نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

لوازم التحریر

لوازم التحریر اداری ، گروهی از کالاها است که برای تکمیل کار دفتر ، طبق نیاز و مشخصات ، برای انجام کار اداری عادت کرده یا مورد نیاز است.لوازم التحریر نقش بسیار مهمی در کالج ها ، ادارات ، مشاغل ، مدارس و غیره ایفا می کند. درخواست لوازم التـحریر مانند منگنه یا نوار ممکن است در بین همکاران در یک دفتر معمول باشد ، اما مردم همیشه دوست ندارند وسایل شخصی بیشتری مانند قلم ، ماشین حساب ، و پاک کن ها ، هایلایتر ، کاغذ ، پاکت نامه ، پوشه و اینها معمولاً مواردی هستند که آنها با پول خودشان خریداری می کردند. این یک دفتر کوچک یا بزرگ باشد ، این لوازم التـحریر برای ادامه کار در یک محیط بدون استرس ضروری است.

 

لوازم التحریر

اهمیت لوازم التحریر

مشاهده شده است که مدام  سبک کار و سبک زندگی مقامات تغییر می کند. داشتن لوازم اداری مناسب برای اداره روزمره شغل شخص ضروری است.

جالب است بدانید به غیر از لوازم التحریر که به طور منظم استفاده می شود ، چه تعداد محصول در بازار وجود دارد. در حالی که کتاب ، لبنیات ، مداد ، خودکار ، پاک کن ، جعبه نقاشی ، وسایل نقاشی در لوازم التحریر روزهای مدرسه یافت می شود ، شما می توانید انتقال را در لوازم تحریر کالج پیدا کنید.

آنها از کتابها و یادداشتهای بیشتری استفاده می کنند و دنیای دیگری است. به دور از زندگی دانشگاهی ، وقتی نوبت به زندگی رسمی می رسد لوازم تحریری که می توانید در دفتر پیدا کنید کاملاً متفاوت است.

در اینجا تعداد زیادی پرونده ، دفتر کل ، ورق کار ، دستگاه کپی کربن ، ورق زیراکس ، پاک کن ، چسب ، پایه منگنه ، سوزن منگنه ، پین و پوشه پیدا می کنید. این یک دنیای لوازم التحریر کاملاً جدید است.

 

برخی از اقلام مهم دفتر:

 

منگنه

منگنه یک وسیله مکانیکی است که با عبور یک منگنه فلزی نازک از داخل ورق ها و جمع شدن انتهای آن ، به صفحات کاغذ یا مواد مشابه می پیوندد.

لوازم التحریر ، منگنه

اقلام کاغذی

حتی اگر امروزه بیشتر دفاتر از فن آوری برای به روز نگه داشتن کارمندان با رویدادهای رسمی مانند جلسات ، سمینارها و سخنرانی ها استفاده می کنند ، استفاده از وسایل کاغذی مانند دفترچه یادداشت ، یادداشت های مهم ، کاغذ کپی و دفترچه یادداشت را حذف نکرده است.

 

لوازم التحریر ، کاغذ

مداد

اگر فکر می کنید مداد با کیف مدرسه بیرون رفته است ، در مورد لوازم التحریر اداری نمی توانید بیشتر اشتباه کنید. این ابزار کوچک ابزاری خطی برای یادداشت برداری در کتابچه های راهنما و اسناد اساسی است که بعداً پاک می شوند.

 

لوازم التحریر ، مداد

پاکت نامه ها

بیشتر دفاتر دارای پاکت نامه های کوچک و بزرگی هستند که برای مکاتبات رسمی روی آنها آرم ، نام و آدرس رسمی چاپ شده است. برای مکاتبات اداری معمولاً همیشه یک پاکت پاکت در اندازه ها و انواع متنوع را به عنوان بخشی اساسی از لوازم اداری در دبی نگه دارید.

 

لوازم التحریر ، پاکت نامه ، پاکت پول

کاغذ بر

به جای پاره کردن پاکت ها و بیرون آوردن ملحفه از دفترچه یادداشت با دست خالی ، که باعث می شود کاغذهای پاره پراکنده به نظر برسد ، برش های کاغذ را روی هر میز کار نگه دارید.

 

لوازم التحریر ، کاغذ بر
پوشه ها

بسته به نیازهای موجود در دفتر برای فعالیتهای ضروری مانند جلسات تجاری و سخنرانی ها ، لوازم اداری آن باید شامل پوشه های درست باز و پوشه هایی با اتصال دهنده برای نگهداری مقالات آزاد باشد.

 

لوازم التحریر ، پوشه

هایلایتر

یک هایلایتر رنگارنگ  برای یادآوری مطالب جالب هنگام خواندن اسناد ، کتابچه های راهنما ، مقاله های سفید یا یادداشت ها. اطمینان حاصل کنید که لوازم دفتری و اداری هرگز دارای هایلایت تمام رنگها نیستند و سعی کنید استفاده از یک کد رنگ شخصی برای موضوعات مشترک را برای مرجع آسان در کل دفتر استفاده کنید.

 

لوازم التحریر ، هایلایتر

لوازم التحریر B2B

این به معنای تجارت برای تجارت ثابت است. این از مفهوم عمده فروشی پیروی می کند که در آن عمده فروش لوازم التحریر را به خریداران خرده فروشی می فروشند و نه مستقیماً به مشتری برخی از شرکت های بزرگ لوازم التحریر اداری:

 

مسائل لوازم التحریر دفتر

 

اقلام لوازم التحریر را می توان اساساً با دو روش مختلف صادر کرد:

در بخش احتیاجات ، رئیس بخش بخشنامه ای را به کلیه کارمندان شاغل در این بخش ابلاغ می کند تا لیستی از لوازم التحریر ، به تعداد یا در واحدهای مورد نیاز هر کارمند ، تهیه کند.

نیاز لوازم التحریر توسط همه کارمندان به بخش صدور ارسال می شود. یک مسئول خاص در هر بخش توسط رئیس بخش به عهده خود می گیرد تا مسئولیت لوازم التحریر را بر عهده بگیرد و سوابق مربوط به همان را حفظ کند.

روش دوم Requisition - فردی است. در این روش ، از هر کارمند خواسته می شود که لوازم تحریری را که در طول هر ماه استفاده می کنند ، ارائه دهد. این لیست توسط شخصی که لوازم التحریر را صادر می کند جمع آوری می شود و سابقه لوازم التحریر صادر شده توسط آنها ثبت می شود.

نتیجه

در هر محل کار نیاز به لوازم التحریر اداری برای کمک و تکمیل فعالیت های روزمره کسب و کار وجود دارد. قلم ، مداد ، پد کاغذی ، لیوان ، تشک ماوس و بسیاری دیگر از محصولات اداری برای اجرای کارهای روزمره استفاده می شود و همه آنها در مرحله ای از چرخه زندگی خود نیاز به تعویض دارند. ثابت یک چیز کوچک است اما می تواند نقشی حیاتی در زندگی حرفه ای هر کس داشته باشد.

 

لوازم التحریر

محصولات مرتبط

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 بیاموزید چگونه به ماشین حساب تسلط پیدا کنید

ترفند های ماشین حساب مهندسی: احتمالاً سالهاست که از آن استفاده می کنید اما آیا واقعاً از همه نکات و ترفندهای ماشین حساب مهندسی آگاهی دارید؟

 

با ماشین حساب مهندسی آشنا شوید

ما قصد نداریم چگونگی جمع و کم کردن اعداد را مرور کنم ، اطمینان دارم که این را فهمیده اید!

نکات محاسبه گری که می خواهم بیان کنم برخی از ویژگیهای مفیدی است که باید استفاده کنید اما شاید آنها را واقعا امتحان نکرده باشید!

ماشین حساب مهندسی

یادداشت علمی آسان

در صورت تبدیل یک عدد به علامت علمی ، اشتباه کردن آسان است ، اگر این تعداد واقعاً زیاد باشد و تعداد صفرها را اشتباه حساب کنید. یک دکمه که برای کنترل بیشتر تعداد زیادی مفید است دکمه ENG است.

این دکمه اعداد را به مهندسی نماد تبدیل می کند. علامت گذاری مهندسی شبیه به علامت گذاری علمی است ، تنها تفاوت آن در استفاده از توان 10 است که بر 3 قابل تقسیم است ، یعنی 10 ^ 3 ، 10 ^ 6 ، 10 ^ 9 و غیره

ورزش: فرض کنید شماره 6512000 دارید و می خواهید آن را به نماد علمی تبدیل کنید ، فقط کافی است شماره را تایپ کنید و سپس "ENG" را فشار دهید. ماشین حساب مهندسی  شما باید عدد را 6/512 × 10 ^ 6 نشان دهد.

اگر می خواهید با استفاده از علامت گذاری علمی عددی را تایپ کنید ، باید از دکمه اختصاصی در کنار دکمه پاسخ و مساوی استفاده کنید. این کار تایپ کردن علامت های علمی را بسیار سریعتر و مستعد خطا می کند.

ذخیره اعداد و ثابت ها

ماشین حساب شما می تواند اعدادی را نیز ذخیره کند ، این برای ذخیره اعدادی که غیر منطقی هستند بسیار مفید است و در صورت نوشتن آنها خطاهای گردی قابل توجهی ایجاد می شود.

همچنین در موضوعاتی مانند HSC Physics ، که در آن شما باید از ثابتهای علمی زیادی استفاده کنید ، فوق العاده مفید است. مواردی مانند ثابت گرانش یا سرعت نور باید در ماشین حساب شما ذخیره شود ، تایپ آنها بسیار کسل کننده است و از آنجایی که ثابت هستند ، هرگز تغییر نخواهند کرد.

ورزش: بیایید تمرین کنیم سرعت نور را در ماشین حساب خود ذخیره کنیم ، این حدود 3 × 10 ^ 8 است. ابتدا شماره را با استفاده از دکمه نشانه گذاری علمی تایپ کنید و سپس آن را ذخیره کنید. (دکمه RCL در بالای شماره 7 یافت می شود)

3 -> x10 ^ x -> 8 -> = -> SHIFT -> RCL -> hyp
این سرعت نور را در حرف ‘c ذخیره می کند. توجه داشته باشید که هنگام ذخیره سازی نیازی به فشار دادن ALPHA ندارید.

عادت های خوب و عادت های بد

هنگامی که استفاده از ماشین حساب مهندسی را برای مدت طولانی شروع کردید ، تغییر عادت های قدیمی بسیار دشوار است ، اما در اینجا برخی از عادت های مهم وجود دارد که باید درباره آنها فکر کنید.

اگر می خواهید بسیاری از محاسبات مشابه را تایپ کنید و فقط یک شماره را تغییر دهید ، ON را فشار ندهید. اگر این کار را انجام دهید ، کارهای قبلی شما از حافظه پاک می شود. یک کار بهتر این است که با استفاده از کلید پیکان سمت چپ ، ویرایش کار قبلی خود را انجام دهید ، این می تواند صرفه جویی زیادی در وقت آزمون داشته باشد.

نکاتی برای ریاضیات عمومی HSC:

استفاده از ماشین حساب خود برای زمان

این نام ریاضی فانتزی برای محاسبات با استفاده از درجه ، دقیقه و ثانیه است.

ممکن است قبلاً بدانید که این دکمه را می توان در مثلثات برای نزدیکترین درجه ، دقیقه یا ثانیه گرد کرد ، اما آیا می دانید برای محاسبات مربوط به زمان که در ریاضیات عمومی HSC بررسی می شوند نیز عالی است.

زمان برخلاف اعداد معمولی ما در واحد های 60 واحد پیچیده می شود ، بنابراین اشتباه کردن در گرد کردن ، یا به سادگی اضافه کردن زمان ، آسان است.

مطمئناً شما می توانید محاسبه را در ذهن خود انجام دهید ، اما نکته اصلی یک ماشین حساب این است که به شما کمک می کند محاسبات را انجام دهید و اشتباهات را به حداقل برسانید. از آنجا که محاسبات زمان بسیار مستعد خطا هستند ، ماشین حساب شما عالی است. بیایید مثال زیر را در نظر بگیریم.

ورزش: فرض کنید جک 1 ساعت و 37 دقیقه صبح کار می کند ، و سپس 2 ساعت 42 دقیقه بعد از ظهر ، کل زمان کار وی چقدر است؟

ما می توانیم با استفاده از ماشین حساب خود سریع و بدون درد به این موضوع پی ببریم و دیگر نگران این نیستیم که ساعت بعدی را جمع کنیم. فقط تایپ کنید: (فلش به این معنی است که شما باید کلید جدیدی را فشار دهید)

1 -> ° -> 3 -> 7 -> ° -> + -> 2 -> ° -> 4 -> 2 -> °
می توانید دکمه ° ‘” را بالای دکمه ENG و زیر دکمه مربع مربع پیدا کنید. اگر این کار را به درستی انجام داده باشید ، متوجه می شوید که جواب 4 ساعت و 19 دقیقه است!

نکاتی برای ریاضیات پیشرفته در ماشین حساب مهندسی:

درجه و رادیان

شما باید ماشین حساب خود را همیشه در حالت Radians نگه دارید. نگه داشتن ماشین حساب در رادیان به شما کمک می کند تا سریعتر به آنها عادت کنید!

احتمالاً قبلاً می دانید که باید این کار را انجام دهید ، اما آیا می دانید هنوز هم می توانید از درجه در حالت radians استفاده کنید؟

ابتدا بیایید مطمئن شویم که ماشین حساب شما در حالت رادیان است:

SHIFT را فشار دهید و سپس MODE را فشار دهید ، این امر شما را وارد مرحله تنظیمات می کند. برای ورود به حالت رادیان ، کافیست 4 را فشار دهید.

برای بررسی اینکه در رادیان نوع sin (π) هستید ، اگر نتیجه ای که می بینید 0.0548 باشد ، باید 0 باشد. هنوز در حالت درجه هستید!

اگر در حالت رادیان هستید ، همانطور که قبلاً وعده داده شده اید ، اگر هنوز رادیان یاد می گیرید و کمی ناراحت کننده هستید ، همچنان می توانید از درجه استفاده کنید.

تمرین: گناه را تایپ کنید ، سپس 180 را تایپ کنید. قبل از اینکه enter را بزنیم ، باید منظور ما را به ماشین حساب بگوییم 180 درجه. برای این کار کلید SHIFT را بزنید ، سپس Ans را فشار دهید ، سپس 1 را برای درجه بزنید. حالا وقتی برابر بودید ، ماشین حساب هم باید 0 بگوید! (برای مرجع: pi radians = 180 درجه)

نکاتی برای ریاضیات فرمت 1 :

استفاده از دکمه Ans to Blitz Through Newton’s Method

این واقعاً فنی خواهد شد ، این برای شما دوستداران واقعی ریاضیات است که مایلید برخی از کارهای بسیار جالب Casio خود را ببینید. این به هیچ وجه ضروری نیست ، اما فوق العاده جالب است و صرفه جویی در مصرف وقت بسیار زیاد است.

روش نیوتن یک فرایند تکراری است و طبق تعریف بسیار تکراری است. از آنجا که ما یک فرمول بازگشتی برای آن داریم ، می توانیم با استفاده از ماشین حساب خود فرآیند را با صرفه جویی در زمان زیادی به طور خودکار انجام دهیم!

پاسخ تکرار بعدی براساس پاسخ تکرار قبلی خواهد بود ، این برای دکمه پاسخ در ماشین حساب مهندسی شما مناسب است.

ماشین حساب مهندسی

 

تمرین: بیایید با استفاده از روش نیوتن راه حل هایی برای cos (x) = x پیدا کنیم.

بنابراین اگر cos (x) = x ، این بدان معنی است که ما واقعاً در حال حل هستیم:

f (x) = cos (x) - x = 0.

همچنین ، f '(x) = -sin (x) - 1.

برای حدس اولیه ما از x = 0.5 استفاده کنیم. بنابراین ما فقط 0.5 را تایپ می کنیم و = را فشار می دهیم ، این 0.5 در حافظه ans ذخیره می شود.

اکنون فرمول نیوتن را در ماشین حساب مهندسی خود تایپ می کنیم ، هر زمان x0 وجود دارد ، ما به جای آن از ans استفاده خواهیم کرد! اگر این کار را درست انجام داده باشید ، پس از فشار دادن = ، ماشین حساب شما می دهد: 0.755222.

پرس دوم برابر 0.739142 ، پرس سوم 0.739085 به شما می دهد. (من تصویری را که باید در ماشین حساب مهندسی خود تایپ کرده اید در زیر آورده ام.)

بیایید با استفاده از WolframAlpha پاسخ را بررسی کنیم!

ماشین حساب مهندسی

نکاتی برای ریاضیات فرمت 2 در ماشین حساب مهندسی:

استفاده از دکمه Pol برای بدست آوردن فرم قطبی اعداد مختلط
ما می توانیم اعداد مختلط را به دو شکل دکارتی (a + bi) و قطبی (Rcis (θ)) بیان کنیم.

بگذارید بگوییم ما یک عدد پیچیده به شکل دکارتی مانند 1 + i داریم ، و شما می خواهید آن را به شکل قطبی تبدیل کنید ، این کار را می توانید روی ماشین حساب مهندسی خود نیز انجام دهید.

برای اعداد ساده ای از این قبیل ، شما احتمالاً می توانید آن را در ذهن خود بفهمید ، اما این یک بررسی مفید تحت استرس امتحان است!

تمرین: بنابراین برای تبدیل 1 + i به فرم mod-arg ، ما فقط کلید Pol را می زنیم (بالای کلید plus است ، باید shift را بزنید) ، سپس 1 و سپس ویرگول (کلید زیر sin ، باید shift را بزنید) ، و سپس 1 دیگر ، و سپس برابر کنید. مدول و استدلال را دریافت خواهید کرد!

محصولات مرتبط

ماشین حساب سیتیزن مدل CT-2914

ماشین حساب سیتیزن مدل CT-320V11

ماشین حساب مهندسی مدل KK-82MS

ماشین حساب سیتیزن مدلCT-6S

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

با دفاتر حسابداری آشنا شوید

مهمترین ابزار کار یک حسابدار ، دفاتر حسابداری هستند . و می توان گفت که آشنایی با دفاتر حسابداری اولین موضوعی است که هر شخص در فراگیری علم حسابداری باید با آن آشنا شود .به این دلیل که یک حسابدار باید اطلاعات و اسناد حسابداری را بصورت روزانه در دفاتر قانونی ثبت کند . با خواندن این مقاله با مفهوم دفاتر قانونی (رسمی) و دفاتر غیر رسمی آشنا میشوید و کاربرد و ویژگی هر یک را فرا می گیرید همچنین از اهمیت نگارش ، تنظیم و نگهداری این دفاتر نیز در ادامه می خوانیم . ( دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و ...)

