چای سیاه به همراه فواید و مضرات آن
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

چای سیاه چیست؟

چای سیاه از برگ های بوته ای به نام Camellia sinensis درست می شود. این کافئین و همچنین سایر محرک ها و آنتی اکسیدان ها دارد. افراد زیادی در ایالات متحده آمریکا آن را گرم یا سرد می نوشند. همیشه باید قبل از سرد شدن در آب گرم غوطه ور شود.

فرایندی به نام اکسیداسیون برگ ها را از سبز به یک رنگ سیاه و قهوه ای تیره تبدیل می کند. اکسیداسیون یعنی برگ ها در معرض هوای مرطوب و غنی از اکسیژن قرار می گیرند.

تولید کنندگان چای می توانند میزان اکسیداسیون را کنترل کنند. چای سـیاه یک چای کاملا اکسیده است. چای سبز از همان گیاه است ، اما اکسید نمی شود.

عصاره چای سـیاه گاهی به عنوان مکمل گیاهی فروخته می شود. گاهی اوقات ، این مکمل شامل انواع دیگر گیاهان ، ویتامین ها یا مواد معدنی است.

فواید چای سیاه

فواید چای سیاه

بسیاری از افراد فقط به این دلیل که آن را دوست دارند ، چای سـیاه می نوشند. افراد همچنین ممکن است از آن برای موارد زیر استفاده کنند:

هشدار و انرژی
آنتی اکسیدان ها ، از جمله پلی فنول ها و کاتچین ها
اثرات احتمالی ضد سرطانی
سلامت قلب
سوخت و ساز بدن بهبود یافته است
سلامت روده
تحقیقات بیشتری لازم است ، اما برخی شواهد نشان می دهد که نوشیدن مرتب چای سـیاه ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد:

دیابت
کلسترول بالا
سنگ کلیه
بیماری پارکینسون
پوکی استخوان
حفره (پوسیدگی دندان)

خطرات چای سـیاه

نوشیدن چای سـیاه در مقادیر متوسط ​​به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است. مقدار مناسبی برای نوشیدن وجود ندارد. مواد و کیفیت مکمل ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. این کار تعیین دوز استاندارد را دشوار می کند.

نوشیدن مقادیر زیادی چای سـیاه - بیش از چهار یا پنج فنجان در روز - ممکن است مشکلات سلامتی ایجاد کند. این بیشتر به دلیل عوارض جانبی مربوط به کافئین است.

عوارض جانبی چای سـیاه (اغلب در مقادیر زیاد) ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اضطراب و مشکل خوابیدن
تنفس سریعتر
سردرد
افزایش ادرار
ضربان قلب نامنظم
تهوع و استفراغ
عصبی و بی قراری
صدای زنگ گوش
لرزش
فشار خون بالا
کم خونی

ترکیب چای سـیاه با انواع دیگر کافئین یا محصولی به نام افدرا می تواند بسیار خطرناک باشد. برخی از مشکلاتی که می تواند ایجاد کند شامل موارد زیر است:

عصبانیت
افزایش فشار خون
تغییرات ضربان قلب
تشنج

مکمل های چای سیاه یا چای سـیاه ممکن است در سایر داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کند. برخی از داروها همچنین می توانند باعث شوند که کافئین بیش از حد معمول در بدن شما بماند. با پزشک خود مشورت کنید تا دریابید آیا داروهای مصرفی شما ممکن است این تأثیر را داشته باشد. کافئین موجود در چای سـیاه نیز ممکن است در برخی آزمایش های خون اختلال ایجاد کند. همیشه درباره مکمل هایی که مصرف می کنید ، از جمله مکمل های طبیعی و آنهایی که بدون نسخه پزشک خریداری شده اند ، به پزشک خود بگویید. اگر مقدار زیادی چای سـیاه می نوشید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر از مکمل های چای سـیاه استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که FDA مکمل های غذایی را تنظیم می کند. با این حال ، آنها مانند غذاها به جای داروها رفتار می کنند. بر خلاف تولیدکنندگان دارو ، سازندگان مکمل ها لازم نیست محصولات خود را قبل از فروش در بازار بی خطر یا موثر نشان دهند.

چای سیاه به همراه فواید و مضرات آن

محصولات کاف کف

چای سیاه شکسته خارجی دوغزال بسته ی5 عددی

چای سیاه باروتی دوغزال 2.5 کیلوگرم

چای سیاه سیلان 450 گرمی تشریفات

چای سیاه شکسته معطر زعفرانی 300گرمی کی فانا

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: