نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شروع بدنسازی از صفر، ماه اول بدنسازی

شروع بدنسازی آن هم برای یک بدنساز تازه کار کـة بة دنبال تغییر انـدامش است، دنيایی شتاب زده و پر هیجان دارد، هیجاني کـة ممکن است بة آسیب و دوری گرفتن از ورزش منجر شود و یا نه، شاید این شروع، استارت آینـده‌ای بةتر برای انـدامش باشد، بة همين دلیل در این مطلب مي‌خواهیم نکاتی کلیدی و مهم برای شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار را برای‌تان توضیح دهیم.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

شروع بدنسازی از صفرشروع بدنسازی از صفر

قبل از شروع بدنسازی به پزشک مراجعه کنيد :

قبل از شروع هر فعالیت ورشی چنانچه بيماری یا مشکلاتی از این قبيل دارید بةتر است با پزشک مشورت کنيد و در صورتی کـة مایل بة مصرف مکمل بودید و دچار بيماری‌هـای بخصوصی مثل بيماری کلیه، قلبي، فشار خون، ریه و… هستید، با پزشک مشورت کنيد. (تک اسپرت)

برنامه تمریني ماه اول بدنسازیبرنامه تمریني ماه اول بدنسازی

برنامه تمرینی را از مربي متعد تهیه کنيد :

برای شروع بدنسازی بة برنامه بدنسازی مبتدی تمریني نياز دارید، این برنامه را نه شما، نه کسی کـة علیرغم چنـد سال سابقه تمریني نمي‌توانـد برنامه ارائه کننـد. حتما از مربي برنامه دریافت کنيد، در خصوص اهداف برنامه و شیوه صحیح حرکات نيز از وی سوال کنيد. دقت کنيد مربي شما بةتر است در کنار تحصیلات و یا مدرک مربيگری، تجربة نيز داشته باشد. (تک اسپرت)

به صدای بدنتان گوش دهید:

اگر در هنگام تمرین سخت عرق مي‌کنيد و ضربان قلب‌تان بالا رفته و از این اتفاق خوشحال هستید، باید بدانيد این دو هميشه بة معني درست تمرین کردن نيست، آنچه کـة باید بة آن دقت کنيد، ابتدا جلوگیری از آسیب است سپس عضله سازی، بنابراین فرم اجرای صحیح حرکت را در اولویت قرار داده و از ایجاد فشار بيش از حد خودداری کنيد، هر موقع احساس درد ناخوشاینـدی داشتید، بة صدای بدن گوش دهید، تمرین را متوقف کنيد و از یک فرد آگاه و با دانش موضوع را پیگیری کنيد. (تک اسپرت)

برای شروع بدنسازی از دستگاه استفاده کنيم یا وزنه آزاد :

در مقایسه با دستگاه‌هـای بدنسازی، وزنه‌هـای آزاد نقش بيشتری در عضله سازی دارنـد، هر چنـد کـة ریسک آسیب با دستگاه پایین است اما در عوض هنگام کار با وزنه آزاد هم نباید تکنيک صحیح حرکت را قرباني سنگین بودن وزنه کنيد. پس نتیجه این شد کـة دمبل و هـالتر برای عضله سازی بةتر هستنـد. (تک اسپرت)

شکل صحیح حرکات را سریع یاد بگیرید :

یکی از مهمترین موارد در بدنسازی کـة هم مي‌توانـد از آسیب دیدگی جلوگیری کنـد و هم بة رشد بةتر عضله کمک کنـد، اجرای شکل صحیح حرکات است، بةتر است وسوسه نشوید کـة مقدار سنگین بودن وزنه را ملاک قرار دهید، اجرای صحیح و با تمرکز، نتیجه بةتری برای شما دارد. از مربي سوال کنيد، در نت جستجو کنيد و شکل و فرم صحیح را رعایت کنيد. (تک اسپرت)

آیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـدآیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـد

بعد از تمرین چه چیزی باید بخورم :

از جمله سوالاتی کـة یک بدنساز تازه کار مطرح مي‌کنـد این است کـة قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ مصرف پروتئین برای کمک بة ترميم و رشد عضلات ضروری است، بنابراین، یک پروتئین وی با هضم سریع را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از آخرین تکرار مصرف کنيد. منابع غذایی کامل نظیر مرغ، گوشت گوساله‌ی بدون چربي، بوقلمون و تخم‌مرغ، نيز گزینه‌هـای خوب و باکیفیتی هستنـد. (تک اسپرت)

انـدازه‌ی بدن شما تعیین‌کننـده‌ی ميزان پروتئیني است کـة مي‌خواهید مصرف کنيد. برای بيشتر مردان، ۲۰ تا ۳۰ گرم، گزینه‌ی خوبي مي‌باشد. فردی کـة جثه و انـدازه‌ی بزرگ‌تری را دارد، ميزان مصرف در دامنه‌ی ۴۰ گرم خواهد بود. زنان معمولاً ۱۵ تا ۲۵ گرم مصرف خواهنـد کرد. البته بةتر است برای هر کیلوگرم از وزن بدن، یک و نيم گرم پروتئین مصرف کنيد، مثلاً با ۷۰ کیلو وزن، ۷۰ ضرب در یک و نيم گرم، برابر است با: ۱۰۵ گرم پروتئین در شبانه روز برای شما. (تک اسپرت)

بدنسازی ماه اول برای بانوانبدنسازی ماه اول برای بانوان

بعد از تمرین کربوهیدرات زود هضم بخورید :

وعده‌ی غذایی خود را با کربوهیدرات‌هـای با قابلیت جذب سریع کامل کنيد زیرا بة انتقال سریع‌تر پروتئین‌هـا و آمينو اسیدهـا بة عضلات کمک مي‌کنـد. نسبت پروتئین بة کربوهیدرات 1:2 یا 1:3 را رعایت کرده و ميزان چربي مصرف شده را کم‌تر از شش درصد نگه دارید. (تک اسپرت)

آیا می توانم با رژیم غذایی ضعیف در شروع بدنسازی تمرینات زیاد و سختی داشته باشم :

پاسخ : خیر، هیچ شانسی نـدارید. افرادی کـة سعی مي‌کننـد با رژیم غذایی ضعیف، سخت تمرین کننـد، خود را خسته مي‌کننـد و تمرینات و فعالیت ورزشی آن‌هـا، بي فایده خواهد بود. این در واقع قوز بالا قوز خواهد بود. (تک اسپرت)

پس از تمرین و فعالیت ورزشی، تا چه مدت بایستی درد عضلاني داشته باشیم :

پاسخ: این مدت زمان متغیر است. سطح تناسب‌انـدام یک فرد همراه با ميزان شدت تمرین یا حرکت، تعیین‌کننـده‌ی درجه دردی است کـة افراد تجربة خواهنـد کرد. این ميزان در افراد متغیر است، با این‌حال بة‌طور ميانگین، بيشتر افراد بة مدت سه روز پس از تمرین احساس درد مي‌کننـد، این موضوع توسط بدنساز حرفه‌ای مایک لیپوسکی، مالک باشگاه بدنسازی پیور فیزیک در شراب اوک، NY و نویسنـده‌ی کتاب پیور فیزیک شیوه‌ی بيشینه سازی چربي سوزی و توسعه‌ی عضلات، مطرح شده است. (تک اسپرت)

بااین‌حال، چیزی بة نام درد عضلاني با شروع تاخیری وجود دارد کـة نوعی درد یا ناراحتی‌ است کـة بة تدریج ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تکميل تمرین یا فعالیت ورزشی، افزایش مي‌یابد. این درد طبيعی است و بدین معني مي‌باشد کـة شما فراتر از ناحیه‌ی آرامش، عضلات خود را درگیر تمرین کرده‌اید. (تک اسپرت)

آیا تمرینات هوازی برای کاهش وزن ضروری است :

پاسخ: خیر. درصورتی‌کـة از تمرینات هوازی خود رضایت ذهني و روحی دارید و از آزاد سازی انـدورفین لذت مي‌برید، من نمي‌خواهم بة شما بگویم کـة این کار را انجام نـدهید. با این‌حال تمرین هوازی برای کاهش وزن ضروری، لازم نيست، برای کاهش وزن شما باید روی کالری و تغذیه‌ای کـة دارید تمرکز کنيد. انجام ۱۰ دقیقه تمرین اینتروال با شدت بالا– ترکیبي از تمرینات با شدت بسیار بالا و پایین- بة تحریک متابولیسم و کاهش وزن کمک مي‌کنـد. لازم نيست کـة از تردميل یا دوچرخه استفاده کنيد. انجام تمرینات انفجاری و کوتاه با تمام توان و نيرو، از جمله تمرین برپی، طناب بازی (پرش با طناب ورزشی) و کوهنوردی، را مي‌توانيد در دستور کار قرار دهید. (تک اسپرت)

در شروع بدنسازی روی حرکات ترکیبي انجام دهید :

اگرچه ممکن است هنگام شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار وسوسه شود کـة هر حرکتی کـة در مجلات وب سایت هـای بدنسازی مي‌بينـد را انجام دهد، اما بةتر است روی حرکات پایه و ترکیبي تمرکز کنـد، حرکاتی ماننـد اسکوات، ددلیفت، پرس سینه با هـالتر و دمبل، پرس شانه دمبل و … جزو بایدهـای تمرین شما هستنـد. (تک اسپرت)

آیا درهر ست تا زمان رسیدن به ناتوانی عضلانی باید تمرین کنم :

پاسخ: خیر. چون بدن یک ارگانيسم تطبيقی یا سازگارشونـده است، درصورتی‌کـة بة چیزی عادت کنـد-حتی تمرین تا زمان ناتواني عضلاني– مزایای زیادی را کسب نخواهید کرد. بر اساس تجربة، در گذشته بة مدت چنـدین سال تا زمان رسیدن بة ناتواني عضلاني تمرین مي‌کردم و در نهـایت هیچ تغییر موفقیت آميز و مفیدی حاصل نشد. (تک اسپرت)

گاهی اوقات بةتر است تا برخی تمرینات یا حرکات را حذف کنيد تا فشار زیادی روی بدن وارد نشود. سعی کنيد تا بة مدت ۶ تا ۸ هفته تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام دهید و سپس بة مدت یک یا دو هفته شدت آن را کاهش و حجم آن را افزایش دهید. و درصورتی‌کـة هرگز تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام نـداده‌اید، عکس این کار را انجام دهید. (تک اسپرت)