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفاتر حسابداری را میتوان به دو گروه تقسیم کرد:

 

1. دفاتر رسمی(قانونی)

بنگاه‌های اقتصادی، کلیه اطلاعات مالی خود را به شکل سند حسابداری، در دفاتر حسابداری ثبت می‌کنند. این دفاتر قانونی بوده و برای حسابرسی‌های مالیاتی ارائه می‌شوند. بنابراین به آن‌ها دفاتر قانونی رسمی گفته می‌شود. از جمله دفاتر قانونی رسمی می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه اشاره نمود.(تنظیم دفاتر رسمی برای بنگاه‌های اقتصادی الزامی است)
در دفتر روزنامه، کلیه تراکنش‌های مالی به صورت روزانه و به ترتیب تاریخ ثبت می‌شوند. این دفتر از چندین ستون تشکیل شده است که اطلاعاتی مانند شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح رویداد (این ستون شامل خلاصه‌ای از رویدادهای مالی و نام حساب بدهکار یا بستانکار است)، مبلغ بدهکار، و یا مبلغ بستانکار را در خود جای می‌دهند. دفاتر روزنامه در سال مالیاتی، برای تنظیم صورت‌های مالی کاربرد دارند.

 

دفاتر روزنامه خود به 2 بخش زیر تفکیک شده‌اند

 

1. دفاتر رسمی(قانونی)

بنگاه‌های اقتصادی، کلیه اطلاعات مالی خود را به شکل سند حسابداری، در دفاتر حسابداری ثبت می‌کنند. این دفاتر قانونی بوده و برای حسابرسی‌های مالیاتی ارائه می‌شوند. بنابراین به آن‌ها دفاتر قانونی رسمی گفته می‌شود. از جمله دفاتر قانونی رسمی می‌توان به دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه اشاره نمود.(تنظیم دفاتر رسمی برای بنگاه‌های اقتصادی الزامی است)

 

دفتر روزنامه

در دفتر روزنامه، کلیه تراکنش‌های مالی به صورت روزانه و به ترتیب تاریخ ثبت می‌شوند. این دفتر از چندین ستون تشکیل شده است که اطلاعاتی مانند شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح رویداد (این ستون شامل خلاصه‌ای از رویدادهای مالی و نام حساب بدهکار یا بستانکار است)، مبلغ بدهکار، و یا مبلغ بستانکار را در خود جای می‌دهند. دفاتر روزنامه در سال مالیاتی، برای تنظیم صورت‌های مالی کاربرد دارند.

 

دفاتر روزنامه خود به 2 بخش زیر تفکیک شده‌اند

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفتر روزنامه اختصاصی

این دفاتر معمولا در مجموعه‌های بزرگ با رویدادهای مالی زیاد کاربرد دارند. به این صورت که برای هر نوع خاص از رویدادهای مالی به یک دفتر روزنامه ویژه احتیاج است (مانند: دفتر روزنامه خرید، دفتر روزنامه برای عملیات‌های مالی فروش، دفتر روزنامه پرداخت‌های غیر نقدی و چک، دفتر روزنامه پرداخت‌های نقدی).

 

دفتر روزنامه عمومی

در این دفتر کلیه عملیات‌های مالی در دسته‌های مختلف به ثبت می‌رسند.

 

دفتر کل

در این دفتر، معاملات و رویدادهای مالی به‌صورت خلاصه و به ترتیب تاریخ وقوع در صفحه‌ای مجزا ثبت می‌شوند. بنابراین زمانی که استخراج برخی از اطلاعات مورد نظر حسابداران توسط دفاتر روزنامه امکان پذیر نباشد (به دلیل ساختار و طریق ثبت اطلاعات مالی در آن)، دفاتر کل نقش خود را ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه در این دفاتر، حساب‌های مالی شرکت به صورت تفکیک شده نگهداری می‌شوند و قوانین تجارت، بنگاه‌های اقتصادی را ملزم کرده‌اند که تراکنش‌های مالی خود را از دفاتر روزنامه به دفاتر کل انتقال دهند. در نتیجه دفاتر کل از دفاتر مهم یک سازمان محسوب می‌شوند.

توجه به این نکته ضروری است که با استفاده از دفاتر کل می‌توان صورت‌های مالی و مانده حساب‌ها را استخراج کرد درحالی که امکان تهیه صورت‌های مالی در دفاتر روزنامه وجود ندارد. همچنین به دفتر روزنامه و دفتر کل، دفاتر اصلی حسابداری می‌گویند، چرا که اطلاعات ثبت شده در این دفاتر مورد قبول اداره مالیات بوده و تعیین میزان مالیات پرداختی شرکت‌ها توسط اداره دارایی بوسیله این دفاتر صورت می‌گیرد.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

دفتر کل از ستون‌های زیر تشکیل می‌شود:

عنوان حساب: نام و شماره حساب مورد نظری است که در بالای هر صفحه نوشته می‌شود.
ستون تاریخ: در این ستون تاریخ مربوط به وقوع معاملات (همان تاریخ ثبت شده در دفتر روزنامه) ثبت می‌شود.
ستون شرح: در این قسمت شرح کوتاهی از معاملات ذکر می‌شود.
ستون عطف: در مقابل هر یک از اقلام ذکر شده می‌بایست شماره صفحه دفتر روزنامه نیز ثبت شود.
ستون مبلغ: در اینجا 2 ستون مبلغ، یکی برای مبالغ بدهکار (سمت راست) و دیگری برای مبالغ بستانکار (سمت چپ) درنظر گرفته شده است.

 

دفتر دارایی

برطبق ماده nine قانون تجارت، فعالان اقتصادی موظف‌اند که به طور سالانه گزارشی از دارایی‌های منقول و غیر منقول خود را در این دفاتر به ثبت برسانند.(البته اکنون با ظهور ترازنامه‌ها، کاربرد این دفاتر تقریبا منسوخ شده است)

 

دفتر کپیه

برطبق ماده 10 قانون تجارت، این دفاتر، کلیه اسناد مربوط به داده و ستاده‌های مالی که در قالب نامه دریافت و ارسال می‌شوند را در خود جای می‌دهند. البته با ظهور فناوری‌های جدید کاربرد این دفاتر از بین رفته است.

 

2.دفاتر غیر رسمی یا کمکی (قانونی)

شرکت‌ها و موسسات اقتصادی علاوه بر دفاتر قانونی رسمی می‌توانند برای ثبت اطلاعات مالی خود از دفاتر دیگری به عنوان دفاتر قانونی غیر رسمی نیز استفاده کنند. دفاتر کمکی، برخلاف دفاتر رسمی، اجباری در تنظیم آن‌ها وجود ندارد بلکه نتیجه تهیه آن‌ها، ایجاد دقت و سهولت در کار حسابداران است. دفتر معین یک نمونه بارز از دفاتر غیر رسمی محسوب می‌شوند.

 

دفتر معین

گاهی مواقع داشتن اطلاعات کامل درمورد یک یا چند حساب دفترکل برای انجام فعالیت‌های حسابداری سازمان امری ضروری است. اما با توجه به اینکه استخراج جزئیات حساب‌ها (مانند توضیحات متفاوت از مراودات مالی مختلف، جزئیات اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی که تراکنش‌های مالی بالایی با شرکت دارند و ...) از دفاتر کل، دشوار و زمانبر بوده است، بنابراین حسابداران هرکدام از این حساب‌های مخصوص را که دارای رویدادهای مالی مختلفی هستند در دفاتر معین ثبت می‌کنند. دفتر معین یکی از دفاتر قانونی اما غیر رسمی محسوب می‌شود و در فرایندهای گزارش‌گیری برای حسابداران کاربرد خوبی دارند.

در ادامه به خاطر داشته باشید که همواره جمع مانده حساب در دفتر کل با جمع مانده همان حساب در دفتر معین یکسان است.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

در زیر به چند نمونه از مهم‌ترین دفاتر معین اشاره می‌شود:

  • دفتر معین بانکی
  • دفتر معین بدهکار
  • دفتر معین اموال
  • دفتر معین بستانکار
  • دفتر معین حساب‌های پرداختنی
  • دفتر معین حساب‌های دریافتنی
  • دفاتر حسابداری تفصیلی

این دفاتر برای ثبت و نگهداری اطلاعات تکمیلی در رابطه با جزئیات بیشتر و تشریح تراکنش‌های برخی از حساب‌ها کارایی دارند. درواقع دفاتر حسابداری تفصیلی در ادامه دفتر معین تشکیل می‌شوند.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری... دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری... دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

حساب‌های تفضیلی به 2 گروه زیر تقسیم می‌شوند:

 

حساب‌های تفصیلی چند سطحی

این حساب‌ها در طبقه‌بندی حساب‌های تفصیلی کاربرد دارند. به عنوان مثال، کالایی را در نظر بگیرید که از انواع رنگ‌ها، مدل‌ها و ... برخوردار باشد؛ بنابراین برای معرفی این کالا در سیستم باید از حساب‌های تفصیلی چند سطحی استفاده کنیم.

 

حساب‌های تفصیلی شناور

یک حساب تفصیلی شناور می‌تواند به حساب‌های معین مختلفی ارتباط داده شود. برای مثال، زمانی که با فردی در سازمان روبرو هستید که دارای عنوان بستانکار، بدهکار و یا سمت‌های مختلفی است می‌توانید با استفاده از حساب‌های تفصیلی شناور این فرد را در نرم‌افزار حسابداری تعریف کنیم.

 

زمان انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل چگونه باید باشد؟

انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل به صورت هفتگی باید انجام شود.
انتقال اطلاعات باید در ده روز آخر ماه صورت بگیرد.
فرصت انتقال اطلاعات بین این 2 دفتر تا 15 ام ماه بعد است.

تشخیص آسان مانده حساب با استفاده از دفاتر کل
در دفتر کل، ما به التفاوت مجموع بدهکار و بستانکار به عنوان مانده حساب در نظر گرفته می‌شود. بعد از محاسبه مانده حساب، چنانچه مانده بدهکار بیشتر شود، ماهیت مانده حساب، بدهکار است اما در غیر اینصورت ماهیت مانده حساب، بستانکار شمرده می‌شود.

 

دلایل تهیه و نگهداری دفاتر روزنامه و کل چیست؟

مشخص کردن وضعیت حساب‌ها از لحاظ بدهکاری، بستانکاری و تعیین مانده حساب‌ها
کاهش اشتباهات رایج در حسابداری (اشتباهاتی از جمله عدم ثبت و یا ثبت تکراری معاملات و رویدادهای مالی و ...)
تعیین جزئیات مربوط به یک رویداد مالی ( جزئیاتی مانند: تاریخ، مقدار معامله، نام طرف حساب بدهکاری و بستانکاری)
ایجاد سهولت در دسترسی به اطلاعات مالی از طریق طبقه‌بندی این اطلاعات به ترتیب تاریخ وقوع

 

چرا تنظیم دفاتر رسمی (دفتر روزنامه و کل) اجباری بوده؟

هر موسسه، سازمان و بنگاه اقتصادی برای داشتن دفاتر قانونی تحت اجبار قانونی قرار دارند. بنابراین تمامی واحدهای اقتصادی ملزم به تنظیم و تهیه دفاتر روزنامه و دفاتر کل هستند.

 

چرا تهیه دفاتر حسابداری به خصوص دفتر روزنامه و کل برای سازمان‌ها با اهمیت است؟

مشخص کردن وضعیت حساب‌ها از لحاظ بدهکاری، بستانکاری و تعیین مانده حساب‌ها
کاهش اشتباهات رایج در حسابداری (اشتباهاتی از جمله عدم ثبت و یا ثبت تکراری معاملات و رویدادهای مالی و ...)
تعیین جزئیات مربوط به یک رویداد مالی ( جزئیاتی مانند: تاریخ، مقدار معامله، نام طرف حساب بدهکاری و بستانکاری، تعیین بدهکاری و بستانکاری هر حساب و ...)
ایجاد سهولت در دسترسی به اطلاعات مالی از طریق طبقه‌بندی این اطلاعات به ترتیب تاریخ وقوع

 

در صورت عدم تنظیم دفاتر قانونی، منتظر چه عواقبی باشیم؟

با توجه به اجبار قانونی در تنظیم این دفاتر قطعا عدم تنظیم دفاتر قانونی، باعث ایجاد جریمه و بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد. در نتیجه اگر شرکت‌ها از ارائه دفتر قانونی خود اجتناب کنند مشمول جریمه‌ای معادل 20 درصد از مبلغ مالیات خواهند شد و همچنین اگر دفاتر ارائه شده از جانب موسسه رد شوند، جریمه‌ای معادل 10 درصد مبلغ مالیات را باید بپردازند.

در ادامه هر بنگاه اقتصادی برای جلوگیری از هرگونه مشکل و یا جریمه، باید یک سال قبل از شروع سال مالی جدید برای دریافت دفاتر پلمپ شده سال مالی اقدام کنند. و چنان‌چه قبل از پایان سال مالی جاری، دفاتر قانونی شما تمام شوند در اسرع وقت نسبت به دریافت دفاتر جدید اقدام کنید.

دفاتر حسابداری دفتر رحلی ، دفتر معین ، دفتر کل و نرم افزار حسابداری...

محصولات مرتبط

دفتر معین حسابداری

دفتر اسناد پرداختی حسابداری

دفتر ارسال مراسلات حسابداری

دفتر رحلی نگهبانی حسابداری

دفتراسناد دریافتی(چک) حسابداری

دفترکل حسابداری

دفتر فروش روزانه حسابداری

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

انواع ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد مغذی ضروری هستند زیرا صدها نقش در بدن دارند. بدن شما هر روز پوست ، عضله و استخوان تولید می کند. ویتامین ها در انواع دمنوش گیاهی  و انواع چای ها نیز وجود دارند.

این خون قرمز سرشار را که مواد مغذی و اکسیژن را به محل های نگهداری از راه دور منتقل می کند ،خنثی می کند .سیگنال های عصبی را از طریق هزاران مایل مسیر مغز و بدن عبور می دهد.

ویتامین ها و مواد معدنی از مواد مغذی ضروری به حساب می آیند  زیرا در صورت هماهنگی ، صدها نقش را در بدن انجام می دهند.

این مواد به تقویت استخوان ها ، بهبود زخم ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. آنها همچنین غذا را به انرژی تبدیل کرده و آسیب سلولی را ترمیم می کنند.

اینجا چند نمونه از بیماری هایی که می توانند از کمبود ویتامین ناشی شوند وجود دارد:

 

اسکوربوت :

دریانوردان قدیمی فهمیدند که ماهها زندگی بدون میوه و سبزیجات تازه و منابع اصلی ویتامین C باعث خونریزی لثه و بی حالی اسکوربوت می شود.

نابینایی :

در برخی از کشورهای در حال توسعه ، مردم هنوز از کمبود ویتامین A نابینا می شوند. 

 

راشیتیسم

کمبود ویتامین D می تواند باعث راشیتیسم شود ، وضعیتی که توسط استخوان های نرم و ضعیف مشخص شده و می تواند منجر به تغییر شکاستن اسکلت مانند خم شدن پاها شود. تا حدی برای مبارزه با راشیتیسم ، ایالات متحده از دهه 1930 شیر با ویتامین D غنی کرده است.

همانطور که کمبود عناصر کم مصرف می تواند به بدن شما آسیب برساند ، دریافت مقادیر کافی نیز می تواند فواید قابل توجهی داشته باشد.

 

چند نمونه از این مزایا :

 

-استخوان های قوی :

ترکیبی از کلسیم ، ویتامین D ، ویتامین K ، منیزیم و فسفر از استخوان های شما در برابر شکستگی محافظت می کند.

-از نقایص هنگام تولد جلوگیری می کند

مصرف مکمل های اسید فولیک در اوایل بارداری به جلوگیری از نقایص مادرزادی مغز و ستون فقرات در فرزندان کمک می کند.

-دندانهای سالم

ماده معدنی فلوراید نه تنها به تشکیل استخوان کمک می کند بلکه از شروع یا بدتر شدن حفره های دندانی نیز جلوگیری می کند.

تفاوت بین ویتامین ها و مواد معدنی

اگرچه همه آنها از عناصر ریز مغذی به حساب می آیند ، اما ویتامین ها و مواد معدنی از جهات اساسی متفاوت هستند.

ویتامین ها آلی هستند و در اثر گرما ، هوا یا اسید تجزیه می شوند. مواد معدنی معدنی نیستند و ساختار شیمیایی خود را حفظ می کنند.

این بدان معناست که مواد معدنی موجود در خاک و آب از طریق گیاهان ، ماهی ها ، حیوانات و مایعاتی که مصرف می کنید به راحتی به بدن شما راه پیدا می کنند.

اما انتقال ویتامین ها از مواد غذایی و سایر منابع به بدن سخت تر است زیرا پخت و پز ، ذخیره سازی و قرار گرفتن در معرض هوا می تواند این ترکیبات شکننده را غیرفعال کند.

نگاهی دقیق به ویتامین های محلول در آب


ویتامین های محلول در آب در قسمت های آبکی غذاهایی که می خورید بسته بندی می شوند.
با شکسته شدن غذا در حین هضم غذا و یا در اثر حل شدن یک مکمل ، آنها مستقیماً به جریان خون جذب می شوند.

انواع ویتامین ها

 

ویتامین A

به تشکیل و حفظ سلامت دندان ها ، استخوان ها ، بافت نرم ، غشاهای مخاطی و پوست کمک می کند

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین B6(پیریدوکسین)

به تشکیل سلول های قرمز خون و حفظ عملکرد مغز کمک می کند.

این ویتامین همچنین نقش مهمی در پروتئین هایی دارد که بخشی از بسیاری از واکنش های شیمیایی در بدن هستند. هرچه پروتئین بیشتری مصرف کنید ، میزان پیریدوکسین بدن شما بیشتر می شود.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین B12

مانند سایر ویتامین های گروه B برای متابولیسم مهم است. همچنین به تشکیل گلبول های قرمز خون و حفظ سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین C (اسید اسکوربیک یک )

آنتی اکسیدان است که باعث سلامت دندان ها و لثه ها می شود و حتی در انواع دمنوش گیاهی نیز وجود دارد.

این ماده به بدن کمک می کند آهن را جذب کند و بافت سالم داشته باشد. همچنین برای ترمیم زخم ضروری است.

غذاها و نوشیدنی هایی مثل دمنوش گیاهی غنی از ویتامین C وجود دارن که شامل مرکبات، فلفل سبز و قرمز، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، سیب زمینی سفید و سیب زمینی شیرین هستن. منابع خوب دیگه شامل طالبی، پاپایا، انبه، هندوانه، گل کلم، تمشک، زغال اخته، آناناس و گیاهانی هستن که به صورت دمنوش گیاهی هم قابل مصرف اند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین D

به بدن در جذب کلسیم کمک می کند.
برای رشد طبیعی و حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها به کلسیم نیاز دارید.همچنین به حفظ سطح مناسب کلسیم و فسفر در خون کمک می کند.

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین E

یک آنتی اکسیدان است که به عنوان توکوفرول نیز شناخته می شود. به بدن کمک می کند سلول های قرمز خون ایجاد کند

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 

ویتامین K

بدون آن خون به هم نمی چسبد (لخته می شود). برخی مطالعات حاکی از اهمیت آن برای سلامت استخوان است

دمنوش گیاهی چای ها مواد خوراکی

 
محصولات مرتبط

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش مخلوط بابونه مهرگیاه بسته 14عددی

زعفران سرگل ۴ گرم خاتم کادویی سحرخیز

بیسکویت پاپل شیرین عسل نارگیل شکری 240 گرم

دمنوش میوه ای سیب و دارچین مهرگیاه بسته 18 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

مایعات  ظرفشویی

مایع ظرفشویی مواد شوینده ای هستند که برای کمک به شستن دست ها و همچنین شستن لیوان ، بشقاب ، کارد و چنگال و ظروف پخت و پز استفاده می شود.( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

این محصولات شوینده معمولاً مخلوطی از مواد  با فوم بالا و تحریک پوست کم است.صرف نظر از مارک ، ویژگی ها و ویژگی های کمی در مایع ظرفشویی دستی حیاتی است

ویژیگی های مایع ظرفشویی:

  • -از بین بردن تمام لجن های ماندگار ،نرم بودن دست پس از استفاده،
  • -عملکرد برتر تمیز کردن ، ایمنی برای ظروف و سایر مواد قابل شستشو
  • -پایداری ذخیره سازی ، ظاهر و عطر دلپذیر ،بسته بندی مناسب
  • -تهیه در فرمولاسیون و طراحی یک مایع ظرفشـویی برای مطابقت با این معیار
  • -لیوان های ظریف را بدون لکه بگذارد
تولید کنندگان معمولاً از برخی مواد اولیه اساسی استفاده می کنند.

مایع های ظرفشویی ،پودرهای ظرفشویی ، ژل ها ، و قرص ها همه به خوبی کار می کنند

اینکه شما تقریباً چه شکلی را انتخاب می کنید به اولویت شخصی شما و میزان پولی که می خواهید هزینه کنید بستگی دارد.

به طور کلی ، بهترین عملکرد پاک کننده های شوینده بهتر از بهترین ژل ها تمیز می شوند.

"این به این دلیل است که بسیاری از آنها حاوی محلول پیش تصفیه ، چربی زدایی ، سفید کننده یا مواد شوینده برای تقویت تمیز کردن هستند."

بطور خلاصه 5 مورد از ویژگی های مایع ظرفشـویی خوب و ایده آل را برای شما شرح می دیم

  • سازگاری با پوست دست: بسیاری از افراد به انواع مختلفی از مایع ظرفشـویی حساسیت دارند، پس باید مایع ظرفشـویی سازگار با پوست دست خود ر استفاده کنند گاهی اوقات مایع ظرفشـویی با پاک کنندگی بسیار بالا  باعث ایجاد حساسیت پوستی می شوند و برای استفاده از این محصولات حتما باید از دستکش استفاده کرد.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

قدرت پاک کنندگی:
  • باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد. بخاطر کاربرد مخلوطی از سورفکتانت های آنیونیک، نانیونیک و آمفوتریک در فرمول شیمیایی مایع ظرفشـویی چربی‌ها سریعاً پاک می‌شوند اما با این حال برخی از انواع مایع ظرفشـویی هستند که قدرت پاک کنندگی کافی را ندارند
میزان PH :
  •   بهترینPH بهترین مایع ظرفشویی خنثی بوده که این امر باعث کاهش حساسیت پوستی می شود.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

غلظت و کف کنندگی:
  • مایع ظرفشـویی باید غلیظ و با صرفه باشد. غلظت بالاتر موجب وجود مقدار بیشتری ماده ضدعفونی کننده داخل هر قطره از این مایع می‌شود. از طرفی با وجود مواد پایدار کننده کف مرغوبتر، کف بیشتری را تولید میکنند.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

کف زدایی آسان:
  • در نقطه مقابل کف کنندگی زیاد، مواد شوینده ظروف باید به راحتی از سطح ظروف پاک شده تا مشکلات سلامتی را برای افراد به ارمغان نیاورند.

( مایع ظرفشویی اکتیو , مایع ظرفشویی راپیدو )

 

محصولات مرتبط

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل Pomegranate Essence مقدار 900 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Red Fruits and Flower مقدار 3750 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Grape and Flower مقدار 750 گرم

مایع ظرفشـویی اکتیو مدل Red Fruits and Flower مقدار 750 گرم

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل انگور قرمز و پاپیا مقدار 900 گرم

مایع ظرفشـویی تست مدل Lemon حجم 3750 میلی لیتر

مایع ظرفشـویی 900گرمی سبز راپیدو

مایع ظرفشـویی 2000گرمی راپیدو

مایع ظرفشـویی راپیدو مدل Apple Blossom مقدار 900 گرم

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

رسیدن به وزن مناسب می تواند یک چالش بزرگ باشد 

با انجام برخی تغییرات کوچک در برنامه روزمره ، می توانید با خیال راحت فقط در عرض یک ماه تا 5/4 کاهش وزن به همراه آورد. ( نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز )

در اینجا 12 مرحله ی ساده برای کاهش سریع وزن در یک ماه آورده ایم

1. ورزش هوازی

نوعی فعالیت بدنی است که برای سوزاندن کالری بیشتر و تقویت قلب و ریه ها ضربان قلب شما را افزایش می دهد.

سوزاندن 400 یا 600 کالری پنج بار در هفته با انجام ورزش های قلبی منجر به کاهش متوسط ​​وزن بین 3.9 کیلوگرم تا 5.2 کیلوگرم می شود.

پیاده روی،آهسته دویدن،،دوچرخه سواری و شنا فقط چند شکل از کاردیو است که می تواند باعث کاهش سریع وزن شود.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

2. کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کاهش کربوهیدرات ها روش ساده دیگری برای بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش وزن بیشتر است. به ویژه کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده ، نوعی کربوهیدرات است که در طی

فرآوری از مواد مغذی و فیبر ساقط می شود ، بسیار مفید است.کربوهیدرات های تصفیه شده نه تنها کالری بالا و کم مواد مغذی دارند ،بلکه به سرعت در جریان خون شما جذب می شوند و باعث افزایش قند خون و افزایش گرسنگی می شوند

افرادی که غلات تصفیه شده بیشتری می خورند به طور متوسط ​​چربی بیشتری نسبت به افرادی که غلات کامل بیشتری می خورند دارند

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند( نان سفید ، غلات صبحانه و غذاهای کاملاً بسته بندی شده ) محصولات غلات کامل مانند(کینوا ، جو ، جو دوسر ، برنج قهوه ای و جو را) ثبت میزان مصرف با یک برنامه یا ژورنال غذایی راه خوبی برای شروع کار است

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

3.نوشیدنی های بهتر را انتخاب کنید

انتخاب نوشیدنی های سالم روش ساده دیگری برای افزایش موثر کاهش وزن است همانند چای سبز و انواع دمنوش ها.

نوشابه ، آب و نوشیدنی های انرژی زا غالباً مملو از شکر و کالری اضافی است که می تواند به افزایش وزن در طول زمان کمک کند.برعکس،آب می تواند به شما احساس سیری بدهد. ( نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز ) 

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

4.آرام آرام غذا بخورید

کاهش سرعت و تمرکز بر لذت بردن از غذا هنگام گوش دادن به بدن ، یک استراتژی موثر برای کاهش مصرف و افزایش احساس سیری است.

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن به آرامی سطح برخی از هورمون ها را در بدن افزایش می دهد که مسئول سیری هستند

خوردن لقمه های کوچکتر،نوشیدن مقدار زیادی آب همراه وعده غذایی  به شما کمک می کند تا غذا را برای افزایش وزن کاهش دهید

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

7. به رژیم غذایی خود فیبر اضافه کنید

فیبر ماده مغذی ای است که بدون هضم در بدن شما حرکت می کند و به ایجاد ثبات قند خون ، تخلیه کند معده و احساس سیری بیشتر کمک می کند

بیدار شدن از صبحانه سالم و پر پروتئین راهی عالی برای شروع روز و ادامه دادن به اهداف کاهش وزن است, افزایش مصرف پروتئین می تواند با کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری،به کاهش وزن کمک کند.

جو دوسر،ماست،تخم مرغ ،پنیر  و کره بادام زمینی چند ماده اصلی است که می توانید به عنوان بخشی از صبحانه سالم و با پروتئین بالا میل کنید.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

8. هر شب به اندازه کافی بخوابید

تنظیم یک برنامه خواب منظم و پایبند بودن به آن ممکن است یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش وزن موفقیت آمیز باشد

سعی کنید حداقل 7–8 ساعت در شب بخوابید ، یک برنامه منظم برای خواب تنظیم کنید و عوامل حواس او را قبل از خواب به حداقل برسانید تا چرخه خواب خود را بهینه کنید و به اهداف کاهش وزن خود برسید.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

9. آموزش مقاومت را امتحان کنید

تمرین مقاومتی نوعی فعالیت بدنی است که شامل کار در برابر نوعی از نیرو برای عضله سازی و افزایش قدرت است.

علاوه بر سایر مزایای سلامتی مرتبط با آموزش مقاومت، ممکن است متابولیسم را افزایش دهد تا کاهش وزن حتی آسان تر شود.

مطالعات خلاصه نشان می دهد که آموزش مقاومت می تواند توده بدون چربی را حفظ کنید و متابولیسم را افزایش دهید تا کاهش وزن افزایش یابد.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

10.مصرف زیاد سبزیجات را فراموش نکنید

سبزیجات بسیار غنی از مواد مغذی هستند ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر کافی برای کالری کم را تأمین می کنند.

افزایش مصرف فیبر از طریق غذاهای غنی از فیبر ، مانند سبزیجات ، به کاهش کالری دریافتی و وزن بدن بستگی دارد

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

12. از سس ها و چاشنی ها صرف نظر کنید

سس ، خامه ترش،کره بادام زمینی وشربت افرا چند سس و ادویه معروف هستند که می توانند باعث جمع شدن سریع کالری ها شوند.

در عوض ، سعی کنید غذاهای خود را با گیاهان و ادویه جات ترشی جات چاشنی دهید تا میزان کالری دریافتی کم شود و کاهش وزن به حداکثر برسد.

نوشیدنی , دمنوش , چای , سبز

محصولات مرتبط

دمنوش گیاهی سنبلطیب مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش میوه ای سیب و دارچین مهرگیاه بسته 18 عددی

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

جعبه پذیرایی چوبی 30 عددی مهرگیاه

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین است.

چای سبز مملو از آنتی اکسیدان و ترکیبات مختلف گیاهی است که ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد.حتی برخی از افراد ادعا می کنند که چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

 

چای سبز حاوی موادی است که می تواند به شما در از دست دادن چربی کمک کند

برگ چای حاوی ترکیبات مفید بسیاری است.

یکی از ترکیبات چای سبز کافئین است. اگرچه یک فنجان چای سبز کافئین کمتری (24-40 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100-200 میلی گرم) دارد ، اما همچنان حاوی مقدار کافی برای داشتن اثر ملایم است.

کافئین یک ماده محرک شناخته شده است که در مطالعات بیشماری به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند

با این حال ، چای سبز واقعاً در محتوای آنتی اکسیدانی خود می درخشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سبز میزان آنتی اکسیدان های موجود در جریان خون را افزایش می دهد.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

 

این نوشیدنی سالم مملو از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است .

مهمترین آنها اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است ، ماده ای که می تواند متابولیسم را تقویت کند.

اگرچه یک فنجان چای سبز ممکن است سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد ، اما بیشتر مطالعات مزایای عصاره چای سبز - که منبع غلیظ کاتچین است - را بررسی کرده اند.

خلاصه

چای سبز حاوی مواد فعال زیستی مانند کافئین و EGCG است که می تواند تأثیرات مهمی بر متابولیسم داشته باشد.

 

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

می تواند چربی سلولهای چربی را تحریک کند

برای سوزاندن چربی ، بدن شما باید ابتدا آن را در سلول چربی تجزیه کرده و به جریان خون منتقل کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که ترکیبات فعال موجود در چای سبز می توانند با تقویت اثرات برخی هورمون های چربی سوز مانند نوراپی نفرین (نورآدرنالین) به این روند کمک کنند.

آنتی اکسیدان اصلی موجود در چای ، EGCG ، می تواند به مهار آنزیمی که هورمون نوراپی نفرین را تجزیه می کند کمک کند

وقتی این آنزیم مهار شود ، میزان نوراپی نفرین افزایش می یابد و باعث تجزیه چربی می شود .

در حقیقت ، کافئین و EGCG - که هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند - ممکن است اثر هم افزایی داشته باشند

در نهایت ، سلول چربی شما چربی بیشتری را تجزیه می کند ، که برای استفاده به عنوان انرژی توسط سلول هایی مانند سلول های عضلانی در جریان خون شما آزاد می شود.

خلاصه

ترکیبات موجود در چای سبز باعث افزایش سطح هورمون هایی می شود که به سلول های چربی می گویند چربی را تجزیه کنند. این چربی را در جریان خون آزاد کرده و به عنوان انرژی در دسترس قرار می دهد.

 

سوزاندن چربی را افزایش می دهد ، به خصوص در حین ورزش

اگر به برچسب تقریباً هر مکمل تجاری برای کاهش وزن و چربی سوزی نگاه کنید ، احتمالاً می بینید که چای سبز به عنوان ماده تشکیل دهنده ذکر شده است.

دلیل این امر این است که عصاره چای سبز به طور مکرر با افزایش چربی سوزی ، به ویژه در هنگام ورزش ارتباط دارد.

در یک مطالعه ، مردانی که قبل از ورزش عصاره چای سبز مصرف کرده بودند ، 17٪ چربی بیشتری نسبت به مردانی که مکمل مصرف نکردند ، سوزاندند. این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند اثرات چربی سوزی در ورزش را تقویت کند.

یک مطالعه هشت هفته ای مشخص کرد که کاتچین های چای باعث افزایش چربی سوزی چه در هنگام ورزش و چه در هنگام استراحت می شوند.

چندین مطالعه دیگر این یافته ها را تأیید می کند ، نشان می دهد که EGCG سوزاندن چربی را افزایش می دهد - که ممکن است در دراز مدت منجر به کاهش چربی بدن شود.

خلاصه

تعدادی از مطالعات نشان می دهد که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را تقویت کند. این اثر حین ورزش حتی بیشتر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن آنتی اکسیدان

آیا می تواند به طور خودکار باعث شود که شما کالری کمتری مصرف کنید؟

راهی که چای سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند کاهش اشتها است.

این امر از نظر تئوری باعث می شود که شما به طور خودکار و بدون هیچ تلاشی کالری کمتری مصرف کنید.

با این حال ، مطالعات نتایج متناقضی در مورد تأثیر چـای سبز بر اشتها ایجاد کردند.

برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که عصاره های چـای سبز یا مکمل های EGCG می توانند میزان چربی جذب شده شما از غذاها را کاهش دهند ، اما این مورد در انسان تأیید نشده است .

به طور کلی ، اثر اصلی چای سبز افزایش کالری مصرفی ، باعث چربی سوزی بیشتر است - اما به نظر نمی رسد که تأثیر قابل توجهی در میزان مصرف غذایی شما در طول روز داشته باشد.

خلاصه

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که چای سبز باعث شود افراد کالری کمتری مصرف کنند. برخی مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش جذب چربی از رژیم غذایی شود ، اما مطالعات انسانی این موضوع را تأیید نکرده است.

 

چای سبز می تواند به شما در از دست دادن چربی ، به ویژه چربی های مضر شکم کمک کند

وقتی نوبت به کاهش پوند می رسد ، تأثیرات چـای سبز نسبتاً متوسط ​​است.

اگرچه بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مردم در واقع وزن کم می کنند ، اما برخی مطالعات نیز نشان داده اند که هیچ تاثیری ندارد.

دو بررسی بسیاری از آزمایش های کنترل شده بر روی مکمل های چـای سبز نشان داد که افراد به طور متوسط ​​حدود 3 پوند (1.3 کیلوگرم) وزن کم کردند .

به خاطر داشته باشید که همه چربی ها یکسان نیستند.

چربی زیر جلدی در زیر پوست شما قرار می گیرد ، اما ممکن است مقادیر قابل توجهی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آن چربی شکم نیز گفته می شود و موجب کاهش وزن می شود..

مقادیر بالای چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است که هر دو به شدت با چندین بیماری جدی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

چندین مطالعه در مورد کاتچین های چای سبز نشان می دهد که اگرچه اثرات کاهش وزن متوسط ​​است ، اما درصد قابل توجهی از چربی از دست رفته چربی احشایی مضر است .

بنابراین ، چای سبز باید خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مهم را کاهش دهد ، که ممکن است به زندگی طولانی تر و سالم تری منجر شود.

خلاصه

عصاره چـای سبز یا مکمل های کاتچین ممکن است به شما در از دست دادن چربی احشایی کمک کند - چربی مخصوصا برای سلامتی شما مضر است.

تاثیر چای سبز در کاهش وزن و آنتی اکسیدان

محصولات مرتبط

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی

دمنوش گیاهی 30عددی مهرگیاه به همراه عسل بسته 12 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

جوهر چیست؟

جوهر ، مایع یا خمیر از رنگ های مختلف ، اما معمولاً سیاه یا آبی تیره ، برای نوشتن و چاپ استفاده می شود. این ماده از یک رنگدانه یا رنگ حل شده پخش می شود. جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

جوهر های خودکار و خودنویس

جوهرهای نوشتاری مربوط به حدود 2500 سال قبل از میلاد است و در مصر باستان و چین مورد استفاده قرار می گرفت. آنها از زمین لامپ سیاه با محلول چسب یا آدامس تشکیل شده و به صورت چوب در آمده و خشک شده است.

قبل از استفاده ، چوب ها با آب مخلوط شدند. انواع آب میوه های رنگی ، عصاره ها ، و تعلیق مواد از گیاهان ، حیوانات و مواد معدنی نیز به عنوان جوهر استفاده شده است ، از جمله آلیزارین ، نیل ، پوکربری ، حلزون قرمز و قهوه.

برای قرن ها ، مخلوط نمک آهن محلول با عصاره تانن به عنوان جوهر نوشتاری مورد استفاده قرار می گرفت و اساس جوهرهای سیاه و سفید مدرن است.

 

جوهر های مدرن

جوهرهای مدرن معمولاً حاوی سولفات آهن به عنوان نمک آهن با مقدار کمی اسید آلی معدنی هستند. محلول حاصل به رنگ سیاه مایل به آبی روشن است و اگر به تنهایی روی کاغذ استفاده شود ، فقط کم رنگ به نظر می رسد.

پس از ایستادن در آن تیره و نامحلول می شود ، که به آن کیفیت دائمی می بخشد. برای نوشتن در ابتدا تیره و خوانا تر ، رنگ ها اضافه می شوند.

 

جوهر های رنگی

جوهرهای رنگی مدرن و جوهرهای قابل شستشو حاوی رنگ های مصنوعی محلول به عنوان تنها ماده رنگ آمیزی هستند.

نوشتن در زیر نور شدید محو می شود و از پارچه های قابل شستشو شستشو می شود اما اگر تحت چنین اثراتی قرار نگیرد ، سالها طول می کشد.

 

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

جوهر های هندی

جوهر هند پراکندگی کربن سیاه در آب است. سوسپانسیون با مواد مختلف از جمله شلاک در محلول بوراکس ، صابون ، ژلاتین ، چسب ، صمغ عربی و دکسترین تثبیت می شود. عمدتا برای طراحی استفاده می شود.

 

جوهر های چینی

چینی ها حداقل در اوایل سال 500 میلادی با چاپ جوهر از مواد گیاهی مخلوط شده با خاک های رنگی و دوده یا لامپ ، چاپ را تجربه کردند.

هنگامی که یوهانس گوتنبرگ در سال 1440 چاپ با نوع متحرک را در آلمان اختراع کرد ، جوهرها را با مخلوط کردن لاک یا روغن دانه کتان جوشانده با سیاه لامپ تهیه می کردند.

برای بیش از 300 سال از چنین جوهرهایی با کمی تغییر در ترکیب آنها استفاده می شود.

 

اولین کشور ثبت اختراع جوهر

در سال 1772 اولین حق ثبت اختراع برای ساخت جوهرهای رنگی در انگلستان صادر شد و در قرن نوزدهم عوامل خشک کننده شیمیایی ظاهر شدند و استفاده از انواع مختلف رنگدانه ها را برای جوهرهای رنگی امکان پذیر کرد.

بعداً لاک هایی با سختی متنوع برای ساخت جوهر برای کاغذها و مطبوعات مختلف تولید شدند. در هنگام چاپ پرس روزنامه های پرسرعت ، وارنیش با روغن معدنی در جوهرها جایگزین شد.

پایه روغن به سرعت وارد روزنامه می شود و به سرعت خشک می شود. از جوهرهای پایه آب نیز به ویژه برای چاپ روی صفحه استفاده می شود. فقط در آغاز قرن 20 بود که جوهر سازی به یک فرآیند شیمیایی - صنعتی پیچیده تبدیل شد.

در ساخت جوهرهای مدرن سطح قابل چاپ ، فرایند چاپ و نیازهای خاص کار مانند رنگ ، تیرگی ، شفافیت ، درخشندگی ، سبک بودن ، سختی سطح ، قابلیت انعطاف پذیری ، ترشوندگی ، خلوص و بی بو بودن مورد توجه قرار می گیرد.

جوهرهای چاپ با سرعت کم حروف - روشی که معمولاً در تولید کتاب استفاده می شود - از کربن سیاه ، لاک سنگین و خشک کن تشکیل شده است تا زمان خشک شدن کاهش یابد.

بسیاری از وسایل نقلیه ، رنگدانه ها و اصلاح کننده های دیگر ممکن است استفاده شوند. جوهرهای اینتاگلیو از نفتا ، رزین ها و حلالهای قیر ذغال تشکیل شده اند.

فرآیند چاپ intaglio عمدتا در چاپ مکمل های روزنامه و کارتن ها ، برچسب ها و بسته بندی های چاپی استفاده می شود. مواد پلاستیکی معمولاً با جوهرهای آنیلین که حاوی متیل الکل ، رزین های مصنوعی و شلاک هستند چاپ می شوند.

 

انواع مختلف جوهرها و موارد استفاده آنها

 

اگرچه بسیاری از مردم جوهر را با خودکار و چاپگر مرتبط می کنند ، اما انواع مختلف دیگری نیز وجود دارد. از کیکی که صورتتان روی آن است گرفته تا خال کوبی موقت فرزندتان در یک جشن تولد ، از جوهرهای مختلف برای ایجاد این تصاویر استفاده شده است. خواه از جوهر پاک کننده ، درخشنده در تاریکی یا نامرئی استفاده کنید ، می توانید آن را در همه جا و روی همه چیز پیدا کنید!

انواع مختلف جوهر کدامند؟ جوهر چگونه ساخته می شود؟ نگاهی به دنیای پر جنب و جوش جوهر بیندازید!

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

فرمول

واژه نامه اصطلاحات جوهر

جوهر مواد گیج کننده زیادی دارد ، اما لازم نیست اینگونه باشد! برای تجزیه و تحلیل بیشتر فرمول های جوهر ، ما لیستی از متداول ترین اصطلاحات و جوهرها را ارائه داده ایم تا بدانید یک افزودنی از موم و همه چیز در این بین می دانید.

افزودنی: ماده ای است که به جوهر اضافه می شود تا از خشک شدن یا جدا شدن وقت اضافی جوهر جلوگیری کند. جوهرهای دیگر مانند جوهر خوراکی افزودنی هایی برای جلوگیری از خراب شدن دارند.

رنگ دهنده: رنگ یا رنگدانه ای که به ماده ای مانند جوهر اضافه می شود تا به آن رنگ دهد.

ماده خشک کننده: ماده ای شیمیایی است که برای اطمینان از خشک شدن جوهر هنگامی که با یک سطح مواجه می شود مانند کاغذ استفاده می شود.

Dye: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک اضافی کاملاً در مایع حل می شود.

نامحلول: عدم توانایی در حل کامل ماده ، مانند آب.

روغن بزرک: روغنی بی رنگ تا مایل به زرد که از دانه های خشک و رسیده گیاه کتان استخراج می شود. به روغن دانه کتان نیز معروف است.

رنگدانه: نوعی رنگ دهنده است که بدون کمک وسیله نقلیه حل نمی شود.

محلول: اصطلاحی است که برای توصیف ماده ای استفاده می شود که کاملاً درون مایعات حل شده باشد.

حلال: مایعی است که رنگ دهنده به آن اضافه می شود.

روغن سویا: یک روغن گیاهی رایج است که از دانه های گیاه سویا استخراج می شود.

وسیله نقلیه: ماده اتصال دهنده به رنگدانه اضافه می شود و به آن اجازه می دهد تا در یک حلال حل شود.

موم: ماده ای برای افزایش مقاومت در برابر مالش به جوهر اضافه می شود ، بنابراین جوهر از سطح خود نمی مالد.
در حالی که یک سری مواد تشکیل دهنده مرکب وجود دارد ، رنگها همان چیزی هستند که به آن رنگهای زیبایی می بخشد! بدون رنگ و رنگدانه ، همه چیز کاملاً بی رنگ خواهد بود. مواد دیگر فقط یک امتیاز اضافی برای اطمینان از عملکرد جوهر به شکل نوک است!

 

چه تفاوتی بین رنگها و رنگدانه ها وجود دارد؟

بیشترین تفاوت بین رنگها و رنگدانه ها نحوه واکنش آنها هنگام استفاده بر روی پایه است. به عنوان مثال ، رنگها به طور کامل در مایع حل می شوند و ساختار شیمیایی حلال آن را تغییر می دهند ، در حالی که رنگدانه ها بدون کمک وسیله نقلیه قادر به حل شدن نیستند. حلال ها مایعاتی مانند آب ، روغن ، الکل یا شیر هستند و توانایی حل سایر مواد را دارند.

تمام روش هایی که می توانید رنگ ها و رنگدانه ها را از هم تشخیص دهید ، بررسی کنید:

جوهر خودنویس ، جوهر استامپ ، جوهر رنگی

 

محصولات مرتبط

جوهر خودنویس شیفر حجم 50 میلی لیتر

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

استامپ متوسط کوروش

استامپ نانو جعبه چوبی

جوهر استامپ پلیکان 28 میلی لیتر

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

نقش هایی که زیر پایی ایفا می کند

یکی از مهم ترین نقش هایی که زیر پایی ایفا می کند جلوگیری از انواع مشکلات سلامتی مانند ورم پاها (به دلیل آویزان ماندن) و به وجود آمدن رگ های واریسی که به دلیل اختلال در حرکت خون در سیاهرگ ایجاد می شوند هستند. (زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت)

 

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

مزایای استفاده از زیر پایی

یکی دیگر از مزایای زیر پـایی در هنگام نشستن این است که اکثر افراد وقتی مشغول بکار هستند، برای جلوگیری از آویزان ماندن پاها به جای تکیه دادن به صندلی و تجهیزات اداری جلوتر آمده و در قسمت جلوی صندلی می نشینند، که در این حالت فشار زیادی بر ستون فقرات و کمر وارد می شود.

علاوه بر این هنگامی که در قسمت جلوی صندلی می نشینیم و تکیه گاه وجود ندارد کمر حالت خمیده پیدا میکند و اصطلاحا قوز می کنیم، این حالت نسشتن در دراز مدت باعث تغییر حالت در ستون فقرات شده و بیماری هایی از جمله دیسک کمر و سائیدگی در مهره های گردن را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت کارکنان و راحتی آنان در هنگام کار خرید این وسیله کارآمد را حتما در اولویت قرار دهید.

 

استفاده از صندلی های غیر استاندارد

همینطور با استفاده از زیرپایی از روی دادن دردها و مشکلات ماهیچه ای جلوگیری می شود.

نشستن بر روی صندلی های غیر استاندارد باعث شده که بخش زیرین زانو با لبه صندلی درگیر شود و فرد برای آویزان نماندن پاها تلاش می‌کند که نوک انگشتانش را به زمین بزند کاری که رفت و آمد خون را با مشکل مواجه میکند.

اگر فرد نتواند به راحتی روی صندلی بنشیند و به پشتی آن تکیه کند ، ممکن است پیامد های جبران ناپذیری برای او به وجود بیاید.

برای مثال ممکن است این کار باعث قوز در آوردن او شود.

 

زیان های استفاده نکردن از زیر پایی

اگر افرادی که به نوعی مجبورند از رایانه استفاده کنند و تمام موارد صحیح نشستن در پشت مانیتور را رعایت می‌کنند ولی از زیرپایی استفاده نمی کنند ، بدانند که آویزان بودن پاها چه عوارض جبران ناپذیری را برای آنها به دنبال خواهد داشت همین حالا اقدام به خریدن یک زیر پـایی خواهند کرد.

استفاده از زیرپایی فقط مخصوص به کسانی که با کامپیوتر کار دارند نیست هر کسی که به نوعی پشت میز نشسته و کار پشت میزی دارد باید از زیرپایی استفاده کند.

 

زیر پایی برای چه افرادی ضروری تر است؟

استفاده از زیرپایی برای افراد قد کوتاه ضروری‌تر است تا افراد قد بلند ، ولی به هرحال همه باید از این وسیله استفاده کند.

هنگامی که برای نشستن از صندلی های غیر استاندارد استفاده نکنید قسمت زیرین زانوی شما با انتهای صندلی درگیر شده و برای اینکه پاهای شما آویزان نباشد سعی می کنید که نوک انگشتانتان را به زمین برسانید غافل از اینکه رفت و آمد خون زیر مفصل زانو با اختلال مواجه می شود.

از طرفی برای اینکه پاهایتان به زمین برسد جلوی صندلی می نشینید که در این حالت فشار زیادی به کمر و ستون فقرات وارد می شود.

وقتی شما نتوانید به سادگی روی صندلی تکیه دهید ، سعی می کنید طوری بنشینید که کمر قوس پیدا کند و نه تنها کمرتان شکل خود را از دست می دهد بلکه احتمال قوز درآوردن بالا می رود همچنین این عمل باعث شده که حتی شکمتان نیز بزرگ شود.

استفاده از زیرپایی باعث می شود که به راحتی روی صندلی نشسته و تکیه بدهید تا بدن در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد.
زیرپایی اداری توسط شرکت های تولیدی بسیاری در انواع گوناگون تولید شده و روانه بازار می شود.

 

از انواع زیر پایی موجود در بازار می توان به :

زیر پایی ثابت ، زیر پـایی متحرک ، ریلی ، ثابت اشاره کرد.

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

همچنین از نظر جنس نیز زیر پایی ها به انواع زیر تقسیم می شوند :

زیر پـایی فلزی ، زیر پـایی چوبی ، زیر پـایی پلاستیکی و در در نوع کلاسیک آن ماساژور که هر کدام بنا به توجه و خواست مشتری خریداری می‌شود.

نوعی دیگر از زیر پایی اداری که امروزه در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد زیر پـایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه است.

این محصول با توجه به ارتفاع مورد نظر و همچنین ایجاد زاویه صحیح در قسمت مچ و ساق پا در نحوه صحیح نشستن و جلوگیری از دردهای مفصلی بسیار موثر خواهد بود.

 

زیر پایی پلاستیکی

در نمونه پلاستیکی زیر پـایی یک سری از انواع زیر پـایی قابلیت تنظیم دارند و یک سری ثابت هستند و جنس پلاستیک به کار رفته در این نوع زیر پایی اعلا و ضخیم می باشد و غیر قابل شکستن است.دور میله زیر پـایی فلزی می باشد.

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت

زیر پایی چوبی

این زیر پایی از جنس چوب می باشد جنس چوب بکار رفته در این زیر پـایی از جنس ام دی اف می باشد این نوع زیر پـایی ثابت است.

 

زیر پـایی متحرک, زیر پـایی پلاستیکی, زیر پایی پلاستیکی ثابت , زیر پایی چوبی

 
محصولات مرتبط :

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

مضرات قند

بدن شما به قند نیاز دارد مصرف بیش از حد شکر  خطر چاقی ، دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

در حالی که همه ما دوست داریم هر چند وقت یکبار افراط کنیم ، غذاهایی که به سرعت روی قند خون تأثیر می گذارند در خطر بیشتر چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت نقش دارند.

قنـد باعث جهش و افت سطح گلوکز می شود.

قنـد خون ناپایدار می تواند باعث تغییر حالت،خستگی و سردرد شود. 

چرخه گرسنگی کاذب آغاز می شود.

کسانی که از قنـد پرهیز می کنند ، در حالی که احساس تعادل و انرژی بیشتری دارند ، هوس کمتری دارند.

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

یک رژیم غذایی با قند بالا می تواند منجر به کمبود کروم شود

کروم ، یک ماده معدنی کمیاب ، به تنظیم قنـد خون در بدن کمک می کند.
گرچه این ماده غذایی در گوشت ها ، غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی یافت می شود، هنوز 90٪ از آمریکایی ها به دلیل تصفیه نشاسته ، کروم کافی دریافت نمی کنند. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

 

قند پیری را تسریع می کند

قنـدها می توانند بر ترکیب بدن شما تأثیر بگذارند ، اما همچنین با ایجاد چین و چروک و افتادگی می توانند با پوست شما بهم بریزند. بعد از اینکه قنـد به جریان خون شما برخورد کرد ، به پروتئین ها متصل می شود. ترکیب این پروتئین ها با شکر باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و پیری زودرس می شود. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند باعث پوسیدگی دندان می شود.

هنگامی که روی دندانهای شما می نشیند ، قنـد بیشتر از سایر مواد غذایی پوسیدگی می شود،

شکر می تواند باعث بیماری لثه شود ، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند باعث افزایش استرس می شود

هنگامی که تحت استرس هستیم ،بدن ما بلافاصله به حالت جنگ یا پرواز می افتد و مقدار زیادی هورمون آزاد می کند.
با کمال تعجب ، بدن وقتی که قنـد خون پایین است ، همان واکنش شیمیایی را دارد.
بعد از خوردن یک میان وعده شیرین ، هورمون های استرس با افزایش قنـد خون شروع به جبران سقوط می کنند. نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری هستند. 

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

قند جای مواد مغذی مهم را می گیرد

افرادی که بیشترین میزان قند را مصرف می کنند کمترین مواد مغذی ضروری را دارند  به ویژه ویتامین های A ، C ، B-12 و کلسیم. معامله به ویژه برای کودکان و نوجوانان که همزمان بیشترین مقدار قند را مصرف می کنند و به بیشترین مواد مغذی نیاز دارند خطرناک است.

نبات و بیسکوییت جایگزین مناسب تری به جای قند هستند

 

جایگزین های طبیعی قند عبارت اند از:

عسل طبیعی
کشمش
خرما
انجیر خشک
ملاس

 

 

محصولات کاف کف

نبات چوبی 20عددی زعفرانی سحرخیز

قند خرد شده مهمان دوست وزن 5000 گرم

شکر پنیر زعفرانی 300 کیلوگرم سحرخیز

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

 

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()