نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 آبنبات ها و تافی ها

آبنبات به زمان ظهور اولین انسان برمی گردد. ایده آب نبات توسط غارنشینی که عسل می خورد شروع شد. اولین آبنبات توسط مصریان باستان برای اهداف فرقه استفاده شده است. در دوران باستان ، مصری ها ، عرب ها و چینی ها شکلات و تافی و آبنبات با میوه و آجیل درست می کردند که با عسل کارامل می شد. دو نوع قدیمی آبنبات شیرین بیان و زنجبیل هستند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

شیرین بیان

ریشه های تاریخی شیرین بیان در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. به ویژه ، بسیاری از شیرین بیان توسط فرعونیان و پیامبران خورده شد. شیرین بیان از گیاهی به نام "Glycyrrhiza" می آید که در یونانی به معنی "ریشه شیرین" است.

یک افسانه خنثی شده این است که یک قنادی ایندیانا قلاب هایی را به چوب نعناع اضافه کرده و "J" را برای عیسی ایجاد کرده است. اما می دانیم که چوب های نعناع سفید از قرن هفدهم وجود داشته است ، زمانی که ایندیانا وجود نداشته است.

عصای آبنبات

اولین عصای نبات یا شکلات مستند واقعی در ایالات متحده در حدود سال 1847 ظاهر شد ، زمانی که آگوست ایمگارد مهاجر آلمانی-سوئدی از آبنبات برای تزئین درخت کریسمس خود استفاده کرد. با این حال ، درمان نعناع فلفلی راه راه قرمز و سفید که امروزه می شناسیم هنوز وجود نداشته است. در عوض ، عصا فقط سفید بود.

با طلوع قرن بیستم ، شرکت ها شروع به تولید عصای آب نبات با نوارهای قرمز برجسته کردند. دهه های بعدی تجربه انفجار فروش آب نبات را به وقت کریسمس تجربه کرد. تولیدکنندگان آب نبات در اصل غذاهای نعناع را با دست درست می کردند. با این حال ، جورج کلر روند خودکار را در دهه 1950 اختراع کرد. شرکت آبنبات مستقر در جورجیا ، Bob's Candies ، اولین کسانی بودند که محصول نعناع فلفلی را تولید کردند.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

آبنبات نعناع

محبوب ترین طعم آب نبات نعناع است. ریشه های تاریخی نعناع ، مانند شیرین بیان ، در سالهای اولیه ظهور انسان یافت می شود. یونانیان باستان برگهای نعناع را در اطراف مردگان قرار می دادند تا بوی آن را بپوشاند و آنچه را كه هادس انجام می داد یادآوری كند. آنها همچنین فکر می کردند در حال جلوگیری از سکسکه هستند. فرهنگهای دیگر به دلایل دیگری مانند پخت و پز و درمان پزشکی از نعناع استفاده می کردند.

در قرون وسطی ، اعراب قند را به شکل بلوری امروز می آوردند. آنها اولین شیرینی های درست شده با مقدار زیادی شکر و درست بعد از اولین آبنبات با بسیاری از طعم های مورد علاقه را تهیه کردند. آب نبات های آب پز از قرن هفدهم در انگلیس و در مستعمرات آمریکا شروع به مصرف کردند. آب نبات های خانگی سخت ، به خصوص با طعم نعناع و لیمو ، در قرن نوزدهم محبوب شدند. تا اواسط سال 1800 ، بیش از 380 کارخانه آب نبات تولید کردند که در ظروف شیشه ای فروخته می شدند.

تافی

نوع دیگری از آب‌نبات، تافی است. این نوع آب‌نبات مخلوط پخته‌شده‌ای از شکر، گلوکز مایع یا قند اینورت، چربی‌های خوراکی و شیر، با قوام نرم تا سخت و جویدنی است که در درجات حرارتی متفاوت از ۱۱۴ تا ۱۲۲ درجه سانتیگراد تهیه می‌شود. وجود چربی مانع چسبیدن آب‌نبات به دندان می‌شود و رطوبت را در آن حفظ می‌کند و محلول را سفت نگه می‌دارد. در تولید تافی از مواد دیگری مانند قهوه، کاکائو، شربت و افزودنی‌هایی مانند اسانس و رنگ‌های خوراکی نیز استفاده می‌شود.
شکر، گلوکز مایع، شربت اینورت، چربی‌های خوراکی نباتی یا حیوانی (روغن هیدروژنه، چربی شیر، کره پاستوریزه، مارگارین، کره کاکائو)، شیر (شیرخشک)، شیر تازه، شیر تغلیظ شده و پودر آب پنیر از مواد اصلی تشکیل‌دهنده تافی و شکلات، قهوه یا عصاره قهوه، کاکائو، میوه( تازه، خشک و کنسانتره آن)، مغزها، عسل، عصاره مالت، پودر سفیده تخم‌مرغ ، کازئین، پودر آلبومین و ژلاتین خوراکی از مواد فرعی تشکیل‌دهنده تافی است.

 

آبنبات , آب نبات نعناع , تافی , شکلات قهوه

 

بسته‌بندی

تافی و آب‌نبات و شکلات باید در بسته‌هایی از جنس کاغذ مومی، فویل آلومینیوم آستردار، پلی‌پروپلین و یا سایر مواد مجاز برای بسته‌بندی محصولات غذایی عرضه گردد به نحوی که از نفوذ رطوبت هوا، گرد و خاک و آلودگی محتویات آن جلوگیری به عمل آورد. در موارد استفاده از مواد بسته‌بندی چاپی، سطح چاپ شده نباید در تماس با فرآورده باشد. استفاده از PVC  برای بسته‌بندی مجاز نیست. جنس دسته در آب‌نبات چوبی باید از نوع غذایی و مجاز برای بسته‌بندی مواد غذایی باشد. عرضه تعدادی از واحدهای تافی و آب‌نبات در بسته‌های ثانوی پلاستیکی، مقوایی، قوطی فلزی و شیشه ممکن است. تافی علاوه بر بسته‌بندی‌های ثانوی باید دارای بسته‌بندی اولیه نیز باشد.

 

آبنبات چوبی

 
محصولات کاف کف

تافی روکش دار اینجاست وزن 800 گرم

تافی میوه ای روکش دار فروتن مقدار 2 کیلوگرم

آبنبات شیشه ای ترفین میوه ای بلژیکی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

 فواید خوردن صبحانه

 به طور گسترده ای صبحانه مهمترین وعده غذایی روز شناخته شده است دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن و مغز برای حافظه مهم است.کسانی که صبحانه می خورند بیشتر از کسانی که این نوع صبحانه ها را نمی خورند نیازهای روزانه توصیه شده بدن را برآورده می کنند. (چای , قهوه فوری, دمنوش مخلوط گیاهی)

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

تاثیرات صبحانه برروی حافظه

خوردن صبحانه فرصتی برای انتخاب غذاهایی است که ممکن است حافظه شما را بیشتر تقویت کنند.
کربوهیدرات ها هنگام صبحانه به دلیل افزایش گلوکز خون از مغز ،ممکن است باعث بهبود حافظه شود
که شامل جو دو سر کامل یا سایر غلات کامل است که فیبر و مواد مغذی را تأمین می کنند
همچنین اسیدهای چرب، امگا 3 ، مانند اسیدهای چرب موجود در بذر کتان ، می توانند به بهبود حافظه کمک کنند
با خوردن این چربی های سالم ، سطح بالاتری در جریان خون خود خواهید داشت

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

نوشیدن قهوه در صبحانه

همچنین نوشیدن قهوه فوری در روز به عنوان یک داروی طبیعی در نظر گرفته می شود که باعث تقویت جسمی طبیعی ،تقویت انرژی و تقویت ذهنی می شود و سلامت عمومی را بهبود می بخشد.

کافئین یک ماده 100٪ طبیعی است که به راحتی از گیاهان استخراج می شود.

همچنین ، منابع طبیعی کافئین شامل دانه های کاکائو ، برگ چای ، و دانه های قهوه است.

با این حال ، می توان آن را به صورت ترکیبی نیز تولید کرد

به طور کلی ، کافئین به سرعت شروع به تأثیر بر روی بدن می کند طی 30 تا 60 دقیقه به حداکثر میزان خون شما می رسد.

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

 

فواید نهفته ی چای و دمنوش در صبحانه

مطالعات متعدد نشان داده است که انواع چای ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند ،از التهاب جلوگیری کرده و حتی سرطان و بیماری های قلبی را دفع کنند. (دمنوش مخلوط)

چای سفید معروف به داشتن عطر و طعم ظریف از گیاه Camellia sinensis بومی چین و هند است.
همچنین کمترین نوع چای فرآوری شده است.

به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان ها ممکن است چای موثرترین ماده برای مقابله با اشکال مختلف سرطان باشد.
چای سفید همچنین ممکن است برای دندان های شما مفید باشد زیرا حاوی منبع بالایی از فلوراید است 

و همچین باعث مقاومت بیشتر آن در برابر اسید و قند شود.

دمنوش های گیاهی شباهت زیادی به چای های سفید دارند ، اما علاوه بر برگ چای حاوی ترکیبی از گیاهان ، ادویه ها ، میوه ها یا گیاهان دیگر هستند.

چای های گیاهی حاوی کافئین نیستند ، به همین دلیل به دلیل خاصیت آرام بخشی آنها شناخته شده اند. از جمله:

- بابونه به کاهش درد قاعدگی و اسپاسم عضلات کمک می کند ، خواب را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد

-نعناع حاوی منتول است که می تواند ناراحتی معده را تسکین دهد و به عنوان یک درمان یبوست

-زنجبیل به مبارزه با بیماری صبح کمک می کند ، می تواند برای درمان سو هاضمه مزمن استفاده شود و به تسکین درد مفاصل ناشی از آرتروز کمک می کند

صبحانه به همراه چای و قهوه و دمنوش

محصولات کاف کف

قهوه فوری اسـپرسو 57 دیویدف مدل ایتنسو

قهوه دانه اسـپرسو ایلی مدل INTENSO

قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

قهوه ساشه ای اسـپرسو ۲۵ عددی نسکافه

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

دمنوش مخلوط عناب بسته ی 18عددی

دمنوش گیاهی سنبلطیب مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش گیاهی اکیناسه مهرگیاه بسته 14 عددی

دمنوش مخلوط بابونه مهرگیاه بسته 14عددی

دمنوش گیاهی نعنا مهرگیاه بسته 14 عددی

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

شرکت شما چه تجهیزات اداری باید داشته باشد؟

هر مشاغل باید در مورد انواع تجهیزات اداری مورد نیاز شرکت خود بیندیشد تا کارمندانشان وظیفه خود را به درستی انجام دهند. تجهیزات دفتری و اداری به مدیریت کارهای مربوط به دفتر کمک می کند و باعث می شود کارهای روزمره شما به راحتی انجام شود.

 

تجهیزات اداری

 

1. ابزار نوشتن

خودکار ، نشانگر ، هایلایتر ، مداد ، تراش و پاک کن که نیازهای خط خطی شما را پوشش می دهد. یادداشت برداری کنید ، آنها را لغو کنید ، برجسته یا پاک کنید ، قلم ها و مداده ها بهترین دوستان شما در محل کار هستند. نشانگرها ابزارهای لازم برای کشیدن روی سطوح ناهموار و تخته های نوشتن هستند. برای اصلاح و فراموش کردن یادداشت ها ، هیچ چیز مانند پاک کن کار نمی کند. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

 

2. ابزارهای گروه بندی

منگنه ، استاپلر پاک کن ، نوارهای لاستیکی و گیره های کاغذی گروه بندی صفحات مشابه ، کارهای مکرر در محل کار است. منگنه ، گیره های کاغذی و نوارهای لاستیکی همگی هدف یکسانی دارند. به این بستگی دارد که چقدر خوب و برای چه مدت می خواهید این صفحات به هم بچسبند. اگر آنها را پین کرده اید ، آنها را با یک پاک کننده اصلی دسته بندی کنید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری

3. کاغذ خرد کن

دستگاه خرد کن که بیشتر برای از بین بردن اسناد حساس دفتر استفاده می شود ، دستگاهی مفید برای خلاص شدن از شر کاغذهای باطله است. تا زمانی که قصد پنهان شدن در پشت آنها را نداشته باشید ، بهتر است انبوهی از صفحات بی فایده به آن خورانده شود. میز را تمیز و سطل آشغال را پر نگه می دارد. (تجهیزات اداری)

 

4. برنامه ریز

این برای هر دفتری ضروری است. تمام مهلت های مربوط به کار ، لیست کارها و قرارها را یادداشت کنید. شما نمی توانید در محل کار خود پشت برنامه بنشینید و هیچ چیز مانند یک برنامه ریز حرفه ای نیست که به شما کمک کند در بالای بازی خود باشید. (تجهیزات اداری)

 

5. پرونده ها و پوشه ها

بدون فایل ها و پوشه ها و ارگنایزر جهان چه می کند؟ نه فقط برای ایمنی ، اینها برای سازماندهی و ذخیره منظم اسناد مهم مورد نیاز است. پرونده ها و پوشه ها به قسمت قفسه یا قفسه های بایگانی می روند و به شما کمک می کنند تا از شلوغی و آشفتگی جلوگیری کنید. حمل یا حمل و نقل آنها آسان است. (تجهیزات اداری)

 

تجهیزات اداری و ارگنایزر

 

6. رایانه - دسک تاپ و لپ تاپ

بی فکر ، این یکی. برای کار به تنهایی یا همکاری ، نمی توانید چشم خود را به کامپیوتر ببندید. آنها دفترچه راهنما را از کار خارج می کنند و به ساده سازی عملیات کمک می کنند. لپ تاپ ها هنگام مراجعه به مشتری یا کار در دفتر خانه خود به طور مکرر مفید هستند. (تجهیزات اداری)

 

6. چاپگرها

هر روز ده ها صفحه چاپ می شود. و با گذشت زمان ، چاپگرها تکامل یافته اند. از سیاه و سفید تا رنگی ، برخی از دستگاه های چاپ حتی دارای ویژگی های اسکن و کپی هستند و به صورت بی سیم کار می کنند.

 

7. پهن باند و Wi-Fi

اگر کارکنان ارتباط خوبی داشته باشند ، سطح همکاری شما نمی تواند پایان یابد. اینترنت و Wi-Fi قابل اعتماد نقطه شروع چنین همکاری هایی است. این روزها بیشتر دفاتر آنلاین شده اند و فرصت کار از خانه افزایش یافته و آنها را به منصه ظهور رسانده است.

 

8. ذخیره سازی خارجی - HDD ، USB

به خوبی شناخته شده است که چگونه حافظه داخلی سیستم رایانه کوتاه است. اسناد ، PPT ها و تصاویر مرتباً روی هم جمع می شوند. به علاوه ، شما نیاز به پشتیبان گیری دارید. از این رو سرمایه گذاری در دستگاه های ذخیره سازی خارجی منطقی است. آنها به راحتی به بسیاری از دستگاه های دیگر متصل می شوند و به سرعت داده ها را انتقال می دهند.

 

9. جعبه های مقوایی

به هیچ وجه نمی توانید از کنار جعبه های مقوایی عبور کنید و به آن نه بگویید. کارتن های محکم به سختی پیدا می شوند. آنها جعبه های ذخیره سازی مفیدی هستند که می توانند مواد زیادی را در خود جای دهند و حمل آنها آسان است. یکی از اینها در کنار میز شما به طور بالقوه می تواند تمام دارایی های محل کار شما را حمل کند. (تجهیزات اداری)

 

10. پاکت نامه

پاکت کارهایی بیشتر از ایمن سازی محتویات است. پاکت های چاپ شده حرفه ای در ذهن مشتریان و همکاران شما تأثیر خوبی ایجاد می کند. حتی در عصر دیجیتال بدون کاغذ از آنها به شدت برای مکاتبات تجاری استفاده می شود.

 

11. تقویم

یک تقویم چاپی که ضروری به دفتر کار شما است ، معمولاً روی میز یا داخل کشوی شما قرار می گیرد. جدا از یادآوری های روزمره ای که می توانید روی آن تنظیم کنید ، می توانید آن را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مفید نیز اهدا کنید. مطمئناً چنین چیزی نام و نشان تجاری شما را در خود خواهد داشت. (تجهیزات اداری)

 

12. سیستم های تلفنی

هر دفتری آنها را در هر بخش دارد. تلفن ثابت سنتی همه را قادر می سازد تا نیازهای ارتباطی اداری را بدون نیاز به استفاده از شبکه تلفن خارجی برآورده کنند. این کمک می کند تا کار سریع و دقیق انجام شود.

 

13. چسب و نوار چسب

صد دلیل وجود دارد که چسب و چسب نواری لوازم ضروری اداری است ، حداقل دلیل آن چسب و چسباندن وسایل به هم است. از آب بندی پاکت گرفته تا چسباندن بر چسب ها ، هنگامی که این لوازم کم می شود ، کار می تواند کند شود.

 

تجهیزات اداری و چسب

 

14. تخته سفید

یک اتاق کنفرانس با تابلوی سفید گمشده؟ این چیزهای کابوس است. در صورت موفقیت در جلسات ، سرمایه گذاری در تابلوهای سفید ایده مفیدی است. آنها معمولاً برای ترسیم نمودارها ، نمودارها ، نمودارها یا ثبت نکات برجسته کنفرانس استفاده می شوند.

 

15. قیچی

کاغذ را به اندازه ببرید و جعبه های کوچک را با یک قیچی تیز باز کنید. این همچنین برای باز کردن پاکت ، برش برچسب ها ، نوارها ، و تصاویر استفاده می شود.

 

تجهیزات اداری و قیچی

 

16. تمبرها

تمبرها ارتباطات رسمی را رسمی می کنند. نامه تجاری بدون مهر اصالت چیست؟ تمبرها تأیید را نشان می دهند و کسانی که پیام سهام مانند "دریافت شده" یا "پرداخت شده" دارند وضوح معاملات را به ارمغان می آورند.

 

17. نظم دهنده میز

بیش از حد بهم ریختگی قابل کنترل است؟ و این فقط بدتر می شود؟ وقت یک نظم دهنده میز (کازیه). آنها به شما کمک می کنند تا فضا را صرفه جویی کرده و چیزهای بی فایده را از خود دور کنید. شما هنوز هم چیزهای مهمی مانند خودکار ، نشانگر و کاغذ را در نوک انگشتان خود ذخیره می کنید اما سطح آن مرتب تر است. لازم نیست هر دقیقه بیداری را برای جستجوی چیزهای معمولی هدر دهید. (تجهیزات اداری)

تجهیزات اداری و نظم دهنده میز و کازیه

18. آبسردکن و فنجان و چای و قهوه و نوشیدنی ها

مانند دستگاه های قهوه ، آب ، چای ، دمنوش ها

 

19. یادداشت های مهم

یکی برای اطلاع رسانی سریع و بصری ، یک یادداشت مهم باعث صرفه جویی در مکان و زمان می شود. حتی اگر در برنامه ریز روزانه خود یادداشت می کنید ، یادداشت های مهم را قبل از اینکه موارد مهم را همیشه در چشم خود نگه دارید ، یادداشت کنید.

 

تجهیزات اداری و دفتر و دفترچه یادداشت

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

راه های شناسایی زعفران خالص

انواع مختلفی از زعفران وجود دارد که با توجه به درجه آن متفاوت است. در عین حال ، شناسایی زعفران خالص / اصلی در بازار نیز ضروری است. ما می خواهیم برخی اصول را برای تعیین زعفران اصلی به اشتراک بگذاریم. اگر این مقاله را تا انتها بخوانید ، می دانید که چگونه با شناخت زعفران خوب ، در بازار زعفران خرج کنید. با ما بمان.

زعفران سرگل کارتی , نگین , سحرخیز , خاتم

شناخت زعفران اصلی از شاخه ها

برای تعیین زعفران واقعی و واقعی بهتر است ابتدا به شاخه ها نگاه کنید. این روش ساده ترین راه برای شناسایی زعفران واقعی و خوب است. زعفران سه شاخه است ، قسمت فوقانی آن مانند شیپور است. با حرکت به قسمت فوقانی متوجه باریکتر بودن شیپور خواهید شد.

شناخت زعفران اصلی از کلاله ها

کلاله ها نباید خیلی براق باشند. اگر متوجه شدید که کلاله ها براق هستند ، باید آن را برای تعیین اصالت زعفران به آزمایشگاه ارسال کنید.

زعفران خالص را از ریشه ها شناسایی کنید

زعفران و ذرت شبیه به هم هستند و مقداری ریشه دارند. اما تفاوت اصلی بین هر دو این است که ریشه های ذرت صاف خواهند بود در حالی که زعفران یک منحنی دارد. این انحنا نشانگر کیفیت و اصالت زعفران است.

تشخیص زعفران ریز توسط گاز متان

گاز متان یک شناسه قوی برای زعفران اصلی است. مقداری از زعفران را وارد گاز متان کنید. اگر رنگ آن بنفش یا نارنجی باشد ، نشان دهنده خالص بودن زعفران است. اما اگر زعفران زرد شود ، زعفران نجس را نشان می دهد.

شناسایی زعفران تقلبی با کاغذ روزنامه

بین کاغذ روزنامه کمی زعفران بگذارید و فشار دهید. اگر در محل فشار روغن و چربی مشاهده کردید ، جعلی بودن زعفران را نشان می دهد اما اگر زعفران پودر باشد ، نشان می دهد زعفران سالم و خالص است.

یافتن زعفران خالص با بنزین

زعفران را نمی توان در بنزین حل کرد ، اما برای شناسایی زعفران خوب باید مقداری زعفران در بنزین قرار داد. اگر بنزین رنگی باشد ، نشان می دهد که زعفران شما اصل نیست.

زعفران خالص را با روش آب جوش شناسایی کنید

اگر مقداری زعفران در آب جوش قرار داده اید ، تا 5 دقیقه صبر کنید و اگر رنگ شاخه ها سفید نباشد ، اصل است. اگر زیر 5 دقیقه رنگ آن سفید شود ، زعفران تقلبی است.

شناخت زعفران خوب با طعم و بو

کسانی که زعفران تجارت می کنند خوب می دانند طعم و بوی زعفران بی نظیر است. این بدان معنی است که رنگ و طعم زعفران به عنوان یک شناسه ثابت در نظر گرفته می شود. اگر کمی شاخه زعفران را بچشید متوجه می شوید که کمی تلخ است اما بوی مطبوعی دارد. بوی زعفران کمی سریع اما شیرین است!

نتیجه

روش های زیادی برای شناسایی زعفران وجود دارد تا بتوانیم از شناسه ها ، محلول ها و حتی روش های فیزیکی و شیمیایی مختلفی برای شناسایی آن استفاده کنیم. زعفران خالص دارای خصوصیات پایدار است اما در مقایسه با زعفران تقلبی تشخیص زعفران اصلی بسیار آسان است.

زعفران سرگل کارتی , نگین , سحرخیز , خاتم

محصولات کاف کف

زعفران سرگل کارتی گلیران وزن 4/608

زعفران نگین ۶ گرم ثمین سحرخیز

زعفران نگین ۳ گرم ثمین سحرخیز

زعفران ۱۰۰ گرم خاتم جعبه ای سحرخیز

زعفران پودری 1گرم گلیران

زعفران پودری ۱.۵ گرم ویژه سحرخیز

زعفران 4 گرم نگین سحرخیز طرح آذین

زعفران جعبه ای 1 مثقال گلیران

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

برات

یک سندی تجاری است که به موجب آن،صادر کننده باصدور آن و تقدیم آن به دارنده، او را برای دریافت مبلغی پول به سوی شخص دیگری به نام برات گیر می باشد

چک 

چک ورقه ی با ارزش مالی می باشد  که معمولاً برای خرید در حال و پرداخت مبلغ در آینده استفاده می‌گردد.صاحب چـک پس از نوشتن مبلغ ارزش چک و تاریخ موردنظر برای وصول، چک را امضا می‌کند. درتاریخ سررسید فردی که چـک را دریافت نموده‌ است به بانک مراجعه می‌کند و مبلغ مشخص شده را دریافت می‌نماید.

سفته 

سفته یک سند تجاری می باشد که شخص صادرکننده تعهد می نماید مبلغ معینی را در زمان معین به شخص گیرنده ی سفته  بپردازد.

تفاوت چک ،سفته ،برات

-در سفته و برات با امضا یا مهر قابل صدور است اما در چـک امضا لازماست و مهرتنها کافی نیست.
-در سفته و برات مبلغ باید باحروف درج شود الزامی به درج مبلغ باحروف درقانون نیامده.
-در سفته وبرات درج تاریخ صدور باید باحروف درج شود اما درچـک الزامی به درج تاریخ باحروف درقانون نیامده.
-دربرات درج نام  دارنده دروجه حامل قابل صدور نیست اما درسفته و چک درج نام دارنده به حواله کردشخص معین دروجه شخص معین دروجه حامل می باشد.
-در سفته و برات دارنده سند ملزم به قبول بخشی ازوجه سند،وقتی یکی ازمتعهدین بخواهد بخشی ازآن را بپردازد است در چـک دارنده سند ملزم به قبول نیست

برات

برات

 

چک       

چک

 

سفته

سفته

محصولات کاف کف

دفتراسناد دریافتی(چک) حسابداری

دفتر فروش روزانه حسابداری

دفترکل حسابداری

خودکار پنتر مدل SP 101 مدل فینو

روان نویس پیر کاردین نیمه مشکی استیل مدل Marshal-Gl

 

اطلاعات تماس با فروشگاه کاف کف

شماره تماس :02191300014

شنبه الی پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ میزبان صدای گرمتان هستیم

 

نحوه ارسال سفارش از فروشگاه کاف کف:
  • ارسال سریع به تمامی نقاط کشور امکان پذیر است.
  • سفارش های تهران چند ساعته و شهرستان حد اکثر دو روز کاری طول میکشد.


:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

آیا چای سبز برای شما بهتر از چای سیاه است؟

آیا چای سبز حاوی کافئین است؟ آیا می تواند به دفع بیماری کمک کند؟ جو لوین متخصص تغذیه ، فواید چای سبز را در رژیم غذایی بررسی می کند

انواع چای ، حتی فنجان سازنده معمولی شما ، از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود.

چای سبز نام خود را از رنگ سبز زمردی گرفته است که هنگام دم کشیدن برگ های چای فرآوری نشده و تخمیر نشده ایجاد می شود.

با ریشه تا 5000 سال پیش ، چای سبز معمولاً در خاور دور که خواص سلامتی آن بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، نوشیدنی می شود و به طور گسترده ای رشد می کند.

 

3 فایده چای سبز برای سلامتی

 

چای سبز

1. چای سبز سرشار از پلی فنل های آنتی اکسیدان است

فواید چای سبز برای سلامتی بیشتر از چای سیاه است که می تواند ناشی از عدم فرآوری آن باشد.

چای سبز در پلی فنول های محافظ بیشتر است.

مهمترین پلی فنولهای موجود در چای سبز ، فلاونوئیدها هستند که فعال ترین آنها کاتچین ها و اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) هستند که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان محافظ بدن در برابر بیماری شناخته شده اند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

آنتی اکسیدان ها را می توان در طیف وسیعی از میوه ها ، سبزیجات و سایر غذاهای فرآوری نشده یافت.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل ، چای سبز می تواند منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها باشد.

 

2. ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند

چای سبز حاوی یک ماده اصلی فعال ، کافئین است که یک محرک ذهنی شناخته شده است.

چای سبز همچنین شامل آمینو اسید L-theanine است که با افزایش فعالیت انتقال دهنده عصبی بازدارنده GABA ، اثر آرام بخشی ایجاد می کند.

همچنین باعث افزایش دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز می شود که هوشیاری ذهنی را تنظیم می کنند.

 

3. ممکن است چربی سوزی را تقویت کند

طبق برخی تحقیقات ، چای سبز به دلیل خاصیت گرمازایی (که بیش از اثر کافئین است) می تواند باعث افزایش میزان متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی شود.

با این حال ، همه مطالعات افزایش متابولیسم را پیدا نکرده اند و بنابراین اثر ممکن است در افراد و شرایط آزمایش متفاوت باشد.

 

سایر مزایای بالقوه سلامتی

ادعاهای بهداشتی بیشتری درباره چای سبز از کاهش خطر ابتلا به سرطان تا کاهش وزن وجود دارد.

شواهد تأیید کننده این ادعاها تا حد زیادی غیرقابل نتیجه است.

برخی از ادعاهای بهداشتی بر اساس سنت های شرقی باستان است ، جایی که از چاآی سبز سالها برای درمان علائم بیماری استفاده می شده است.

به دلیل مزایای پیشنهادی ، بسیاری از محصولات "سلامتی" اکنون حاوی آثاری از چآای سبز هستند. با این حال ، شواهد محدودی وجود دارد که نشان دهد این محصولات مثر هستند.

اگر امیدوارید از چاآی سبز برای اهداف دارویی استفاده کنید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

چای سبز حاوی چه مقدار کافئین است؟

چآای سبز حاوی کافئین است ، اگرچه انواع و مارک های آن ممکن است متفاوت باشد.

مقدار مساوی چاآی سـبز حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است

(یک فنجان چای سـبز حاوی تقریباً 35-80 میلی گرم در مقایسه با تقریباً 100-400 میلی گرم در همان اندازه فنجان قهوه است) ، اما هنوز هم می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

در نتیجه ، برخی افراد دریافتند که نوشیدن چآای سـبز باعث افزایش سطح انرژی ، تمرکز و خلق و خو می شود ، اما این اثر ممکن است در افراد متفاوت باشد.

اگر به کافئین حساس هستید ، توصیه می شود تعداد کل فنجان های چآای سـبز که در روز می نوشید را محدود کنید.

کافئین زیاد می تواند الگوی خواب را مختل کند. اگر این مسئله روی شما تأثیر می گذارد ، سعی کنید بعد از صرف ناهار ، نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهید.

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد میزان کافئین موجود در چای هستید؟ راهنمای جامع ما انواع مختلف چای را مقایسه می کند و درمورد اینکه چه عواملی روی محتوای کافئین تأثیر می گذارند بحث می کند.

 

انواع مختلف چای سبز کدامند؟

تفاوت بین چآای ســبز و سیاه در نتیجه فرآیند تولید است.

چای سیاه تحت تخمیر قرار می گیرد که رنگ و عطر و طعم آن را تغییر می دهد ، در حالی که چآای ســــبز فرآوری نشده باقی می ماند و رنگ خود را حفظ می کند.

چای ســبز در ارتفاعات بالاتر ، به طور مشخص در مناطق کوهستانی شرق آسیا ، کاشته می شود.

مقداری چآای ســـبز هنوز با دست چیده می شود و تصور می شود که چای های چیده شده دست تلخی کمتری دارند و طعم شیرین تر و قوی تری دارند. عوامل دیگر مانند آب و هوا و خاک نیز می توانند در عطر و طعم تأثیر بگذارند.

Sencha محبوب ترین چای ســــبز ژاپن است. گریدهای بی شماری وجود دارد که می تواند بر قیمت و کیفیت تأثیر بگذارد. برگهای سنچا ابتدا بخارپز می شوند و سپس شکل می گیرند.

چای سنچا یک چای زرد / سـبز شفاف با عطر و طعم شیرین ، علفی اما کمی قابض تولید می کند.

ماتچا از برگ های چآای ســــبز که در سایه رشد می کنند ساخته می شود. محتوای کلروفیل برگها بیشتر است که آنها را به یک رنگ سبز زنده تبدیل می کند.

برای تهیه ماتچا ، کل برگ به صورت پودر خرد می شود. پودر قبل از سرو با آب جوش مخلوط شده و به آرامی مخلوط می شود. عطر و طعم آن سبک و شیرین است و اکنون به دسرها و نوشیدنی های شیرین اضافه می شود.

هنگام خرید چای سـبز به دنبال چه چیزی باشید

چای ســـبز را می توان به صورت برگ تازه یا در کیسه های چای یافت ، که اغلب با طعم های دیگر مانند لیمو ، آهک یا زنجبیل مخلوط می شود.

هنگام خرید برگ چای ، از برگهای پیر خودداری کنید. این همان اصل دانه های قهوه است. گفته می شود ، برگهای کامل بالاترین درجه و برگهایی هستند که بیش از چهار ماه از سطح اوج طراوت خود گذشته باشند.

پس از خرید و باز کردن ، برگها را در ظرف ضد هوایی نگهداری كنید كه می تواند دوباره در بسته بندی شود و در یك محل خنك نگهداری شود تا به كندی واكنش هایی كه می توانند از مواد گیاهی و چربی چای را کاهش دهند ، کمک کند.

 

طرز تهیه چای سبز

چای مصرفی ، دما و زمان پخت و پز همگی تأثیر قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدانی دم کرده چآای ســبز دارند.

دمای گرم و محیط برای حفظ آنتی اکسیدان ها بهترین درجه حرارت است. قبل از ریختن روی برگهای چای ، بگذارید آب جوش کمی خنک شود و اجازه دهید بین 2 تا 3 دقیقه خنک شود.

 

آیا چای سبز می تواند بر سطح آهن تأثیر بگذارد؟

مانند انواع چای ، چاآی سبز نیز حاوی تانن است.

تانن می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند بنابراین سعی کنید چای را با یک وعده غذایی غنی از آهن ننوشید و حداقل یک ساعت قبل از نوشیدن چای بعد از یک وعده غذایی غنی از آهن آن را ترک کنید.

 

چای سبز

محصولات کاف کف

چای سبز کیسه ای منتخب20عددی سحرخیز

چای سبز عطر گل یاس ۱۰۰ گرم سحرخیز

چای سبز کیسه ای زعفرانی سحرخیز بسته 20عددی

چای سبز کیسه‌ای هل سحرخیز بسته 20 عددی



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

پروتئین های برگ چای

پروتئین های موجود در برگ های سبز چای در پروسه تولید شکسته شده و به اسیدهای آمینه تبدیل می گردند. پروتئین از مهمترین مواد گیاه چای می باشد.

پروتئین های برگ چای

از نقطه نظر بیوشیمی، پروتئیـن در تولید چای سیاه دارای دو نقش متمایز و مخرب می باشد.

بدین معنی هرگاه مقدار آن در گیاه از حد معینی تجاوز نماید،موجب کاهش میزان کاتشین و در نتیجه تنزل کیفیت و مرغوبیت می شود زیرا طی تولید چآای سیاه، از واکنش کاتشین و پروتئیـن، ترکیبات غیر محلول حاصل می شود و بدین ترتیب قسمتی از مواد تانن از چرخه تبدیل مواد مولد رنگ و طعم خارج می شود، حال آنکه مقدار کم آن در ارتقای رنگ، عطر و طعم چآای نقش سازنده ای دارد. به طور کلی مقدار پروتئیـن در برگ سبز بوته چآای پرورش یافته در زیر درختان سایه افکن به مقدار قابل ملاخظه ای افزایش پیدا می کند.

استفاده از این گونه برگ های چاآی دارای پروتئین زیاد در تولید چاآی سیاه موجب کاهش رنگ و طعم می گردد در حالی که در تولید چاآی سبز هر قدر میزان درصد پروتئیـن های برگ سبز چای بیشتر باشد، چای تولید شده از مرغوبیت و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در کشور ژاپن که بزرگترین تولید کننده چای سبز می باشد، معمولا برای افزایش مرغوبیت به وسیله توری های مخصوص و یا کاشت درختان لگومینوز نظیر درختان اقاقیا، شب خسب و لیلکی، میزان تابش نور خورشید را برروی مزارع چاآی تا 50 درصد کاهش می دهند.

پرورش بوته های چآای در زیر سایه های طبیعی و یا مصنوعی باعث افزایش میزان پروتئین و کاهش کاتشین می گردد.

از نقطه نظر حلالیت، قسمت اعظم پروتئین های برگ سبز چای در محلول های قلیایی حل می شوند و قسمت کمی از پروتئین های چاآی در آب و پاره ای نیز در در الکل و اسید حل می شوند.

طبق بررسی های انجم شده در گرجستان میزان پروتئین در قسمت های مختلف یک شاخساره متشکل از یک غنچه و three برگ فرق می کند.

تغییرات پروتئین در قسمت های مختلف جوانه در فصول برداشت چای

 هر قدر برگ لطیف و جوان تر باشد، مقدار پروتئین آن بیشتر خواهد بود. در غنچه 06/29 درصد، در برگ اول، 06/26 درصد، در برگ دوم 95/25 درصد و در برگ سوم 94/24 درصد می باشد.

از طرفی مقدار پروتئین در اواخر فصل برداشت مقدار آن به حداقل می رسد.

همچنین هر قدر برگ لطیف و مرغوب باشد، مقدار ان بیشتر، در برگ های پست نامرغوب از میزان پروتئین کاسته می شود.

پایین بودن میزان پروتئین در برداشت محصول بهاره مزارع چآای می تواند یکی از علل کم رنگ بودن چاآی تولید شده در فصل بهار باشد.

در زمینه اسیدهای آمینه حاصل از شکستن پروتئین های چای، مطالعات بسیار ارزنده ای به وسیله محققین و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی هندوستان، سریلانکا، کنیا و انستیتیوبیوشیمی باخ صورت گرفته و نقش سازنده هریک از اسیدهای آمینه چاآی در تشکیل عطر، طعم و کیفیت تا حدود زیادی روشن گردیده است در سال 1954 بوکوچاوا و همکارانش موفق به جداسازی و تشخیص 17 نوع اسید آمینه شدند.

در سال 1954 همزمان با پژوهشگران روسی، محققین ژاپنی نیز تغییرات پروتئین را در مراحل مختلف تولید برگ سبز چای سیاه و چای سبز دنبال کردند و برای اولین بار مساله پلاس شیمیایی و اثر آن را در افزایش اسیدهای آمینه افزوده می شود در حالی که در موقع مالش دادن و تخمیر و خشک کردن به میزان قابل ملاحظه ای از میزان اسیدهای آمینه چای کاسته می شود. کمی بعد مساله تغییرات اسیدهای آمینه و اهمیت پلاس شیمیایی در بهبود کیفیت از سوی محققین انستیتیوتحقیقاتی توکلای هندوستان مورد تایید قرار گرفت.

پروتئین های موجود در برگ چای

محصولات کاف کف

چای سیاه باروتی گلد 500 گرمی دوغزال

چای کیسه ای عطری محمود بسته ی 100 عددی

چای سیلان عطری 450گرمی تشریفات

چای سیلان مخصوص 100 گرمی احمد

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی
  • - محتوی یک خودنویس و یک خودکار
  •  
    - با یک جعبه‌ی کادویی با پوشش مخمل دخلی
  •  
    - با گیره‌ی فلزی برای حمل در جیب
  •  
    - دارای نوک فلزی
  •  
    - مشخصات خودکار:
  •  
    - با مکانیسم پیچی
  •  
    - طول خودکار: 13.5 سانتی‌متر
  •  
    - وزن خودکار: 25 گرم
  •  
    - مشخصات خودنویس:
  •  
    - طول خودنویس با درپوش: 13.5 سانتی‌متر
  •  
    - طول خودنویس بدون درپوش: 12 سانتی‌متر
  •  
    - طول خودنویس با درپوش در انتها: 15.5 سانتی‌متر
  •  
    - وزن خودنویس: 22 گرم
  •  
    - دارای یک پمپ بدون جوهر داخل بدنه
  •  
    - با قطر نوشتاری M
  •  
    - با نوک ساخت آلمان از جنس ایریدیوم
  • خرید ست خودکار و خودنویس یوروپن مدل Esprit

ما را در اینستاگرام دنبال کنید (فروشگاه کاف کف)



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()