چنـد وقت یک بار برنامه تمریني خود را تغییر دهیم ؟

پاسخ: این بستگی بة سطح تناسب‌انـدام شما دارد. من بة مبتدیان توصیه مي‌کنم تا حرکات روتین و روزمره‌ی تمریني خود را هر دو یا سه ماه یک بار تغییر دهنـد. مثال: من ابتدا حرکت پرتاب توپ بيسبال را تمرین مي‌کردم، این کار در ابتدا دشوار و نيازمنـد صرف انرژی بسیار بالایی بود، ولی وقتی کـة عملکردم بةتر شد، در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شدم. همين موضوع درخصوص وزنه‌ زدن نيز صدق مي‌کنـد. تغییر حرکات بة صورت بسیار سریع، مانع از عضله سازی در افراد مي‌شود. (تک اسپرت)

ورزشکاران سطح متوسط و پیشرفته بایستی تمرین‌هـای خود را هر ۳ تا ۶ هفته یک بار برای اجتناب از یکنواختی، تغییر دهنـد. ولی شما مي‌توانيد تغییرات کوچک را در طی هر تمرین اعمال کنيد. بة جای تغییر کل برنامه‌ی تمریني، ترتیب حرکات را تغییر دهید. برای مثال، در طی حرکت پرس سینه، ابتدا پرس سینه با دمبل را انجام داده و سپس از دستگاه فلای برای حرکت پرس در هفته‌ی دوم استفاده کنيد و سپس ابتدا از دستگاه فلای و در هفته‌ی دوم از پرس سینه استفاده کنيد. (تک اسپرت)

برنامه غذایی برای شروع بدنسازیبرنامه غذایی برای شروع بدنسازی

با شروع بدنسازی به مرور وزنه‌هـا را سنگین کنيد :

مثال بالا را بة خاطر دارید؟ ما زماني یک وزنه را برای حرکتی سنگین مي‌کنيم کـة وزنه فعلی با رعایت اجرای صحیح حرکت، سبک شده باشد. در واقع شما باید اصل اضافه بار و اصل پیشرفت تدریجی را رعایت کنيد، (در ادامه مطلبي کـة در پایین معرفی کرده ایم را برای آشنایی با اصول بدنسازی مطالعه کنيد.) پس بعد از اینکـة در شکل صحیح هر تمرین احساس کردید وزنه سبک است، شروع بة افزایش وزنه‌هـا کنيد. (تک اسپرت)

آیا باید هر روز تمرین کنيم :

اجازه بدید یا یک مثال شروع کنم، بدنسازی مثل بيل زدن نيست کـة هر چقدر بيشتر بيل بزنيم، نتیجه بيشتری هم بگیریم، بدنسازی یک دوره فشار روی بدن (جلسه تمریني) و یک دوره ریکاوری بة منظور بازسازی و رشد عضلات نياز دارد. پس هر روز تمرین کردن نه نهـا مزیت نيست، بلکـة مضر است و مي‌توانـد منجر بة عضله سوزی در بدنساز مبتدی شود، شما خودتان را با کسی کـة حرفه ای است و از انواع مکمل برای جلوگیری از عضله سوزی استفاده مي‌کنـد، مقایسه نکنيد. پس برنامه شما باید ۳ یا ۴ جلسه تمرین در هفته باشد. برای شروع بدنسازی یک مبتدی بيشتر از این مقدار نيازی نيست تمرین کنيد. (تک اسپرت)

چنـد نکته کلیدی شروع بدنسازی :

از انجام روش‌هـای مختلف یک حرکت پرهیز کنيد :

هر حرکت ورزشی را مي‌توان بة روش‌هـای مختلف و با وسیله یا بدون وسیله انجام داد، مثلا برای اسکات‌زدن مي‌توانيد از هـالتر، کتل بل، دیوار، دستگاه هـاگ، دستگاه اسميت، تی آر اکس، و یا دمبل استفاده کنيد.برای این‌کـة گیج نشوید، ابتدا بةتر است کـة تفاوت اسکوات درست از نادرست را تشخیص دهید، برای مثال اول یک حرکت ساده را انجام دهید. سپس کم‌کم با پیشرفته‌تر شدنتان شکل‌هـای مختلف اسکات یا هر حرکت دیگر را تمرین کنيد. (تک اسپرت)

بدنسازی برای شروع دوبارهبدنسازی برای شروع دوباره

گرم کردن بدن در بدنسازی :

آماتور و حرفه ای نميشناسد و اگر دوست دارید آسیب نبينيد حتما بدن خود را گرم کنيد، این مهم ترین نکته است.بعد از گرم کردن باید سراغ وسایل بدنسازی بروید تا تمرین اصلی بدنسازی را آغاز کنيد (تک اسپرت)

مکمل برای مبتدیان :

افراد سودجو در کمين نشسته انـد تا اجناس تقلبي خود را بعنوان بةترین چربي سوز، بةترین مکمل افزایش وزن و… بة شما بفروشنـد ، لطفا فریب این افراد را نخورید طبق قوانين وزارت بةداشت تنهـا مرکز مجاز فروش مکمل هـای بدنسازی، داروخانه هـا هستنـد. (تک اسپرت)

قسمت هـای آسیب‌پذیر بدنتان را شناسایی کنيد :

در هنگام کار با وزنه دقت داشته باشید کـة نواحی پایین کمر، زانوهـا، و شانه‌هـا مناطق مستعد آسیب هستنـد. در ناحیه پایین کمر، اگر بيش‌ازحد انحنا ایجاد کنيد یا بچرخید، ممکن است بة آن آسیب بزنيد.در مورد شانه‌هـا هم اگر برای مثال دستگیره دستگاه پرس سرشانه یا سیمکش را اشتباه بگیرید، بة شانه‌هـا آسیب خواهید زد.برای زانوهـا نيز، اگر بيش‌ازحد زانوهـایتان را خم کنيد یا بکشید (یا حتی پاهـایتان را اشتباه بگذارید)، بة این ناحیه آسیب خواهید زد. پس یادتان باشد، انجام شکل درست حرکت در همه موارد ضروری است.

خوب بخوابيد و استراحت کنيد :

خواب و استراحت برای عضله‌سازی بسیار مهم است. زیرا نه تنهـا بة ریکاوری کمک مي‌کنـد، اگر خوب بخوابيد انرژی خوبي در طول تمرین خواهید داشت.هورمون‌هـای آنابولیک (کـة موجب رشد عضلات مي‌شونـد)، در خواب عميق و طولاني ترشح مي‌شونـد؛ پس بةتر است شب‌هـا حدود ۷ الی ۸ ساعت بخوابيد. در ضمن زود خوابيدن نيز مهم است. (تک اسپرت)

خطر بعضی از دستگاه‌هـای بدنسازی را جدی بگیرید :

استفاده نادرست از بعضی دستگاه‌هـا مي‌توانـد خطرناک باشد، برای مثال دستگاه قایقی در چنـد ثانيه مي‌توانـد بة کمرتان آسیب بزنـد، البته اگر فرم صحیح حرکت را رعایت نکنيد و ستون فقراتتان بة سمت جلو و عقب حرکت کنـد، آسیب خواهید دید.یا دستگاه پرس سرشانه مي‌توانـد بة شانه آسیب بزنـد و روتاتور کاف (عضلات گرداننـده شانه) را پاره کنـد، همين‌طور دستگاه پرس پای وارونه مي‌توانـد دنـده را بشکنـد و بة پایین کمر آسیب بزنـد. همه این‌هـا وقتی اتفاق مي‌افتد کـة فرم درست حرکات را انجام نـدهید. (تک اسپرت)

برای حرفه‌ای‌شدن صبور باشید :

همه ورزشکاران مبتدی با انجام حرکات، احساس درد و سوزش خواهنـد داشت. اما بة مرور زمان این درد کم مي‌شود. پس لطفا کمي صبور باشید.بةترین کار برای سوزش عضلات، انجام حرکت و تمرین بيشتر است (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,نایک,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت 

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک 

خرید ساعت های مارک آریل 

خرید نیم تنه های مارک بروکس 

خرید نیم تنه های کرویت 

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

خرید شلوار اسکی کلمبیا

خرید تاپ ورزشی زنانه کرویت

خرید مت یوگا 8 میلی متر

خرید مت یوگا 6 میلی متر

خرید محافظ ستون فقرات کرویت

خرید دمبل 7کیلوگرمی

خرید دمبل 5کیلوگرمی

خرید دمبل 4کیلوگرمی

خرید دمبل 3کیلوگرمی

خرید دمبل 2کیلوگرمی

خرید دمبل 1کیلوگرمی

خرید کش پیلاتس 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شروع بدنسازی از صفر، ماه اول بدنسازی

شروع بدنسازی آن هم برای یک بدنساز تازه کار کـة بة دنبال تغییر انـدامش است، دنيایی شتاب زده و پر هیجان دارد، هیجاني کـة ممکن است بة آسیب و دوری گرفتن از ورزش منجر شود و یا نه، شاید این شروع، استارت آینـده‌ای بةتر برای انـدامش باشد، بة همين دلیل در این مطلب مي‌خواهیم نکاتی کلیدی و مهم برای شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار را برای‌تان توضیح دهیم.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

شروع بدنسازی از صفرشروع بدنسازی از صفر

قبل از شروع بدنسازی به پزشک مراجعه کنيد :

قبل از شروع هر فعالیت ورشی چنانچه بيماری یا مشکلاتی از این قبيل دارید بةتر است با پزشک مشورت کنيد و در صورتی کـة مایل بة مصرف مکمل بودید و دچار بيماری‌هـای بخصوصی مثل بيماری کلیه، قلبي، فشار خون، ریه و… هستید، با پزشک مشورت کنيد. (تک اسپرت)

برنامه تمریني ماه اول بدنسازیبرنامه تمریني ماه اول بدنسازی

برنامه تمرینی را از مربي متعد تهیه کنيد :

برای شروع بدنسازی بة برنامه بدنسازی مبتدی تمریني نياز دارید، این برنامه را نه شما، نه کسی کـة علیرغم چنـد سال سابقه تمریني نمي‌توانـد برنامه ارائه کننـد. حتما از مربي برنامه دریافت کنيد، در خصوص اهداف برنامه و شیوه صحیح حرکات نيز از وی سوال کنيد. دقت کنيد مربي شما بةتر است در کنار تحصیلات و یا مدرک مربيگری، تجربة نيز داشته باشد. (تک اسپرت)

به صدای بدنتان گوش دهید:

اگر در هنگام تمرین سخت عرق مي‌کنيد و ضربان قلب‌تان بالا رفته و از این اتفاق خوشحال هستید، باید بدانيد این دو هميشه بة معني درست تمرین کردن نيست، آنچه کـة باید بة آن دقت کنيد، ابتدا جلوگیری از آسیب است سپس عضله سازی، بنابراین فرم اجرای صحیح حرکت را در اولویت قرار داده و از ایجاد فشار بيش از حد خودداری کنيد، هر موقع احساس درد ناخوشاینـدی داشتید، بة صدای بدن گوش دهید، تمرین را متوقف کنيد و از یک فرد آگاه و با دانش موضوع را پیگیری کنيد. (تک اسپرت)

برای شروع بدنسازی از دستگاه استفاده کنيم یا وزنه آزاد :

در مقایسه با دستگاه‌هـای بدنسازی، وزنه‌هـای آزاد نقش بيشتری در عضله سازی دارنـد، هر چنـد کـة ریسک آسیب با دستگاه پایین است اما در عوض هنگام کار با وزنه آزاد هم نباید تکنيک صحیح حرکت را قرباني سنگین بودن وزنه کنيد. پس نتیجه این شد کـة دمبل و هـالتر برای عضله سازی بةتر هستنـد. (تک اسپرت)

شکل صحیح حرکات را سریع یاد بگیرید :

یکی از مهمترین موارد در بدنسازی کـة هم مي‌توانـد از آسیب دیدگی جلوگیری کنـد و هم بة رشد بةتر عضله کمک کنـد، اجرای شکل صحیح حرکات است، بةتر است وسوسه نشوید کـة مقدار سنگین بودن وزنه را ملاک قرار دهید، اجرای صحیح و با تمرکز، نتیجه بةتری برای شما دارد. از مربي سوال کنيد، در نت جستجو کنيد و شکل و فرم صحیح را رعایت کنيد. (تک اسپرت)

آیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـدآیا بدنسازی صورت و بدن را لاغر مي کنـد

بعد از تمرین چه چیزی باید بخورم :

از جمله سوالاتی کـة یک بدنساز تازه کار مطرح مي‌کنـد این است کـة قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ مصرف پروتئین برای کمک بة ترميم و رشد عضلات ضروری است، بنابراین، یک پروتئین وی با هضم سریع را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پس از آخرین تکرار مصرف کنيد. منابع غذایی کامل نظیر مرغ، گوشت گوساله‌ی بدون چربي، بوقلمون و تخم‌مرغ، نيز گزینه‌هـای خوب و باکیفیتی هستنـد. (تک اسپرت)

انـدازه‌ی بدن شما تعیین‌کننـده‌ی ميزان پروتئیني است کـة مي‌خواهید مصرف کنيد. برای بيشتر مردان، ۲۰ تا ۳۰ گرم، گزینه‌ی خوبي مي‌باشد. فردی کـة جثه و انـدازه‌ی بزرگ‌تری را دارد، ميزان مصرف در دامنه‌ی ۴۰ گرم خواهد بود. زنان معمولاً ۱۵ تا ۲۵ گرم مصرف خواهنـد کرد. البته بةتر است برای هر کیلوگرم از وزن بدن، یک و نيم گرم پروتئین مصرف کنيد، مثلاً با ۷۰ کیلو وزن، ۷۰ ضرب در یک و نيم گرم، برابر است با: ۱۰۵ گرم پروتئین در شبانه روز برای شما. (تک اسپرت)

بدنسازی ماه اول برای بانوانبدنسازی ماه اول برای بانوان

بعد از تمرین کربوهیدرات زود هضم بخورید :

وعده‌ی غذایی خود را با کربوهیدرات‌هـای با قابلیت جذب سریع کامل کنيد زیرا بة انتقال سریع‌تر پروتئین‌هـا و آمينو اسیدهـا بة عضلات کمک مي‌کنـد. نسبت پروتئین بة کربوهیدرات 1:2 یا 1:3 را رعایت کرده و ميزان چربي مصرف شده را کم‌تر از شش درصد نگه دارید. (تک اسپرت)

آیا می توانم با رژیم غذایی ضعیف در شروع بدنسازی تمرینات زیاد و سختی داشته باشم :

پاسخ : خیر، هیچ شانسی نـدارید. افرادی کـة سعی مي‌کننـد با رژیم غذایی ضعیف، سخت تمرین کننـد، خود را خسته مي‌کننـد و تمرینات و فعالیت ورزشی آن‌هـا، بي فایده خواهد بود. این در واقع قوز بالا قوز خواهد بود. (تک اسپرت)

پس از تمرین و فعالیت ورزشی، تا چه مدت بایستی درد عضلاني داشته باشیم :

پاسخ: این مدت زمان متغیر است. سطح تناسب‌انـدام یک فرد همراه با ميزان شدت تمرین یا حرکت، تعیین‌کننـده‌ی درجه دردی است کـة افراد تجربة خواهنـد کرد. این ميزان در افراد متغیر است، با این‌حال بة‌طور ميانگین، بيشتر افراد بة مدت سه روز پس از تمرین احساس درد مي‌کننـد، این موضوع توسط بدنساز حرفه‌ای مایک لیپوسکی، مالک باشگاه بدنسازی پیور فیزیک در شراب اوک، NY و نویسنـده‌ی کتاب پیور فیزیک شیوه‌ی بيشینه سازی چربي سوزی و توسعه‌ی عضلات، مطرح شده است. (تک اسپرت)

بااین‌حال، چیزی بة نام درد عضلاني با شروع تاخیری وجود دارد کـة نوعی درد یا ناراحتی‌ است کـة بة تدریج ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تکميل تمرین یا فعالیت ورزشی، افزایش مي‌یابد. این درد طبيعی است و بدین معني مي‌باشد کـة شما فراتر از ناحیه‌ی آرامش، عضلات خود را درگیر تمرین کرده‌اید. (تک اسپرت)

آیا تمرینات هوازی برای کاهش وزن ضروری است :

پاسخ: خیر. درصورتی‌کـة از تمرینات هوازی خود رضایت ذهني و روحی دارید و از آزاد سازی انـدورفین لذت مي‌برید، من نمي‌خواهم بة شما بگویم کـة این کار را انجام نـدهید. با این‌حال تمرین هوازی برای کاهش وزن ضروری، لازم نيست، برای کاهش وزن شما باید روی کالری و تغذیه‌ای کـة دارید تمرکز کنيد. انجام ۱۰ دقیقه تمرین اینتروال با شدت بالا– ترکیبي از تمرینات با شدت بسیار بالا و پایین- بة تحریک متابولیسم و کاهش وزن کمک مي‌کنـد. لازم نيست کـة از تردميل یا دوچرخه استفاده کنيد. انجام تمرینات انفجاری و کوتاه با تمام توان و نيرو، از جمله تمرین برپی، طناب بازی (پرش با طناب ورزشی) و کوهنوردی، را مي‌توانيد در دستور کار قرار دهید. (تک اسپرت)

در شروع بدنسازی روی حرکات ترکیبي انجام دهید :

اگرچه ممکن است هنگام شروع بدنسازی یک بدنساز تازه کار وسوسه شود کـة هر حرکتی کـة در مجلات وب سایت هـای بدنسازی مي‌بينـد را انجام دهد، اما بةتر است روی حرکات پایه و ترکیبي تمرکز کنـد، حرکاتی ماننـد اسکوات، ددلیفت، پرس سینه با هـالتر و دمبل، پرس شانه دمبل و … جزو بایدهـای تمرین شما هستنـد. (تک اسپرت)

آیا درهر ست تا زمان رسیدن به ناتوانی عضلانی باید تمرین کنم :

پاسخ: خیر. چون بدن یک ارگانيسم تطبيقی یا سازگارشونـده است، درصورتی‌کـة بة چیزی عادت کنـد-حتی تمرین تا زمان ناتواني عضلاني– مزایای زیادی را کسب نخواهید کرد. بر اساس تجربة، در گذشته بة مدت چنـدین سال تا زمان رسیدن بة ناتواني عضلاني تمرین مي‌کردم و در نهـایت هیچ تغییر موفقیت آميز و مفیدی حاصل نشد. (تک اسپرت)

گاهی اوقات بةتر است تا برخی تمرینات یا حرکات را حذف کنيد تا فشار زیادی روی بدن وارد نشود. سعی کنيد تا بة مدت ۶ تا ۸ هفته تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام دهید و سپس بة مدت یک یا دو هفته شدت آن را کاهش و حجم آن را افزایش دهید. و درصورتی‌کـة هرگز تمرین تا زمان ناتواني عضلاني را انجام نـداده‌اید، عکس این کار را انجام دهید. (تک اسپرت)

چنـد وقت یک بار برنامه تمریني خود را تغییر دهیم ؟

پاسخ: این بستگی بة سطح تناسب‌انـدام شما دارد. من بة مبتدیان توصیه مي‌کنم تا حرکات روتین و روزمره‌ی تمریني خود را هر دو یا سه ماه یک بار تغییر دهنـد. مثال: من ابتدا حرکت پرتاب توپ بيسبال را تمرین مي‌کردم، این کار در ابتدا دشوار و نيازمنـد صرف انرژی بسیار بالایی بود، ولی وقتی کـة عملکردم بةتر شد، در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شدم. همين موضوع درخصوص وزنه‌ زدن نيز صدق مي‌کنـد. تغییر حرکات بة صورت بسیار سریع، مانع از عضله سازی در افراد مي‌شود. (تک اسپرت)

ورزشکاران سطح متوسط و پیشرفته بایستی تمرین‌هـای خود را هر ۳ تا ۶ هفته یک بار برای اجتناب از یکنواختی، تغییر دهنـد. ولی شما مي‌توانيد تغییرات کوچک را در طی هر تمرین اعمال کنيد. بة جای تغییر کل برنامه‌ی تمریني، ترتیب حرکات را تغییر دهید. برای مثال، در طی حرکت پرس سینه، ابتدا پرس سینه با دمبل را انجام داده و سپس از دستگاه فلای برای حرکت پرس در هفته‌ی دوم استفاده کنيد و سپس ابتدا از دستگاه فلای و در هفته‌ی دوم از پرس سینه استفاده کنيد. (تک اسپرت)

برنامه غذایی برای شروع بدنسازیبرنامه غذایی برای شروع بدنسازی

با شروع بدنسازی به مرور وزنه‌هـا را سنگین کنيد :

مثال بالا را بة خاطر دارید؟ ما زماني یک وزنه را برای حرکتی سنگین مي‌کنيم کـة وزنه فعلی با رعایت اجرای صحیح حرکت، سبک شده باشد. در واقع شما باید اصل اضافه بار و اصل پیشرفت تدریجی را رعایت کنيد، (در ادامه مطلبي کـة در پایین معرفی کرده ایم را برای آشنایی با اصول بدنسازی مطالعه کنيد.) پس بعد از اینکـة در شکل صحیح هر تمرین احساس کردید وزنه سبک است، شروع بة افزایش وزنه‌هـا کنيد. (تک اسپرت)

آیا باید هر روز تمرین کنيم :

اجازه بدید یا یک مثال شروع کنم، بدنسازی مثل بيل زدن نيست کـة هر چقدر بيشتر بيل بزنيم، نتیجه بيشتری هم بگیریم، بدنسازی یک دوره فشار روی بدن (جلسه تمریني) و یک دوره ریکاوری بة منظور بازسازی و رشد عضلات نياز دارد. پس هر روز تمرین کردن نه نهـا مزیت نيست، بلکـة مضر است و مي‌توانـد منجر بة عضله سوزی در بدنساز مبتدی شود، شما خودتان را با کسی کـة حرفه ای است و از انواع مکمل برای جلوگیری از عضله سوزی استفاده مي‌کنـد، مقایسه نکنيد. پس برنامه شما باید ۳ یا ۴ جلسه تمرین در هفته باشد. برای شروع بدنسازی یک مبتدی بيشتر از این مقدار نيازی نيست تمرین کنيد. (تک اسپرت)

چنـد نکته کلیدی شروع بدنسازی :

از انجام روش‌هـای مختلف یک حرکت پرهیز کنيد :

هر حرکت ورزشی را مي‌توان بة روش‌هـای مختلف و با وسیله یا بدون وسیله انجام داد، مثلا برای اسکات‌زدن مي‌توانيد از هـالتر، کتل بل، دیوار، دستگاه هـاگ، دستگاه اسميت، تی آر اکس، و یا دمبل استفاده کنيد.برای این‌کـة گیج نشوید، ابتدا بةتر است کـة تفاوت اسکوات درست از نادرست را تشخیص دهید، برای مثال اول یک حرکت ساده را انجام دهید. سپس کم‌کم با پیشرفته‌تر شدنتان شکل‌هـای مختلف اسکات یا هر حرکت دیگر را تمرین کنيد. (تک اسپرت)

بدنسازی برای شروع دوبارهبدنسازی برای شروع دوباره

گرم کردن بدن در بدنسازی :

آماتور و حرفه ای نميشناسد و اگر دوست دارید آسیب نبينيد حتما بدن خود را گرم کنيد، این مهم ترین نکته است.بعد از گرم کردن باید سراغ وسایل بدنسازی بروید تا تمرین اصلی بدنسازی را آغاز کنيد (تک اسپرت)

مکمل برای مبتدیان :

افراد سودجو در کمين نشسته انـد تا اجناس تقلبي خود را بعنوان بةترین چربي سوز، بةترین مکمل افزایش وزن و… بة شما بفروشنـد ، لطفا فریب این افراد را نخورید طبق قوانين وزارت بةداشت تنهـا مرکز مجاز فروش مکمل هـای بدنسازی، داروخانه هـا هستنـد. (تک اسپرت)

قسمت هـای آسیب‌پذیر بدنتان را شناسایی کنيد :

در هنگام کار با وزنه دقت داشته باشید کـة نواحی پایین کمر، زانوهـا، و شانه‌هـا مناطق مستعد آسیب هستنـد. در ناحیه پایین کمر، اگر بيش‌ازحد انحنا ایجاد کنيد یا بچرخید، ممکن است بة آن آسیب بزنيد.در مورد شانه‌هـا هم اگر برای مثال دستگیره دستگاه پرس سرشانه یا سیمکش را اشتباه بگیرید، بة شانه‌هـا آسیب خواهید زد.برای زانوهـا نيز، اگر بيش‌ازحد زانوهـایتان را خم کنيد یا بکشید (یا حتی پاهـایتان را اشتباه بگذارید)، بة این ناحیه آسیب خواهید زد. پس یادتان باشد، انجام شکل درست حرکت در همه موارد ضروری است.

خوب بخوابيد و استراحت کنيد :

خواب و استراحت برای عضله‌سازی بسیار مهم است. زیرا نه تنهـا بة ریکاوری کمک مي‌کنـد، اگر خوب بخوابيد انرژی خوبي در طول تمرین خواهید داشت.هورمون‌هـای آنابولیک (کـة موجب رشد عضلات مي‌شونـد)، در خواب عميق و طولاني ترشح مي‌شونـد؛ پس بةتر است شب‌هـا حدود ۷ الی ۸ ساعت بخوابيد. در ضمن زود خوابيدن نيز مهم است. (تک اسپرت)

خطر بعضی از دستگاه‌هـای بدنسازی را جدی بگیرید :

استفاده نادرست از بعضی دستگاه‌هـا مي‌توانـد خطرناک باشد، برای مثال دستگاه قایقی در چنـد ثانيه مي‌توانـد بة کمرتان آسیب بزنـد، البته اگر فرم صحیح حرکت را رعایت نکنيد و ستون فقراتتان بة سمت جلو و عقب حرکت کنـد، آسیب خواهید دید.یا دستگاه پرس سرشانه مي‌توانـد بة شانه آسیب بزنـد و روتاتور کاف (عضلات گرداننـده شانه) را پاره کنـد، همين‌طور دستگاه پرس پای وارونه مي‌توانـد دنـده را بشکنـد و بة پایین کمر آسیب بزنـد. همه این‌هـا وقتی اتفاق مي‌افتد کـة فرم درست حرکات را انجام نـدهید. (تک اسپرت)

برای حرفه‌ای‌شدن صبور باشید :

همه ورزشکاران مبتدی با انجام حرکات، احساس درد و سوزش خواهنـد داشت. اما بة مرور زمان این درد کم مي‌شود. پس لطفا کمي صبور باشید.بةترین کار برای سوزش عضلات، انجام حرکت و تمرین بيشتر است (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,نایک,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت 

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک 

خرید ساعت های مارک آریل 

خرید نیم تنه های مارک بروکس 

خرید نیم تنه های کرویت 

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

خرید شلوار اسکی کلمبیا

خرید تاپ ورزشی زنانه کرویت

خرید مت یوگا 8 میلی متر

خرید مت یوگا 6 میلی متر

خرید محافظ ستون فقرات کرویت

خرید دمبل 7کیلوگرمی

خرید دمبل 5کیلوگرمی

خرید دمبل 4کیلوگرمی

خرید دمبل 3کیلوگرمی

خرید دمبل 2کیلوگرمی

خرید دمبل 1کیلوگرمی

خرید کش پیلاتس 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

هنگام خرید کفش کوه به چه نکاتی توجه کنیم؟

کفش مناسب را به جرات می‌ توان به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات کوهنوردی معرفی کرد. انتخاب و خرید یک کفش کوهنوردی مناسب نه تنها صعود را برای شما آسان و لذت‌بخش‌‌تر می‌ کند، بلکه احتمال بروز هرگونه حادثه را نیز کاهش خواهد داد. با این حال، هیچ کفشی وجود ندارد که برای تمام مصارف مرتبط با کوهنوردی مناسب باشد. انتخاب کفش باید بر اساس نوع مسیر، شرایط آب و هوایی، شرایط جسمانی شما و برخی دیگر از موارد انجام شود. در ادامة این مطلب به ارائه راهنمای خرید ککفش کوهنوردی خواهیم پرداخت و نکاتی را متذکر خواهیم شد که هنگام خرید این نوع کفش باید به آن ها توجه داشته باشید. در ادامه با تک اسپرت  همراه باشید

مدل‌های مختلف کفش کوهنوردی

پوتین کوهنوردی

استفاده از انواع پوتین برای کوهنوردی موضوعی جدید نیست. بسیاری از کوه نوردان از دیرباز اقدام به استفاده از انواع پوتین جهت صعود به کوه‌های مختلف می‌کردند. پوتین های کوهنوردی انواع مختلفی دارند. از مدل های تمام چرم گرفته، تا مدل‌های جدیدتر امروزی که با استفاده از الیاف و پارچه‌های مخصوصی تولید می‌شوند. به‌هرحال، این پوتین‌ها از هر نوع جنسی هم که ساخته شوند، این مزیت بزرگ را به همراه دارند که پوشش بیشتری برای پا و به خصوص مچ و قوزک پا کوهنورد ارائه می‌کنند. البته همین مزیت باعث شکل گیری نقطه ضعف این پوتین می‌شود: یعنی وزن بیشتر پوتین نسبت به سایر کفش‌های کوهنوردی. (تک اسپرت)

پوتین کوهنوردیپوتین کوهنوردی

کفش کوهنوردی

استفاده از مدل های مختلف کفش کوهننوردی نسبتاً معمول‌تر است. کفش های کوهنوردی مدل های مختلفی دارند و هرکدام از آن ها برای مسیرهای مشخصی مناسب است. برخی از آن‌ها برای پیمایش‌های آسان و کوتاه مدت مناسب هستند، برخی دیگر استقامت و قدرت بیشتری دارند و استفاده از آن‌ها برای مسیرهای دشوارتر نیز مناسب خواهد بود. بسیاری از کفش‌ های کوهنوردی ارتفاعی کوتاه دارند،‌ تاجایی که مچ پا شما را نیز پوشش نخواهند داد. مزیت عمده کفش کوهنوردی، وزن کمتر آن ها در مقایسه با پوتین های کوهنوردی است. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب این کفش‌ ها، گزینه های متعددی را پیش رو خواهید داشت و انتخاب خود را بر اساس نیازهای خود انجام دهید. (تک اسپرت)

کفش یا پوتین؟ کدام را انتخاب کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از ککوهننوردان مبتدی با آن روبرو می شوند. انتخاب بین این دو مورد بسته به عوامل مختلفی خواهد داشت. پوتین های کووهنوردی وزن بیشتری دارند،‌ اما وزن تنها عامل مهمی نیست که باید آن را در نظر داشته باشید. شرایط محیطی، مسافت مورد نظر، سختی مسیر و حتی قدرت پا و مچ پای شما جزو عوامل مهمی هستند که در انتخاب شما بین ککفش و یا پوتین کوهنوردی تاثیرگذار خواهند بود. پوتین ها عموماً در برابر برف، گل و آب مقاوم هستند و استفاده از آن ها برای مسیرهای با درجه سختی بالا ضروری است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پوتین ها از کفش های کوهنوردی گرم‌تر هستند. (تک اسپرت)

مهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردی

به صورت کلی این ۹ مورد را می توان به عنوان مهم ترین ویژگی هایی در نظر گرفت که هنگام خرید کفش کوهنوردی باید آن ها را در نظر داشته باشید.

وزن: یک مثل معروف در مورد وزن کفش در بین کوهنوردان وجود دارد: «یک کیلو وزن اضافی در پاها برابر با ۵ کیلو وزن اضافی در کوله پشتی است». بنابراین، هرچه کفش شما سنگین تر باشد، وزن بیشتری را باید تحمل کنید و حرکت شما دشوارتر خواهد بود.(تک اسپرت)

مقاومت در برابر آب: انتخاب کفش و یا پوتین های ضدآب موضوع مهمی است. این موضوع در مورد پوتین اهمیت بیشتری دارد، چراکه در صورت نفوذ آب به داخل آن، باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد. بنابراین، هنگام خرید کفش کوهنوردی حتماً دقت داشته باشید که جنس آن ضدآب باشد، ولی اجازه‌ی تنفس را نیز به پاهای شما بدهد. این امر باعث می شود دمای پا داخل کفش زیاد نشده و احساس راحتی داشته باشید.(تک اسپرت)

کفی مناسب: وجود کفی مناسب که به خوبی بتواند از گودی کف پا حمایت کند یکی از ویژگی های مهم کفش کوهنوردی است. این ویژگی باعث می شود پاهای شما دیرتر درد گرفته و اینکه فشار کمتری به آن ها وارد شود. برخی از افراد ترجیح می دهند تا از کفی های سفارشی و ارتوپاتیک مخصوص پاهای خود استفاده کنند.(تک اسپرت)

جلوگیری از صدمه: پیچ خوردن پا و آسیب دیدن پنجة پا دو مورد از متداول ترین آسیب هایی هستند که در کوهنوردی شایع هستند. بنابراین، یک کفش کوهنوردی مناسب باید قادر باشد به اندازة کافی از مچ پای شما حمایت کند. علاوه بر این، یک کفش کوهنوردی مناسب باید فضای کافی در بخش های جلویی داشته باشد تا در زمان حرکت در مسیرهای سراشیبی، فشاری به انگشتان پا وارد نشود.(تک اسپرت)

وزن مناسب: کفش کوه سنگین وزن عموماً محکم تر بوده و انعطاف کمتری دارند. بنابراین باید ترکیب صحیحی از وزن و قدرت را انتخاب کنید تا نه تنها کفش باعث تحمیل وزن اضافه به پاهای شما نشود، بلکه این کفش بتواند حمایت کافی از پای شما انجام داده و مانع از ضربه خوردن و یا انعطاف بیش از حد پا شود.(تک اسپرت)

زبانک کفش: وجود این زبانک ها در کفش کوه بسیار مهم است. این بخش در واقع مانع از ورود خاک، سنگ، گل و یا هر چیز دیگری به داخل کفش و یا پای شما می شود.(تک اسپرت)

روکش اضافی لبه ها: اگر به کفش های کوهنوردی دقت کنید، متوجه وجود یک لایه روکش اضافی دور کفش خواهید شد. البته برخی از کفش‌های کم کیفیت‌تر از این نوع روکش استفاده نمی کنند. این پوشش که عموماً از جنس لاستیک ساخته می شود، باعث حفاظت بیشتر کفش خواهد شد و آن را محکم تر خواهد ساخت.(تک اسپرت)

تهویه هوا: امروزه بسیاری از مدل های مختلف کفش کوهنوردی با استفاده از ماده GoreTex ساخته می شود که ضدآب بوده و مقاومت بالایی نیز دارد. این ماده امکان تهویه هوا را نیز به کفش خواهد داد. با این حال، در صورت تابش مستقیم خورشید به کفش شما و در دماهای بالا، امکان تعریق پا در داخل کفش وجود خواهد داشت، ولی این مقدار بسیار کاهش پیدا می کند. بنابراین، هنگام خرید کفش کوهنوردی دقت داشته باشید که کفش انتخابی شما از این ویژگی برخوردار باشد. (تک اسپرت)

نرم بودن لبه ها داخلی: لبه های داخلی کفش باید با استفاده از ابرهای نرم پوشش داده شود. این بخش های کفش در ارتباط مستقیم با مچ پا بوده و باید از آن حمایت کنند. بنابراین، نرم و راحت بودن آن ها تاثیر زیادی در ایجاد حس مطلوب و راحت در  شما خواهد داشت.(تک اسپرت)

مهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردیمهم ترین ویژگی های یک کفش و یا پوتین کوهنوردی

هنگام انتخاب کفش کوهنوردی در داخل فروشگاه این موارد را در نظر داشته باشید

انجام خریدی هوشمندانه مستلزم این است که برند و یا ظاهر کفش را نادید گرفته و به ویژگی های کفش، قیمت و همچنین کارایی آن برای خودتان توجه کنید. توجه داشته باشید که هرکس شکل و ظاهر پای منحصر به فردی دارد و نکته بسیار با اهمیت آن است که پای شما به خوبی و به راحتی در داخل کفش جای بگیرد. برای اینکه متوجه شوید آیا این کفش کوهنوردی مناسب پای شما است یا خیر، این چند آزمایش ساده را انجام دهید.(تک اسپرت)

1-    آزمایش انگشت: اولین و ساده‌ترین کار برای تست کردن اندازة کفش آن است که پس از پوشیدن کفش، سعی کنید یک انگشت خود را در انتهای کفش و مماس با پای خود داخل کنید. اگر انگشت وارد پا نمیشد، کفش برای شما کوچک است. اگر فضای خالی بیش از یک انگشت وجود داشت، کفش برایتان بزرگ است. دقت داشته باشید این آزمایش را باید قبل از بستن بندهای کفش انجام دهید.(تک اسپرت)

2-    آزمایش بدون جوراب: کفش کوهنوردی را بدون جوراب بپوشید. نرمی جوراب باعث می شود که پای شما به خوبی شرایط داخل کفش را احساس نکند و در صورت وجود ناحیه های تنگ، متوجه آن نشوید. (بیشتر توجه خود را صرف نوک انگشتان و نکات برجستة پای خود کنید).(تک اسپرت)

3-     آزمایش راه رفتن: هنگامی که راه می روید، حالت کفش کوهنوردی شما چطور است؟ آیا بخش سینة کفش و بخش های بالایی آن خم می شود و یا اینکه در ناحیة پنجة پا خم می شود؟ آیا پای شما در داخل کفش تکان می خورد؟ پاشنه کفش ثابت است؟ (تک اسپرت)

4-    آزمایش سطح شیب‌دار: از فروشنده بخواهید که سطح شیب‌دار را برای شما بیاورد و کفش و یا پوتین کوهنوردی مورد نظرتان را در حالت سراشیبی نیز امتحان کنید. اگر پنجة پا های شما با نوک کفش برخورد می کند، از کفش های بزرگ تر استفاده کنید. دقت کنید پنجة پا هرگز نباید در داخل کفش کوهنوردی تحت هرگونه فشاری باشد.(تک اسپرت)

چند توصیه کاربردی برای خرید کفش کوهنوردی

1-    اگر قصد خرید کفش کوهنوردی دارید، این کار را در غروب و شب هنگام انجام دهید. پای انسان در طول روز بسط پیدا می کند و بهترین کار آن است که خرید کفش را در طول غروب انجام دهید که اندازة پا به بیشترین مقدار خود رسیده است.

2-    هنگام خرید کفش کوهنوردی، جوراب های مخصوص کوه خود را پا کنید.

3-    اگر احتیاج به استفاده از کف‌پوش دارید، هنگام خرید آن را بررسی کرده و کفش را همراه با کف‌پوش آزمایش کنید.

4-    وقتی کفش را پوشیدید، انگشت خود پشت پای خود بگذارید. اگر انگشت در آنجا جای میگیرد، کفش اندازة شما است.

5-    در حالتی که بندهای کفش بسته نیست، پای شما باید در داخل کفش آزاد باشد.

6-    پنجة پا و انگشتان پای شما همیشه باید فضای کافی داشته باشند. انگشتانتان هرگز نباید با بخش جلویی کفش کوه تماسی پیدا کنند.

7-    پس از پوشیدن کفش کوه چند قدم بردارید و کفش را در حال استفاده نیز بررسی کنید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

برند مهم است؟

در هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. وقتی برندی به صورت تخصصی وارد حیطه محصولات ورزشی می‌شود، طبیعی است که تجربه‌های بیشتری در این باره به دست آورد و ازمایش‌های زیادی انجام دهد. برندهایی مثل ریباک، آدیداس و نایک سه نمونه از شناخته شده‌ترین برندهای ورزشی هستند که نسبت به کوچکترین جزئیات لباس‌های ورزشی دقت به خرج می‌دهند. برای مثال شلوارها و لگ های زنانه ورزشی ساخته شده توسط برندهای معتبر علاوه بر الیاف مناسب در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند. اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی استاندارد هزینه صرف کنید و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌تان نگاه کنید.در ادامه با تک اسپرت همراه باشید

 

معجزه رنگ‌ها در ورزش

رنگ بندی در ورزشرنگ بندی در ورزش

رنگ‌ها نه فقط در زندگی روزمره؛ بلکه در ورزش حرفه‌ای هم نقشی بسیار پر رنگ ایفا می‌کنند. فرض کنید وارد باشگاه ورزشی‌تان می‌شود و همه لباس‌های ورزشی یکسره مشکی پوشیده‌اند؛ در این شرایط روحیه ورزشی‌تان بالاتر است یا در شرایطی که ببینید ورزشکاران باشگاه شما همه با لباس‌های شادی حاضر شده‌اند که اغلب رنگ‌های تند و پر انرژی دارند؟ طبیعی است گزینه دوم را انتخاب کنید. (تک اسپرت)

رنگ‌های شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید لباس ورزشی حرفه‌ای بروید سراغ رنگ‌های زیبایی که به تناژ رنگ پوستتان می‌آیند و روحیه‌تان را بالا می‌برند. (تک اسپرت)

تاثیر نحوه لباس پوشیدن بر ورزش

علاوه بر نکاتی که گفته شد، یکی از اصول مهمی که رعایت کردن آن باعث احساس بهتر و بالا رفتن روحیه ورزشکاری می‌شود؛ آگاهی از نحوه ست کردن لباس ورزشی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم روش‌های انتخاب و ست کردن لباس ورزشی را یاد بگیرید. این روش‌ها کمکتان می‌کنند در بهترین شکل خود ظاهر شوید و همین زیبایی باعث بهبود روحیه شما در حین ورزش خواهد شد. (تک اسپرت)

چطور با هودی زنانه ست ورزشی بسازیم؟

هودی‌های زنانه گزینه نسبتا جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دم پا گشاد ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان در فصل‌های مختلف مورد استفاده قرار داد؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند به همراه شلوار دم پا گشاد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پیاده روی و دویدن باشد. (تک اسپرت)

ست مناسب برای باشگاه

ست باشگاهست باشگاه

خیلی مهم است که در باشگاه لباسی بپوشید که آزاد نباشد. لباس آزاد نظارت شما را بر عملکرد عضله‌ها پایین می‌آورد و از انگیزه ورزش کردنتان هم کم خواهد کرد. در حالی که لباس‌های فیت باعث می‌شوند با دقت بیشتری ورزش کنید و تمرکزتان را روی عضلات مورد نظر در هر تمرین بالا ببرید. پوشیدن ست‌های زیر در باشگاه هم به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کند و هم عملکرد ورزشی‌تان را بالا می‎‌برد.

(تک اسپرت)

  • شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند بهتر است.
  • شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.
  • لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است به جای پوشیدن شلوارک، می‌تواند تاپ ورزشی را با لگ همراه کنید.
  • لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان مناسب است و هم برای زمستان.

استفاده از شلوار دم پا گشاد در محیط باشگاه سلیقه‌ای است؛ اما از آنجایی که ممکن است حتی مقدار کم دم پا مانع حرکت آزادانه به خصوص کار کردن با دستگاه‌ها شود، پوشیدن این مدل شلوار به افراد توصیه نمی‌شود.

اهمیت کفش تخصصی

بعد از انتخاب لباس ورزشی با رنگ و جنس مناسب که مانع تعریق و اذیت شدن شما شود؛ نوبت به کفشی با همین ویژگی‌ها می‌رسد.

کفش‌های ورزشی اغلب دارای رویه مش یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند. دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند؛ مثلا کفش مخصوص دویدن Running و کفش مخصوص تمرین Training هر کدام برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند تا ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خودش نشان دهد. کفشی که مخصوص دویدن است شتاب بیشتری به ورزشکار می‌دهد؛ در حالی که اصطکاک کفش مخصوص تمرین بالاتر است. پس با توجه به رشته ورزشی‌تان کغش مناسب را انتخاب کنید. (تک اسپرت)

از آنجایی که ممکن است بخواهید کفش ورزشی‌تان را در محیطی غیر از باشگاه بپوشید، نسبت به رنگ آن دقت بیشتری داشته باشید. توصیه ما استفاده از رنگ‌های تیره‌تر از هر طیفی است تا قابلیت ست شدن با لباس‌های ورزشی بیرون از باشگاه شما را داشته باشد و ظاهرتان را زیباتر کند. (تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک

خرید ساعت های مارک آریل

خرید نیم تنه های مارک بروکس

خرید نیم تنه های کرویت

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

کاربرد لگ های ورزشی در ورزش؟

پوشاک ورزشی نقش بسیار مهمی را در زندگی آماتوری و حرفه‌ای یک ورزشکار دارند. ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی از جمله بدنسازی، فیتنس، کراس فیت و دوچرخه سواری وسواس خاصی در انتخاب لباس ورزشی خود به خرج می‌دهند. کیفیت و دوام و در عین حال زیبایی از مهمترین ویژگی‌های یک لباس ورزشی خوب مانند لگ ورزشی به شمار می‌رود.در ادامه با تک اسپرت  همراه باشید

لگ یا لگینگ نوعی شلوار است که هم برای استفاده روزمره و هم در حین ورزش کاربرد دارند. این نوع شلوارها که فرم دوخت جذب دارند ساپورت هم نامیده می‌شوند. امروزه به علت مزایای بالایی این لگ ها استفاده آن‌ها در بین ورزشکاران به خصوص ورزشکاران بدنسازی و کراس فیت بسیار رایج شده است. لگینگ های ورزشی هم برای آقایان و هم برای بانوان تولید و عرضه می‌شوند و از لحاظ قدی به دو نوع لگ کامل که قد آن تا مچ و نیم لگ که قد آن تا زیر زانو است تقسیم می‌شوند. کشاله های ورزشی هم به نوعی لگ محسوب می‌شوند اما در این دسته بندی معمولا قرار نمی‌گیرند. لگ های اسپرت برای ورزش در باشگاه و فضای باز کاربرد دارند و معمولا آقایان آن‌ها را با شلوارک ورزشی بلند ست می‌کنند.(تک اسپرت)

مزایای استفاده از لگ ورزشی چیست؟

در وهله اول لگ‌های ورزشی از پا در برابر تغییرات دمایی به خصوص در برابر هوای سرد محافظت می‌کند. همچنین پاها را گرم کرده و موجب ایجاد گردش خون بهتر در پا شده و از آسیب دیدگی و کشیده شدن مفاصل جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل امروزه در پارک‌ها و محموعه های ورزشی افرادی را می‌بینیم که با لگ در حال دویدن در هوای سرد هستند. لگ های ورزشی از پا در برابر آسیب های احتمالی ورزشی مانند خراشیدگی پوست نیز محافظت می‌کند. این مورد باعث می‌شود ورزشکار از حس امنیت بیشتری برخوردار بوده و تمرکز بیشتری برای اجرای حرکات داشته باشد.(تک اسپرت)

دومین موردی که می‌توان در مورد مزایای استفاده از لگ‌های ورزشی به آن اشاره کرد، خنکی و جذب رطوبت است. تعرق ورزش باعث می‌شود عملکرد ورزشی شما دچار اختلال شد، اما وقتی لگ می‌پوشید، الیاف لگ باعث می‌شود رطوبت ناشی از عرق کردن در حین تمرین جذب شده و با سرعت بیشتری خارج شده و لگ خشک شود.(تک اسپرت)

از دیگر مزایای استفاده از لگینگ های اسپرت می‌توان به جلوگیری از التهاب عضله، درد عضلات پا وکاهش احساس فشار بر پاها به خصوص در حین دویدن است. اما بر اساس اظهار نظرات ورزشکاران و مربیان، بیشتر از تاثیرات جسمی، روی روان و فکر ورزشکاران اثر می‌گذارد. اما توجه داشته باشید لگ های خیلی تنگ و چسبان را استفاده نکنید.(تک اسپرت)

مزایای استفاده از لگ ورزشی مزایای استفاده از لگ ورزشی

جنس پارچه بکار برده شده در لگ‌های ورزشی چیست؟

جنس لگهای ورزشی آقایان و بانوان متفاوت است. لگ ورزشی مردانه معمولا از جنس پارچه فلامنت و اسپاندکس است. لگ‌های ورزشی مردانه به دلیل استفاده از اسپندکس از انعطاف پذیری و قابلیت کشسانی بالایی برخوردارند و در حین اجرای حرکات ورزشی مختلف مانند اسکوات آزادی عمل کافی را برای ورزشکار فراهم آورده و منعی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کنند. درصد متغیر نخ، پلی استر و اسپاندکس لگ های اسپرت مردانه، کیفیت و مقاومت آن را تعیین می‌کنند.(تک اسپرت)

لگ های ورزشی زنانه بیشتر از جنس لاکرا، فلامنت و نخی بوده و دلیل آن حساسیت بیشتری است که پوست ورزشکاران خانم نسبت به آقایان دارند. البته تنوع جنس در بین لگ های زنانه نسبت به لگ های مردانه بیشتر بوده و گاهی از جنس پارچه جین و کتان هم تولید می‌شوند. ورزشکاران خانم معمولا در ورزش‌هایی مانند پیلاتس، یوگا و فیتنس از لگ‌های ورزشی استفاده می‌کنند.(تک اسپرت)

در هنگام خرید لگ ورزشی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید یک لگینگ حرفه‌ای و کاربردی را دارید، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. اولین مورد، جنس پارچه بکار برده شده در لگ است. اگر پوست حساسی دارید سعی کنید لگی را انتخاب کنید که درصد نخ آن بیشتر باشد تا پوست شما دچار التهاب نشود و حساسیت ایجاد نشود. اگر در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان قصد ورزش کردن در فضای باز دارید بهتر است لگ‌های ضخیم تر را انتخاب کنید تا از پاها در برابر سرما بهتر محافظت کند.(تک اسپرت)

دومین موردی که باید در انتخاب لگ ورزشی به آن دقت کنید، کیفیت دوخت آن است. دوخت لگینگ باید کاملا محکم و کامل باشد تا در حین اجرای حرکات ورزشی پارگی ایجاد نشده و آسیبی به لگ نرسد. همچنین هنگام پوشیدن، فرم پاهای شما را به خوبی نشان داده و در تمامی نقاط پا به صورت یکنواخت آن را پوشش دهد و تنگ و گشاد نباشد(تک اسپرت)

در ادامه بهتر است به چاپ و کیفیت چاپ لگ هم توجه داشته باشید. چاپی که روی لگینگ‌ها زده می‌شود معمولا از سابلیمیشن یا به صورت برچسبی است. چاپ با کیفیت نوعی است که پس از استفاده مداوم از لگ و شستشوی زیاد دچار آسیب نشده و از بین نرود. اغلب لگ‌های اسپرت در قسمت کمر هم دارای چاپ هستند که بر زیبایی لگ نیز تاثیر بسزایی دارد.(تک اسپرت)

از نکات مهم دیگر می‌توان به کمر لگ اشاره کرد، اغلب لگ‌ها و ساپورت‌های ورزشی دارای کمر کشی هستند و پهنای کش در آن‌ها متفاوت است. در ضمن باید به قد لگ هم توجه کنید، قد لگ‌ها معمولا تا روی مچ، به صورت برمودا یا سه چهارم یا اصطلاحا نیم لگ هستند. انتخاب قد لگ به علاقه شما و یا استفاده یا عدم استفاده شلوارک با لگ بستگی دارد.(تک اسپرت)

تلاش ما در این فروشگاه گردآوری بهترین محصولات و برند های آدیداس, کرویت,بروکس,نایک,کاملا اورجینال, برای شما عزیزان است تا با بهترین قیمت ها بهترین کیفیت ممکن در اختیارتون قرار بگیرد.(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک

خرید ساعت های مارک آریل

خرید نیم تنه های مارک بروکس

خرید نیم تنه های کرویت

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

بیس لایر

اگر کمی با طبیعت‌گردی و کوهنوری آشنا باشید حتما می‌دانید که سبک لباس پوشیدن در این رشته از قوانین خاصی پیروی می کندلباس زیر یا لباس بیس لایر (Base Layer) به دلیل این که مستقیما با بدن در تماس است اهمیت خاصی دارد..در ادامه با تک اسپرت  همراه باشید

در انتخاب لباس بیس لایر 3 ویژگی اصلی را باید مورد توجه قرار دهید:

  1. جنس: جنس پارچه ای که این لباس از آن ساخته شده است بسیار مهم است.
  2. وزن: لباس‌های بیس لایر با تراکم متفاوت تولید می‌شوند و به همین دلیل وزن آن‌ها نیز متغیر است.
  3. سایز: لباس بیس لایر باید طوری باشد که دقیقا بر روی بدن بنشیند.

جنس لباس بیس لایر

هر لباسی که در هنگام فعالیت به بدن چسبیده باشد بدون تردید به دلیل عرق کردن بدن خیس می شود. پس اگر شما هم در هنگام ورزش خیلی عرق می‌کنید حتما موارد زیر را در هنگام خرید لباس بیس لایر مورد توجه قرار دهید. (تک اسپرت)

جنس لباس بیس لایرجنس لباس بیس لایر

الیاف مصنوعی (Synthetics)

پُلی اِستِر یکی از پُر استفاده‌ترین مواد مورد استفاده در تولید بیس لایرها است. حتی در برخی از این لباس‌ها ممکن است از نایلون هم استفاده شود. پلی استر ویژگی‌های زیر را دارد:

کاملا خشک: پلی استر در برابر خشک شدن مقاومت بسیار کمی دارد. به همین دلیل پس از عرق کردن به راحتی خشک می‌شوند و حسِ خشکیِ لباسِ خوبی را به شما می دهد.

مقاومت: جنس پلی استر معمولا عمر خوبی دارد و شما می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

مقاومت در برابر بوی عرق: پلی استر به دلیل مصنوعی بودن زیاد در برابر عرق کردن و بو گرفتن مقاوم نیست. اما برخی از آن‌ها دارای جنسی خاص هستند که مقاومت خوبی در برابر بوی بد عرق دارند.

پشم – پشم مرینوس (Merino Wool)

لباس‌های پشمی وقتی مستقیما با بدن در تماس باشند، خارش به همراه دارند. مخصوصا اگر شما پوست کمی حساس هم داشته باشید خارش بدن شما در هنگام تماس با پشم تمامی نخواهد داشت. اما پشم استفاده شده در لباس‌های بیس لایر با پشم عادی بسیار متفاوت است و معمولا از پشم مرینوس استفاده می شود که به دلیل نرمی بسیار زیاد و کُرکِ کَم، هم چنین فرایند تولید کاملا مدرن و حرفه ای کلا با پشم قدیمی متفاوت است. در ضمن پشم به دلیل این که کمی کِش‌سان است می‌تواند به راحتی بر روی بدن بنشیند و با آن حرکت کند. پشم ویژگی‌های زیر را دارد. (تک اسپرت)

کاملا خشک: پشم هم می‌تواند بسیار خشک باشد ولی تا حدی رطوبت را در خود نگه می‌دارد. در ضمن نسبت به پلی استر هم کمی بیشتر طول می‌کشد تا خشک شود. (تک اسپرت)

خنک: رطوبت بسیار کمی همیشه در پشم وجود دارد. به همین دلیلی وقتی هوا به آن می‌خورد می‌تواند حسِ خنکیِ خوبی به شما منتقل کند. (تک اسپرت)

مقاومت: مقاومت پشم نسبت به پلی استر کمتر است و این یعنی به دلیل اسطکاک با سایر لباس‌ها زودتر ساییده و پاره می‌شود. اما حس شما موقع پوشیدن پشم بسیار بهتر است. (تک اسپرت)

مقاومت در برابر بوی عرق: شاید باورش سخت باشد ولی پشم مرینوس به صورت طبیعی آنتی باکتری است و بوی بدِ عرق را به خود نمی‌گیرد. حتی اگر بوی عرق هم بگیرد با خشک شدن، اثر بسیار کمی از بوی عرق در آن می‌ماند. (تک اسپرت)

ابریشم (Silk)

ابریشم آن‌قدر نرم و نازک است که حس می‌کنید هیچ لباسی بر تن ندارید. به همین دلیل برای برنامه‌های سنگین و چند روزه مناسب نیست. ابریشم دارای ویژگی‌های زیر است. (تک اسپرت)

نسبتا خشک: اگر زیاد به خودتان فشار نیاورید و عرق نکنید ابریشم هم می‌تواند نسبتا خشک باشد. (تک اسپرت)

مقاومت در برابر بوی عرق: ابریشم را باید بعد از هر بار پوشیدن حتما خشک کرد. در غیر این صورت مقاومت چندانی در برابر بو گرفتن ندارد. (تک اسپرت)

پشم و سرامیک (Ceramic/Wool)

به تازگی جنس جدیدی با استفاده از تکنولوژی در حال توسعه است و در برخی از بیس لایر ها استفاده می‌شود که از ترکیب قطعات سرامیکی بسیار ریز با پشم به وجود آمده است. این بیس لایرهای ویژه برای هواهای بسیار گرم طراحی شده اند. سرامیک به سرعت دمای بدن را جذب و سپس با کمک رطوبت پشم و تبخیر عرق، دمای بدن را به سرعت پایین می‌آورد. (تک اسپرت)

وزن لباس بیس لایر

لازم نیست در این مورد زیاد فکر کنید. همین که بدانید لباس‌های بیس لایر به سه دسته سبک و متوسط و سنگین دسته بندی می‌شوند کفایت می کند. همان‌طور که حتما حدس زده‌اید لباس‌های بیس لایر سبک برای فعالیت‌های سبک و روزهای گرم است و لباس بیس لایر سنگین برای برنامه‌های چند روزه در هوای سرد. (تک اسپرت)

البته در این میان استثنا هم وجود دارد. مثلا اسکی‌بازها از لباس‌های بیس لایر ویژه بسیار سبکی استفاده می‌کنند که ویژگی‌های لباس‌های سبک و سنگین را با هم دارند. مثلا هم سبک هستند و هم می‌توانند بدن را بسیار گرم نگه‌دارند. (تک اسپرت)

فراموش نکنید که وظیفه‌ی اصلی بیس لایر مدیریت تعریق در بدن در هنگام فعالیت است. لباس بیس لایر سنگین درست است که گرمای خوبی را فراهم می‌کند ولی می‌تواند تعریق را نیز افزایش دهد و این در هوای سرد می‌تواند مشکل ساز شود. (تک اسپرت)

سایز لباس بیس لایر

برای این که بتوانید تعریق در بدن خود را مدیریت کنید، نزدیک‌ترین لایه‌ی لباس به بدن شما باید در نزدیک‌ترین حالت به بدنتان باشد. پس لباس بیس لایر باید تا حد امکان به بدنتان چسبیده باشد. در هنگام خرید لباس بیس لایر به شعارهای تبلیغاتی مثل این که این لباس سایز ورزشکاری دارد و ورزشکاران المپیکی از این لباس با این سایز استفاده می‌کنند، اصلا توجه نکنید. حتما لباس بیس لایر را قبل از خرید، بپوشید و امتحان کنید، بعد بخرید. (تک اسپرت)

برخی از افراد لباس‌های بیس لایر گشادتر را می‌پسندند و دلیل این کار را نیز این می‌دانند که لباس گشاد، خنک‌تر است و جریان عبوری هوای بهتری دارد. اما لباس گشاد باعث می‌شود عرق بر روی بدن حرکت کند و محیط بیشتری را بپوشاند. در نتیجه بدن شما بیشتر بو خواهد گرفت. پس حتما لباس بیس لایر تنگ تر بپوشید تا علاوه بر این که بدنتان کمتر بوی عرق بگیرد، بتوانید با سریع‌تر خشک شدن، سریع‌تر هم خشک شوید. (تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک

خرید ساعت های مارک آریل

خرید نیم تنه های مارک بروکس

خرید نیم تنه های کرویت

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

وسایلی که برای اسکی رفتن نیاز دارید

روزهای برفی تنها چیزی که مزه دارد، برف بازی و سرخوردن از روی تپه ها است. اسکی، این ورزش سراسر هیجان و لذت بخش را هم که دیگر جای خودش را دارد.در ادامه با تک اسپرت  و لوازم اسکی از جمله شلوار اسکی کلمبیا همراه باشید 

 واقعاً می چسبد، یک روز کامل اسکی بعدش هم یک کاسه سوپ داغ کنار شومینه. برخی اسکی را تنها یک ورزش مفرح می دانند و برخی یک فرصت طلایی برای خوش فرم ساختن بدنشان.از آنجا که اغلب برای تفریح و بدون هیچ گونه زمینه قبلی شروع به اسکی می کنند، بروز حوادث در آنها بالا می رود.(تک اسپرت)

روبرتو مانزونی رئیس مرکز فیزیوتراپی تورین می گوید:

بیش از نیمی از حوادث که در ارتفاعات اتفاق می افتد مربوط به اسکی بازان است که آماده نبودن بدن از مهمترین دلایل بروز آن به شمار می رود.انجام ورزش هایی که در آن پا حرف اول را می زند نظیر اسکی، بدون تمرینات قبلی باعث تجمع اسیدلاکتیک و اسپاسم عضلات ناحیه ساق پا پس از نیم ساعت می شودشلوار اسکی.(تک اسپرت)

یکی از شایع ترین آسیب های وارده به اسکی بازان در ناحیه شست بوده که اتفاقاً به شست اسکی بازان نیز معروف است. این آسیب زمانی رخ می دهد که باتوم اسکی باز به دنبال زمین خوردن بر مفصل شست فشار آورده، سبب کشیدگی یا پارگی رباط های مفصل شست می شود.شلوار اسکی (تک اسپرت)

 در چنین شرایطی شست متورم و دردناک شده و اسکی باز قادر به نگهداری اشیا بین دو انگشت نشانه و شست خود نخواهد بود. که در این حالت استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از تورم و درد بسیار مفید است.(تک اسپرت)

مانزونی به تمامی اسکی بازان برای اینکه در طول مدت بازی از سلامت کافی برخوردار باشند و از حوادث دور بمانند، توصیه می کند:

حتماً ۳ روز قبل از رفتن به ارتفاعات سیگار را قطع کرده، به میزان کافی بخوابند، از غذاهای پروتئین دار استفاده کنند و حتماً شکلات گرم را با خود داشته باشند تا انرژی از دست رفته را به بدن بازگردانند.(تک اسپرت)

 ضمن اینکه انجام ایروبیک برای تقویت عضلات ران و ساق پا بسیار موثر است.
اگرچه این موارد بیشتر برای اسکی در سطح قهرمانی انجام می گیرد ولی قبل از اسکی تفریحی نیز بسیار توصیه می شود.

همه تجهیزاتی که در اسکی مورد نیاز است

اسکی همچون بسیاری از رشته های ورزشی نیست که با هر لباس و وسایلی بتوان آن را انجام داد، بلکه به علت محیطی که باید اسکی در آن انجام شود، نیاز به پوشاک مناسب و گرم و تجهیزات ایمنی و خاص دارد.به صورت مثال جوراب های اسکی، دستکش یا کلاه محافظ از جمله مواردی است که شاید در هیچ رشته دیگری نیاز نباشد.شلوار اسکی(تک اسپرت)

وسایل اسکی به طور کلی به ۲ بخش مهم تقسیم می شود؛ بخش پوشاک اسکی و بخش وسایل جانبی یا همان ست اسکی.(تک اسپرت)

در بخش پوشاک اسکی، ورزشکار باید در انتخاب لباس، شلوار، دستکش، جوراب و عینک اسکی دقت لازم را بکار ببندد تا با در نظرگرفتن سطح خود اعم از مبتدی تا پیشرفته موارد مورد نظر را تعیین کنند.(تک اسپرت)

ست اسکی و وسایل جانبی نظیر چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ایمنی و کلاه بافت دیگر مواردی هستند که اسکی باز باید در انتخاب آنها دقت لازم را کند.شلوار اسکی کلمبیا (تک اسپرت)

همه تجهیزاتی که در اسکی مورد نیاز استهمه تجهیزاتی که در اسکی مورد نیاز است

تجهیزات پوشاک اسکی

تجهیزات در بخش پوشاک اسکی به کاپشن اسکی، شلوار اسکی، جوراب اسکی، دستکش و عینک اسکی تقسیم می شوند.

کاپشن اسکی :یکی از مهمترین تجهیزات اسکی آن هم در فضای سرد و برخی محیط است که دمای بدن را در حالت مطلوبی قرار می دهد و دیگر نیازی به پوشیدن لباس فراوان برای گرم کردن نیست. کاپشن های اسکی اغلب برای اینکه در محیط سفید رنگ برفی به خوبی دیده شوند با رنگ هایی به غیر از سفید انتخاب می شوند.شلوار اسکی کلمبیا (تک اسپرت)

شلوار اسکی :نیز که اغلب به صورت ست با کاپشن خریداری می شود، در رشته های مختلف اسکی (آلپاین، اسنوبرد، صحرانوردی) انواع متفاوتی دارد.به عنوان مثال، در ورزش اسنوبرد فاق شلوار پایین تر است.(تک اسپرت)

دست ها در ورزش اسکی از حساس ترین بخش های بدن هستند که اغلب بیشتر در معرض خطر یخ زدن و سرما قرار می گیرند. دستکش های اسکی ۲۵ هزار تومان به بالا قیمت دارند.شلوار اسکی (تک اسپرت)

جوراب های اسکی : از جمله تجهیزات اختصاصی ورزش اسکی است که از نظر پزشکی نیز برای جریان سریع و مطلوب خون در پا بکار می روند و پاها را از نظر یخ زدگی ایمن می دارند ولی اغلب توسط اسکی بازان استفاده نمی شوند.(تک اسپرت)

عینک اسکی: وسیله ای برای محافظت از چشم در فضای پرانعکاس پوشیده از برف در مقایسه با اشعه های مضر و خطرناک خورشید است.
در برخی موارد اسکی بازانی که سرمای بیشتری احساس می کنند، در کنار پوشش خود از کلاه بافتنی نیز استفاده می کنند تا گرمای بیشتری را به سر خود هدیه دهند.شلوار اسکی (تک اسپرت)

 وسایل جانبی و ست اسکی

ست اسکی یا وسایل جانبی اسکی آن دسته از وسایلی است که مختص ورزش اسکی است که شامل چوب اسکی، فیکس، باتوم، کفش اسکی و کلاه ایمنی می شود.(تک اسپرت)

چوب اسکی :مهمترین وسیله مورد استفاده در اسکی است. چوب های اسکی در گذشته بسیار بلند بودند، ولی کم کم قوس وسط چوب بیشتر و انتهای آن پهن تر و به طور کلی چوب اسکی ها کوتاه تر شدند.اغلب توصیه می شود در حالت مبتدی اندازه چوب اسکی کمی بالاتر از بینی اسکی سوار در حالت ایستاده باشد.در انتخاب چوب اسکی عواملی از جمله قد و وزن اسکی سوار حائز اهمیت است.شلوار اسکی کلمبیا (تک اسپرت)

فیکس: وسیله ای است که به چوب اسکی پیچ شده و کفش ها در آن قفل می شود و در صورت لزوم باز می شود تا از پیچ خوردگی، شکستن و یا دررفتگی جلوگیری کند.
باتوم :وسیله ای است که اغلب با هدف حفظ تعادل خریداری می شود و در انتخاب آن عواملی از جمله قد اسکی باز دخالت دارد و قیمت آن حداقل ۴۰ هزار تومان است.

کفش اسکی :از جمله مهمترین تجهیزات اسکی می باشد که اسکی باز باید در آن احساس راحتی کند و به تعداد بندهای آن نیز توجه ویژه شود و حتی طریقه بستن بندها اهمیت زیادی دارد.کفش های با سه بند اغلب برای مبتدی ها و با ۴ بند برای حرفه ای ها است.شلوار اسکی(تک اسپرت)

کلاه ایمنی :نیز از جمله دیگر وسایلی است که برای حفظ ایمنی سر و در کنار آن گرم نگهداشتن این ناحیه بکار می رود.شلوار اسکی(تک اسپرت)

با این حساب، ورزش اسکی از جمله مهمترین ورزش هایی بوده که لازم است وسایل و تجهیزات و پوشاک مورد نظر آن با دقت و توجه به مسائل مختلف تهیه شود.بسیاری از لوازم اسکی در میان مبتدیان و حرفه ای ها متفاوت است و در اغلب موارد امکان ارتقاء دادن آنها وجود دارد.اسکی از جمله ورزش های پرطرفدار فصل سرماست که با تهیه وسایل و تجهیزات مناسب می توان لذت انجام آن را دوچندان کرد. شلوار اسکی(تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک

خرید ساعت های مارک آریل

خرید نیم تنه های مارک بروکس

خرید نیم تنه های کرویت

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

 

 


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شلوارک های دوچرخه سواری

شلوارک دوچرخه ‌سواری در قمست خشتک دارای پد و فوم ضخیم می‌باشند که می‌تواند ضربات حین دوچرخه‌سواری را بگیرد.در ادامه با تک اسپرت  همراه باشید

شاید از مهم‌ترین ویژگی شلوارک ‌های دوچرخه‌سواری پد و لایه‌ای از پارچه نرم است که بر روی پوست شما قرار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که در گرما و تا مسافت‌های طولانی بدون نگرانی از عرق سوز شدن دوچرخه سواری کنید. (تک اسپرت)

لباس‌های مناسب دوچرخه‌سواری می‌تواند با اطمینان از اینکه انرژی را هنگام سواری هدر نمی‌دهید، بهروه‌وری و سرعت شما را افزایش دهند. مهم‌ترین تفاوت لباس دوچرخه‌سواری این است که بسیار آیرودینامیک‌تر از لوازم معمولی می‌باشد و به سادگی با مقاومت هوا سازگار و هماهنگ است. (تک اسپرت)

شلوارک های دوچرخه سواریشلوارک های دوچرخه سواری

انواع لباس دوچرخه سواری

پس از اینکه ویژگی‌های لباس‌های مناسب برای دوچرخه‌سواری را در وبلاگ تک اسپرت مطالعه کردید، بهتر است انواع آن‌ها را نیز بشناسید. لباس‌های دوچرخه‌سواری در ساده‌ترین حالت شاملِ شورت دو بندی یا شلوار تنگ، چین دوچرخه (پیراهن)، دستکش، ژاکت، جوراب و کفش دوچرخه سواری هستند. (تک اسپرت)

شورت / شلوارک

لباس قطعی در ستِ حرفه‌ای دوچرخه سواری، شلوارک دوچرخه ‌سواری یا شورت دوچرخه‌سواری ساخته شده از پارچه لاکرا با یک پد و لایه در داخل آن، می‌باشد. معمولا این شلوارک ‌ها در دو نوع هستند. در یکی از آن‌ها بند کار گذاشته شده است و در نوع دیگر به جای بند از دوبندی استفاده شده است. شلوارک های دارای دوبندی معمولا راحت‌تر از نوع دیگر هستند. البته نوع دیگری از پوشش در قسمت پایین تنه وجود دارد که در ایران بانوان از نیز آن می‌توانند استفاده کنند. شلوارهای تنگ دوچرخه سواری گزینه‌ی دیگری برای دوچرخه‌سواران است. (تک اسپرت)

خرید لباس دوچرخه سواری مارک کرویت 

خری کفش مخصوص دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوار دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید شلوارک دوچرخه سواری مارک کرویت 

خرید کلاه های مارک آدیداس و نایک 

خرید ساعت های مارک آریل 

خرید نیم تنه های مارک بروکس 

خرید نیم تنه های کرویت 

خرید لگ های 2XU

خرید شلوارک های زنانه تنوع بی نظیر

خرید بادگیر های دوچرخه سواری

خرید تی شرت های زنانه و مردانه

خرید عینک آفتابی uv

خرید کلاه دوچرخه سواری

خرید بیس لایر 

خرید شلوار اسکی

خرید شلوار اسکی کلمبیا

 

 


:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()