آموزش افزونه Booking Calendar رزرو آنلاین وردپرس
نوشته شده توسط : فاطمه فیصلی

افزونه Booking Calendar

ایران گستر در صدد آن است تا شما عزیزان را با طراحی سایت با وردپرس آشنا کنیم و کار با Booking Calendar را به شما آموزش دهیم که  تمامی این مقالات را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار میدهد, پس با ما همراه باشید.

 

برای مثال فرض کنید شما یک مشاور راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، مسلما به عنوان یک مشاور وقت شما فقط در ساعات روزهای خاصی خالی است و مراجعه کنندگان می توانند از شما کمک بگیرند.

با ایجاد سیستم رزرو آنلاین در وردپرس خود می توانید این امکان را فراهم کنید تا کاربران در ساعات و روزهای مختلف برای مشاوره با شما وقت بگیرند. همچنین در صورتی که خودتان قرار قبلی دارید می توانید ساعت را در این سیستم برای مشاوره پر کنید.

 

 

ایجاد سیستم رزرو آنلاین در وردپرس

افزونه ای که در این آموزش برای ایجاد سیستم رزرواسیون در وردپرس معرفی می کنم، با عنوان Booking Calendar در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است.

این افزونه که دارای دو نسخه تجاری و رایگان می باشد، تا کنون با بیش از 50.000 نصب فعال توانسته است امتیاز 4.7 را از کاربران خود به دست بیاورد.

پس از نصب و فعال سازی افزونه منویی با عنوان Booking در پیشخوان وب سایت شما ظاهر می شود که با کلیک روی زیرمنوی setting به صفحه تنظیمات افزونه هدایت می شوید.

تنظیمات عمومی Booking Calendarتنظیمات عمومی افزونه

تنظیمات این افزونه شامل سه تب مختلف است که در ادامه هر کدام را بررسی می کنم.

 

تب General

در این تب می توانید تنظیمات عمومی افزونه را شخصی سازی کنید، در این تب هشت بخش مختلف برای رزرو آنلاین در وردپرس وجود دارد.

 

بخش Calendar

در این بخش تنظیمات مربوط به تقویم برای ایجاد رزرو آنلاین در وردپرس وجود دارد.

Calendar Skin: با کمک این گزینه پوسته دلخواه خود را برای تقویم انتخاب کنید.

Number of months to scroll: حداکثر تعداد ماه های قابل نمایش به کاربران را در این گزینه انتخاب نمایید.

Start Day of the week: روز آغازین هفته را در این گزینه انتخاب کنید.

Type of days selection in calendar: چنانچه تمایل دارید کاربران بتوانند چند روز را به طور همزمان رزرو کنند، گزینه Multiple days  و در غیر این صورت گزینه Single day  را فعال کنید.

Do not change background color for partially booked days: با فعال کردن این گزینه، رنگ پس زمینه روزهایی که رزرو شده اند در تقویم تغییر نخواهد کرد.

 

بخش Availability

در این بخش می توانید برای رزرو آنلاین در وردپرس، تعیین کنید که چه روزهایی در دسترس نیستد و امکان رزرو آنلاین وجود ندارد.

Unavailable week days: روزهایی از هفته که تعطیل هستید و در دسترس نیستید را مشخص کنید.

Unavailable days from today: چنانچه چند روز دیگر در دسترس نخواهید بود، در این گزینه آن عدد را وارد کنید.

 

بخش Form

در این بخش اطلاعات مربوط به فرم رزرو آنلاین در وردپرس را شخصی سازی کنید. اطلاعاتی از قبیل وجود کچای گوگل در فرم، پیام تشکر، پرکردن خودکار فرم و… در این بخش قابل پیکربندی هستند.

 

بخش Booking Admin Panel

در این بخش نحوه نمایش جزئیات رزرو آنلاین در وردپرس در پنل ادمین را می توانید به دلخواه خود سفارشی سازی کنید.

 

بخش Advanced

تنظیمات پیشرفته افزونه در این بخش قرار دارد. برای مثال می توانید این امکان را فراهم کنید که در یک تاریخ چند نفر بتوانند برای ملاقات با شما وقتتان را رزرو کنند.

 

تب Form

در این تب پس از ایجاد رزرو آنلاین در وردپرس، فرم رزرو خود را شخصی سازی کنید.

[caption id="attachment_2555" align="aligncenter" width="519"]تنظیمات فرم تنظیمات فرم[/caption]

می توانید فعال یا غیرفعال بودن فیلدهای مختلف در فرم را تعیین کنید، عنوان فیلدها را سفارشی سازی کنید، اجبار برای پر کردن فیلد را تعیین کنید و در نهایت فیلدهای بیشتری به فرم رزرو آنلاین در وردپرس اضافه کنید.

 

تب Emails

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در هر زمانی و تاریخی که یک رزرو انجام گیرد، می توانید برای مدیر سایت یک ایمیل به طور خودکار ارسال کنید.

تنظیمات ایمیل در Booking Calendarتنظیمات ایمیل

متن این ایمیل از این تب قابل ویرایش خواهد بود. همچنین به کمک کدهای کوتاهیی که در سمت راست قرار داده شده، می توانید جزئیات رزرو را در متن ایمیل قرار دهید.

برای اینه یکی از روزها را در رزرو آنلاین در وردپرس خود، به عنوان روز پر یا تایخی که امکان رزرو در آن وجود ندارد تعیین کنید، به زیرمنوی Add Booking بروید.

 
 

[caption id="attachment_2557" align="aligncenter" width="439"]افزودن قرار ملاقات جدید افزودن قرار ملاقات جدید[/caption]

برای اضافه کردن تقویم رزرو آنلاین در وردپرس، به صفحه ویرایش برگه یا نوشته ای که می خواهید تقویم در آن قرار بگیرد بروید.

افزودن فرم رزرو قرار ملاقات با Booking Calendarافزودن فرم رزرو قرار ملاقات به برگه یا نوشته

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در ویرایشگر کلاسیک دکمه ای با عنوان Insert booking calendar اضافه شده است که با کلیک روی آن پاپ آپی مانند تصویر زیر برای شما نمایان می شود.

[caption id="attachment_2556" align="aligncenter" width="556"]پاپ آپ افزودن فرم رزرو آنلاین پاپ آپ افزودن فرم رزرو آنلاین[/caption]

در این پاپ آپ می توانید تقویم رزرو آنلاین در وردپرس را شخصی سازی کرده و با فشردن دکمه گذاشتن در برگه، فرم دلخواه خود را برای نمایش با قرار دادن شورت کد در برگه یا نوشته ایجاد کنید.

پیش نمایش افزونه Booking Calendarپیش نمایش فرم رزرو قرار ملاقات

اکنون فرم رزرو آنلاین در وردپرس مانند تصویر بالا نمایان شده و کاربران می توانند برای ملاقات با شما، وقت مناسب را رزرو کنند.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: