توسعه‌ی عضلات، مطرح شده است. (تک اسپرت)

بااین‌حال، چیزی بة نام درد عضلاني با شروع تاخیری وجود دارد کـة نوعی درد یا ناراحتی‌ است کـة بة تدریج ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تکميل تمرین یا فعالیت ورزشی، افزایش مي‌یابد. این درد طبيعی است و بدین معني مي‌باشد کـة شما فراتر از ناحیه‌ی آرامش، عضلات خود را درگیر تمرین کرده‌اید. (تک اسپرت)

آیا تمرینات هوازی برای کاهش وزن ضروری است :

پاسخ: خیر. درصورتی‌کـة از تمرینات هوازی خود رضایت ذهني و روحی دارید و از آزاد سازی انـدورفین لذت مي‌برید، من نمي‌خواهم بة شما بگویم کـة این کار را انجام نـدهید. با این‌حال تمرین هوازی برای کاهش وزن ضروری، لازم نيست، برای کاهش وزن شما باید روی کالری و تغذیه‌ای کـة دارید تمرکز کنيد. انجام ۱۰ دقیقه تمرین اینتروال با شدت بالا– ترکیبي از تمرینات با شدت بسیار بالا و پایین- بة تحریک متابولیسم و کاهش وزن کمک مي‌کنـد. لازم نيست کـة از تردميل یا دوچرخه استفاده کنيد. انجام تمرینات انفجاری و کوتاه با تمام توان و نيرو، از جمله تمرین برپی، طناب بازی (پرش با طناب ورزشی) و کوهنوردی، را مي‌توانيد در دستور کار قرار دهید. (تک اسپرت)

در شروع بدنسازی روی حرکات ترکیبي انجام دهید :

اگرچه ممکن است هنگام شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار وسوسه شود کـة هر حرکتی کـة در مجلات وب سایت هـای بدنسازی مي‌بينـد را انجام دهد، اما بةتر است روی حرکات پایه و ترکیبي تمرکز کنـد، حرکاتی ماننـد اسکوات، ددلیفت، پرس سینه با هـالتر و دمبل، پرس شانه دمبل و … جزو بایدهـای تمرین شما هستنـد. (تک اسپرت)

آیا درهر ست تا زمان رسیدن به ناتوانی عضلانی باید تمرین کنم :

پاسخ: خیر. چون بدن یک ارگانيسم تطبيقی یا سازگارشونـده است، درصورتی‌کـة بة چیزی عادت کنـد-حتی تمرین تا زمان ناتواني عضلاني– مزایای زیادی را کسب نخواهید کرد. بر اساس تجربة، در گذشته بة مدت چنـدین سال تا زمان رسیدن بة ناتواني عضلاني تمرین مي‌کردم و در نهـایت هیچ تغییر موفقیت آميز و مفیدی حاصل نشد. (تک اسپرت)

گاهی اوقات بةتر است تا برخی تمرینات یا حرکات را حذف کنيد تا فشار زیادی روی بدن وارد نشود. سعی کنيد تا بة مدت ۶ تا ۸ هفته تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام دهید و سپس بة مدت یک یا دو هفته شدت آن را کاهش و حجم آن را افزایش دهید. و درصورتی‌کـة هرگز تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام نـداده‌اید، عکس این کار را انجام دهید. (تک اسپرت)

چنـد وقت یک بار برنامه تمریني خود را تغییر دهیم ؟

پاسخ: این بستگی بة سطح تناسب‌انـدام شما دارد. من بة مبتدیان توصیه مي‌کنم تا حرکات روتین و روزمره‌ی تمریني خود را هر دو یا سه ماه یک بار تغییر دهنـد. مثال: من ابتدا حرکت پرتاب توپ بيسبال را تمرین مي‌کردم، این کار در ابتدا دشوار و نيازمنـد صرف انرژی بسیار بالایی بود، ولی وقتی کـة عملکردم بةتر شد، در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شدم. همين موضوع درخصوص وزنه‌ زدن نيز صدق مي‌کنـد. تغییر حرکات بة صورت بسیار سریع، مانع از عضله سازی در افراد مي‌شود. (تک اسپرت)

ورزشکاران سطح متوسط و پیشرفته بایستی تمرین‌هـای خود را هر ۳ تا ۶ هفته یک بار برای اجتناب از یکنواختی، تغییر دهنـد. ولی شما مي‌توانيد تغییرات کوچک را در طی هر تمرین اعمال کنيد. بة جای تغییر کل برنامه‌ی تمریني، ترتیب حرکات را تغییر دهید. برای مثال، در طی حرکت پرس سینه، ابتدا پرس سینه با دمبل را انجام داده و سپس از دستگاه فلای برای حرکت پرس در هفته‌ی دوم استفاده کنيد و سپس ابتدا از دستگاه فلای و در هفته‌ی دوم از پرس سینه استفاده کنيد. (تک اسپرت)

برنامه غذایی برای شروع بدنسازیبرنامه غذایی برای شروع بدنسازی

با شروع بدنسازی به مرور وزنه‌هـا را سنگین کنيد :

مثال بالا را بة خاطر دارید؟ ما زماني یک وزنه را برای حرکتی سنگین مي‌کنيم کـة وزنه فعلی با رعایت اجرای صحیح حرکت، سبک شده باشد. در واقع شما باید اصل اضافه بار و اصل پیشرفت تدریجی را رعایت کنيد، (در ادامه مطلبي کـة در پایین معرفی کرده ایم را برای آشنایی با اصول بدنسازی مطالعه کنيد.) پس بعد از اینکـة در شکل صحیح هر تمرین احساس کردید وزنه سبک است، شروع بة افزایش وزنه‌هـا کنيد. (تک اسپرت)

آیا باید هر روز تمرین کنيم :

اجازه بدید یا یک مثال شروع کنم، بدنسازی مثل بيل زدن نيست کـة هر چقدر بيشتر بيل بزنيم، نتیجه بيشتری هم بگیریم، بدنسازی یک دوره فشار روی بدن (جلسه تمریني) و یک دوره ریکاوری بة منظور بازسازی و رشد عضلات نياز دارد. پس هر روز تمرین کردن نه نهـا مزیت نيست، بلکـة مضر است و مي‌توانـد منجر بة عضله سوزی در بدنساز مبتدی شود، شما خودتان را با کسی کـة حرفه ای است و از انواع مکمل برای جلوگیری از عضله سوزی استفاده مي‌کنـد، مقایسه نکنيد. پس برنامه شما باید ۳ یا ۴ جلسه تمرین در هفته باشد. برای شروع بدنسازی یک مبتدی بيشتر از این مقدار نيازی نيست تمرین کنيد. (تک اسپرت)

چنـد نکته کلیدی شروع بدنسازی :

از انجام روش‌هـای مختلف یک حرکت پرهیز کنيد :

هر حرکت ورزشی را مي‌توان بة روش‌هـای مختلف و با وسیله یا بدون وسیله انجام داد، مثلا برای اسکات‌زدن مي‌توانيد از هـالتر، کتل بل، دیوار، دستگاه هـاگ، دستگاه اسميت، تی آر اکس، و یا دمبل استفاده کنيد.برای این‌کـة گیج نشوید، ابتدا بةتر است کـة تفاوت اسکوات درست از نادرست را تشخیص دهید، برای مثال اول یک حرکت ساده را انجام دهید. سپس کم‌کم با پیشرفته‌تر شدنتان شکل‌هـای مختلف اسکات یا هر حرکت دیگر را تمرین کنيد. (تک اسپرت)

بدنسازی برای شروع دوبارهبدنسازی برای شروع دوباره

گرم کردن بدن در بدنسازی :

آماتور و حرفه ای نميشناسد و اگر دوست دارید آسیب نبينيد حتما بدن خود را گرم کنيد، این مهم ترین نکته است.بعد از گرم کردن باید سراغ وسایل بدنسازی بروید تا تمرین اصلی بدنسازی را آغاز کنيد (تک اسپرت)

مکمل برای مبتدیان :

افراد سودجو در کمين نشسته انـد تا اجناس تقلبي خود را بعنوان بةترین چربي سوز، بةترین مکمل افزایش وزن و… بة شما بفروشنـد ، لطفا فریب این افراد را نخورید طبق قوانين وزارت بةداشت تنهـا مرکز مجاز فروش مکمل هـای بدنسازی، داروخانه هـا هستنـد. (تک اسپرت)

قسمت هـای آسیب‌پذیر بدنتان را شناسایی کنيد :

در هنگام کار با وزنه دقت داشته باشید کـة نواحی پایین کمر، زانوهـا، و شانه‌هـا مناطق مستعد آسیب هستنـد. در ناحیه پایین کمر، اگر بيش‌ازحد انحنا ایجاد کنيد یا بچرخید، ممکن است بة آن آسیب بزنيد.در مورد شانه‌هـا هم اگر برای مثال دستگیره دستگاه پرس سرشانه یا سیمکش را اشتباه بگیرید، بة شانه‌هـا آسیب خواهید زد.برای زانوهـا نيز، اگر بيش‌ازحد زانوهـایتان را خم کنيد یا بکشید (یا حتی پاهـایتان را اشتباه بگذارید)، بة این ناحیه آسیب خواهید زد. پس یادتان باشد، انجام شکل درست حرکت در همه موارد ضروری است.

خوب بخوابيد و استراحت کنيد :

خواب و استراحت برای عضله‌سازی بسیار مهم است. زیرا نه تنهـا بة ریکاوری کمک مي‌کنـد، اگر خوب بخوابيد انرژی خوبي در طول تمرین خواهید داشت.هورمون‌هـای آنابولیک (کـة موجب رشد عضلات مي‌شونـد)، در خواب عميق و طولاني ترشح مي‌شونـد؛ پس بةتر است شب‌هـا حدود ۷ الی ۸ ساعت بخوابيد. در ضمن زود خوابيدن نيز مهم است. (تک اسپرت)

خطر بعضی از دستگاه‌هـای بدنسازی را جدی بگیرید :

استفاده نادرست از بعضی دستگاه‌هـا مي‌توانـد خطرناک باشد، برای مثال دستگاه قایقی در چنـد ثانيه مي‌توانـد بة کمرتان آسیب بزنـد، البته اگر فرم صحیح حرکت را رعایت نکنيد و ستون فقراتتان بة سمت جلو و عقب حرکت کنـد، آسیب خواهید دید.یا دستگاه پرس سرشانه مي‌توانـد بة شانه آسیب بزنـد و روتاتور کاف (عضلات گرداننـده شانه) را پاره کنـد، همين‌طور دستگاه پرس پای وارونه مي‌توانـد دنـده را بشکنـد و بة پایین کمر آسیب بزنـد. همه این‌هـا وقتی اتفاق مي‌افتد کـة فرم درست حرکات را انجام نـدهید. (تک اسپرت)

برای حرفه‌ای‌شدن صبور باشید :

همه ورزشکاران مبتدی با انجام حرکات، احساس درد و سوزش خواهنـد داشت. اما بة مرور زمان این درد کم مي‌شود. پس لطفا کمي صبور باشید.بةترین کار برای سوزش عضلات، انجام حرکت و تمرین بيشتر است (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,نایک,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت 

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک 

خرید ساعت های مارک آریل 

خرید نیم تنه های مارک بروکس 

خرید نیم تنه های کرویت 

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

خرید شلوار اسکی کلمبیا

خرید تاپ ورزشی زنانه کرویت

خرید مت یوگا 8 میلی متر

خرید مت یوگا 6 میلی متر

خرید محافظ ستون فقرات کرویت

خرید دمبل 7کیلوگرمی

خرید دمبل 5کیلوگرمی

خرید دمبل 4کیلوگرمی

خرید دمبل 3کیلوگرمی

خرید دمبل 2کیلوگرمی

خرید دمبل 1کیلوگرمی

خرید کش پیلاتس 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

هنگام خرید کفش کوه به چه نکاتی توجه کنیم؟

کفش مناسب را به جرات می‌ توان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات کوهنوردی معرفی کرد. انتخاب و خرید یک کفش کوهنوردی مناسب نه تنها صعود را برای شما آسان و لذت‌بخش‌‌تر می‌ کند، بلکه احتمال بروز هرگونه حادثه را نیز کاهش خواهد داد. با این حال، هیچ کفشی وجود ندارد که برای تمام مصارف مرتبط با کوهنوردی مناسب باشد. انتخاب کفش باید بر اساس نوع مسیر، شرایط آب و هوایی، شرایط جسمانی شما و برخی دیگر از موارد انجام شود. در ادامة این مطلب به ارائه راهنمای خرید ککفش کوهنوردی خواهیم پرداخت و نکاتی را متذکر خواهیم شد که هنگام خرید این نوع کفش باید به آن ها توجه داشته باشید. در ادامه با تک اسپرت  همراه باشید

مدل‌های مختلف کفش کوهنوردی

پوتین کوهنوردی

استفاده از انواع پوتین برای کوهنوردی موضوعی جدید نیست. بسیاری از کوه نوردان از دیرباز اقدام به استفاده از انواع پوتین جهت صعود به کوه‌های مختلف می‌کردند. پوتین های کوهنوردی انواع مختلفی دارند. از مدل های تمام چرم گرفته، تا مدل‌های جدیدتر امروزی که با استفاده از الیاف و پارچه‌های مخصوصی تولید می‌شوند. به‌هرحال، این پوتین‌ها از هر نوع جنسی هم که ساخته شوند، این مزیت بزرگ را به همراه دارند که پوشش بیشتری برای پا و به خصوص مچ و قوزک پا کوهنورد ارائه می‌کنند. البته همین مزیت باعث شکل گیری نقطه ضعف این پوتین می‌شود: یعنی وزن بیشتر پوتین نسبت به سایر کفش‌های کوهنوردی. (تک اسپرت)

پوتین کوهنوردیپوتین کوهنوردی

کفش کوهنوردی

استفاده از مدل های مختلف کفش کوهننوردی نسبتاً معمول‌تر است. کفش های کوهنوردی مدل های مختلفی دارند و هرکدام از آن ها برای مسیرهای مشخصی مناسب است. برخی از آن‌ها برای پیمایش‌های آسان و کوتاه مدت مناسب هستند، برخی دیگر استقامت و قدرت بیشتری دارند و استفاده از آن‌ها برای مسیرهای دشوارتر نیز مناسب خواهد بود. بسیاری از کفش‌ های کوهنوردی ارتفاعی کوتاه دارند،‌ تاجایی که مچ پا شما را نیز پوشش نخواهند داد. مزیت عمده کفش کوهنوردی، وزن کمتر آن ها در مقایسه با پوتین های کوهنوردی است. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب این کفش‌ ها، گزینه های متعددی را پیش رو خواهید داشت و انتخاب خود را بر اساس نیازهای خود انجام دهید. (تک اسپرت)

کفش یا پوتین؟ کدام را انتخاب کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از ککوهننوردان مبتدی با آن روبرو می شوند. انتخاب بین این دو مورد بسته به عوامل مختلفی خواهد داشت. پوتین های کووهنوردی وزن بیشتری دارند،‌ اما وزن تنها عامل مهمی نیست که باید آن را در نظر داشته باشید. شرایط محیطی، مسافت مورد نظر، سختی مسیر و حتی قدرت پا و مچ پای شما جزو عوامل مهمی هستند که در انتخاب شما بین ککفش و یا پوتین کوهنوردی تاثیرگذار خواهند بود. پوتین ها عموماً در برابر برف، گل و آب مقاوم هستند و استفاده از آن ها برای مسیرهای با درجه سختی بالا ضروری است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پوتین ها از کفش های کوهنوردی گرم‌تر هستند. (تک اسپرت)

مهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردی

به صورت کلی این ۹ مورد را می توان به عنوان مهم ترین ویژگی هایی در نظر گرفت که هنگام خرید کفش کوهنوردی باید آن ها را در نظر داشته باشید.

وزن: یک مثل معروف در مورد وزن کفش در بین کوهنوردان وجود دارد: «یک کیلو وزن اضافی در پاها برابر با ۵ کیلو وزن اضافی در کوله پشتی است». بنابراین، هرچه کفش شما سنگین تر باشد، وزن بیشتری را باید تحمل کنید و حرکت شما دشوارتر خواهد بود.(تک اسپرت)

مقاومت در برابر آب: انتخاب کفش و یا پوتین های ضدآب موضوع مهمی است. این موضوع در مورد پوتین اهمیت بیشتری دارد، چراکه در صورت نفوذ آب به داخل آن، باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد. بنابراین، هنگام خرید کفش کوهنوردی حتماً دقت داشته باشید که جنس آن ضدآب باشد، ولی اجازه‌ی تنفس را نیز به پاهای شما بدهد. این امر باعث می شود دمای پا داخل کفش زیاد نشده و احساس راحتی داشته باشید.(تک اسپرت)

کفی مناسب: وجود کفی مناسب که به خوبی بتواند از گودی کف پا حمایت کند یکی از ویژگی های مهم کفش کوهنوردی است. این ویژگی باعث می شود پاهای شما دیرتر درد گرفته و اینکه فشار کمتری به آن ها وارد شود. برخی از افراد ترجیح می دهند تا از کفی های سفارشی و ارتوپاتیک مخصوص پاهای خود استفاده کنند.(تک اسپرت)

جلوگیری از صدمه: پیچ خوردن پا و آسیب دیدن پنجة پا دو مورد از متداول ترین آسیب هایی هستند که در کوهنوردی شایع هستند. بنابراین، یک کفش کوهنوردی مناسب باید قادر باشد به اندازة کافی از مچ پای شما حمایت کند. علاوه بر این، یک کفش کوهنوردی مناسب باید فضای کافی در بخش های جلویی داشته باشد تا در زمان حرکت در مسیرهای سراشیبی، فشاری به انگشتان پا وارد نشود.(تک اسپرت)

وزن مناسب: کفش کوه سنگین وزن عموماً محکم تر بوده و انعطاف کمتری دارند. بنابراین باید ترکیب صحیحی از وزن و قدرت را انتخاب کنید تا نه تنها کفش باعث تحمیل وزن اضافه به پاهای شما نشود، بلکه این کفش بتواند حمایت کافی از پای شما انجام داده و مانع از ضربه خوردن و یا انعطاف بیش از حد پا شود.(تک اسپرت)

زبانک کفش: وجود این زبانک ها در کفش کوه بسیار مهم است. این بخش در واقع مانع از ورود خاک، سنگ، گل و یا هر چیز دیگری به داخل کفش و یا پای شما می شود.(تک اسپرت)

روکش اضافی لبه ها: اگر به کفش های کوهنوردی دقت کنید، متوجه وجود یک لایه روکش اضافی دور کفش خواهید شد. البته برخی از کفش‌های کم کیفیت‌تر از این نوع روکش استفاده نمی کنند. این پوشش که عموماً از جنس لاستیک ساخته می شود، باعث حفاظت بیشتر کفش خواهد شد و آن را محکم تر خواهد ساخت.(تک اسپرت)

تهویه هوا: امروزه بسیاری از مدل های مختلف کفش کوهنوردی با استفاده از ماده GoreTex ساخته می شود که ضدآب بوده و مقاومت بالایی نیز دارد. این ماده امکان تهویه هوا را نیز به کفش خواهد داد. با این حال، در صورت تابش مستقیم خورشید به کفش شما و در دماهای بالا، امکان تعریق پا در داخل کفش وجود خواهد داشت، ولی این مقدار بسیار کاهش پیدا می کند. بنابراین، هنگام خرید کفش کوهنوردی دقت داشته باشید که کفش انتخابی شما از این ویژگی برخوردار باشد. (تک اسپرت)

نرم بودن لبه ها داخلی: لبه های داخلی کفش باید با استفاده از ابرهای نرم پوشش داده شود. این بخش های کفش در ارتباط مستقیم با مچ پا بوده و باید از آن حمایت کنند. بنابراین، نرم و راحت بودن آن ها تاثیر زیادی در ایجاد حس مطلوب و راحت در  شما خواهد داشت.(تک اسپرت)

مهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردیمهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردی

هنگام انتخاب کفش کوهنوردی در داخل فروشگاه این موارد را در نظر داشته باشید

انجام خریدی هوشمندانه مستلزم این است که برند و یا ظاهر کفش را نادید گرفته و به ویژگی های کفش، قیمت و همچنین کارایی آن برای خودتان توجه کنید. توجه داشته باشید که هرکس شکل و ظاهر پای منحصر به فردی دارد و نکته بسیار با اهمیت آن است که پای شما به خوبی و به راحتی در داخل کفش جای بگیرد. برای اینکه متوجه شوید آیا این کفش کوهنوردی مناسب پای شما است یا خیر، این چند آزمایش ساده را انجام دهید.(تک اسپرت)

1-    آزمایش انگشت: اولین و ساده‌ترین کار برای تست کردن اندازة کفش آن است که پس از پوشیدن کفش، سعی کنید یک انگشت خود را در انتهای کفش و مماس با پای خود داخل کنید. اگر انگشت وارد پا نمیشد، کفش برای شما کوچک است. اگر فضای خالی بیش از یک انگشت وجود داشت، کفش برایتان بزرگ است. دقت داشته باشید این آزمایش را باید قبل از بستن بندهای کفش انجام دهید.(تک اسپرت)

2-    آزمایش بدون جوراب: کفش کوهنوردی را بدون جوراب بپوشید. نرمی جوراب باعث می شود که پای شما به خوبی شرایط داخل کفش را احساس نکند و در صورت وجود ناحیه های تنگ، متوجه آن نشوید. (بیشتر توجه خود را صرف نوک انگشتان و نکات برجستة پای خود کنید).(تک اسپرت)

3-     آزمایش راه رفتن: هنگامی که راه می روید، حالت کفش کوهنوردی شما چطور است؟ آیا بخش سینة کفش و بخش های بالایی آن خم می شود و یا اینکه در ناحیة پنجة پا خم می شود؟ آیا پای شما در داخل کفش تکان می خورد؟ پاشنه کفش ثابت است؟ (تک اسپرت)

4-    آزمایش سطح شیب‌دار: از فروشنده بخواهید که سطح شیب‌دار را برای شما بیاورد و کفش و یا پوتین کوهنوردی مورد نظرتان را در حالت سراشیبی نیز امتحان کنید. اگر پنجة پا های شما با نوک کفش برخورد می کند، از کفش های بزرگ تر استفاده کنید. دقت کنید پنجة پا هرگز نباید در داخل کفش کوهنوردی تحت هرگونه فشاری باشد.(تک اسپرت)

چند توصیه کاربردی برای خرید کفش کوهنوردی

1-    اگر قصد خرید کفش کوهنوردی دارید، این کار را در غروب و شب هنگام انجام دهید. پای انسان در طول روز بسط پیدا می کند و بهترین کار آن است که خرید کفش را در طول غروب انجام دهید که اندازة پا به بیشترین مقدار خود رسیده است.

2-    هنگام خرید کفش کوهنوردی، جوراب های مخصوص کوه خود را پا کنید.

3-    اگر احتیاج به استفاده از کف‌پوش دارید، هنگام خرید آن را بررسی کرده و کفش را همراه با کف‌پوش آزمایش کنید.

4-    وقتی کفش را پوشیدید، انگشت خود پشت پای خود بگذارید. اگر انگشت در آنجا جای میگیرد، کفش اندازة شما است.

5-    در حالتی که بندهای کفش بسته نیست، پای شما باید در داخل کفش آزاد باشد.

6-    پنجة پا و انگشتان پای شما همیشه باید فضای کافی داشته باشند. انگشتانتان هرگز نباید با بخش جلویی کفش کوه تماسی پیدا کنند.

7-    پس از پوشیدن کفش کوه چند قدم بردارید و کفش را در حال استفاده نیز بررسی کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

برند مهم است؟

در هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. وقتی برندی به صورت تخصصی وارد حیطه محصولات ورزشی می‌شود، طبیعی است که تجربه‌های بیشتری در این باره به دست آورد و ازمایش‌های زیادی انجام دهد. برندهایی مثل ریباک، آدیداس و نایک سه نمونه از شناخته شده‌ترین برندهای ورزشی هستند که نسبت به کوچکترین جزئیات لباس‌های ورزشی دقت به خرج می‌دهند. برای مثال شلوارها و لگ های زنانه ورزشی ساخته شده توسط برندهای معتبر علاوه بر الیاف مناسب در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند. اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی استاندارد هزینه صرف کنید و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌تان نگاه کنید.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

 

معجزه رنگ‌ها در ورزش

رنگ بندی در ورزشرنگ بندی در ورزش

رنگ‌ها نه فقط در زندگی روزمره؛ بلکه در ورزش حرفه‌ای هم نقشی بسیار پر رنگ ایفا می‌کنند. فرض کنید وارد باشگاه ورزشی‌تان می‌شود و همه لباس‌های ورزشی یکسره مشکی پوشیده‌اند؛ در این شرایط روحیه ورزشی‌تان بالاتر است یا در شرایطی که ببینید ورزشکاران باشگاه شما همه با لباس‌های شادی حاضر شده‌اند که اغلب رنگ‌های تند و پر انرژی دارند؟ طبیعی است گزینه دوم را انتخاب کنید. (تک اسپرت)

رنگ‌های شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید لباس ورزشی حرفه‌ای بروید سراغ رنگ‌های زیبایی که به تناژ رنگ پوستتان می‌آیند و روحیه‌تان را بالا می‌برند. (تک اسپرت)

تاثیر نحوه لباس پوشیدن بر ورزش

علاوه بر نکاتی که گفته شد، یکی از اصول مهمی که رعایت کردن آن باعث احساس بهتر و بالا رفتن روحیه ورزشکاری می‌شود؛ آگاهی از نحوه ست کردن لباس ورزشی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم روش‌های انتخاب و ست کردن لباس ورزشی را یاد بگیرید. این روش‌ها کمکتان می‌کنند در بهترین شکل خود ظاهر شوید و همین زیبایی باعث بهبود روحیه شما در حین ورزش خواهد شد. (تک اسپرت)

چطور با هودی زنانه ست ورزشی بسازیم؟

هودی‌های زنانه گزینه نسبتا جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دم پا گشاد ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان در فصل‌های مختلف مورد استفاده قرار داد؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند به همراه شلوار دم پا گشاد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پیاده روی و دویدن باشد. (تک اسپرت)

ست مناسب برای باشگاه

ست باشگاهست باشگاه

خیلی مهم است که در باشگاه لباسی بپوشید که آزاد نباشد. لباس آزاد نظارت شما را بر عملکرد عضله‌ها پایین می‌آورد و از انگیزه ورزش کردنتان هم کم خواهد کرد. در حالی که لباس‌های فیت باعث می‌شوند با دقت بیشتری ورزش کنید و تمرکزتان را روی عضلات مورد نظر در هر تمرین بالا ببرید. پوشیدن ست‌های زیر در باشگاه هم به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کند و هم عملکرد ورزشی‌تان را بالا می‎‌برد.

(تک اسپرت)

  • شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند بهتر است.
  • شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.
  • لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است به جای پوشیدن شلوارک، می‌تواند تاپ ورزشی را با لگ همراه کنید.
  • لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان مناسب است و هم برای زمستان.

استفاده از شلوار دم پا گشاد در محیط باشگاه سلیقه‌ای است؛ اما از آنجایی که ممکن است حتی مقدار کم دم پا مانع حرکت آزادانه به خصوص کار کردن با دستگاه‌ها شود، پوشیدن این مدل شلوار به افراد توصیه نمی‌شود.

اهمیت کفش تخصصی

بعد از انتخاب لباس ورزشی با رنگ و جنس مناسب که مانع تعریق و اذیت شدن شما شود؛ نوبت به کفشی با همین ویژگی‌ها می‌رسد.

کفش‌های ورزشی اغلب دارای رویه مش یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند. دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند؛ مثلا کفش مخصوص دویدن Running و کفش مخصوص تمرین Training هر کدام برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند تا ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خودش نشان دهد. کفشی که مخصوص دویدن است شتاب بیشتری به ورزشکار می‌دهد؛ در حالی که اصطکاک کفش مخصوص تمرین بالاتر است. پس با توجه به رشته ورزشی‌تان کغش مناسب را انتخاب کنید. (تک اسپرت)

از آنجایی که ممکن است بخواهید کفش ورزشی‌تان را در محیطی غیر از باشگاه بپوشید، نسبت به رنگ آن دقت بیشتری داشته باشید. توصیه ما استفاده از رنگ‌های تیره‌تر از هر طیفی است تا قابلیت ست شدن با لباس‌های ورزشی بیرون از باشگاه شما را داشته باشد و ظاهرتان را زیباتر کند. (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک

خرید ساعت های مارک آریل

خرید نیم تنه های مارک بروکس

خرید نیم تنه های کرویت

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد