نکات و ترفند های بهینه سازی برای افزایش رتبه در در وردپرس
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

نکات بهینه سازی

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم ترفند های بهینه سازی تا بتوانید آنرا در سایت خوود به کار گیرید. که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

راه های افزایش بهینه سازی

 

بهترین راه بهینه سازی و سئو محتوای خوب است

هر روشی در بهینه سازی در درجه اول باید با محتوای ناب همراه باشد. هر نوشته ای شامل کلید واژه هایی است که مفهوم کلی مطلب را می رساند. نوشته باید قابل درک و روان باشد. از کلیدواژه های حساب شده استفاده کنید. نوشته حتما باید در درجه اول برای بازدیدکننده نوشته شود نه برای موتورهای جستجو تا سئو افزایش یابد.

 

تبادل Backlink

 با وبسایت های همکار و قوی که از پیج رنک بالایی برخوردار هستند. همچنین می توانید صفحات وبسایت خود را در صورتی که به هم مرتبط هستند به هم لینک دهید که باید در این زمینه دقیت کافی را داشته باشید که هر صفحه ای را به صفحات دیگر لینک ندهید.

 

به دنبال یک عنوان خوب برای تصاویر باشید

 گوگل از عکس ها در محاسبات رنکینگ خود استفاده می کند. گوگل نوسته و تصویر را با هم در صفحات نتایج نشان می دهد که این تصاویر با متن مرتبط هستند و در خود متن هم از این تصویر استفاده شده است. از کلید واژه های مرتبط با موضوع برای اسم فایل ها استفاده کنید. حتما از متن جایگزین تصویر برای تصاویر استفاده کنید که برای بهبود بهینه سازی سایت برای رنکینگ هم تاثیر زیادی دارد.

 

پیوند یکتا کوتاه و مفید که شامل کلیدواژه هم باشد

از پیوندهای یکتای قابل فهم استفاده کنید. بعنوان مثال به جای استفاده از http://www.arnikaweb.com/page-id?۴۹۵ از http://www.arnikaweb.com/payment استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که چهار کلمه اول می بایست مرتبط باشد. گوگل به کلمات دیگر که در ادامه می آیند توجهی ندارد.

 

از پوسته هایی استفاده کنید که بهینه سازی شده باشند

 بعیضی از پوسته ها از کدهای زیادی برای ساختار و طراحی استفاده می کنند. گوگل می بایست در میان کدها به سختی به دنبال محتوای مورد نظر بگردد.

هر چی کدهای بیشتری داشته باشید چگالی کلیدواژه ها و محتوا کمتر خواهد بود. پوسته هایی که سریع بارگزاری می شوند برای بهبود سئو گوگل بسیار خوب هستند که این مورد یکی از ۲۰۰ ضابطه ایست که در تعیین رنکینگ اهمیت دارد.

 

یک نقشه سایت با فرمت xml بسازید

با وردپرس و افزونه هایی مثل  Google XML Sitemaps خیلی کار راحتی است.گوگل ابزار دیگری هم دارد که بسیار کاربری و مفید هستند مثل  Website Optimizer و  Webmaster Central .

 

کلیدواژه ها و محتوای اطلاع رسانی را در نوشته خود برجسته کنید

از h۱ تا h۶ در نوشته ها و جملات استفاده کنید. در ضمن حتما از برچسب های قوی هم استفاده کنید. فقط لطف کنید در این کار افراط نکنید.

 

نوشته هایتان را در شبکه های اجتماعی هم انتشار دهید

 فقط مطالب سایت خودتان را منتشر نکنید. سعی کنیددیگر نوسته ها و سایت هایی که شما دوست دارید را هم با دیگران به اشتراک بگذارید. مطمئنا مردم از شما تقدیر خواهند کرد.

 

از کپی کردن قالب و استفاده بر روی دامنه ای دیگر خودداری کنید

اگر قصد داشته باشید گوگل را دور بزنید آنها خیلی سریع متوجه می شوند. شک نکنید. اخیرا یکی از سایت های بسیار معروف توسط گوگل به خاطر این کار تنبیه شد. آب زیر کاه بودن بیشتر از ینکه سودی به شما برسونه باعث میشه به شما لطمه بخوره.

از طراحی فلش استفاده نکنید

 این امر باعث میشه که وبسایت شما هیچ وقت در موتورهای جستجو دیده نشود. بهتر است از وردپرس استفاده کنید.

 

استفاده از فایل robot.txt 

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فولدر برای تمام ربات ها:

User-agent: *
Disallow: /old-posts/

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فایل برای تمام ربات ها:

User-agent: *
Disallow: /old-posts/mypic.jpg

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فایل در ریشه سایت برای تمام ربات ها:

User-agent: *
Disallow: /private.html

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فولدر برای یک ربات خاص:

User-agent: Googlebot
Disallow: /personal/

برای دیدن لیست کامل واسط های کاربری (User-agent) می توانید به دیتابیس موجود در آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.robotstxt.org/db

مسدود بودن تمام صفحات برای تمام ربات ها:

User-agent: *
Disallow: /

مجاز بودن تمام صفحات برای تمام ربات ها:

User-agent: *
Allow: /

 استفاده از rel=”nofollow” 

در صورتی که سایت شما دارای وبلاگ هست. و در آن سیستم نظرات آزاد کاربران وجود دارد. این امکان به وجود می آید که کاربران لینک های سایتشان را به صورت هرز در نظرات قرار دهند.

در صورت قرار دادن nofollow می توانید سایت خود را از دست spammer  ها خلاص کنید. بعضی از برنامه های مدیریت وبلاگ این کار را انجام می دهند. ولی آن هائی که این طور نیستند،

را می توانید به صورتی دستی این rel را اضافه کنید. این پیشنهاد در مورد بقیه بخش های سایت شما نیز صدق می کند. مانند انجمن های سایتتان.

ولی در صورتی که به فردی که در سایت شما کامنت می گذارد اعتماد دارید این rel را بر روی آن ها اعمال نکنید. به هر حال، در صورتی که شما به سایت هائی که از نظر گوگل spam هستند.

لینک بدهید گوگل برای شما امتیاز منفی قائل می شود. یکی دیگر از امکانات این rel ،این است که در صورتی که شما می خواهید سایت که به صورت spam فعالیت می کند را در سایت یا وبلاگ تان معرفی کنید. 

باید از این rel استفاده کنید. در صورتی که می خواهید تمامی لینک های درون سایت خود را nofollow کنید می توانید آن در میان تگ head قرار دهید.

یکی از بهترین و سریعترین روش ها برای بهینه سازی استفاده از افزونه های سئو مثل wpSEO هست. این افزونه بیش از ۷۰ قابلیت دارد که کمک می کند سایت تان را بهینه کنید. این افزونه هم برای مبتدیان بسیار مفید است و هم برای حرفه ای ها.

 

آرنیکاوب به شما پیشنهاد می کند در صورتی که تمایل به راهنمایی و مشاوره در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو دارید با ما از طریق وبسایت در تماس باشید.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: